Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:50

LiNdA1986 schreef:
Ik vind het echt erg dat er zo bezuinigd wordt en de normale burger alles kan betalen, maar ondertussen geven ze miljarden aan Griekenland, derdewereldlanden en weet ik aan wat voor onzin nog meer. Maar het eigen volk kan stikken. BAH! Ik walg echt van dit land en de politiek hier!

Ik heb een normale baan met een normaal salaris, maar ik kan als het zo doorgaat over een paar jaar echt geen zorgverzekering meer betalen. Ik begrijp niet waar ze heen willen hier...

Het geld voor ontwikkelingssamenwerking is ook drastisch naar beneden gegaan en het grootste deel daarvan vloeit via export en opdrachten voor het bedrijfsleven weer terug in de Nederlandse kas.
Wellicht je eerst op de hoogte stellen van feiten in plaats van populisten na praten.

_San87_ er is vandaag en protestdag op het Malieveld, dus stap in de trein ;)

veerledec

Re: Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:53

Nogmaals, het gaat om een normale inflatiecorrectie hier, dus als je de premies nu kunt betalen, kun je dat straks ook.
De kwaliteit van de gezondsheidszorg in Nederland is een andere discussie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:55

sarabande schreef:
LiNdA1986 schreef:
Ik vind het echt erg dat er zo bezuinigd wordt en de normale burger alles kan betalen, maar ondertussen geven ze miljarden aan Griekenland, derdewereldlanden en weet ik aan wat voor onzin nog meer. Maar het eigen volk kan stikken. BAH! Ik walg echt van dit land en de politiek hier!

Ik heb een normale baan met een normaal salaris, maar ik kan als het zo doorgaat over een paar jaar echt geen zorgverzekering meer betalen. Ik begrijp niet waar ze heen willen hier...

Het geld voor ontwikkelingssamenwerking is ook drastisch naar beneden gegaan en het grootste deel daarvan vloeit via export en opdrachten voor het bedrijfsleven weer terug in de Nederlandse kas.
Wellicht je eerst op de hoogte stellen van feiten in plaats van populisten na praten.

_San87_ er is vandaag en protestdag op het Malieveld, dus stap in de trein ;)

Oh, dat wist ik niet! Even info opzoeken.

Nou, ik ben misschien scheel, maar de enige protestdag die ik vind, was die van afgelopen zaterdag.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 19-09-11 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:56

veerledec schreef:
Nogmaals, het gaat om een normale inflatiecorrectie hier, dus als je de premies nu kunt betalen, kun je dat straks ook.

Wat niet normaal is is het stapelen van maatregelen, waardoor mensen met een handicap of chronische ziekte driedubbel gepakt worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:16

Brainless schreef:
Er is geen diagnose gesteld en daarom zijn wij verderop gegaan.
De psycholoog kwam ook niet met de uitslag dat het medisch was (er was geestelijk niks mis mee), maar dat medische is dus pas later gesteld.

Hmm bizar, misschien dat het dan toch per instelling verschilt? Ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee helaas, maar gelukkig bestaan er blijkbaar toch nog instellingen waar mens voorop staat en niet de centen :)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:33

veerledec schreef:

Maar hier zit dus toch eigenlijk de kneep? Er zijn nu al heel veel mensen die hun ziektekostenpremie niet kunnen betalen. De mensen die net aan de de premie op kunnen hoesten, vallen volgend jaar ook af. Sommige mensen kunnen nog steeds niet inzien dat Nederland door die maatregelen verder verloedert. Het verschil tussen arm en rijk word vergroot. Dat kan toch niet goed blijven gaan?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:35

veerledec schreef:

Dan ga je er wel vanuit dat iedereen jaarlijks een inflatiecorrectie op zn salaris krijgt. Helaas is dat ook niet zo.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:41

Wat me opvalt: vroeger (30 jaar terug) was het motto bij artsen: "Nooit zelf dokteren, maar naar de arts gaan als je wat mankeert."
Tegenwoordig is het eerste wat een arts je vraagt: "Wat heb je er zelf al aan gedaan?"

