Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:01

Ayasha schreef:
Kunnen ze aan het station nog vervoer gebruiken Tieneke? Dan pak ik mijn auto nog.

Denk dat er altijd hulp welkom is.
Als ik jou was zou ik een groot vel papier oid meenemen zodat je kan aangeven dat je vervoer/hulp aanbiedt.

Dikke pluim voor je familie, Tieneke, en een enorme pluim voor jou, Ayasha. +:)+
Wat jij afgelopen tijd hebt doorstaan en dan nog klaarstaan voor anderen. Waren er maar meer van deze mensen..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:02

Ja tieneke zo bedoelde ik het dus.... en totaal niet sarcastisch.

Roosch

Re: Officieel 3 doden en 11 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:02

M'n neus is geloof ik niet in orde, kan sarcasme niet onderscheiden van oprechtheid. Y;(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:03

Tis je vergeven :)

Edit: nu ik zie hoe jullie het lezen kan ik er wel inkomen dat je het zo oppakte. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:05

Wat ik bedoel.... Er zijn doden gevallen... Ik zou me dan echt niet druk maken over dat ik op mn blote voeten loop, maar goed, een ieder zit anders in elkaar natuurlijk.

Ayasha, ik denk dat vervoer altijd welkom is op dit moment, maarja, of je uberhaubt bij een station kunt komen? Wat ik net hoor is dat het rondom hasselt 1 grote verkeers chaos is

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:06

Oh dus omdat heel de wereld ergere ellende heeft mag je niet zeuren dat je daar als jonge griet in het onbekende zo over straat dwaalt....? Kom op zeg....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:08

Jeetje dat is toch wel 'snel' bekend gemaakt.

Tieneke

Die mensen zelf daar hebben niet eens een idee over de doden/gewonden...

Uit Hasselt gaat, in Hasselt is moeilijk.

Zus en moeder zijn op pad, ik sta in contact met vrienden van zus die iemand daar kwijt zijn en als er familie oid gebeld moet worden van mensen die moeder oppikt, kan ik dat doen/oproepen ontvangen.

LadyMadonna

dat is niet wat ik zeg.... het ging om blote voeten....
Maar goed, ik zeg ook dat ík me daar op dat moment niet druk om zou maken. Schoenen kan je nieuw kopen, een leven niet.

Namen zijn idd snel bekend gemaakt. Zijn deze officieel bekend gemaakt?

Cyntje

Vind eerlijk gezegd een discussie over wel of geen schoenen niet echt nodig in dit topic geloof ik...
Ik denk dat het hoe dan ook verschrikkelijk moet zijn geweest wanneer je er tussen stond. En op je blote poten over zo'n terrein ergens naartoe lopen lijkt me hoe dan ook geen pretje, inderdaad!

Zag net beelden op NOS en een jongen die half in shock was... man...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:10

Foo Fighters:

Citaat:
Our hearts go out to everyone affected by the tragic events at Pukkelpop. For information +32 (0) 11 23 97 11

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:10

M'n moeder was daar ook een moeder tegenkomen die helemaal in shock was omdat ze haar zoon niet kon vinden in die massa. Arme mens stond te daveren.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:11

Y;( Héél veel sterkte aan de familie![/quote]
Wat vreselijk dit! Ik hoorde het daarnet op de radio en zag net de beelden op tv. Hoe kan zoiets gebeuren?!
Ik zou ook willen naar daar rijden, maar woon nogal heel ver en men ouders vinden het een belachelijk idee :n
Ik weet dat er zo veel mensen van mijnstreek daar zitten, zo veel mensen die ik ken ook.
Wat vreselijk voor de familie van deze slachtoffers, die een vreselijke dood gestorven zijn.
Innige deelneming aan hen gewenst!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-08-11 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:12

Ik denk ook niet dat ik zelf nog zo helder zou zijn/blijven... het is vanaf hier makkelijk praten. Je zult je kind maar denken kwijt te zijn of mogelijk erger.

