Laura Dekker zit in geldnood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:47

Kanelly schreef:
Wat te denken van alle topsporters die léven van alle sponsorgelden die ze ieder jaar krijgen?
Toch ook een soort van bedelen voor persoonlijk gewin.

Die komen (bijna) nooit op tv of in de krant zonder de naam van die sponsor op hun muts, of het bord achter ze. Laura vind een sticker op haar boot of zeil "niet mooi". Ik ook niet, en ik denk dat niemand graag met "Liga" op zijn muts rondloopt, maar je moet natuurlijk wel een tegenprestatie leveren voor je sponsorgeld.

djuulsie

Re: Laura Dekker zit in geldnood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:48

Helemaal mee eens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:54

Abiola schreef:
Kanelly schreef:
Wat te denken van alle topsporters die léven van alle sponsorgelden die ze ieder jaar krijgen?
Toch ook een soort van bedelen voor persoonlijk gewin.

Die komen (bijna) nooit op tv of in de krant zonder de naam van die sponsor op hun muts, of het bord achter ze. Laura vind een sticker op haar boot of zeil "niet mooi". Ik ook niet, en ik denk dat niemand graag met "Liga" op zijn muts rondloopt, maar je moet natuurlijk wel een tegenprestatie leveren voor je sponsorgeld.

Tja, ze doet het op een andere manier en blijkbaar zijn er genoeg mensen die daar geen moeite mee hebben.
Wat is daar mis mee?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:17

Nou, ze hadden het allemaal zo goed voor elkaar, meisje hoeft niet naar school, gaat bla bla de wereld rond. En puntje bij paaltje ligt ze voornamelijk in de haven (en niet in Alaska ofzo, nee, lekker op St. Maarten of de Canarische Eilanden) en dan zijn de centen op. En wie moet dat betalen. De NL burger? Dat je het lef hebt om het überhaupt te vragen! Maar goed, blijkbaar zijn er toch genoeg mensen die het prima vinden, maar die moeten dan ook niet zeuren dat bijv. de zorgverzekering zo duur geworden is, hou je geld dan lekker in je zak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:29

Ik snap de vergelijking met de zorgverzekering niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen ;)
Wat maakt het nou uit waar mensen hun geld aan uitgeven?
Of het nou aan zielige hondjes, Laura of het redden van de roze gestreepte boomkleefvlieg is? Dat is toch ieders persoonlijke keuze?

Meisje gaat gewoon naar school, naar de Wereldschool. Net als 1000-en Nederlandse schipperskinderen, expatkinderen, of kinderen die met ouders op wereldreis zijn of om welke reden dan ook in het buitenland verblijven.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:41

Mij gaat het niet zo zeer om of ze geld vraagt en krijgt. Maar wel om geld te geven aan een 13 jarig meisje dat normaal wettelijk nog niet mag uitgaan, onder voogdij van iemand moet wonen, mag ze blijkbaar wel de wereld rond in hun eentje, maar op kosten van anderen zonder zelf iets terug te geven aan die sponsors. En indien ze met een team achter zich reist dat ook geld kost vind ik dat bedrog omdat over in haar eentje eigenlijk een frats is. Toch normaal dat er geen sponsors genoeg zijn en dat ze nu geld moet krijgen van mensen die medelijden hebben of haar als een heldin zien dat is die mensen hun goed recht maar ik stel me daar toch wel vragen bij of het gerechtvaardigd is. Maar misschien ben ik enkel stik jaloers omdat ik zelf sponsorgeld te kort kom en wel heel mijn auto en trailer vol zou hangen als dat genoeg zou opbrengen voor mijn onkosten en groomteam.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:28

Haar droom.. die moet ze ook maar op haar manier verwezenlijken!
Vond het al bizar dat het hele verhaal daadwerkelijk doorging! Van mij had ze er wat langer voor mogen werken, zodat ze genoeg geld had gespaard en gewoon vanaf haar 16e of 17e had kunnen gaan reizen, net zoals bijna iedereen die iets voor elkaar wil krijgen.

Ik vraag me ook echt af of ze echt zo hard aan haar school werkt nu er niemand is om dat te controleren of te stimuleren.

Kan me er verder totaal niet druk om maken eigenlijk, hoorde wel dat er een sponsor gevonden is?
Mag hopen dat deze dan een beetje reclame mag maken :D.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:17

Zoveel zaken heeft van ze van te voren moeten regelen voordat ze uberhaupt weg mocht.
Maar wat extra geld meenemen mocht er iets kapot zijn dat dan weer niet.
Ze wilt dit toch zelf, sluiten dr ouders lekker een lening voor haar bootje af.
Ik ga er nog geen euro aan uitgeven, kan de naam Laura dekker ook niet meer horen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:23

IMJ schreef:
Mag hopen dat deze dan een beetje reclame mag maken :D.

Nee want stickers op je boot zijn lelijk :')

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:57

moet hier eigenlijk heel hard om lachen, kind en r vader leidden beiden aan grootheidswaanzin, welcome back to the real world!!!!

