'Leven als een gekooid dier'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:39

Nogmaals, verdiep je voordat je dit soort dingen roept.

@ Prutsmus, mensen zien niet dat iemand het niet aan kan, en echt niet gelukkig wordt als je hem buiten gooit, dan kan hij (in hoeverre ik kan oordelen) niet aan.

@ Franka75, citalopram is antidepressiva, toevallig vannavond nog een aantal van uitgezet, ze zijn wit en ovaal vormig. Seroquel is ook antipsychoticum. Wat wil je nog meer weten? Heb er niet voor niets voor gestudeerd? ;)

kappa2010

Re: 'Leven als een gekooid dier'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:42

Elin:Als peuter was hij al zo. Dus gemaakt door de instelling is niet zo.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:42

Elin_ schreef:
Ik verglijk de jongen niet met een paard ,maar wat s'Heerenloon doet.
En ik vind het zeer mensonterend..
Waar leeft hij nog voor?
Voor een tuigje ? Dit is toch geen leven? :n

Het personeel van S'Heerenloo kan even niet anders.
Brandon is een gevaar voor zichzelf én voor zijn begeleiding. In dit soort situaties is er geen andere keus, hoe erg ook!
Ben het met je eens dat het mensonterend is. Maar hoe dan?
Ook ik ben in mijn werk gebeten, geslagen, geschopt en zelfs met een mes bewerkt. Maar wanneer dit dagelijks bij dezelfde persoon gebeurd dan gaat veiligheid boven alles in afwachting op een betere/andere behandelwijze.

kappa2010

Re: 'Leven als een gekooid dier'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:44

Prutsmuts: Even een kleine verbetering. Meerdere keren per dag bij verschillende personen. Vaste zorgers zou goed voor hem zijn maar niemand laat zich dag in dag uit slaan en vernederen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:44

["Sjoos"]

@ Prutsmus, mensen zien niet dat iemand het niet aan kan, en echt niet gelukkig wordt als je hem buiten gooit, dan kan hij (in hoeverre ik kan oordelen) niet aan.

@ Franka75, citalopram is antidepressiva, toevallig vannavond nog een aantal van uitgezet, ze zijn wit en ovaal vormig. Seroquel is ook antipsychoticum. Wat wil je nog meer weten? Heb er niet voor niets voor gestudeerd? ;)
[/quote]
nou eigenlijk wat de nadelen van die dingen zijn op de lange termijn en zo ik wil ze liever niet slikken ben zo duf als een konijn slaap lang, heb taai slijm, heb snel blauwe plekken met dexr is hetw el beter geworden daarvoor was ik helemaal en zombie
en hoe denk jij over zwangerschap met die pillen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:45

Er wordt door de media dus weer een heel ander beeld neergezet dan de werkelijkheid en de beelden van de media worden voor werkelijkheid aangenomen blijkt maar weer.

Ik persoonlijk zou niet zonder de familie Van der Geest die kamer indurven als er geen mogelijkheid is om hem te zekeren.

Om de vergelijking met een paard te maken: je hebt hier te maken met een paard wat geen signalen van agressie afgeeft maar vanuit het niets ineens een gerichte doodklap uitdeelt en blijft trappen zolang hij maar iets kan raken. Zo'n paard hoort in de frikandellen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:46

Elin_ schreef:
@Prutsmuts Nee lees maar beter.
Het is een jongen met veel psygische problemen dus ,maar hoe meer je het gaat vastbinden (in dit geval letterlijk) hoe erger het (meestal) word
Ik ga me inlezen als jij gewoon mijn reacties beter leest voordat je er klakkeloos een conlusie uittrekt

Vind het moeilijk. Ene kant vind ik het onmenselijk en echt verscrhrikkelijk ,maar aan de andere kant zou ik geen andere oplossing zo kunne weten...

