Ik ken genoeg mensen die hun paard ook zo ongeveer houden, zoals jij, en ik ben met je eens dat dat echt geen ongelukkige paarden zijn. Dus laat je niet kisten, zolang jij maar weet wat je doet en vooral, hoe je paard het erop doet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Zo laagdrempelig als een visualisatie op een Bokt topic !!!
Huertecilla schreef:Twiggy2008 schreef:Tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen, dat je je paard de nachten binnen zet bij bv het grote gevaar van teveel kunnen grazen. Wat als je geen andere mogelijkheden hebt (bv op zand zetten e.d.). Ik vind dus wel dat je ruimer moet kijken.
Je moet inderdaad ruimer kijken.
Stap 1. = is de omgeving/ondergrond wel geschikt om een paard buiten te houden?
Als je ondergrond niet geschikt is, kan je geen paard houden. Dat geldt ook voor een hoge locale insektendruk.
Als de omstandigheden niet geschikt zijn, gaat het gewoon niet door!
Miepie77 schreef:Het is natuurlijk ook allemaal een stuk goedkoper om paarden te houden als ze 24/7 op t land staan en geen sportbix krijgen, geen dekens ophebben en niet beslagen worden, je hoeft er ook een stuk minder tijd aan te besteden dan iemand die elke dag braaf meerdere keren naar stal gaat om alles voor zn paardjes te regelen. Laat mensen gewoon lekker doen wat zij denken dat goed is voor hun dieren en heb niet zo'n commentaar op anderen.
e_horse schreef:Miepie77 schreef:Het is natuurlijk ook allemaal een stuk goedkoper om paarden te houden als ze 24/7 op t land staan en geen sportbix krijgen, geen dekens ophebben en niet beslagen worden, je hoeft er ook een stuk minder tijd aan te besteden dan iemand die elke dag braaf meerdere keren naar stal gaat om alles voor zn paardjes te regelen. Laat mensen gewoon lekker doen wat zij denken dat goed is voor hun dieren en heb niet zo'n commentaar op anderen.
Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord![]()
'Ik geef bergen geld uit aan mijn paard, dus ik zorg er goed voor'
Miepie77 schreef:Het is natuurlijk ook allemaal een stuk goedkoper om paarden te houden als ze 24/7 op t land staan en geen sportbix krijgen, geen dekens ophebben en niet beslagen worden, je hoeft er ook een stuk minder tijd aan te besteden dan iemand die elke dag braaf meerdere keren naar stal gaat om alles voor zn paardjes te regelen. Laat mensen gewoon lekker doen wat zij denken dat goed is voor hun dieren en heb niet zo'n commentaar op anderen. Tussen 23 uur op stal en 24/7 in de modder buiten zit heel veel immers.
mika11 schreef:Het gaat alsmaar over dat 24/7 buiten. Dat is echt niet alleen zaligmakend.
Het hangt er ook vanaf wat je verder met de paarden doet.
Als de paarden 24/7 buiten staan op een klein weitje maar er wordt verder niks mee gedaan. Dan zijn ze echt niet beter af dan paarden die een dagdeel binnen staan, maar waar veel meer aandacht aan wordt besteed.
Jessicajoann schreef:Niet alle paarden verpieteren hoor als ze geen aandacht van mensen krijgen. Zeker niet als ze met z'n alle staan.
Ik lees hier heel veel mensen die gewoon hun geweten aan het goed praten zijn tegen beterweten en feiten in.
Miepie77 schreef:Het is natuurlijk ook allemaal een stuk goedkoper om paarden te houden als ze 24/7 op t land staan en geen sportbix krijgen, geen dekens ophebben en niet beslagen worden, je hoeft er ook een stuk minder tijd aan te besteden dan iemand die elke dag braaf meerdere keren naar stal gaat om alles voor zn paardjes te regelen.
Cowgirl schreef:mika11 schreef:Het gaat alsmaar over dat 24/7 buiten. Dat is echt niet alleen zaligmakend.
Het hangt er ook vanaf wat je verder met de paarden doet.
Als de paarden 24/7 buiten staan op een klein weitje maar er wordt verder niks mee gedaan. Dan zijn ze echt niet beter af dan paarden die een dagdeel binnen staan, maar waar veel meer aandacht aan wordt besteed.
Dat laatste word gedaan door mensen die niet verder denken dan hun neus lang is. Een paard 24/7 buiten houden kost net zoveel/misschien wel meer energie als een paard op stal.
Als je je paard 24/7 buiten wilt houden zul je moeten nadenken hoe je dat gaat doen. Een paard lukraak op een wei knallen en zeggen dat dat zo hoort slaat als een tang op een varken. Dat is idd niet zaligmakend.
Bij een juiste 24/7 accomodatie kun je prima op een leuke manier paarden houden. Ik denk dat de HIT-Actief stallen(look a like) een goed voorbeeld zijn.
Citaat:Ik bedoelde niemand persoonlijk in dit topic. Maar langs de routes die ik hier in de omgeving rij, kan ik zo een paar paarden/pony's aanwijzen die 24/7 buiten staan, maar echt niet gelukkig zijn. Armetierige paarden waar niks mee gedaan wordt.
Ook zie ik paarden die ook 24/7 buiten staan maar die prima worden verzorgd!
Miepie77 schreef:Het is natuurlijk ook allemaal een stuk goedkoper om paarden te houden als ze 24/7 op t land staan en geen sportbix krijgen, geen dekens ophebben en niet beslagen worden, je hoeft er ook een stuk minder tijd aan te besteden dan iemand die elke dag braaf meerdere keren naar stal gaat om alles voor zn paardjes te regelen. Laat mensen gewoon lekker doen wat zij denken dat goed is voor hun dieren en heb niet zo'n commentaar op anderen. Tussen 23 uur op stal en 24/7 in de modder buiten zit heel veel immers.