Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:Ik vind persoonlijk dat je kinderen zo vroeg mogelijk moet nemen. Liefst de 1e voor je 25ste en eigenlijk vind ik je na je 30ste al te oud. Kinderen nemen en moederschap is een bewuste keuze voor mij. I.m.o. ga je daar 100% voor en komen studie en/of baan op een minder belangrijke plek.
BraveSpots schreef:Jessix schreef:Ik vind persoonlijk dat je kinderen zo vroeg mogelijk moet nemen. Liefst de 1e voor je 25ste en eigenlijk vind ik je na je 30ste al te oud. Kinderen nemen en moederschap is een bewuste keuze voor mij. I.m.o. ga je daar 100% voor en komen studie en/of baan op een minder belangrijke plek.
Je verwacht nogal wat van jonge mensen om zo'n verantwoordelijheid opzich te nemen voor de rest van hun leven.
Het belangrijkste lijkt mij dat je klaar bent voor een kind, niet de leeftijd. Bewuste keuze ben ik het met je eens, maar waarom er daar een leeftijd moet worden aangekoppeld?
Ik vind een jaar of 40 wel de maximum eigenlijk.
Kieffer schreef:Dat ligt er natuurlijk aan of we het over de moeder of de vader hebben... 40 vind ik voor een moeder toch wel max. Ook met het oog op complicaties die een zwangerschap op hogere leeftijd met zich meebrengt. Een vader kan in mijn ogen best wat ouder zijn. Toen ik werd geboren was mijn vader 47. Inmiddels ben ik 22 en mijn vader wordt binnenkort 69. Het is een hele lieve vader en hij is in goede gezondheid, dat is natuurlijk een stukje geluk hebben. Niet alle oudere vaders/mannen zijn nog zo gezond als hij.
Vroeger was ik wel altijd jaloers op een vriendinnetje van mij, haar vader was meer dan 10 jaar jonger en om een of andere reden had ik altijd het gevoel dat zij dan veel langer plezier kon hebben van haar vader dan ik van de mijne. Helaas is hij een jaar geleden overleden aan kanker en kwam zij eerder zonder vader dan ik. Het leven kan gek lopen, daar is leeftijd niet altijd de oorzaak van.
Jessix schreef:_rosita_ schreef:Jessix, ben oprecht benieuwd hoe jij dat ziet? Baan. En studie
Niet belangrijk.... Hoe ga jij je kind onderhouden, wat wil je het bieden?
Onopgeleid zul je, zeker als je pas bv 20 bent, niet veel
verdienen. Zowel papa als mama niet. Is een eigen huis en onderhoud niet belangrijk?[/quote
Nee een eigen huis is niet belangrijk. Liefde en aandacht voor je kind is veel belangrijker. Natuurlijk heb je geld nodig om je kind te onderhouden, maar dat hoeft echt geen top salaris te zijn hoor. Kijk maar eens om je heen, dan zul je zien dat er genoeg mensen zijn met een minimum inkomen en kinderen. En dat zijn net zulke leuke ouders als ouders met een eigen huis!
Twiggy2008 schreef:Sleeper schreef:Weet je wat ik zo opvallend vind aan dit topic. Dat er hier zoveel jonge moeders zijn. Ik zie in mijn omgeving alleen maar ouders (hehobi) van 28+ Gewoon een opmerking hoor, zal er wel aan liggen waar je woont
Zat ik me ook af te vragen. Hebben sommigen van hen bv een bepaald geloof? Want in die kringen ken ik wel hele jonge moeders.
_rosita_ schreef:Een eigen huis bedoel ik niet een koophuis, want daar geef ik ook geen moer om, maar ik vind het wél retebelangrijk een eigen plekje te hebben.
Ken zat jonge moeders, leuke hippe meiden, maar wonen nog thuis bij pa en ma. Samen met kind op 1 kamertje. Ik vind dat geen gezonde situatie.
Net als altijd op een strotje moeten bijten en leven van een minimum inkomen. Ik zeg niet dat zo'n kindje liefde tekort komt, maar ík vind het ook belangrijk dat een kind een sociaal leven kan opbouwen door bv op een clubje te kunnen met vriendjes en vriendinnetjes. Nu zijn er zát potjes zodat clubjes en kleding betaald worden, maar dat zou ik persoonlijk niet prettig vinden. Dat betaal ik liever zelf dan mijn hand op te houden omdat ik persé zo nodig jong een kind zou moeten,
Jessix schreef:Ik vind persoonlijk dat je kinderen zo vroeg mogelijk moet nemen. Liefst de 1e voor je 25ste en eigenlijk vind ik je na je 30ste al te oud. Kinderen nemen en moederschap is een bewuste keuze voor mij. I.m.o. ga je daar 100% voor en komen studie en/of baan op een minder belangrijke plek.