Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:12

En toch heb ik nog steeds geen zinnig argument gehoord voor een burkaverbod. Behalve emotionele argumenten, maar daar kan je vrij weinig mee, je kiest er zelf voor of je je laat intimideren door een burka of niet. Dat veroorzaakt die burka draagster echt niet. Dusse, wie heeft er een rationeel argument voor het invoeren van een burka verbod? Liefst ondersteund met gedegen onderzoeken naar de vermeende nadelen van de burka voor Nederland :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:13

De meest gesproken taal ter wereld is nog altijd Mandarijn, waarom leer je dat niet voor de toeristen? Waarom Engels?

Onderdeel van de vaderlandse geschiedenis is al honderden jaren vrijheid van geloofsovertuiging. Niet voor niets werd er van de week een joods badhuis van 700 jaar oud naar een museum overgebracht. Er zijn legio mensen met een franse achternaam; nakomelingen van de Hugenoten die in eigen land vanwegen hun geloof werden vervolgd. 60 jaar geleden liepen er in Nederland heel veel mensen nog in klederdracht van hun eigen dorp of streek. Doen we niet meer maar het is honderden jaren heel gebruikelijk geweest.

Topless zonnen was in de jaren '80 heel normaal, tegenwoordig niet meer. Het zijn trends die voorbij gaan. Net als het dragen van een Boerka imo ook een trend is die uit het straatbeeld zal verdwijnen, net als het vrouwtje uit Staphorst in haar klederdracht. Kleding vertegenwoordigd de identiteit van een groep. Want wat is het wezenlijke verschil tussen een zwaar opgemaakte Gothic en een draagster van een Boerka? Zonder hun kleren en make-up allebei niet herkenbaar.

Maak je liever druk om het feit dat volgend jaar in sommige gezinnen waarbij beide ouders chronisch ziek zijn ineens een rekening van 420 euro op de mat ligt om ineens hun verplichte eigen risico te betalen. Dat is nu al een groot probleem, als ze aan alle kanten nog meer gekort worden, waar moeten ze dan ineens die 420 euro vandaan toveren?

Zet dat eens af tegen de kosten van invoering en handhaving van een wet die betrekking heeft op 180 (of 150) mensen. Zoethoudertje voor de achterban maar echte problemen worden verdoezeld. Veel mensen staat het water al tot aan de lippen of nog hoger. Daar krijg je criminaliteit van. Mensen zijn wanhopig op zoek naar manieren om de eindjes aan elkaar te knopen. Die paar vrouwen die elke dag een makkelijke kledingkeuze hebben zijn geen oorzaak van een probleem. Hun alles verhullende boerka wordt nu gebruikt om een veel groter probleem te verhullen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:14

Electra63 schreef:
purny schreef:
Ik ben voor een Burka verbod. Wss ben ik superracistisch in jullie ogen maar ik vind dat iedereen zich hier in NL moet aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. Maar wij hebben al genoeg getolereerd van iedereen dat het nu inmiddels ver te zoeken is. Ik irriteer me niet echt aan de Burka maar ook meer aan de mensen die hun eigen taal spreken in de trein enzo. Ik heb er ook nog nooit een gezien, maar kan me erin verplaatsen dat het intimiderend overkomt.

Jij bent inderdaad rascistisch. De vraag is altijd, aan wie in Nederland moet men zich aanpassen? Ik zie Nederlanders (op TV, op vakantie, in de winkel) waar ik mij soms voor dood schaam. Verder wonen inmiddels hier in Nederland de 3e en soms al 4e generatie (met Nederlands paspoort) allochtoon en er ook nog Nederlandse vrouwen zijn, die zich hebben bekeerd tot de Islam.

Sorry hoor, maar Nederland is allang Nederland niet meer. Het past zich veels te veel aan aan moslims. Als ik ergens in een bepaalde winkel boodschappen ga doen dan is vrijwel alles wat er werkt met een hoofddoekje. Ik heb geen hekel aan allochtonen, ik vind alleen dat er teveel veranderd wordt aan hun. Maar mijn mening is jouw mening niet! Als wij op vakantie gaan naar een ander land of wij emigreren naar een ander land moeten wij ons ook aanpassen aan de cultuur van dat andere land.

