Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lobke_ schreef:De doodstraf mag van mij wel weer ingevoerd worden
Maar dan zouden ze eigenlijk een aantal jaar ertussen moeten laten zodat mocht er nog wat bovenwater komen dat er nog altijd wat veranderd kan worden aan het vonnis.
Blue_Eyes schreef:Nee, die zou levenslang moeten krijgen. Dat dat in Noorwegen niet kan is een tweede, maar dan kunnen ze beter dat invoeren dan de doodstraf. Door een moordenaar te vermoorden, doe je niets anders dan jezelf tot zijn niveau verlagen.
Lobke_ schreef:En dan wat? Je zet ze voor de rest van hun leven in een vrij luxe cel neer hier in Nederland?
Als je het vergelijkt met andere landen is het hier echt erg netjes geregeld allemaal.
Nee vind het gewoon te ziek voor woorden dat er mensen zijn die vinden dat dat soort mensen nog een plekje verdienen op deze aardbol
Dropje en ja dat vind ik inderdaad ook vreselijk slecht en daarom ben ik ook voor de doodstraf
Lobke_ schreef:Het is nog altijd leven en laten leven, als jij zelf geen enkel begrip hebt voor het leven van iemand anders en er alles aan zult doen wanneer je kunt iemands anders leven te beëindigen dan ja vind ik niet dat je het "recht" hebt om hier nog te zijn.
Blue Eyes ik heb nagedacht over mijn post en dat veranderd nog altijd niets aan mijn mening
En zoiezo was het niet naar iemand gericht maar gewoon over de mensheid in het algemeen. Het was niet mijn bedoeling om je persoonlijk aan te vallen.
Wat jij beschrijft vind ik persoonlijk nog altijd te goed voor die mensen, kijk naar andere gevangenissen in andere landen en je snapt precies wat ik bedoel.
Natuurlijk ben je alle vrijheid kwijt wanneer je daar zit, dat is wel het minste wat er gedaan kan worden.
Dat er überhaupt nog de mogelijkheid is om je eigen leventje daar wat beter te maken door een aantal jaar te sparen zodat je toch nog even wat kan tv kijken of computeren ja dat vind ik inderdaad luxe ja.
Figaro schreef:MamboBeach schreef:Als het bewijs sluitend is zou ik zeggen ja.
Volgens het hele rechtssysteem mag iemand pas opgesloten worden als het bewijs sluitend is.. Hoe kun je dan verschil maken tussen een gevangenisstraf en de doodstraf? In beide gevallen moet het 100% zeker zijn dat iemand de dader is, we weten allemaal dat het helaas vaak genoeg voorkomt dat dat niet zo is. Ook in de Puttense moordzaak dachten ze 100% zeker te weten de juiste daders te pakken te hebben..