joostvangestel schreef:Electra63 schreef:Zeker geen voordelen voor Henk en Ingrid.
Weet ik niet. Het bedrijfsleven helpen betekent dat Henk en Ingrid door de bank genomen nog steeds een baan hebben. Dat geldt niet in alle andere landen zo. Me dunkt dat als werkende wat inleveren een stuk beter is dan werkloos worden door slecht beleid.
Maar in de belevingswereld van Henk en Ingrid is het zo dat ze geloven dat hun baan behouden blijft omdat ze zo goed zijn in wat ze doen. Ik ben bang dat er heel wat hardwerkende mensen ontslagen zijn in deze crisis die zeker goed hun best deden, maar meer in het buitenland dan in Nederland. Maar de gemiddelde Henk en Ingrid beseffen waarschijnlijk niet wat de invloed van de politiek is op hun dagelijkse leven.
Ik heb overigens meer tegen op de retoriek van Wilders t.o.v. minderheden dan met hoe hij gestemd heeft. Dat hij zijn beloften niet houdt zal me eerlijk gezegd worst wezen, ik heb niet op hem gestemd. Als hij dit land economisch naar de *censuur* helpt, dan heb ik wel een andere appeltje met hem te schillen.
PVV is in beginsel reactionair voor wat betreft zijn nationalisme en hangen te veel partijpunten aan die zaak op, de originele punten komen eerder uit de opiniepeilingen (als Henk en Ingrid het goed vinden, zijn wij voor), de VVD vind ik economisch progressief en de PvdA vind ik economisch hopeloos conservatief. CDA profileert me te weinig, op Henk Bleker na dan. SP, GL, DP leven in een droomwereld en het lijkt of D66 als stokpaardje heeft om PVV aan te vallen. Een groot risico, want als de bodem uit de PVV valt, kan de D66 ook weer van voren af aan beginnen.
Je gaat wel voorbij aan de ontslagen die (gaan) vallen bij de zorg en defensie.
Ik weet dat tijdelijke contracten (bijna) niet meer verlengd worden bij GGZ-instellingen door de bezuinigingen van € 600 miljoen. Daardoor zullen jonge werknemers moeilijker een hypotheek krijgen, dus de woningmarkt trekt ook niet aan.