En neem nou het slachtfeest, suikerfeest en allerlei andere feestdagen. Moslims pakken de extra dagen vrij, zij vieren ook gewoon kerst en pasen en als wij Nederlanders die dag niet op school komen, word het niet getolereerd. Trek dan 1 grote lijn en geef ons kaaskoppen ook vrij!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:16

purny schreef:
Moslims pakken de extra dagen vrij, zij vieren ook gewoon kerst en pasen en als wij Nederlanders die dag niet op school komen, word het niet getolereerd. Trek dan 1 grote lijn en geef ons kaaskoppen ook vrij!

Ik denk dat de wereld er een stuk fijner uitziet wanneer we (Moslims en niet-Moslims ;) ) eens ophouden met al dat ge-wij en ge-zij.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:40

Heino schreef:
purny schreef:
Moslims pakken de extra dagen vrij, zij vieren ook gewoon kerst en pasen en als wij Nederlanders die dag niet op school komen, word het niet getolereerd. Trek dan 1 grote lijn en geef ons kaaskoppen ook vrij!

Ik denk dat de wereld er een stuk fijner uitziet wanneer we (Moslims en niet-Moslims ;) ) eens ophouden met al dat ge-wij en ge-zij.

Ben het helemaal met Heino eens _/-\o_

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:41

dan moeten ze zich maar gedragen, dan is er geen wij/zij...

loenloen

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:42

Hahaha niveau gaat steeds verder omlaag hier :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:44

Joanne1987 schreef:
dan moeten ze zich maar gedragen, dan is er geen wij/zij...

En nog een wijze levensles: bekijk mensen eens als individu ipv als onderdeel van een groep :) Je bént geen Marokkaan, Turk, Fin of Pool. Je bént geen blonde, roodharige of bruine. Je bént geen blauwogige, groenogige of bruinogige. Je bént geen man of vrouw. Je bént geen kind, bejaarde of volwassenen. Je bent in de eerste plaats mens, en dáárnaast onderdeel van een groep.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:46

purny schreef:
Electra63 schreef:
Ik ben voor een Burka verbod. Wss ben ik superracistisch in jullie ogen maar ik vind dat iedereen zich hier in NL moet aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. Maar wij hebben al genoeg getolereerd van iedereen dat het nu inmiddels ver te zoeken is. Ik irriteer me niet echt aan de Burka maar ook meer aan de mensen die hun eigen taal spreken in de trein enzo. Ik heb er ook nog nooit een gezien, maar kan me erin verplaatsen dat het intimiderend overkomt.

Jij bent inderdaad rascistisch. De vraag is altijd, aan wie in Nederland moet men zich aanpassen? Ik zie Nederlanders (op TV, op vakantie, in de winkel) waar ik mij soms voor dood schaam. Verder wonen inmiddels hier in Nederland de 3e en soms al 4e generatie (met Nederlands paspoort) allochtoon en er ook nog Nederlandse vrouwen zijn, die zich hebben bekeerd tot de Islam.

Sorry hoor, maar Nederland is allang Nederland niet meer. Het past zich veels te veel aan aan moslims. Als ik ergens in een bepaalde winkel boodschappen ga doen dan is vrijwel alles wat er werkt met een hoofddoekje. Ik heb geen hekel aan allochtonen, ik vind alleen dat er teveel veranderd wordt aan hun. Maar mijn mening is jouw mening niet! Als wij op vakantie gaan naar een ander land of wij emigreren naar een ander land moeten wij ons ook aanpassen aan de cultuur van dat andere land. [/quote]

:j

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:47

Hahah ik vind die dingen werkelijk walgelijk! :P

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:47

ik ben blond, vrouw, nederlander en ben blauwogig... daarbij komt dat ik NEDERLANDER ben en daar trots op ben en dit wil behouden, met alle normen en waarden die daarbij horen...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:52

purny schreef:
Electra63 schreef:

Sorry hoor, maar Nederland is allang Nederland niet meer. Het past zich veels te veel aan aan moslims. Als ik ergens in een bepaalde winkel boodschappen ga doen dan is vrijwel alles wat er werkt met een hoofddoekje. Ik heb geen hekel aan allochtonen, ik vind alleen dat er teveel veranderd wordt aan hun. Maar mijn mening is jouw mening niet! Als wij op vakantie gaan naar een ander land of wij emigreren naar een ander land moeten wij ons ook aanpassen aan de cultuur van dat andere land.

En neem nou het slachtfeest, suikerfeest en allerlei andere feestdagen. Moslims pakken de extra dagen vrij, zij vieren ook gewoon kerst en pasen en als wij Nederlanders die dag niet op school komen, word het niet getolereerd. Trek dan 1 grote lijn en geef ons kaaskoppen ook vrij!