Ik ben erg benieuwd naar je leeftijd en je vakgebied. Want je berichtend duiden niet op heel veel inzicht in dit soort heftige situaties.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:46

Oke ja vind het ook zo erg dat die mensen zo erg zijn en dat jij bijv. Prutsmuts al zo ''mishandeld'' bent door mensen!
Maar merken die mensen dat wel ,want Brandon gedraagt zich zoalsof ie er echt ovor wil gaan (ik wil neit knokken etc)

kappa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:47

Anne_GTI schreef:
Er wordt door de media dus weer een heel ander beeld neergezet dan de werkelijkheid en de beelden van de media worden voor werkelijkheid aangenomen blijkt maar weer.

Ik persoonlijk zou niet zonder de familie Van der Geest die kamer indurven als er geen mogelijkheid is om hem te zekeren.

Om de vergelijking met een paard te maken: je hebt hier te maken met een paard wat geen signalen van agressie afgeeft maar vanuit het niets ineens een gerichte doodklap uitdeelt en blijft trappen zolang hij maar iets kan raken. Zo'n paard hoort in de frikandellen.

De media heeft het helemaal fout. Brandon is GEEN zielige gehandicapte die aan de muur wordt vastgezet omdat hij alleen maar auto's vernield. Hij vernield mensen! Maar dat wordt niet gezegd! Zijn moeder wil hem graag thuis hebben maar dat gaat NIET.

kappa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:48

Elin_ schreef:
Oke ja vind het ook zo erg dat die mensen zo erg zijn en dat jij bijv. Prutsmuts al zo ''mishandeld'' bent door mensen!
Maar merken die mensen dat wel ,want Brandon gedraagt zich zoalsof ie er echt ovor wil gaan (ik wil neit knokken etc)

Dat heet nou manipulatie!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:49

kappa2010 schreef:
Anne_GTI schreef:

De media heeft het helemaal fout. Brandon is GEEN zielige gehandicapte die aan de muur wordt vastgezet omdat hij alleen maar auto's vernield. Hij vernield mensen! Maar dat wordt niet gezegd! Zijn moeder wil hem graag thuis hebben maar dat gaat NIET.

Stel nu dat door al die media-aandacht zijn moeder hem wel in huis krijgt en hij thuis door het lint gaat; wie gaat dat oplossen en wie heeft er dan verantwoording af te leggen?

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:50

Sjoos schreef:

Nee, precies! En dat probeerde ik ze dus uit te leggen aan de hand van voorbeelden. Dat kan hij m.i ook niet aan.

@ Kappa2010, Maar met dagelijks dezelfde persoon bedoelde ik Brandon zelf. Dus dezelfde persoon die de agressie uit. Had het misschien nogal krom neergezet ( wordt al laat :O )

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:51

ik werk in de psychatrie en sorry hoor maar er zitten zulke gevaarlijke mensen bij die al zo vaak ingesteld worden op allerlei medicatie wat niet mag baten.
Ik heb een man verzorgd 1 op 1 die een spuug masker op moest , de handen vastgeoinden tijdens de zorg .
Deze man was zo gevaarlijk maar kon niet meer lopen dus hoefde niet vast , echt je weet niet waar je het over hebt als je niet weet hoe het is om zulke gevaarlijke mensen te verzorgen.
Telkens word deze man geevalueert door heel veel kundige mensen maar een oplossing tot nu toe nee.
JE kunt dan denken ik verzorg hem niet en hij hoeft niet vast met als gevolg dat de man allerlei wonden krijgt door slechte verzorging ,.
Eten brengen bij deze man kun je al niet alleen doen.
Deze man word om de twee jaar van instelling verhuist omdat het personeel anders overspannen word.
en dan stellen in de media dat de zorg hun eigen veiligheid voorop stelt , tuurlijk doe je dat .
Moeten de mensen die hem verzorgen dan in het ziekenhuis belanden of erger?
MEnsen die zo een ziekte hebben zijn zo onvoorspelbaar sterk .
Echt ik kan hier kwaad om worden omdat ikzelf hier ervaring mee heb.

en ik werk niet in de zorg om mensen te plagen dan had ik dit beroep nooit gekozen
Laatst bijgewerkt door liberty22 op 20-01-11 01:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:52

@ Elin_ Ik ken geen client waar ik mee werk die wil knokken. Het zijn niet voor niets mensen met zeer ernstige psychische stoornissen en gedragsproblematieken. Ze doen het niet uit vrije wil, maar door hun complexe problematieken

Zoek bijv anti sociale persoonlijkheidsstoornis eens op. Vroeger ook wel psychopaten genoemd.