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:11

xSaarSaar schreef:
Als ik dr vader was geweest had ik haar er niet eens aan laten beginnen!

Ja, maar haar vader is ook al mediageil, ze heeft het echt niet van een vreemde hoor. Anders zou hij zijn KIND (wat ja, dat is ze nog steeds) niet eens laten vertrekken.

Mijn geld krijgen ze niet... Ik ga geen geld aan andermans dromen geven, ik heb mijn eigen dromen en die kosten ook geld...

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:18

Lieve bokkers ik wil graag het record - zo lang mogenlijk op een zonnig eilandje zitten - verbreken :D
Jullie sturen geld natuurlijk?

Echt serieus.. verwend nest :'D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:21

En dan te bedenken dat Laura niet eens Nederlands is... Dus red ze het wel, dan hoeft nederland niet te verwachten dat er ''Nederlands zeilmeisje zeilt wereld rond'' bekend word gemaakt ;)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:00

Daphne__ schreef:
En dan te bedenken dat Laura niet eens Nederlands is... Dus red ze het wel, dan hoeft nederland niet te verwachten dat er ''Nederlands zeilmeisje zeilt wereld rond'' bekend word gemaakt ;)

wat is ze dan? :o

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:06

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- :r :r :r ga dus echt niet helpen vond het al dom deze actie maar het word alleen maar erger ze moet eerst maar is naar school leren rekenen. :D

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:18

MelisXFeikje schreef:
Daphne__ schreef:

Ze heeft een nederlandse nationaliteit maar is in Nieuw-Zeeland geboren :)

't moet toch niet veel gekker worden.. dat ze een sticker op haar boot lelijk vindt, dan vraag ik me af hoe belangrijk ze dit vindt?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:24

MelisXFeikje schreef:
Daphne__ schreef:

Ze kan bijna kwartetten, ze heeft de Nederlandse, de Duitse en de Nieuw-Zeelandse.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:45

MelisXFeikje schreef:
Lieve bokkers ik wil graag het record - zo lang mogenlijk op een zonnig eilandje zitten - verbreken :D
Jullie sturen geld natuurlijk?

Echt serieus.. verwend nest :'D

Ontzettend goed idee!! Geef me je rekeningnummer maar zal meteen al mijn geld storten! ( Ong. 50 cent, is dat genoeg? )

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:53

Iedereen heeft dromen, maar toch is de realiteit vaak anders ...

Kan er niet anders dan om lachen dat ze om geld vragen. Iemand had het erover, laat die vader lekker een lening afsluiten, echt een super idee!! Zijn kind wil dat, doe het dan maar van eigen centen :)

Vind ik het helemaal prima, zou wat zijn als dalijk heel het nieuws vol is waar om financiering gevraagd wordt om dromen waar te maken ...

Sommige dingen moet je verdienen!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 01:34

Sommige reacties vind ik een beetje overdreven, maar ik kan me ook niet voorstellen dat je zomaar geld zou sturen naar een meisje dat in haar eentje een reis om de wereld wil maken. Ik weet dat iedereen zelf moet weten waar hij of zij zijn geld aan uitgeeft en dat is ook zeker waar, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je het aan iemand stuurt die je totaal niet kent, die een soort media-hype is geworden(haar eigen schuld of niet), in plaats van naar een goed doel oid.
Maargoed, als mensen haar geld willen geven, fijn voor haar, ik hoop voor haar dat ze haar droom kan waarmaken.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:50

Chris schreef:
Sommige reacties vind ik een beetje overdreven, maar ik kan me ook niet voorstellen dat je zomaar geld zou sturen naar een meisje dat in haar eentje een reis om de wereld wil maken. Ik weet dat iedereen zelf moet weten waar hij of zij zijn geld aan uitgeeft en dat is ook zeker waar, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je het aan iemand stuurt die je totaal niet kent, die een soort media-hype is geworden(haar eigen schuld of niet), in plaats van naar een goed doel oid.
Maargoed, als mensen haar geld willen geven, fijn voor haar, ik hoop voor haar dat ze haar droom kan waarmaken.

Als sponsor zou ik het wel kunnen begrijpen. Juist doordat er zo'n mediahype is ontstaan, krijg je veel waar voor je geld.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:53

Ja zeker :j Dat begrijp ik ook zeker. Maar wat ik begrepen heb hebben particulieren ook gewoon zomaar geld gestort, daar heb ik het dan meer over. :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:20

Chris schreef:
Ja zeker :j Dat begrijp ik ook zeker. Maar wat ik begrepen heb hebben particulieren ook gewoon zomaar geld gestort, daar heb ik het dan meer over. :)

Van particulieren snap ik het ook niet. :n Al helemaal niet als je dan aan de andere kant hoort dat er mensen zijn die 'rampenmoe' zijn, m.a.w., die hadden genoeg van telkens weer een giro555-actie. :? (Pakistan....) Het staat los van elkaar, maar het is wel wrang.

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:24

dan verkoopt ze toch lekker dr boot

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:25

tosha schreef:
dan verkoopt ze toch lekker dr boot

ja dan heefd ze ook weer geld om verder te gaan _O-