Maar gaan wij als we op vakantie zijn oid in Engeland, in de trein Engels praten met elkaar? Nee dus... daar irriteren anderen zich ook aan!

En Nederland past zich aan aan moslims, wat is moslim dan voor land :') Ik weet niet hoor _O- maar het gros van de moslims die hier woont heeft een Nederlandse identiteit en is dus Nederlander en dus kunnen we ons daaraan aanpassen :+

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:54

alleen op papier ja...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:56

Joanne1987 schreef:
ik ben blond, vrouw, nederlander en ben blauwogig... daarbij komt dat ik NEDERLANDER ben en daar trots op ben en dit wil behouden, met alle normen en waarden die daarbij horen...

en ik ben getint, en heb donkerbruin haar,maar ben ook een echte nederlander.....

dus wat wil je nou zeggen?

ik ben ook tegen burka en het niet aanpassen
maar als je gaat praten in de talen van de ariër dan ga je toch wel een stapje te ver vind ik :=

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:57

*zit op handen* ik vlieg er maar weer vandoor voor ik dingen ga zeggen waar ik zeker een OW voor krijg := Ik heb wel zo'n gruwelijke hekel aan dat ge-wij en ge-zij! En nog wel meer aan racisme!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:10

Heino schreef:
En toch heb ik nog steeds geen zinnig argument gehoord voor een burkaverbod. Behalve emotionele argumenten, maar daar kan je vrij weinig mee, je kiest er zelf voor of je je laat intimideren door een burka of niet. Dat veroorzaakt die burka draagster echt niet. Dusse, wie heeft er een rationeel argument voor het invoeren van een burka verbod? Liefst ondersteund met gedegen onderzoeken naar de vermeende nadelen van de burka voor Nederland :)

Nou, 1 reden:
De burka past niet bij de Christelijke cultuur en tradities van Nederland.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 17:19

knabbelgirl schreef:
*zit op handen* ik vlieg er maar weer vandoor voor ik dingen ga zeggen waar ik zeker een OW voor krijg := Ik heb wel zo'n gruwelijke hekel aan dat ge-wij en ge-zij! En nog wel meer aan racisme!

:=
Pas maar op. :')

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:19

Gaan we het nu hier over hebben Anne_ GTI? Maak je liever druk om het feit dat volgend jaar in sommige gezinnen waarbij beide ouders chronisch ziek zijn ineens een rekening van 420 euro op de mat ligt om ineens hun verplichte eigen risico te betalen. Dat is nu al een groot probleem, als ze aan alle kanten nog meer gekort worden, waar moeten ze dan ineens die 420 euro vandaan toveren?

Zet dat eens af tegen de kosten van invoering en handhaving van een wet die betrekking heeft op 180 (of 150) mensen. Zoethoudertje voor de achterban maar echte problemen worden verdoezeld. Veel mensen staat het water al tot aan de lippen of nog hoger. Daar krijg je criminaliteit van. Mensen zijn wanhopig op zoek naar manieren om de eindjes aan elkaar te knopen. Die paar vrouwen die elke dag een makkelijke kledingkeuze hebben zijn geen oorzaak van een probleem. Hun alles verhullende boerka wordt nu gebruikt om een veel groter probleem te verhullen.

Het gaat om boerka's en de bijbehorende boetes. Maar goed ik wil wel met je mee gaan als we er van alles en nog wat bij gaan halen. Wat denk je dan wat het kost om al die schatjes die het zo aan het begaaien zijn onze samenleving kost? De schatjes die niet willen integreren en iedere wet hier aan z'n laars lappen. Vele miljoenen zo niet miljarden zijn er 10tallen jaren naar die schatjes gegaan en er zullen nog vele miljoenen zo niet miljarden gaan volgen als dit zo door gaat. Dat zelfde geld zou ook besteed kunnen worden aan de chronische zieken, onze ouderen die krom gelegen hebben om een goede oude dag te hebben, maar die ze nu niet meer krijgen door dit soort onzin, enz enz. Is niet zo gek dat de mensen er kotsmisselijk van worden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:22

Als de burka's hier in de eerste plaats helemaal niet geweest waren, had je het probleem ook niet gehad.

