Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:12

Wat erg... maar het is mischien wel beter. Hij heeft het zo gewild, en je leven word er niet beter op met brandwonden :n

BibiSmurf

Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 11:18

Het is triest dat iemand zo in de knoop zit (in dit geval uitgeprocedeerde asielzoeker) dat dit zijn laatste uitweg is. Sterkte voor diegene die hij achterlaat.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:33

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:46

was er al bang voor dat hij het niet overleven zou ,, maar zijn pijn is iig over dat is een troost ,
vreselijk dat hij op deze manier zijn kinderen achter laat , en ik hoop dat de mensen die hem gister hebben proberen te helpen het gevoel krijgen dat ze iig alles geprobeerd hebben ,,,,

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:05

ik werk met asielzoekers. Ik zie ontzettend vaak diep depressieve en wanhopige mensen. Heel schrijnend dat deze man dit als enige mogelijkheid zag! Iran is een supergevaarlijk land waar maandelijks rond de 250 mensen opgehangen / geëxecuteerd worden...
Was er maar een oplossing voor deze problemen... Je zult maar in de schoenen staan van iemand die vermoord gaat worden als hij terug moet naar zijn eigen land.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:16

Ik ben blij voor deze man dat hij nu is overleden. Verschrikkelijk dat het zo moest gaan. Maar hij hoeft nu in ieder geval niet te lijden.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:27

Arianna1983 schreef:
ik werk met asielzoekers. Ik zie ontzettend vaak diep depressieve en wanhopige mensen. Heel schrijnend dat deze man dit als enige mogelijkheid zag! Iran is een supergevaarlijk land waar maandelijks rond de 250 mensen opgehangen / geëxecuteerd worden...
Was er maar een oplossing voor deze problemen... Je zult maar in de schoenen staan van iemand die vermoord gaat worden als hij terug moet naar zijn eigen land.

Inderdaad vreselijk triest. Dit herinnerd me er weer eens aan om ongelofelijk dankbaar te zijn dat ik het als vanzelfsprekend kan zien om later mijn kinderen op kunnen voeden in een veilige omgeving.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:07

Het was dus een wanhoopsdaad. En dan noemden sommigen hier hem een mafketel?
Je zal maar zo wanhopig zijn, dat dit je enige uitweg is?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:17

Een mafketel wil ik de man niet noemen, aan de ene kant............

aan de andere kant wel :o Waarom op deze manier, waarom op deze plek? Hoeveel mensen heeft hij nu wel niet een trauma bezorgd? Die mensen die geprobeerd hebben om hem te helpen zullen dit nooit vergeten, om nog maar de zwijgen van de geur die ze zich altijd zullen herinneren. Dát is waar ik niet in kan komen hoor :n

Echt ik vind het heel erg, maar waarschijnlijk had ik die man niet geholpen, in de eerste plaats niet omdat er direct mensen om heen staan en in de tweede plaats niet omdat ik weg zou lopen denk ik.
Zelfbescherming noem ik dat in dit geval................
En ja ik ben echt wel van het helpende type maar als ik iets zie gebeuren en er zijn al genoeg mensen ga ik er niet als een soort ramptoerist om heen staan ;)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:26

Die man heeft ZELF een groot trauma! Zo groot, dat zijn wil om te leven veranderd is in de wil om te sterven. De mensen er omheen, voor hen is het ook rot, maar voor hem veel rotter.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:29

Hij is dood las ik
Vind het ook wel beter voor hem met zulke brandwonden kun je gewoon niet meer fijn en leuk leven

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:04

Die foto's op nu.nl zijn echt walgelijk! Dat je dat gewoon kunt zien...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:24

Arianna1983 schreef:
Die man heeft ZELF een groot trauma! Zo groot, dat zijn wil om te leven veranderd is in de wil om te sterven. De mensen er omheen, voor hen is het ook rot, maar voor hem veel rotter.

Volgens mij kan jij niet oordelen over de mensen die er om heen staan. Het is bewezen dat iemand levend verbrand zien worden een van de meest traumatische gebeurtenissen is. Het was niet alleen maar vervelend voor de omstanders, dat is echt een flink understatement IMO

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:36

Gaan we nu hier een discussie voeren over voor wie het t meest erg is?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:20

Lijkt me inderdaad niet zinvol! Maar om die man nu vanalles te gaan verwijten zoals egoïsme, anderen traumatiseren enz. lijkt me helemaal niet op zijn plek. Dat iemand het lef heeft om zichzelf op deze afschuwelijke manier van het leven te beroven, betekent dat hij met andere problemen zat dan inleven in de omstanders. Ik vind het heel treurig dat zo veel Nederlanders moeite hebben om zich te verplaatsen in een wanhopige, panische asielzoeker die het zwaard van Damocles boven zijn hoofd voelt hangen.
Wij hebben makkelijk praten!
En het is ook makkelijk praten om te zeggen @Sakkia dat ik oordeel over omstanders. Lees mijn tekst nog een keer, zou ik zeggen, en reageer niet zo primair!
Wat ik bedoel is dat het natuurlijk walgelijk is om zoiets te zien als omstander, ik zou ook getraumatiseerd zijn. Maar die man is dood! Dat is nog veel erger dan een trauma, dacht ik zo?

