Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:purny schreef:Ik ben voor een Burka verbod. Wss ben ik superracistisch in jullie ogen maar ik vind dat iedereen zich hier in NL moet aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. Maar wij hebben al genoeg getolereerd van iedereen dat het nu inmiddels ver te zoeken is. Ik irriteer me niet echt aan de Burka maar ook meer aan de mensen die hun eigen taal spreken in de trein enzo. Ik heb er ook nog nooit een gezien, maar kan me erin verplaatsen dat het intimiderend overkomt.
Jij bent inderdaad rascistisch. De vraag is altijd, aan wie in Nederland moet men zich aanpassen? Ik zie Nederlanders (op TV, op vakantie, in de winkel) waar ik mij soms voor dood schaam. Verder wonen inmiddels hier in Nederland de 3e en soms al 4e generatie (met Nederlands paspoort) allochtoon en er ook nog Nederlandse vrouwen zijn, die zich hebben bekeerd tot de Islam.
purny schreef:Moslims pakken de extra dagen vrij, zij vieren ook gewoon kerst en pasen en als wij Nederlanders die dag niet op school komen, word het niet getolereerd. Trek dan 1 grote lijn en geef ons kaaskoppen ook vrij!
Heino schreef:purny schreef:Moslims pakken de extra dagen vrij, zij vieren ook gewoon kerst en pasen en als wij Nederlanders die dag niet op school komen, word het niet getolereerd. Trek dan 1 grote lijn en geef ons kaaskoppen ook vrij!
Ik denk dat de wereld er een stuk fijner uitziet wanneer we (Moslims en niet-Moslims) eens ophouden met al dat ge-wij en ge-zij.
Joanne1987 schreef:dan moeten ze zich maar gedragen, dan is er geen wij/zij...
purny schreef:Electra63 schreef:Ik ben voor een Burka verbod. Wss ben ik superracistisch in jullie ogen maar ik vind dat iedereen zich hier in NL moet aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. Maar wij hebben al genoeg getolereerd van iedereen dat het nu inmiddels ver te zoeken is. Ik irriteer me niet echt aan de Burka maar ook meer aan de mensen die hun eigen taal spreken in de trein enzo. Ik heb er ook nog nooit een gezien, maar kan me erin verplaatsen dat het intimiderend overkomt.
Jij bent inderdaad rascistisch. De vraag is altijd, aan wie in Nederland moet men zich aanpassen? Ik zie Nederlanders (op TV, op vakantie, in de winkel) waar ik mij soms voor dood schaam. Verder wonen inmiddels hier in Nederland de 3e en soms al 4e generatie (met Nederlands paspoort) allochtoon en er ook nog Nederlandse vrouwen zijn, die zich hebben bekeerd tot de Islam.
purny schreef:Electra63 schreef:
Sorry hoor, maar Nederland is allang Nederland niet meer. Het past zich veels te veel aan aan moslims. Als ik ergens in een bepaalde winkel boodschappen ga doen dan is vrijwel alles wat er werkt met een hoofddoekje. Ik heb geen hekel aan allochtonen, ik vind alleen dat er teveel veranderd wordt aan hun. Maar mijn mening is jouw mening niet! Als wij op vakantie gaan naar een ander land of wij emigreren naar een ander land moeten wij ons ook aanpassen aan de cultuur van dat andere land.
En neem nou het slachtfeest, suikerfeest en allerlei andere feestdagen. Moslims pakken de extra dagen vrij, zij vieren ook gewoon kerst en pasen en als wij Nederlanders die dag niet op school komen, word het niet getolereerd. Trek dan 1 grote lijn en geef ons kaaskoppen ook vrij!
Joanne1987 schreef:ik ben blond, vrouw, nederlander en ben blauwogig... daarbij komt dat ik NEDERLANDER ben en daar trots op ben en dit wil behouden, met alle normen en waarden die daarbij horen...
Heino schreef:En toch heb ik nog steeds geen zinnig argument gehoord voor een burkaverbod. Behalve emotionele argumenten, maar daar kan je vrij weinig mee, je kiest er zelf voor of je je laat intimideren door een burka of niet. Dat veroorzaakt die burka draagster echt niet. Dusse, wie heeft er een rationeel argument voor het invoeren van een burka verbod? Liefst ondersteund met gedegen onderzoeken naar de vermeende nadelen van de burka voor Nederland
Joanne1987 schreef:ik ben blond, vrouw, nederlander en ben blauwogig... daarbij komt dat ik NEDERLANDER ben en daar trots op ben en dit wil behouden, met alle normen en waarden die daarbij horen...
Electra63 schreef:Ach,
Het topic verloopt weer precies zoals ik het had verwacht. Wij tegen zij, aanpassen aan .......
De meeste meningen hier, zijn gebaseerd op angst. Dus als jullie blij zijn met deze schijnveiligheid: gefeliciteerd.
Ik vraag me echt af, waar opmerkingen als: Nederland/wij passen ons aan aan de Moslim op gebaseerd zijn? Er wonen Moslims in mijn wijk, ik heb Moslims als collega's, maar ik pas me niet aan, ik ben gewoon mezelf. Ik ga niet naar de Moskee, ik eet gewoon varkensvlees en af en toe zon ik topless. Ik behandel wel mensen met respect. Waarmee pas ik mij dan precies aan?
En ik las nog een opmerking over de kassameisjes met hoofddoek? Wat maakt dat nu uit?
En Mica, als Nederlandse vrouw met blauwe ogen: ik ben niet Christelijk, waartoe behoor ik dan?