Er zullen vast wel meer burka's in Nederland zijn, maar ik denk dat die vrouwen, die dat buiten moeten dragen, sowieso veel meer binnenshuis leven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:24

Joanne1987 schreef:

Maar het moeilijke is dat normen en waarden voor iedereen verschillend kan zijn.
Wat ik heel normaal vind, vindt jij misschien heel asociaal. (en andersom).

Wel eens de gemiddelde Nederlander op de camping in het buitenland gezien?
Hele groepen met (dezelfde) gekleurde lampjes onder de luifel, luide Nederlandstalige muziek...
(niet allemaal natuurlijk, maar deze groep hoor je al van verre...).
Laat ik zeggen dat ik op, dit vlak, hele andere normen en waarde heb, en indien mogelijk een stukje verder op ga staan.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:35

ik vind toeristen iets heel anders als mensen die zich hier willen vestigen... en ik respecteer ieder zn mening maar soms is er iets te veel 'het probleem niet willen zien' hier in nederland. en nee, niet iedereen is zoals ik het al meermalen beschreef maar door degenen die zo wel zijn krijg je wel dit soort discussies... nee ik voel me niet prettig hier in de buurt als het donker is, en het is mij meermaals bewezen dat dit terrecht is. dus ik zeg ja tegen het lik op stuk beleid van deze 'groepen' en ja tegen de gevolgen als dit niet helpt... en dat spijt me dan heel eg voor de mensen die wel hun best doen... als nederland ze niet had binnen gelaten waren we sowieso niet opndeze hele discussie gekomen...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:43

Ach,
Het topic verloopt weer precies zoals ik het had verwacht. Wij tegen zij, aanpassen aan .......
De meeste meningen hier, zijn gebaseerd op angst. Dus als jullie blij zijn met deze schijnveiligheid: gefeliciteerd.
Ik vraag me echt af, waar opmerkingen als: Nederland/wij passen ons aan aan de Moslim op gebaseerd zijn? Er wonen Moslims in mijn wijk, ik heb Moslims als collega's, maar ik pas me niet aan, ik ben gewoon mezelf. Ik ga niet naar de Moskee, ik eet gewoon varkensvlees en af en toe zon ik topless. Ik behandel wel mensen met respect. Waarmee pas ik mij dan precies aan?
En ik las nog een opmerking over de kassameisjes met hoofddoek? Wat maakt dat nu uit?

En Mica, als Nederlandse vrouw met blauwe ogen: ik ben niet Christelijk, waartoe behoor ik dan?

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:44

Vind het zo'n onzinnig verbod,
ken niemand die er ooit in de werkelijkheid last van heeft gehad.

Vind het argument ''ik houd niet van Moslims/extremisten/niet ingeburgerde mensen/whatever" iig eerlijker dan "het lijkt me zo gevaarlijk omdat je niet ziet wat eronder zit".

Vind het dus een beetje moslimpesten.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:57

Electra63 schreef:
Ach,
Het topic verloopt weer precies zoals ik het had verwacht. Wij tegen zij, aanpassen aan .......
De meeste meningen hier, zijn gebaseerd op angst. Dus als jullie blij zijn met deze schijnveiligheid: gefeliciteerd.
Ik vraag me echt af, waar opmerkingen als: Nederland/wij passen ons aan aan de Moslim op gebaseerd zijn? Er wonen Moslims in mijn wijk, ik heb Moslims als collega's, maar ik pas me niet aan, ik ben gewoon mezelf. Ik ga niet naar de Moskee, ik eet gewoon varkensvlees en af en toe zon ik topless. Ik behandel wel mensen met respect. Waarmee pas ik mij dan precies aan?
En ik las nog een opmerking over de kassameisjes met hoofddoek? Wat maakt dat nu uit?

En Mica, als Nederlandse vrouw met blauwe ogen: ik ben niet Christelijk, waartoe behoor ik dan?

Ook al ben jij niet Christelijk meer, het leven hier, tradities, gewoontes, feestdagen, normen en waarden in Nederland.
Die stammen allemaal af van de oorsprong Christelijke cultuur.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:03

Mika,
Je kan praten wat je wilt over Nederlandse normen en waarden,dat zijn smoesjes, het is gewoon rascistisch gelul. Ik vraag me trouwens af hoe je aan zo'n mening komt, als je woont op de Veluwe? Daar struikel je toch niet over de burka's, lijkt me zo.
Ik heb nog steeds geen berichten gezien over misdaden veroorzaakt door vrouwen in burka's?