Roosch

Is inderdaad snel bekend gemaakt, zou de hele familie al op de hoogte zijn dan?

Ayasha
Blogger

Roosch schreef:
Ayasha schreef:
Kunnen ze aan het station nog vervoer gebruiken Tieneke? Dan pak ik mijn auto nog.

Denk dat er altijd hulp welkom is.
Als ik jou was zou ik een groot vel papier oid meenemen zodat je kan aangeven dat je vervoer/hulp aanbiedt.

Dikke pluim voor je familie, Tieneke, en een enorme pluim voor jou, Ayasha. +:)+
Wat jij afgelopen tijd hebt doorstaan en dan nog klaarstaan voor anderen. Waren er maar meer van deze mensen..

Als ik er zou staan zou ik ook vervoer willen.... Ik heb het iig ook op twitter aangeboden.

Yasmine

Ik zou er wel mee opletten, heb op Facebook al verschillende namen zijn passeren. De namen zijn officiëel nog NIET bekend gemaakt.

Nog 2 mededelingen:
Citaat:
22.48 UUR Wie naar Kiewit wil rijden: ga tot Hasselt, de rest is naar het schijnt afgesloten.

Citaat:
22.30 UUR Mensen die naar de festivalweide rijden, worden aangeraden niet in de buurt van de weide te parkeren. De Hulpdiensten, die nog steeds op-en afrijden, moeten immers nog doorkunnen.

Tieneke: helden! +:)+

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:13

Ik stond er met de auto vlakbij, ik heb dan ook alle ambulances zien passeren, en alle ouders in paniek naar hun kinderen zien zoeken..
Te vreselijk voor woorden dit, ik heb nog kippenvel als ik eraan terugdenk..
Sterkte aan iedereen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:13

Excuses als ik het schoenen bericht verkeerd geintrepeteerd heb. Ik dacht serieus dat er bedoelt werd dat het wel heel erg is als iemand zijn schoenen kwijt is. Vandaar ook mijn reactie.... Y;(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:14

Inderdaad, ik had ook geholpen willen worden en als ik in de buurt woonde zou ik ook mijn huis openstellen aan deze jongeren. Enige is dat ik misschien niet zomaar erheen zou rijden omdat mogelijk in de weg loopt en het een dikke chaos is.

Tieneke is het geen chaos en kan je wel in de buurt komen?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:15

Is het geen optie erheen te rijden totdat je strandt en dan te vragen aan de hulpverleners wat je kan doen?
Ik heb geen rijbewijs anders was ik er heen gereden..

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:15

Heb het ook gezien op fb, daarom ook geen bron. Maar ze zullen dat toch zomaar niet verzinnen.

Voor sommige mensen die voorbeeld aan zee wonen moet dit ook vreselijk zijn. Hun kind zit namelijk aan de andere kant van het land. Nu, voor ieder ouder is dit een nachtmerrie!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:17

Ach, is lief, maar "helden" is nu ook wel overdreven, denk ik. Het is wat Ayasha zegt: als we er zelf hadden gestaan, hadden we het ook gewaardeerd als mensen kwamen helpen.

Als je op de ring van Hasselt rijdt en je komt vanuit mijn richting, moet je op een gegeven moment een grote ijzeren brug over om naar Kiewit te rijden. Tot daar zou het lukken. Maar de file begint hier wel al vlakbij, dus snel is het niet, maar het kan wel. Zeker omdat de mensen allemaal die richting op komen. Als je eenmaal terug moet, is het verkeer wel vlot.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:17

Roosch, met de hulpverleners kom je niet echt in contact denk ik, zo ver als zij zitten, geraak je met de auto praktisch niet. Het is één massa mensen daar. Duizenden. Tienduizenden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:18

Vanaf de file hoever is het dan naar het terrein? Lopen de jongeren al zo ver doelloos rond?