Wat gaan jullie morgen stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:32

PVV maakt zich sterk voor de dieren maar wil wel een A3 dwars door het Groene Hart leggen. Als het even kan willen ze er ook nog wat huisjes bij bijbouwen.
Geert spreekt over kopvoddentax en terreurdorpen, allochtonen moeten niet klagen als er een cartoon over hun wordt gemaakt, maar als er een cartoon over hem wordt gemaakt is dat walgelijk. Nou ging die cartoon ook behoorlijk ver, maar wat leden in zijn partij hebben gedaan is ook walgelijk, laat staan om het over kopvoddentax te hebben. Imo laat hij zo wel heel erg doorschemeren wat hij van allochtonen werkelijk vindt.
Nou moet je wel toegeven dat hij als spreker behoorlijk goed is, hij gelooft echt in wat hij zegt en doet alles in volle overtuiging. Maar daarom vind ik hem gelijk ook grenzend aan 'eng', hij kan alles zo mooi voorhouden aan iedereen dat mensen er te snel in gaan geloven. Daar heeft hoogopgeleid of laagopgeleid soms niet eens veel mee te maken.

Ach ja, ik stem in ieder geval geen PVV :+ .

gohyaJarig

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:34

En zo heeft élke partij zijn voor en nadelen.
En zo komen ze heel veel belofte's niet na.
Ze praten allemaal in hun eigen straatje.Mja je blijft hopen dat ze hun belofte wel nakomen en daarom ga je maar weer stemmen.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:36

@ Gohya,

Lang leve de politiek ;). Maar je hebt helemaal gelijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:37

Ik zeg altijd: "Politiek Den Haag zit vol met leugenaars. De een liegt alleen beter dan de ander."

Zo zie ik het. Politiek is niks meer dan (mooie) woorden om gekozen te worden, puntje bij paaltje laat iedere politieke partij steken vallen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:38

Limonade schreef:
En toch heb ik bij de landelijke verkiezingen PVV gestemd. De horror.

Dat 'horror' en 'laaggeschoold' en 'sociaal achterstand' dat komt in dit topic meerendeels van PVV stemmers zelf. Hoezo jezelf als slachtoffer zien? Plaats jezelf toch niet zo negatief in het daglicht, daar wordt toch nergens om gevraagd?

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:40

Chubby schreef:
Limonade schreef:

Dat 'horror' en 'laaggeschoold' en 'sociaal achterstand' dat komt in dit topic meerendeels van PVV stemmers zelf. Hoezo jezelf als slachtoffer zien? Plaats jezelf toch niet zo negatief in het daglicht, daar wordt toch nergens om gevraagd?

Lees het topic door, iemand heeft dat letterlijk geschreven. En er staat ook meerdere malen in het topic dat PVV eng word gevonden. Dus dat horror is wel toepasselijk haha.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:41

Chubby schreef:
Limonade schreef:

Inderdaad. Het waren ook niet de niet-PVV stemmers die erover begonnen. ;)
Overigens worden er ook dingen over linkse stemmers gezegd, dus iedereen z'n ding. Als we nou gewoon iedereen in zijn waarde laten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:44

Ik ga dit keer op de VVD stemmen omdat ik simpelweg niet weet wat de PVV op provincie niveau wil. Heb ook geen zin om mij erin te verdiepen, daarom ga ik voor deze keuze.. :)

Normaliter kan ik mij nml ook vinden in de VVD. Voor de PVV bestond stemde ik altijd VVD. :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:45

Ja ik ga stemmen en het wordt Groenlinks.

Is er geen poll? :+

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:45

Ik reageer op de quote die in mijn bericht staat. Zoals je kan lezen, wordt er gezegd dat de PVV is voor mensen met een beperking. DAAR reageer ik op.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:46

Tallie1979 schreef:
Ik zeg altijd: "Politiek Den Haag zit vol met leugenaars. De een liegt alleen beter dan de ander."

Zo zie ik het. Politiek is niks meer dan (mooie) woorden om gekozen te worden, puntje bij paaltje laat iedere politieke partij steken vallen.

