Trimmer trapt puppy dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:01

Miepie77 schreef:
ma_rie_tje schreef:
De kantvan de trimmer kiezen? nee, ik ga ervanuit dat niemand moedwillig een dier vermoord op pijn doet. Ik heb nog enigsinds gelof in de goedheid van de mens.
Hij had moeten stoppen op het moment dat hij de hond raakte. Daar ben ik het mee eens. Het is niet netjes wat er is gebeurd.
Hij heeft dit niet gedaan en is doorgelopen naar de beheerder om zijn beklag te doen over mensen die de regels niet naleven of vinden dat die niet voor hun gelden.

Meen je dit nou echt, vind je het normaal dat als je een hond dood om dan ook nog even verhaal te gaan halen bij de beheerder, dit is gewoon ronduit triest dat je hierin meegaat en een propje op de grond gooien is niet netjes maar een hond dood trappen en dan weglopen is gewoon wreed. De eigenaren van het hondje hebben alle recht om verhaal te gaan halen, hun hondje is dood.

Miepje, zou je willen leren lezen? ;)
Er staat nog iets boven hoor.
Verder vind ik jou een minder prettig persoon in een discussie. Ik heb het gevoel dat je blindelings alles gelooft wat er in het nieuws wordt gemeld zonder zelf te filteren, redeneren en de geloofwaardige dingen eruit te pikken.

Wellicht het ik een groter inbeeldings vermogen en kan ik daarom (net als foxy) dit verhaal vanuit de andere partij redeneren. Maar wij hebben tenminste geen oogkleppen op.
De mensheid is niet perfect en zal het niet worden ook. Ga is een keertje NIET ervanuit dat alles met opzet gaat en negatief bedoeld is. Als iemand tegen je aan loopt kan het ook per ongeluk zijn en niet omdat die je neer wil steken/in elkaar wil slaan. Gebruik jezelf als uitgangspunt.zou JIJ het expres doen? Nee! Waarom deze meneer dan wel??

En de telegraaf spreekt zichzelf gewoon tegen in dit onderwerp. maar dat is weer een ander punt!

Miepie77

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:11

@ma_rie_tje : Door mij steeds aan te vallen maak je echt je punt niet hoor, het geeft eerder aan dat je geen argumenten meer hebt die stand houden.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:17

miepje, ik val je niet aan. Volgens mij zie je dat verkeerd.
Jij quote mij, dus daar reageer ik op.

Dus wanneer je niet wil dat ik reageer moet je mij vooral niet quoten. Wanneer je dat wel doet voel ik me aangesproken ;)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:19

Vreemd dat mensen hier ervan uit gaan dat je bij een verhaal in de telegraaf ,
zelf er een ander verhaal van moet maken .
En dan dat gezeur dat een pup in een park vast moet . slaat helemaal nergens op , je moet rekening met elkaar houden , een kind van anderhalf jaar oud kan ook op het pad van de trimmer komen ,
ja , maarja dan moet ie maar in de kinderwagen of aan een tuigje blijven , want meneer de trimmer heeft er last van ?
Die trimmer moet dan maar lekker in ze eigen huis op een loopband gaan hardlopen ,.

Als het mijn hondje was geweest, kon de trimmer beter geen excuus aan de deur komen maken
want ik had hem alsnog zwaar letsel bezorgd , ws net zo zwaar als het hondje

Ik reageer nu op het artikel in de telegraaf en niet op wat sommige bokkers zeggen ,die van een horror story een
boeket-reeks roman gaan lopen maken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 07:32

sjonnie48 schreef:
Vreemd dat mensen hier ervan uit gaan dat je bij een verhaal in de telegraaf ,
zelf er een ander verhaal van moet maken .
En dan dat gezeur dat een pup in een park vast moet . slaat helemaal nergens op , je moet rekening met elkaar houden , een kind van anderhalf jaar oud kan ook op het pad van de trimmer komen ,
ja , maarja dan moet ie maar in de kinderwagen of aan een tuigje blijven , want meneer de trimmer heeft er last van ?
Die trimmer moet dan maar lekker in ze eigen huis op een loopband gaan hardlopen ,.

Als het mijn hondje was geweest, kon de trimmer beter geen excuus aan de deur komen maken
want ik had hem alsnog zwaar letsel bezorgd , ws net zo zwaar als het hondje

Ik reageer nu op het artikel in de telegraaf en niet op wat sommige bokkers zeggen ,die van een horror story een
boeket-reeks roman gaan lopen maken.

Onzin....Een hond of het kind, dat maakt niet uit, zodra je er een "aanschaft", ben JIJ verantwoordelijk en je hebt die verantwoording te nemen.