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:23

wat is er op de beelden te zien? durf niet te kijken:o

heel erg dit...

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:25

Van een afstandje word er gefilmd dat de man in brand staat.
Je ziet verder geen gezicht alleen een man of 8 die hem proberen te doven met wat jassen.
Verder zie je eigenlijk maar 1 vuur waas.

Raak niet snel van dit soort filmpjes onder de indruk, maar deze was toch wel erg heftig.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:27

Ik kan er ook niet inkomen dat iemand zo iets doet. Maar ik verkeer dan ook niet in zo'n grote (geestelijke) nood.
Wat moet dat verschrikkelijk zijn....
Dat hij moge rusten in vrede.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:28

LizzyLover schreef:
Ja dan mag je dat idd doen.
19LindA83 schreef:

>;) :? ..... dus wanneer jij zover heen bent dat je jezelf in de fik zet moeten we je ook maar lekker laten fikken.

Mij ook hoor.

Hier iig absoluut geen medelijden met de man. :n
Mocht ie zo wanhopig zijn, dan doet ie het maar thuis, en niet voor de ogen van zoveel mensen. :n

Edit: oke, dat was stom getypt, nu maar zo gelaten en duidelijk wat ik vind :Y)
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 07-04-11 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:31

Naja zeg, ga dit lekker thuis doen ofzo. Val je tenminste geen andere mensen lastig :7

Heel bot maar hier heb ik dus alles behalve medelijden mee, egoïst..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:32

Anthea schreef:
Naja zeg, ga dit lekker thuis doen ofzo. Val je tenminste geen andere mensen lastig :7

_/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:33

MelanieB schreef:
Ik vind dit mensvriendelijker dan dat ie voor de trein springt en heel veel mensen een levenslange trauma kan geven.
Of dat ie mensen neersteekt/schiet en dan zichzelf van kant maakt. dat vind ik vele malen erger. Tuurlijk, dit is ook niet lekker maar beter dan het andere.

Mocht ie zo wanhopig zijn, dan doet ie het maar thuis,
en niet voor de ogen van zoveel mensen. :n

Sorry, ik vind het belachelijk hoe jij dit hier neerzet.
Nooit gehoord, dat mensen zo wanhopig of geestelijk in nood of in de war kunnen zijn, dat ze zelfmoord plegen?
Ik kan het ook niet begrijpen, maar ik kan me wel voorstellen of proberen in te leven hoe zij zich voelden.
Een beetje respect vind ik dan wel op zijn plaats en als je dat niet kan, reageer dan niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:33

Arianna1983 schreef:
Lijkt me inderdaad niet zinvol! Maar om die man nu vanalles te gaan verwijten zoals egoïsme, anderen traumatiseren enz. lijkt me helemaal niet op zijn plek. Dat iemand het lef heeft om zichzelf op deze afschuwelijke manier van het leven te beroven, betekent dat hij met andere problemen zat dan inleven in de omstanders. Ik vind het heel treurig dat zo veel Nederlanders moeite hebben om zich te verplaatsen in een wanhopige, panische asielzoeker die het zwaard van Damocles boven zijn hoofd voelt hangen.
Wij hebben makkelijk praten!
En het is ook makkelijk praten om te zeggen @Sakkia dat ik oordeel over omstanders. Lees mijn tekst nog een keer, zou ik zeggen, en reageer niet zo primair!
Wat ik bedoel is dat het natuurlijk walgelijk is om zoiets te zien als omstander, ik zou ook getraumatiseerd zijn. Maar die man is dood! Dat is nog veel erger dan een trauma, dacht ik zo?

waarom? Hij weet het niet meer nu, de getraumatiseerden wel :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:34

Electra63 schreef:
MelanieB schreef:
Ik vind dit mensvriendelijker dan dat ie voor de trein springt en heel veel mensen een levenslange trauma kan geven.
Of dat ie mensen neersteekt/schiet en dan zichzelf van kant maakt. dat vind ik vele malen erger. Tuurlijk, dit is ook niet lekker maar beter dan het andere.

Mocht ie zo wanhopig zijn, dan doet ie het maar thuis,
en niet voor de ogen van zoveel mensen. :n

Sorry, ik vind het belachelijk hoe jij dit hier neerzet.
Nooit gehoord, dat mensen zo wanhopig of geestelijk in nood of in de war kunnen zijn, dat ze zelfmoord plegen?
Ik kan het ook niet begrijpen, maar ik kan me wel voorstellen of proberen in te leven hoe zij zich voelden.
Een beetje respect vind ik dan wel op zijn plaats en als je dat niet kan, reageer dan niet.

Tsja, ik wel respect voor hem, maar hij niet voor anderen? Doe het dan lekker thuis maar ga geen andere mensen trauma's ed opleveren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:35

Anthea schreef:

Heb jij wel eens iets meegemaakt in je leven?