Ze kunnen inderdaad niet alles waar maken. Maar feit is ook dat als je je er als politicus meer in verdiept er soms ook goede redenen zijn dat ze van standpunt zijn veranderd. Zij hebben meer achtergrondinformatie en inzicht in alle aspecten die meespelen dan de kiezer die uit emotie heeft gestemd. Dat maakt het niet goed, want ze moeten gewoon geen beloftes maken die niet nagekomen kunnen worden. Maar wanneer ze aangesteld zijn als gedeputeerde, wethouder of minister hebben ze toch veel meer overzicht dan ze hadden toen ze stonden te flyeren. De kunst is alleen dat ze hun achterban kunnen uitleggen waarom ze van standpunt veranderen... en daar hebben ze meer lef voor nodig dan toen ze met mooie praatjes alleen maar riepen wat de kiezer wou horen.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:51

maXcomX schreef:
CynthiaV schreef:
Volgens mij zijn heel veel mensen hier vooral bezig met landelijke standpunten en niet de provinciale...

Bijna alle standpunten die aangedragen worden zijn de landelijke en ik zie bijna niemand met een opmerking over hun provincie, dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Je kunt als politieke partij niet een ander standpunt innemen dan de landelijke partij. Zo is dat ook op gemeentelijk niveau. Dus ook provinciale standpunten zullen niet iets anders zijn dan de landelijke.

De standpunten mogen ook wel gelijk zijn, maar er zijn ook veel punten die vooral van invloed zijn op provinciaal niveau en daar gaat het hier toch om?
Natuurlijk wordt er met deze verkiezingen ook bepaalt wie er in de eerste kamer komt, maar ik heb sterk het idee dat er vooral gestemt wordt op landelijk niveau en dat er niet naar de eigen provincie gekeken wordt.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:53

Weet iemand of provincie Gelderland een stemwijzer heeft, ik kan het nergens vinden?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:56

tita schreef:
Citaat:
Iemand noemde ergens hier in het topic ene lijstje van dingen waarom die persoon op de pvv zouden stemmen.
In dat lijstje zaten dingen wat gewoon niet in mijn straatje past. Dingen die mij erg radicaal overkomen en daar heb ik een probleem mee.

Ik zeg dus. Ik zou nooit pvv stemmen om de volgende redenen.
•Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
•Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
•Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag

kom op zeg dit zijn geweldige punten echt toppie....hoeveel zware geweldsmisdrijven moet een mens uitvoeren voordat ie gevaarlijk wordt volgens jou?

Praktisch gezien is dit stuk al niet haalbaar en of het handig is betwijfel ik ook.
A. Gevangenissen raken makkelijk vol op zo'n manier. Gaan extreem veel geld kosten wat op een maatschappelijk draagvlak gaat leiden tot hogere belastingen.
B. Er is geen enkele motivatie meer om als gevangen aan jezelf te werken. De enige reden dat mensen vrij komen met goed gedrag is omdat ze zichzelf verbeterd hebben. Dat gebeurt straks niet meer, dus je laat het zelfde tuig los wat je opgesloten hebt.
C. Het voordeel van ons strafsysteem is dat wij onafhankelijke rechters hebben die jaren ervaring hebben en dus heel goed kunnen kijken naar wat voor straf iemand nodig heeft hoe zwaar en hoe lang. Maar iemand die ook rekening kan houden met de situatie.

Wilders denkt erg zwart. En ik neig niet naar wit, maar wel naar grijs. Praktisch over iets wat niet uitvoerbaar is.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:56

Wamhorse schreef:
Weet iemand of provincie Gelderland een stemwijzer heeft, ik kan het nergens vinden?

Nee, volgens mij niet :n alleen de provincies die je op http://www.stemwijzer.nl kunt aanklikken (die vlaggen), hebben een stemwijzer :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:57

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 11:58

op http://www.stemwijzer.nl kan je je eigen provincie kiezen...

Ook weer zo lekker practisch, want bij mij zat er een vraag bij over eindhoven... Tja, wat boeit mij eindhoven? Dat 50 km of zelfs meer weg.
Maarja...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:00

Ik kon overijssel niet kiezen op stemwijzer.nl, doe ik dan iets verkeerd? :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 12:01

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:01

Nee daar staat Noord-Holland, Gelderland etc ook niet op Corelli, staan er maar een paar. Moet je even op de link kijken die ik gaf, dat is de goede. ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:06

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:06

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:07

Als ik ga, stem ik weer op de partij voor de dieren :D

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:07

Ik stem PVV.

Had net ook de stemwijzer gedaan, en daar kwam ook PVV uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:08

Ik had 1. PVV en 2. Groenlinks :+
Maar beide zie ik nie zitten. Eigenlijk zie ik geen een partij zitten :')
Ik ga maar voor de VVD uiteindelijk...