Is Brandon trouwens vrijwillig openomen, heeft hij een RM of wat anders? Dat is even langs mij geen gegaan

(Mensen ik moet slapen, morgen weer om 7 uur op mijn werk staan. Maar kan niet stoppen met typen.)

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:53

sjoos als iemand geen rm heeft mag hij ook niet vastgebonden en of gesepareert worden dat is wettelijk zo geregeld en dan nog moet er wel een ok door de psychiater gegeven worden dit word echt niet zomaar gedaan.
Een rm gaat via de rechter dus het heeft allemaal veel meer om handen als dat mensen van buitenaf denken
Laatst bijgewerkt door liberty22 op 20-01-11 01:56, in het totaal 1 keer bewerkt

kappa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:53

Anne_GTI: Daar durf ik geen antwoord op te geven. Ik persoonlijk vind dat hij nooit los de buitenwereld in mag of ergens mag zijn waaruit hij kan ontsnappen. Als hij weer bij zijn moeder gaat vallen durf ik te wedden dat er mensen voor het leven beschadigd worden door hem of het leven laten door hem.

Sjoos: In de eerste instantie was hij deels vrijwillig deels gedwongen uit huis geplaatst dus toestemming van beide kanten. Hoe het nu s weet ik niet.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:55

Sjoos schreef:
BaileyMix schreef:
Allemaal triest. Echt heel triest. Maar weet je wat ik nou het ergste vindt? De titel. ''Leven als een gekooid dier''. Moet je nagaan wat al die duizenden dieren in de bio-industrie iedere dag opnieuw meemaken, 5 jaar lang. Maar vooral niet denken dat die politieke smiechten dáár iets om geven. Maar OH, als het over je eigen soort gaat; Alle hens aan dek, pers erbij en GOD WAT SCHANDALIG! Als ze deze zorginstelling straffen, zal ik persoonlijk eisen dat ze per direct alle veehouders die hun dieren zo houden de gevangenis in lanceren.

Ja, dit zal veel mensen in het verkeerde keelgat schieten. Maar het was toch het eerste wat ik dacht bij dit topic.

Soms is het eerste wat je denkt niet het goede. Denk goed na, verdiep je eerst en geef dan antwoord.[/quote]

Een mening kan niet goed of fout zijn }:0 Ik heb zeer goed nagedacht, dit is hoe ik erover denk. Punt.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:57

liberty22 schreef:
sjoos als iemand geen rm heeft mag hij ook niet vastgebonden en of gesepareert worden

Dat mag wel. In geval van zeer ernstig gevaar. Lees de BOPZ er maar op na ;)

@ BaileyMix, ik zie dat je 13 bent. Welstrusten. Ga verder met jou hier dus niet over in discussie.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:58

kappa2010 schreef:
Anne_GTI: Daar durf ik geen antwoord op te geven. Ik persoonlijk vind dat hij nooit los de buitenwereld in mag of ergens mag zijn waaruit hij kan ontsnappen. Als hij weer bij zijn moeder gaat vallen durf ik te wedden dat er mensen voor het leven beschadigd worden door hem of het leven laten door hem.

Sjoos: In de eerste instantie was hij deels vrijwillig deels gedwongen uit huis geplaatst dus toestemming van beide kanten. Hoe het nu s weet ik niet.