Ik heb echt een schijthekel aan mensen die hun huisdieren op goed geluk maar laten lopen omdat ze verdomme te lui zijn 4 keer per dag met zo'n beestje te gaan lopen. Koop dan geen hond!
En je hond niet onder appèl = hond niet van de riem. Je creeert mogelijk een situatie die gevaarlijk is voor anderen. Wat nou als de jogger over de hond gestruikelt had en ik weet niet wat had gebroken? Hij heeft de hond per ongeluk getrapt, maar het verandert niks aan de situatie an sich: De eigenaren van de hond zijn in eerste instantie verantwoordelijk en schuld en hebben zich imo niet verantwoordingsbewust getoont door een PUP van de riem te laten.

En dan dreigen met "Als dat mijn hond was geweest"-blablabla. Wat een bullshit. Nou ja, ik hoef het gelukkig niet te zeggen, het zou nooit mijn hond kunnen zijn, die loopt namelijk AAN DE RIEM (en staat onder appèl).

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:09

Gedeeltelijk eens , een hond moet onder appel , maar voor een pup is loslopen heel belangrijk , juist om te gaan leren.
Voor een kind is spelen ook heel belangrijk , die laat je ook niet pas los als hij zijn verkeersdiploma heeft , een park is een veilige plek , ze liepniet langs de snelweg toch ?
De trimmer heeft rekening te houden met anderen .
Wat ik dan weer gek vind , is dat jou hond goed luistert en alsnog aan een touwtje moet lopen , dan hoef je hem eigenlijk ook niks te leren , hij mag zich toch niet uitleven , arm beesie .
Mijn hond luistert super goed , heb ik veel tijd in gestoken en loopt dan ook nooit aan de riem , meestal heb ik die niet eens een riem bij me .

Er zijn idd mensen die hun hond overal op af laten rennen , heb ik ook een hekel aan hoor , maar ik kan me wel inleven in situaties , als het om een pupke gaat , als je die opzettelijk kwaad doet , ben jezelf het doodschoppen niet waard!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:18

zou je dan niet je pup los laten lopen op een veilige omheinde plek en als hij de basiscommando´s kent en gehoorzaamd?
imo kan een pup thuis voldoende loslopen, totdat hij onder àppel staat.

wijzen naar de trimmer is zo ontzettend makkelijk, maar het het helaas ook zelf meegemaakt dat er een hond plots onder mij kwam en zn pootje gerbroken.
hele verhaal staat in mn vorige post
ben ik nu ook een bruut die alle botten in mn lijf eens moet laten kapottrappen terwijl er helemaal niets meer aan te doen was?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:27

Sneu voor het hondje maar het verhaal van meneer kent niemand. Ik heb ook een groter inbeeldings vermogen net als ma_rie_tje en kan zelf van elke partij redeneren. Ik geloof ook niet dat iemand die aan het hardlopen is zomaar een hondje bewust 'doodtrapt', hij zou de hond misschien een zet willen geven tijdens het rennen en heeft dat iets te hard gedaan en dat gekrijs wat er dan uit kwam; een hond kan soms zo erg aanstel piepen gewoon omdat ze ook schrikken. Ik weet ook niet of de meneer wist dat de hond echt dood in de armen lag.

Dus ik vind het erg sneu voor de hond, maar verder is het maar een verhaal van baasjes kant in de telegraaf en weet niemand hoe het daadwerkelijk is gegaan.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:29

Fiffill schreef:
Ik word ook helemaal gestoord van al die hondeneigenaren die hun hond niet onder controle hebben, maar een puppy doodtrappen? Dat gaat me echt te ver. Arm beestje. Of hij nu echt zijdelings uit heeft gehaald of het beestje zelf voor zijn voeten sprong, vooral zijn reactie vind ik achterlijk. Als het een ongeluk was; kan gebeuren, en in dat geval inderdaad de schuld van de hondeneigenaren zelf (moeten ze hun pup maar aanlijnen), maar om zo te reageren...
Hier ben ik het heeeelemaal mee eens. Vind wel dat die mensen ook de fout wel een heel klein beetje bij zichzelf mogen zoeken. Hond gewoon aangelijnd laten! Ik hou er als jogger ook niet van als een hond 'speels meerent' :n.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:33

minikatje schreef:
zou je dan niet je pup los laten lopen op een veilige omheinde plek en als hij de basiscommando´s kent en gehoorzaamd?

wijzen naar de trimmer is zo ontzettend makkelijk, maar het het helaas ook zelf meegemaakt dat er een hond plots onder mij kwam en zn pootje gerbroken.
ben ik nu ook een bruut die alle botten in mn lijf eens moet laten kapottrappen terwijl er helemaal niets meer aan te doen was?

