Vlees noch vis.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Re: Vlees noch vis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:09

@Chaos , totaal niet, ieder zijn mening.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:10

Ik heb het ook gezien en vond het een beetje een truttige uitzending. Ik denk dat het juist veel mensen tegen het harnas jaagt. :')
Ben wel bewuster met eieren en vlees bezig. Maar er zal hier gewoon wel vlees worden gegeten, is gewoon een gewoonte en mijn man heeft niet gegeten zonder vlees. ;)
Ik wel best biologisch vlees eten en zo maar ik vind het erg duur en zeker met een gezin.

_Tara_

Re: Vlees noch vis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:12

Allemaal vrouwen die geremd worden door hun man in het niet-vlees-eten :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:14

Weet je wat ik het nu vindt met het "goede" vlees en vis kopen.

Ik weet echt door de bomen het bos niet meer. Ik ben 19jaar, woon op mezelf, heb weinig te besteden voor mijn boodschappen. Ik zou het liefst zulk gezond mogelijk vlees en vis eten, en met gezond bedoel ik dus dat de dieren een zo fijn en gezond mogelijk leven hebben gehad.

Maar bij alle verschillende soorten vlees die momenteel worden aangeboden, schijnt wel wat mis te zijn.
Met Bio-industrie, biologisch, scharrel etc. etc.

Ik weet gewoon echt niet meer wat goed en fout is in de schappen van da AH. En haal daarom maar gewoon wat ik lekker vindt.

Ik wil dus niet minderen in vlees eten, ben er gewoon echt gek op. Maar ik zou wel BEWUST vlees en vis willen eten. Alleen zou ik dus echt niet meer weten wat dan nu goed is om te doen.

Ik heb op de planning staan topic door te lezen, wellicht dat ik daar al veel wijzer uit wordt.

Maar wat is nu "goed" vlees???

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:15

_Tara_ schreef:

Haha ik zie een optie!
"schat, als ik kook wordt het 3x in de week zonder vlees en de rest alleen biologisch"
Man: :(
"doe jij dan voortaan de boodschappen en koken? "

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:16

Je hebt een "goed leven" keurmerk daar kun je op letten bij het kopen
als je bij een slager koopt (hoeft echt niet duur te zijn) kan hij je vertellen waar het vlees vandaan komt.

Chaos schreef:
Weet je wat ik het nu vindt met het "goede" vlees en vis kopen.

Ik weet echt door de bomen het bos niet meer. Ik ben 19jaar, woon op mezelf, heb weinig te besteden voor mijn boodschappen. Ik zou het liefst zulk gezond mogelijk vlees en vis eten, en met gezond bedoel ik dus dat de dieren een zo fijn en gezond mogelijk leven hebben gehad.

Maar bij alle verschillende soorten vlees die momenteel worden aangeboden, schijnt wel wat mis te zijn.
Met Bio-industrie, biologisch, scharrel etc. etc.

Ik weet gewoon echt niet meer wat goed en fout is in de schappen van da AH. En haal daarom maar gewoon wat ik lekker vindt.

Ik wil dus niet minderen in vlees eten, ben er gewoon echt gek op. Maar ik zou wel BEWUST vlees en vis willen eten. Alleen zou ik dus echt niet meer weten wat dan nu goed is om te doen.

Ik heb op de planning staan topic door te lezen, wellicht dat ik daar al veel wijzer uit wordt.

Maar wat is nu "goed" vlees???

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:18

@AppelQueen
Dus jij vind het diervriendelijk om de snavels heel te laten en de 'kneusjes' dood te laten pikken?

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:20

Yviertje schreef:
@AppelQueen
Dus jij vind het diervriendelijk om de snavels heel te laten en de 'kneusjes' dood te laten pikken?

ik vind dat dieren genoeg ruimte moeten hebben dat ze niet gaan vechten.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:21

_Tara_ schreef:

En dat is zo vreemd nog niet. Als ik soms zie welke zware beroepen mannen hebben, dan hebben ze echt wel vlees nodig. Ik heb het zelf ook, ondanks dat ik geen zwaar lichamelijk werk doe, dat ik zonder het eten van vlees zo slap als een vaatdoek ben.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:23

LuvdaTossa schreef:
_Tara_ schreef:

En dat is zo vreemd nog niet. Als ik soms zie welke zware beroepen mannen hebben, dan hebben ze echt wel vlees nodig. Ik heb het zelf ook, ondanks dat ik geen zwaar lichamelijk werk doe, dat ik zonder het eten van vlees zo slap als een vaatdoek ben.

Dan zouden alle vegetariers/mensen die vanuit hun geloof geen vlees eten toch wel een flink probleem hebben :P

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:24

Ik zal de aflevering eens terug kijken ik zelf ben vegetarier.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:25

Hebben ze ook.

Vegetarische klanten van mij moeten enorm veel pillen slikken willen ze zich goed blijven voelen.

En dan ook echt een scala aan pillen. Voor ijzer en weet ik wat allemaal meer.

Toevallig meerdere pensionklanten die vegetarier zijn, en ze zijn allemaal altijd bleek, altijd slap, moeten altijd bijtanken. Toevallig van de week discussie gehad en gezegd dat ze maar op zoek moet naar meer vitamines ofzo, zo slecht zag er uit.

En dat allemaal door het gebrek aan vlees.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:25

AppelQueen schreef:
Yviertje schreef:
@AppelQueen

Dus gooi jij ze in een groot weiland wat voor stress zorgt.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:28

tuurlijk alsof die kippen zo'n verschrikkelijk stressvol leven zouden hebben als ze lekker buiten op een weiland lopen. Ik kan er met m'n pet niet bij hoe dom sommige mensen hier reageren... ga me er dan ook verder niet meer mee bemoeien ... Dat je vlees eet prima, maar eet dan wel eerlijk vlees!
Laatst bijgewerkt door OldSkipper op 31-05-11 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:28

Yviertje: Er is ook zoiets als de gulden middenweg.
Lekker in een wei vol struikgewassen. :D

Haha.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:29

Hohoho, ik zei een aantal pagina's geleden niet dat ik zo voor de kiloknallers ben.

Wat ik zei was: Ik voel me genaaid dat ik het driedubbele moet betalen voor vlees dat van dieren komt die nog steeds niet beter behandeld worden. Leer eens lezen, of iig vragen te stellen voordat je met je helse conclusies komt aanzetten.

En Tara, ik heb geen pechkat :? Mijn kat is een jaar geleden ingeslapen, maar ik heb nooit een topic geopend omdat ik een pechkat heb ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:29

OldSkipper schreef:
tuurlijk alsof die kippen zo'n verschrikkelijk stressvol leven zouden hebben als ze lekker buiten op een weiland lopen. Ik kan er met m'n pet niet bij hoe dom sommige mensen hier reageren...

Kippen houden niet van grote open weides hoor!!
:n

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:30

OldSkipper schreef:
tuurlijk alsof die kippen zo'n verschrikkelijk stressvol leven zouden hebben als ze lekker buiten op een weiland lopen. Ik kan er met m'n pet niet bij hoe dom sommige mensen hier reageren... ga me er dan ook verder niet meer mee bemoeien ... Dat je vlees eet prima, maar eet dan wel eerlijk vlees!

Das niet dom hoor, dat heet onderzoeken lezen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:32

Chaos schreef:
Hebben ze ook.

Vegetarische klanten van mij moeten enorm veel pillen slikken willen ze zich goed blijven voelen.

Toevallig meerdere pensionklanten die vegetarier zijn, en ze zijn allemaal altijd bleek, altijd slap, moeten altijd bijtanken. Toevallig van de week discussie gehad en gezegd dat ze maar op zoek moet naar meer vitamines ofzo, zo slecht zag er uit.

Dan denk ik dat die mensen zich niet verdiept hebben in hoe gezond vegetarisch te eten...

phormicola schreef:
Hohoho, ik zei een aantal pagina's geleden niet dat ik zo voor de kiloknallers ben.

Wat ik zei was: Ik voel me genaaid dat ik het driedubbele moet betalen voor vlees dat van dieren komt die nog steeds niet beter behandeld worden. Leer eens lezen, of iig vragen te stellen voordat je met je helse conclusies komt aanzetten.

En Tara, ik heb geen pechkat :? Mijn kat is een jaar geleden ingeslapen, maar ik heb nooit een topic geopend omdat ik een pechkat heb ;)

Nee sorry klopt. Ik heb je verward met lifaya :=
Je vorige post kwam anders een stuk anders over kwa toon dan dat je 't nu zo uitlegt.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:32

Yviertje schreef:
OldSkipper schreef:

Das niet dom hoor, dat heet onderzoeken lezen.

eerder is al gevraagd om onderzoeken aan te dragen, kom daar dan eens mee met die "wetenschap" ?
ik ben erg benieuwd of daar dan ook in staat hoe het wel moet ?
wat daarmee ben je ook nog niet gekomen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:33

AppelQueen schreef:
Yviertje schreef:
@AppelQueen

al hebben ze nog zo veel ruimte, kneusjes zijn vrijwel altijd de pineut.

Wij eten elke dag vlees.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:33

Chaos schreef:
Hebben ze ook.

dat is een gebrek aan veelzijdige voeding. je kan ook veelzijdig eten zonder vlees. Ik ken meerdere vega's die zich prima voelen!
veganisme is weer veel moeilijker.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:34

Ik eet zelf ook elke dag vlees en vis, maar wel biologisch.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:35

Het kwam anders over omdat het internet is en niet real life.
Daarom moeten er meer vragen gesteld worden. Ik word een beetje ziek van iedereen die maar gelijk het slechtste van de mens denkt.

Ik ben geen monster. Ja, ik ben een dierenvriend. Nee, ik ben geen zweverig typje dat vliegen gaat reanimeren.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:36

Kippen willen struikgewassen, daar kunnen ze lekker doorheen struinen, zich verschuilen etc.
Staat overal op internet hoor.

Een kip houdt van een weitje met struiken en bomen.
Zal eens een foto maken van onze kippenwei, idealer kan niet, al zeg ik het zelf.

Tara: Het is een FEIT dat veel vegetariers kampen met gezondheidsproblemen. Veelzijdig eten blijkt voor veel vegetariers niet voldoende.
Gezond vegetarisch eten, leg dat eens uit?
Gebruik jij geen enkele pil om waardes te verhogen? Haal je alles uit je groenten en vleesvervangers? Mensen zijn van nature óók vleeseters, dus je zult behoorlijk wat moeten vervangen.

Ik ken echt veel vegetariers, en ze slikken allemaal pillen.

Maar ik ben geen vegetarier, dus weet het fijne er niet van. :)
Laatst bijgewerkt door Chaos op 31-05-11 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt