Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arianna1983 schreef:ik werk met asielzoekers. Ik zie ontzettend vaak diep depressieve en wanhopige mensen. Heel schrijnend dat deze man dit als enige mogelijkheid zag! Iran is een supergevaarlijk land waar maandelijks rond de 250 mensen opgehangen / geëxecuteerd worden...
Was er maar een oplossing voor deze problemen... Je zult maar in de schoenen staan van iemand die vermoord gaat worden als hij terug moet naar zijn eigen land.
Arianna1983 schreef:Die man heeft ZELF een groot trauma! Zo groot, dat zijn wil om te leven veranderd is in de wil om te sterven. De mensen er omheen, voor hen is het ook rot, maar voor hem veel rotter.
LizzyLover schreef:Ja dan mag je dat idd doen.19LindA83 schreef:![]()
..... dus wanneer jij zover heen bent dat je jezelf in de fik zet moeten we je ook maar lekker laten fikken.
MelanieB schreef:Ik vind dit mensvriendelijker dan dat ie voor de trein springt en heel veel mensen een levenslange trauma kan geven.
Of dat ie mensen neersteekt/schiet en dan zichzelf van kant maakt. dat vind ik vele malen erger. Tuurlijk, dit is ook niet lekker maar beter dan het andere.
Hier iig absoluut geen medelijden met de man.
Mocht ie zo wanhopig zijn, dan doet ie het maar thuis, en niet voor de ogen van zoveel mensen.
Arianna1983 schreef:Lijkt me inderdaad niet zinvol! Maar om die man nu vanalles te gaan verwijten zoals egoïsme, anderen traumatiseren enz. lijkt me helemaal niet op zijn plek. Dat iemand het lef heeft om zichzelf op deze afschuwelijke manier van het leven te beroven, betekent dat hij met andere problemen zat dan inleven in de omstanders. Ik vind het heel treurig dat zo veel Nederlanders moeite hebben om zich te verplaatsen in een wanhopige, panische asielzoeker die het zwaard van Damocles boven zijn hoofd voelt hangen.
Wij hebben makkelijk praten!
En het is ook makkelijk praten om te zeggen @Sakkia dat ik oordeel over omstanders. Lees mijn tekst nog een keer, zou ik zeggen, en reageer niet zo primair!
Wat ik bedoel is dat het natuurlijk walgelijk is om zoiets te zien als omstander, ik zou ook getraumatiseerd zijn. Maar die man is dood! Dat is nog veel erger dan een trauma, dacht ik zo?
Electra63 schreef:MelanieB schreef:Ik vind dit mensvriendelijker dan dat ie voor de trein springt en heel veel mensen een levenslange trauma kan geven.
Of dat ie mensen neersteekt/schiet en dan zichzelf van kant maakt. dat vind ik vele malen erger. Tuurlijk, dit is ook niet lekker maar beter dan het andere.
Hier iig absoluut geen medelijden met de man.
Mocht ie zo wanhopig zijn, dan doet ie het maar thuis, en niet voor de ogen van zoveel mensen.
Sorry, ik vind het belachelijk hoe jij dit hier neerzet.
Nooit gehoord, dat mensen zo wanhopig of geestelijk in nood of in de war kunnen zijn, dat ze zelfmoord plegen?
Ik kan het ook niet begrijpen, maar ik kan me wel voorstellen of proberen in te leven hoe zij zich voelden.
Een beetje respect vind ik dan wel op zijn plaats en als je dat niet kan, reageer dan niet.