Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:25

Ik ambieer het niet nee, bij een bank werken. :+

Dat het diefstal is staat zelfs al in de nieuwsberichten geplaatst in het topic. Paar pagina's terug.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:28

ZOOOOO ik had ECHT gaan rapen!!! :D :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:30

Citaat:
Dat het diefstal is staat zelfs al in de nieuwsberichten geplaatst in het topic. Paar pagina's terug.

Wat ik dan niet snap is dat als mensen dat weten, ze toch zo gemakkelijk besluiten dan maar te gaan graaien. En er nog trots op zijn ook.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:35

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Wat ik dan niet snap is dat als mensen dat weten, ze toch zo gemakkelijk besluiten dan maar te gaan graaien. En er nog trots op zijn ook.

Je zal maar zo hebberig zijn datje niet eens na kan denken :')
Doet me denken aan de programma met 50 euro en hoe leugenachtig die mensen zijn als ze betrapt werden met camera erbij toen er naar gevraagd werd. Die mensen die opraapte konden ook ZIEN van wij het was, wie het zgn verloor.
Brilliant, hoe die mensen zich voor schut zetten!
En er waren zeker mensen die het geld uit zichzelf teruggaven dus ´we zijn nog niet zooo verrot´ :j

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:37

Juul schreef:
Wat ik me dus afvraag: Die mensen staan nu allemaal op camera incl. nummerborden van hun auto etc., dan zijn ze toch zo te traceren? Want je moet toch boven een bepaald bedrag het melden bij de politie als je wat vindt op straat?

Dat kunnen ze niet doen heeft de politie gezegt , sommige mensen brengen het wél terug brengen :j

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:41

mltex schreef:
Je zal maar zo hebberig zijn datje niet eens na kan denken :')
Doet me denken aan de programma met 50 euro en hoe leugenachtig die mensen zijn als ze betrapt werden met camera erbij toen er naar gevraagd werd. Die mensen die opraapte konden ook ZIEN van wij het was, wie het zgn verloor.
En er waren zeker mensen die het geld uit zichzelf teruggaven dus ´we zijn nog niet zooo verrot´ :j

Weet je wat et gekke is? Als ik iemand zie die geld verliest geef ik het terug, een portemonnee die ik vind komt (indien traceerbaar) netjes bij de rechthebbende eigenaar terug, en teveel teruggegeven wisselgeld meld ik één keer (mocht de bediende in kwestie vinden dat hij/zij gelijk heeft is het de mijne).

Maar in die geval? Ik weet het niet, iedereenn graait en jij staat er tussen? Volgens mij komt in deze berouw pas achteraf.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:43

Ik denk toch dat ik ook was gaan rapen :P

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:44

Ik had het vast zeker weten in mijn zakken gestoken :=
Maar wat ik me dan afvraag is hoe al dat geld op de weg kan komen?
Bij bedrijven wordt de omzet ook opgehaald door een vergelijkbare wagen, maar daar zit alles achter slot en grendel.. :=

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:49

Ik was ook gaan rapen hoor :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:51

@ Orlando: Ohja idd heb er wat over gevonden! Wel weer zwak hoor := 'Het mag eigenlijk niet, maar we hebben geen tijd om werk te maken van vervolging dus we hopen maar dat mensen het zelf terugbrengen' Ongelooflijk :n En wie betaalt dat allemaal, juist ja....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:53

mltex schreef:

Dat programma heb ik gezien ja, en sommige mensen maar volhouden dat ze het echt naar de politie gingen brengen, of dat ze echt niet hadden gezien wie het verloor... ik kreeg echt last van plaatsvervangende schaamte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:58

Ach het is wel puur natuur dit natuurlijk! Pakken wat je pakken kan.. Moreel besef is ver te zoeken :=

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:09

sjemig wat een moraalridders hier zeg.......op het schijnheilige af haast...... :n
Tuurlijk als iemand geld verliest ga je dat niet houden, je weet niet hoe hard die ander het zelf nodig heeft.
Tuurlijk ga je in een eenmansbedrijfje te veel terug gegeven geld niet in je eigen zak stoppen, die mensen moeten er hard voor werken.
Tuurlijk ga je WEL graaien als het toch om je oren heen vliegt!!
what`s the problem :?
volgens mij zijn er zat die zich beschaaft voordoen op een forum als bokt maar IRL toch echt wel anders in elkaar steken :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:12