Snap ik. Maar stel dat hij toch bij zijn moeder en stiefvader terecht komt zou ik daar niet graag in de buurt wonen. Da's net zo iets als Bokito in huis halen omdat ie 99% van de tijd zo lief en aardig is en er goed met hem valt te praten.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:59

Sjoos schreef:
liberty22 schreef:
sjoos als iemand geen rm heeft mag hij ook niet vastgebonden en of gesepareert worden

Dat mag wel. In geval van zeer ernstig gevaar. Lees de BOPZ er maar op na ;)

@ BaileyMix, ik zie dat je 13 bent. Welstrusten. Ga verder met jou hier dus niet over in discussie.

dan moet het aquut zijn en nog moet er een ok van de psychiater komen en ik denk niet dat hij al drie jaar lang aquut word vastgebonden :P en volgens mij zit hij niet op opname of resio
Laatst bijgewerkt door liberty22 op 20-01-11 02:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:59

Ho! maar nu lees ik reacties waar van ik DENK dat het deels ook naar mij is ,maar je hoort mij nergens zeggen dat ik wil dat ie weer oop vrije voeten gaat ,maar ik vind dat tuigje onmenselijk bedoel ik meer..
Zelfs een leeuw in een dierentuin hoeft niet aan een tuig van 1,5 m...

maar wat heeft zijn leven nog voor nut? Beseft zo'n persoon dan wel wat er allemaal gebeurt ,want hij lijkt echt ontzettend ''lief'' en ''ontschuldig''

@Sjoos
Waarom zou je niet met een jonger persoon in discussie gaan?
Vind dat een beetje achtelijk eigenlijk :') alsof een jonger persoon minder is..

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 02:02

Elin_ schreef:
Ho! maar nu lees ik reacties waar van ik DENK dat het deels ook naar mij is ,maar je hoort mij nergens zeggen dat ik wil dat ie weer oop vrije voeten gaat ,maar ik vind dat tuigje onmenselijk bedoel ik meer..

maar wat heeft zijn leven nog voor nut? Beseft zo'n persoon dan wel wat er allemaal gebeurt ,want hij lijkt echt ontzettend ''lief'' en ''ontschuldig''

@Sjoos
Vind dat een beetje achtelijk eigenlijk :') alsof een jonger persoon minder is..

niet naar bedoeld maar wat had je dan ingedachten om te voorkomen als je bij hem in de buurt komt je zelf beschadigd kan worden?
zo sederen dat hij geen pap meer kan zeggen?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 02:03

Elin_ schreef:

@Sjoos

Als je goed LEEST zie je dat alleen als er andere mensen in zijn "persoonlijke" ruimte komen vast zit. Ook die leeuw gaat even in een klein hokje als het buitenverblijf schoongemaakt moet worden.

kappa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 02:04

Elin: MANIPULATIE! Hij komt erg lief over. Ik vind het niet onmenselijk het is nu eenmaal nodig. Als hij zijn handen thuis zou kunnen houden dan was het heel anders geweest maar dat doet hij niet. En idd wat heeft zijn leven voor nut? maar dat kun je ook over jou of mijn leven zeggen. Uiteindelijk gaan we allemaal dood dus nut heeft het leven sowieso al niet.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 02:05

liberty22 schreef:
Elin_ schreef:

@Sjoos

niet naar bedoeld maar wat had je dan ingedachten om te voorkomen als je bij hem in de buurt komt je zelf beschadigd kan worden?
zo sederen dat hij geen pap meer kan zeggen?

Ja daar heb je wel weer een punt..
het is en blijft moeilijk
Ene kant zeg ik idd het is niet anders andere kant vind ik het onmenselijk en al helemaal dat ie ''gebroken'' moet worden.. ,maar nogmaals wat zijn zowel de dingen die gebeurt zijn toen hij GEEN tuig om had.
Ik heb namelijk alleen jullie (kleine) verhaaltjes + de beeldmaterialen ,waar hij dus niets doet..

Irriteer ik me zo aan die stomme media! nooit het echte hele verhaal... :\