Dat is toch heel wat anders ? per ongeluk en expres , is een groot verschil .
Mijn ervaring met honden , [ heb er heel veel gehad] is dat ze vanaf dag 1 loslopen, in parken ed niet langs de weg , door je overal te verstoppen , gaat de hond op je letten , balletje belonen ed , affijn al mijn honden luisterde super , liepen niet op andere honden af , zonder toestemming , negeerde alle dingen waardoor een hond getriggerd kan raken , trimmers , katten en weet ik nog wat meer .
Bij de ene hond kost dat meer tijd dan bij de andere , maar als ik mijn honden aan de riem had gehouden zouden ze nooit in deze mate zijn gaan luisteren .
Het is wel zo dat ik zelden honden tegen kom die goed luisteren , maar een pup is buiten kijf , daar blijf je af !

Als de trimmer een volwassen hond een schop verkoopt die niet luistert en achter hem aan blijft gaan , prima , daar zou de baas van de hond dankbaar gebruik van kunnen maken , omdat de hond iets leert , wat het baasje dus te veel moeite kost om aan te leren .

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:40

hij heeft hem opzij gezet met zn been sjonnie,geen rotschop verkocht waardoor hij 5 meter door de lucht vloog.
en dat is het grote verschil.
maar mensen hier denken dat er gelijk 5 keer op gestampt is.
ik zeg geen eigen schuld tegen de mensen van de pup, maar zij hebben ook zeker schuld aan dit voorval.
voor hetzelfde geldt was de pup geschrokken en ergens weggerent en verongelukt.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:43

Zipporah schreef:
Dus ik vind het erg sneu voor de hond, maar verder is het maar een verhaal van baasjes kant in de telegraaf en weet niemand hoe het daadwerkelijk is gegaan.

Ik reageer op het verhaal , niet op dat het mischien wel anders is gegaan , er zijn trouwens heel veel hondenhaters , vergis je niet hoor .

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:43

minikatje schreef:
hij heeft hem opzij gezet met zn been sjonnie,geen rotschop verkocht waardoor hij 5 meter door de lucht vloog.
en dat is het grote verschil.

Hoe weet jij dat?

Ik denk eigenlijk dat hij een behoorlijk schop heeft gegeven, anders is zo'n hondje niet zomaar dood.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:44

sjonnie48 schreef:
minikatje schreef:

Dat is toch heel wat anders ? per ongeluk en expres , is een groot verschil .Mijn ervaring met honden , [ heb er heel veel gehad] is dat ze vanaf dag 1 loslopen, in parken ed niet langs de weg , door je overal te verstoppen , gaat de hond op je letten , balletje belonen ed , affijn al mijn honden luisterde super , liepen niet op andere honden af , zonder toestemming , negeerde alle dingen waardoor een hond getriggerd kan raken , trimmers , katten en weet ik nog wat meer .
Bij de ene hond kost dat meer tijd dan bij de andere , maar als ik mijn honden aan de riem had gehouden zouden ze nooit in deze mate zijn gaan luisteren .
Het is wel zo dat ik zelden honden tegen kom die goed luisteren , maar een pup is buiten kijf , daar blijf je af !

Als de trimmer een volwassen hond een schop verkoopt die niet luistert en achter hem aan blijft gaan , prima , daar zou de baas van de hond dankbaar gebruik van kunnen maken , omdat de hond iets leert , wat het baasje dus te veel moeite kost om aan te leren .

De trimmer geeft zelf aan dat de hond ineens onder zn voeten lag, en heeft niet expres de hond getrapt.
Dat is te lezen in zijn reactie.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:47

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:06

in het stuk staat dat de trimmer een zijwaartse beweging maakte.
en puppy's zijn best wel kwetsbaar hoor, vergis je er niet in :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:17

Een pup van 6 maanden kan wel wat meer hebben hoor, dan moet je best wel gek doen, wil je het het dier doodschoppen.

En natuurlijk zegt de trimmer dat het niet expres ging, hij zal voor het hele land gaan vertellen dat hij moedwillig een hond heeft doodgeschopt.....by the way, dat stukje van de Telegraaf geloof je dan weer wel?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:20

Nee die trimmer staat 's morgens op en die denkt: "Laat ik eens gaan hardlopen, net zo lang tot ik iemand met een loslopende hond tegen kom die ik lekker kan doodschoppen." 8)7

En als die mensen dat beestje gewoon aan de lijn hadden gehad was er helemaal NIETS aan de hand geweest. Je bent zelf verantwoordelijk voor je dier hoor :j.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:21

Hier word ik gewoon boos en verdrietig van,
zoéen had ik zelf wat aangedaan. ;(

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:21

Kiwipitje schreef:
Nee die trimmer staat 's morgens op en die denkt: "Laat ik eens gaan hardlopen, net zo lang tot ik iemand met een loslopende hond tegen kom die ik lekker kan doodschoppen." 8)7

En als die mensen dat beestje gewoon aan de lijn hadden gehad was er helemaal NIETS aan de hand geweest. Je bent zelf verantwoordelijk voor je dier hoor :j.