Nou quartel, dat is makkelijk gezegd - fijn dat mensen afgeserveerd worden als ze gewoon aangeven dat zij WEL eerlijk zijn. :n Het wordt steeds fraaier!!
Nee, zoals gezegd, ik zou het echt niet meenemen. Het zou in mijn zak branden en wat ik er ook van kocht, ik zou er niet van kunnen genieten omdat ik het gevoel zou hebben dat ik het gestolen had.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:14

dat is toch raar?
Je hebt het gevonden....niet gestolen!!!
Als de eigenaar zich niet binnen een jaar dan bij jou meld mag je het houden.....zo is dat volgens de wet toch?
Aan de andere kant.......is het wel zo milieuvriendelijk om die troep op te ruimen hoor :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:14

Ja hallo, maar degeen die het verloren is staat er gewoon bij te kijken! Dan is het dus echt wel diefstal.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:15

_O-
'Aan de andere kant.......is het wel zo milieuvriendelijk om die troep op te ruimen hoor'
sorry voor degene die er niet tegen kunnen
Geweldig :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:15

Beetje jammer dat als je zelf geen geld op zou rapen je een moraalridder bent...
Ik heb die opvoeding gewoon gehad, dat je met je klauwen van andermans spullen afblijft. Ook de politie zegt dat het verboden is om het geld op te rapen en mee te nemen. Daar was nogal wat twijfel over namelijk. Ik leer mijn kinderen altijd eerlijk te zijn, dat staat bij mij erg hoog dus dit vind ik ook echt belachelijk. Ik zou mij echt suf voelen als ik dit zou doen. Het zegt wel erg veel over de mens trouwens...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:17

Blue_Eyes schreef:
Ja hallo, maar degeen die het verloren is staat er gewoon bij te kijken! Dan is het dus echt wel diefstal.

Maar het was niet van degene die het verloren is toch???
Dus zal diegene best blij zijn niet zelf al die troep op te moeten ruimen denk ik dan weer

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:18

Ach, kom op zeg.... :n Dat vind ik echt van de domme houden.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:21

van de domme houden?????

sja.....het is maar hoe je er tegen aan kijkt.
Ik houd niet van rommel, ook niet op straat.
Als mijn dochter haar troep niet opruimt raakt ze het ook kwijt ;)

aldoende leert men he?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:21

Blue_Eyes schreef:

Inderdaad! Als ik geld kwijtraak hoop ik ook dat mensen mij helpen het op te rapen en het aan mij geven...

Een paar jaar geleden viel er zo´n container om met speelgoedballen, op de stoep en op de weg. Hielp de verkoopster om de ballen op te rapen en in de container te gooien. Mensen met auto´s kwamen voorbij, deden deur open, pakten een bal en reden verder. Wat kost zo´n bal nou? Afijn, ik was klaar met opruimen en de verkoopster zag dat ik een kleine bij me had en gaf me een bal en bedankte me. Ik krijg veel liever op zo´n manier een bal dan om hem mee te graaien. En ik heilig? _O- Nee hoor, absoluut niet maar opvoeding heb ik wel mee gekregen gelukkig! :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:23

En als deze meneer al het geld kwijt is aan grijpgrage handjes raakt hij misschien niet alleen dat geld kwijt, maar ook zijn baan, daar weleens aan gedacht? Die man is verantwoordelijk voor dat geld, er gebeurt een ongelukje mee en het wordt onder zijn ogen door anderen in de zak gepropt.

Zoals ik al eerder zei: dus jij loopt met je boodschappen naar de auto, de tas scheurt, dan is het normaal dat andere mensen er met jouw sinaasappels en biefstuk vandoor gaan? Hou toch op.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:23

Juul schreef:
@ Orlando: Ohja idd heb er wat over gevonden! Wel weer zwak hoor := 'Het mag eigenlijk niet, maar we hebben geen tijd om werk te maken van vervolging dus we hopen maar dat mensen het zelf terugbrengen' Ongelooflijk :n En wie betaalt dat allemaal, juist ja....

Jaa indd , ze kunnen toch ook aan de mensen vragen die wél bij het politie bureau komen hun kenteken vragen ? En degene niet zich niet 'opgegeven' hebben oppakken ( of wat ze dan ook moeten doen ;) ) ??

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:25

Blue_Eyes schreef:
En als deze meneer al het geld kwijt is aan grijpgrage handjes raakt hij misschien niet alleen dat geld kwijt, maar ook zijn baan, daar weleens aan gedacht? Die man is verantwoordelijk voor dat geld, er gebeurt een ongelukje mee en het wordt onder zijn ogen door anderen in de zak gepropt.

Zoals ik al eerder zei: dus jij loopt met je boodschappen naar de auto, de tas scheurt, dan is het normaal dat andere mensen er met jouw sinaasappels en biefstuk vandoor gaan? Hou toch op.

Je hebt iet goed gelezen hoor......maar ieder zijn ding he?
En daarbij....ik let goed op mijn spullen ;)