Pucknew schreef:maar asielzoekers hoeven nergens over na te denken van de linkse elite.
En laat maar weer. Ik discussieer toch ook met respect met jou? Waarom moet dit dan weer zo? Prima als jij zo wilt discussiëren, maar niet met mij.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Voor Fries stond ze een negen. ‘Ik kan het verstaan, niet spreken. Ik beheers het in ieder geval beter dan het Afghaans.’ De taal van haar ouders snapt ze, maar ze praat terug in het Nederlands. In het asielzoekerscentrum (AZC) waar ze woont, lachen de andere Afghaanse meisjes haar er om uit. Lezen en schrijven gaat sowieso niet in het Afghaans. In Afghanistan zou ze terug moeten naar de basisschool.
Citaat:Het gezin Hbrahim Gel kwam in 2000 naar Nederland, op de vlucht voor de Taliban. In 2004 werd de asielaanvraag afgekeurd en trok het gezin naar Zweden om na een paar maanden terug naar Nederland te komen. Nu het verzoek van de familie opnieuw is afgewezen, zullen ze nog in beroep gaan. Het ligt bij de rechter, vertelt hun advocaat meneer Stieger. Hij benadrukt de dreiging die Afghanistan betekent voor een jonge vrouw. ‘De Taliban valt zedelozen aan. Verwesterde vrouwen pikken ze er zo uit, zeker als je de taal niet goed spreekt, zoals Sahar.’
CoronaLime schreef:Ik zie niet echt wat er onrespectvol aan die opmerking
Nicolletje schreef:Het is wel een beetje zo, als ik als alleenstaande moeder op mijn 1-kamerflatje, schuldsanering en een bijstandsuitkering 6 kinderen ga krijgen (of maar eentje!) word ik ook voor gek uitgemaakt en met de nek aangekeken dat ik mijn kinderen geen toekomst geef, maar wat is het verschil met deze mensen?
.
Pucknew schreef:Nicolletje schreef:Het is wel een beetje zo, als ik als alleenstaande moeder op mijn 1-kamerflatje, schuldsanering en een bijstandsuitkering 6 kinderen ga krijgen (of maar eentje!) word ik ook voor gek uitgemaakt en met de nek aangekeken dat ik mijn kinderen geen toekomst geef, maar wat is het verschil met deze mensen?
.
geen verschil, het willen krijgen van 6 kinderen is een basisbehoefte en daar heb je recht op!
sarabande schreef:Die 6 kinderen gaan een eigen leven leiden he.
Ze zijn wel een voorbeeld voor hoe dingen verdraaid kunnen worden.
Iemand gooit als voorbeeld met afkeur 6 kinderen erin en hoppa iedereen heeft het opeens over 6 kinderen als een vaste waarheid.
Dit topic gaat over Sahar, ik heb geen idee, maar heeft die 5 broers en/of zusjes?????
Ceriadwen schreef:Als voorbeeld he.. maar goed, mijn voorbeeld van Australië werd door jou ook niet goed begrepen want inmiddels was ik al zowat aan het emigreren dus zou niet verwijtend kijken naar een ander.
nicole3939 schreef:Het voorbeeld met recreatiewoningen vind ik persoonlijk wel relevant.
Een Nederlands gezin uit hun huis gooien en gewoon op straat zetten mag wel?
Maar mensen terugsturen naar hun thuisland mag niet?
Alletwee hebben toch volgens de nederlandse wetgeving nee gehoord, ertegen in beroep gegaan, en weer nee te horen gekregen (even heel kort door de bocht gezegd).
Ik vraag mij af wat is het verschil?
nicole3939 schreef:Degene die vinden dat Sahar moet blijven, moeten eens met goede argumenten komen ipv telkens met modder te gooien naar degene die dat niet vinden. Alles wat aangehaald wordt is niet relevant en wordt van tafel geveegd. De feiten zijn immers nog steeds dat haar ouders vanaf het begin hebben geweten en gehoord dat het nee was tegen blijven in Nederland. Hoelang zij het hebben proberen uit te stellen het antwoord is en blijft nee. Dus de enige die haar schuldig aan zijn zijn de ouders, en niet de Nederlandse wetgeving of wie dan ook.
sarabande schreef:Ceriadwen schreef:Als voorbeeld he.. maar goed, mijn voorbeeld van Australië werd door jou ook niet goed begrepen want inmiddels was ik al zowat aan het emigreren dus zou niet verwijtend kijken naar een ander.
Wellicht werd mijn antwoord door jou expres niet begrepen, want ik gaf het ook als voorbeeld, maar net zoals die zes kinderen wordt het tegendeel dan weer de waarheid.
Maar ik vind niet dat iemand het recht heeft om anderen kinderen te ontzeggen, dat is mijn mening
sarabande schreef:nicole3939 schreef:Het voorbeeld met recreatiewoningen vind ik persoonlijk wel relevant.
Een Nederlands gezin uit hun huis gooien en gewoon op straat zetten mag wel?
Maar mensen terugsturen naar hun thuisland mag niet?
Alletwee hebben toch volgens de nederlandse wetgeving nee gehoord, ertegen in beroep gegaan, en weer nee te horen gekregen (even heel kort door de bocht gezegd).
Ik vraag mij af wat is het verschil?
Zoals eerder al aangegeven
In een recreatie woning gaan wonen is bewust de wet overtreden, van de mogelijkheid gebruik maken om tegen uitspraken in beroep te gaan zoals de advocaten van asielzoekers doen, mag dan ongewenst zijn, het is niet onwettelijk.