Óh en als je je hond niet aanlijnt mag hij doodgetrapt worden?
Kommop zoiets kan gewoon niet!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:24

Kiwipitje schreef:

Nee, dat denk ik ook weer niet (hoewel je er vreemde types bij hebt hoor), geloof ook niet dat ik dat ergens zeg. Ik denk dat hij geïrriteerd was (al dan niet terecht) en het hondje een zodanig harde schop heeft gegeven dat het beestje het niet overleefd heeft. Van 'opzij schuiven met je voet' gaat een hond niet dood.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:27

Diablo schreef:
Een pup van 6 maanden kan wel wat meer hebben hoor, dan moet je best wel gek doen, wil je het het dier doodschoppen.

En natuurlijk zegt de trimmer dat het niet expres ging, hij zal voor het hele land gaan vertellen dat hij moedwillig een hond heeft doodgeschopt.....by the way, dat stukje van de Telegraaf geloof je dan weer wel?

wordt in verschillende stukken vermeld, dus ja :)

een mens kan ook behoorlijk wat hebben, maar krijg maar een een ongelukkige tik tegen je slaap.
vertel je ook niet na.

en als hardloper heb je een behoorlijke vaart, als je kan kiezen tussen vallen of hond opzij schuiven zodat je er niet op stapt.
dat is al een heel ander verhaal.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:28

xSOULSISTER schreef:
Óh en als je je hond niet aanlijnt mag hij doodgetrapt worden?
Kommop zoiets kan gewoon niet!
Niet alleen lezen wat je wil lezen hè want dát zeg ik niet. Als mensen zelf goed op hun dieren letten zouden dit soort dingen sowieso niet gebeuren. Hetzelfde met mensen die hun katten 24/7 door de buurt laten zwerven en vervolgens moord en brand schreeuwen over de aso automobilist die 'm aanreed. Ik ga wekelijks ongeveer 3 keer trimmen langs een weg waar 80 km/u mag worden gereden. Elke week kom ik daar wel eens een hond tegen (elke keer dezelfde) die daar aan de kant van de weg losloopt. Eigenaar.. nergens te bekennen. Zul je zien als dat beest een keer onder een auto komt dan heeft die automobilist het gedaan. NEE dat hebben die mensen indirect zelf gedaan. Je laat je hond toch niet zomaar daar loslopen.

Ik denk wel dat dit een iets ander verhaal is, maar toch.. je laat je hond gewoon níet loslopen waar het niet mag en al helemaal niet als ie nog niet goed luistert wat mijns inziens duidelijk het geval is als de hond 'vrolijk met de jogger meerent'. Die hond had die duw opzij gewoon verdiend, hoewel die hond natuurlijk niet verdient heeft om dood te gaan. Ik denk niet dat de jogger dit zo bedoeld heeft.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:29

Kiwipitje schreef:

Nouja.... er zitten gekken tussen tegenwoordig, hoor :=

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:30

Kiwipitje schreef:
Ik denk wel dat dit een iets ander verhaal is, maar toch.. je laat je hond gewoon níet loslopen waar het niet mag en al helemaal niet als ie nog niet goed luistert wat mijns inziens duidelijk het geval is als de hond 'vrolijk met de jogger meerent'. Die hond had die duw opzij gewoon verdiend, hoewel die hond natuurlijk niet verdient heeft om dood te gaan. Ik denk niet dat de jogger dit zo bedoeld heeft.

Net zoals de honden die wel eens meerennen (of aan komen rennen) als wij met de paarden buiten rijden. Hondje bedoeld er niets mee, maar Mone haat honden. Op het moment dat Mone dan uitslaat, heb ik het ineens gedaan, terwijl honden hier in de buurt niet eens los mogen...

Tenzij dat een loosloopgebied was voor honden, is de eigenaar gewoon verantwoordelijk. Die had de pup aan de riem moeten houden. Wil niet zeggen dat die jogger ook wel een beetje begripvoller had mogen zijn, maar het probleem ligt in eerste instantie niet bij hem.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 12-04-11 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt