Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miracle_ schreef:_San87_ schreef:
Dan kan je net zo goed helemaal geen vlees meer eten
Da's bullshit, want ik eet liever rundvlees van een koe die heerlijk op de wei gestaan heeft in volle vrijheid, dan een varken die zijn leven lang in een hok van 1 bij 1 heeft gezeten.
_San87_ schreef:Zet die oogkleppen eens af en kijk om je heenVerdiep je dan ook meteen even in het leven van het gemiddelde vlees dier (dus varken, rund, kip, schaap, geit en paard).
Famke160301 schreef:@ Brainless
Ik wil niet flauw zijn, maar melkkoeien komen vaak enkele uren in de wei, doordat ze een heel precies rantsoen hebben, waarbij de hele dag gras eten niet past. Die uren buiten zijn dan voornamelijk bedoeldt om te spelen, chillen of hoe je dat wilt noemen. Het eten halen ze binnen in de stal. Bij kleinere bedrijven komen melkkoeien vaak wel de hele dag buiten, maar gaan 's avonds rond melktijd weer naar binnen om dan de volgende dag na melktijd 's morgens weer naar buiten te gaan.
Vleeskoeien komen wel buiten, echt niet alleen bij hobbyboeren met 2 of 3 koetjes. Vleeskoeien lopen vaker en langer buiten dan melkkoeien. (met vleeskoeien bedoel ik dikbilrassen en geen mestkalveren, meststieren, rosekalveren.)
Miracle_ schreef:_San87_ schreef:Zet die oogkleppen eens af en kijk om je heenVerdiep je dan ook meteen even in het leven van het gemiddelde vlees dier (dus varken, rund, kip, schaap, geit en paard).
Als je mijn eerdere post leest, had je gezien dat ik informeer naar de afkomst van mijn vlees. Dus ik heb mijn oogkleppen al af, en ik verdiep me in het vlees wat ik eet.
Al eet ik alleen rund, kip en dus nauwelijks varken, of gewoon niet meer, tenzij het een goede afkomst heeft.
Duke schreef:Dus jij vindt dat een kip een beter leven heeft gehad dan een varken? Ik wil geen pluimveehouders voor het hoofd stoten, maar... <- vul zelf maar in.
Duke schreef:Dus jij vindt dat een kip een beter leven heeft gehad dan een varken? Ik wil geen pluimveehouders voor het hoofd stoten, maar... <- vul zelf maar in.
Miracle_ schreef:Nee, dat vind ik niet. Zeg ik dat dan? Ik bedoel alleen dat ik weet waar mijn vlees vandaan komt, en ik het alleen eet als het biologisch is, of het bv. scharrelkippen waren. Ik vind zeker niet dat menig kip het beter heeft dan een varken. Absoluut niet.
Miracle_ schreef:Als je mijn eerdere post leest, had je gezien dat ik informeer naar de afkomst van mijn vlees. Dus ik heb mijn oogkleppen al af, en ik verdiep me in het vlees wat ik eet.
Al eet ik alleen rund, kip en dus nauwelijks varken, of gewoon niet meer, tenzij het een goede afkomst heeft.
Duke schreef:Citaat:Dus jij vindt dat een kip een beter leven heeft gehad dan een varken? Ik wil geen pluimveehouders voor het hoofd stoten, maar... <- vul zelf maar in.
elllis schreef:![]()
![]()
Ik ga mezelf ook maar weer herhalen
.. op ons bedrijf met een kleine 40.000 scharrelleghennen zijn de dieren het eerste en het laatste ze leven in grote koppels worden gehuisvest volgens de laatste normen van dierenwelzijn .. het onbreekt ze aan niets wel willen dat ze lekker in hun veren zitten gezond zijn .. want alleen een gezond dier legt eieren en ja daar hebben we ze voor .
Iedereen is welkom op ons bedrijf wel eerst even melden zodat je kan douchen en bedrijfskleding aan kan doen .
Ook wij hebben niets te verbergen en zijn trots op onze dieren en ons bedrijf !
_San87_ schreef:Varkensvlees is sowieso ongezond en je moet het altijd goed doorbakken, dus dat argument gaat niet op.
Brainless schreef:Famke160301 schreef:@ Brainless
Ik wil niet flauw zijn, maar melkkoeien komen vaak enkele uren in de wei, doordat ze een heel precies rantsoen hebben, waarbij de hele dag gras eten niet past. Die uren buiten zijn dan voornamelijk bedoeldt om te spelen, chillen of hoe je dat wilt noemen. Het eten halen ze binnen in de stal. Bij kleinere bedrijven komen melkkoeien vaak wel de hele dag buiten, maar gaan 's avonds rond melktijd weer naar binnen om dan de volgende dag na melktijd 's morgens weer naar buiten te gaan.
Vleeskoeien komen wel buiten, echt niet alleen bij hobbyboeren met 2 of 3 koetjes. Vleeskoeien lopen vaker en langer buiten dan melkkoeien. (met vleeskoeien bedoel ik dikbilrassen en geen mestkalveren, meststieren, rosekalveren.)
Ik wil ook niet flauw zijn.....
Wat zie jij als kleinere bedrijven?
De boeren die ik ken (60 tot 100 stuks)... daar gaan de koeien ook gewoon 's morgens na het melken naar buiten op het gras tot aan het melken 's avonds.
Mijn neef heeft een biologisch bedrijf (100+) en daar kunnen de koeien zelfs de hele dag kiezen of ze buiten in de wei staan of binnen.
elllis schreef:Duke schreef:Citaat:Dus jij vindt dat een kip een beter leven heeft gehad dan een varken? Ik wil geen pluimveehouders voor het hoofd stoten, maar... <- vul zelf maar in.![]()
![]()
Ik ga mezelf ook maar weer herhalen
.. op ons bedrijf met een kleine 40.000 scharrelleghennen zijn de dieren het eerste en het laatste ze leven in grote koppels worden gehuisvest volgens de laatste normen van dierenwelzijn .. het onbreekt ze aan niets wel willen dat ze lekker in hun veren zitten gezond zijn .. want alleen een gezond dier legt eieren en ja daar hebben we ze voor .
Iedereen is welkom op ons bedrijf wel eerst even melden zodat je kan douchen en bedrijfskleding aan kan doen .
Ook wij hebben niets te verbergen en zijn trots op onze dieren en ons bedrijf !
Miracle_ schreef:_San87_ schreef:Zet die oogkleppen eens af en kijk om je heenVerdiep je dan ook meteen even in het leven van het gemiddelde vlees dier (dus varken, rund, kip, schaap, geit en paard).
Als je mijn eerdere post leest, had je gezien dat ik informeer naar de afkomst van mijn vlees. Dus ik heb mijn oogkleppen al af, en ik verdiep me in het vlees wat ik eet.
Brainless schreef:Die dikbillen zie ik nl. nooit zoveel lopen (ja bij oudere hobbyboertjes een stuk of 5-10 + kalf) en ik ken een boer die die Franse vleeskoeien (blonde??) hebben lopen maar dat zijn er ook maar 20/25 stuks.
Ik ken nu eenmaal meer boeren met opfokkalveren en melkvee bedrijven met dikbillen
Brainless schreef:@elllis
Zitten ze bij jullie ook in per groep in een grote volière met scharrelplaat?
Of hebben jullie een andere huisvesting?
_San87_ schreef:Ook varkensvlees kan je op die manier verkrijgen. Ik vind je argumentatie nogal krom.
Ik eet geen varkensvlees want varkens hebben het slechter. Dat is dus, ook met scharrel, niet altijd waar.
Miracle_ schreef:_San87_ schreef:Ook varkensvlees kan je op die manier verkrijgen. Ik vind je argumentatie nogal krom.
Ik eet geen varkensvlees want varkens hebben het slechter. Dat is dus, ook met scharrel, niet altijd waar.
Ik denk dat jouw redenatie krom is. Er staat toch "Tenzij het een goede afkomst heeft" En dat bedoel ik niet alleen over de varkens hoor.
Ik zeg alleen dat ik al haast geen varkensvlees eet, en dat is niet alleen omdat alleen varkens het slecht hebben, maar omdat ik het sowieso niet zo lekker vind.
Juangi schreef:http://www.achtergeslotendeuren.org/map/node
Dit vind ik écht alles slaan... Klik een boerderij aan en zie hoe de varkens mishandelt worden...Compleet met de namen van de boeren erbij...
Echt, ziekmakende lef van de organisatie achter deze website!