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:12

Ach we hebben hier toch met z'n allen voor gekozen? We wilden dit kabinet toch oh zo graag?
Denk volgende keer even na voordat je stemt op een stel mongolen omdat ze zo leuk kunnen babbelen. Dan zal het de komende jaren wellicht iets beter worden.

Wat de premie betreft: ik kan 'm nu eigenlijk al niet betalen, dat wordt volgend jaar dus leuk. Ik heb al een aantal jaren geen tandarts verzekering meer. Ik ben 26 en m'n tanden vallen er zo'n beetje uit. Tja, ik kan het gewoon niet ophoesten, dus modder ik maar aan...
Ik ga m'n verzekering denk ik helemaal opzeggen. Het brengt me niets dan kosten, deurwaarders en een hele hoop stress. Elke keer als ik medicatie nodig heb, moet ik het zelf betalen.
Alleen ff oppassen dat ik niets breek dan :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:16

Ik heb nog niet alles bijgelezen, zal straks ff rond lezen, ik vind het echt belachelijk, ik kamp al een tijdje met problemen wbt mijn bloed, ik ben altijd moe en heb het altijd vreselijk koud, nu hadden ze iets gevonden in mijn bloed, maar ze wilde me graag nog een keer bloed laten prikken en nog een keer urine laten onderzoeken, en vervolgens krijg ik gewoon een rekening van 170 euro op de mat voor een beetje bloed en een plasje, dan maar moe, dáááág :wave:

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:17

phormicola schreef:
Ach we hebben hier toch met z'n allen voor gekozen? We wilden dit kabinet toch oh zo graag?
Denk volgende keer even na voordat je stemt op een stel mongolen omdat ze zo leuk kunnen babbelen. Dan zal het de komende jaren wellicht iets beter worden.

Dit vind ik altijd zo'n raar argument want nee hier heb ik niet voor gekozen en ik gekozen voor een partij die hier nauwelijks inspraak in heeft helaas.
En omdat andere mensen het nodig vinden om op de CDA of VVD te stemmen krijgen wij dit soort problemen maar zeg me niet dat ik hiervoor gekozen heb want dat heb ik echt niet.

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:20

zonnebloem18 schreef:
phormicola schreef:

Dit vind ik altijd zo'n raar argument want nee hier heb ik niet voor gekozen en ik gekozen voor een partij die hier nauwelijks inspraak in heeft helaas.
En omdat andere mensen het nodig vinden om op de CDA of VVD te stemmen krijgen wij dit soort problemen maar zeg me niet dat ik hiervoor gekozen heb want dat heb ik echt niet.

Ik heb hier ook niet voor gekozen, maar aangezien dit kabinet een meerderheid heeft, is het makkelijk om aan te nemen dat het grootste gedeelte van bokt dit toch echt wilde. Daar praat ik tegen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:25

phormicola schreef:

Wat de premie betreft: ik kan 'm nu eigenlijk al niet betalen, dat wordt volgend jaar dus leuk. Ik heb al een aantal jaren geen tandarts verzekering meer. Ik ben 26 en m'n tanden vallen er zo'n beetje uit. Tja, ik kan het gewoon niet ophoesten, dus modder ik maar aan...
Ik ga m'n verzekering denk ik helemaal opzeggen. Het brengt me niets dan kosten, deurwaarders en een hele hoop stress. Elke keer als ik medicatie nodig heb, moet ik het zelf betalen.

Het lijkt mij verstandig dat je i.i.g. wel je basisverzekering behoudt (= verplicht), anders heb je straks een loonbeslag en wordt het via je salaris ingehouden voor CvZ. Alleen al een been breken/eenvoudige operatie met kortdurend ziekenhuisopname is niet te betalen. Goed shoppen en per 1 januari overstappen naar een wat goedkopere verzekering. Vooral op de aanvullende pakketten kan je wel wat besparen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:41

zonnebloem18 schreef:

Dat is het nu juist die partij stemt hiermee in zodat deze plannen uitgevoerd kunnen worden, dat noemen ze gedogen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:53

phormicola schreef:

Euhhhhhmmm... nee ik hoorde bij die net an minderheid die graag iets meer progressie had gezien. Dat de problemen echt aangepakt zouden worden.

...maar een beetje gelijk heb je wel.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:58

phormicola schreef:

Tja dat is makkelijk praten natuurlijk......... :)

Zolang wij geen zakenkabinet hebben zal de politiek uberhaupt nooit gaan functioneren, is altijd al zo geweest en zal dus ook zo blijven. Want twee partijen het laten uitvechten die haaks op elkaar staan is natuurlijk onzin, en dat is democratie, en daar houden we zo van omdat we het met de paplepel ingegoten krijgen.. Maar worden er daardoor ook praktische beslissingen genomen? Nee.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:02

Tja, ik geloof dat het geen ruk uitmaakt wie er met z'n dure achterend op het pluche zit. Alle mooie beloftes verdwijnen in thin air vanaf het moment dat ze worden uitgesproken.

Ik zou helemaal geen premie wíllen betalen omdat ik dit systeem zo vreselijk waardeloos vind. Las vorige week trouwens dit nog van een sociaal advocate uit Delft die er een stuk over in de Volkskrant had geschreven.

En weet je wat ik gewoon niet snap. Het wás altijd al duidelijk dat dit zorgsysteem veel te duur was en ronduit onbetaalbaar op langere termijn. Het wordt alleen maar duidelijker dat dat het geval is maar er veranderd niets :roll:

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:08

JuliaMaria schreef:
Zolang wij geen zakenkabinet hebben zal de politiek uberhaupt nooit gaan functioneren, is altijd al zo geweest en zal dus ook zo blijven. Want twee partijen het laten uitvechten die haaks op elkaar staan is natuurlijk onzin, en dat is democratie, en daar houden we zo van omdat we het met de paplepel ingegoten krijgen.. Maar worden er daardoor ook praktische beslissingen genomen? Nee.

Maar dat is niet het probleem van Nederland alleen, je ziet het in de hele wereld. Obama kan geen hervormingen uitvoeren omdat zijn tegenstrevers dat niet kunnen verkopen aan hun kiezers. De Europese bewindslieden kunnen geen knopen doorhakken en talmen te lang met beslissingen omdat hun kiezers dat geen leuke maatregelen vinden en liever de oren laten hangen naar popiejopietaal en ga zo maar door.
Toch zou je verwachten dat een partij die in zijn programma zwaar ingezet heeft op zorg vooral voor de zwaksten in de samenleving, dat die de groep waar ze zon empathie voor hadden gewoon keihard laten vallen.

En idd bij iemand met Whajong etc komt het extra hard aan omdat er dus gestapeld wordt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:12

Ik weet niet welke verzekering hier besproken word
maar ik zit aan de 1560 euro per jaar aan verzekering :+

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:28

Afschaffen die democratie, ik roep het al jaren :+.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:49

veerledec schreef:
Afschaffen die democratie, ik roep het al jaren :+.

Ja, joh, lekker een dictatuur, voorbeelden genoeg, dan krijgt het volk het goed. :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:55

Hey, er zijn nog meer mogelijkheden ;).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:59

veerledec schreef:

Nou, mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een democratie.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:18

man als het 1222 euro word.. werk ik dus langer dan een maand 40 uur in de week alleen maar voor de ziektekostenverzekering!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:02

Electra63 schreef:
veerledec schreef:

Nou, mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een democratie.

Moet wel echt een democratie zijn en niet de mensen heeeeeel af en toe op en knopje laten drukken en verder doen waar je zin in hebt.