Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:35

Maar hoe denken jullie dan over hoofddoekjes. Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar... als het dan toch gaat over wat wel en wat niet.

Verder stond laatst in een stukje dat de moslims pas tevreden zijn als de zwarte vlag in het witte huis zouden hangen.

En ja, ik ben ook bang dat NL een moslimland gaat worden en daarom stem ik ook G. Daarbij vind ik het ook heel erg vervelend als een iemand van een ander geloof zijn geloof aan mij opdringt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:36

jaantsje schreef:
Wat zijn eigenlijk vooroordelen?

Ja precies, ik heb in Diemen gewoond (is dat een dorp?) in Amsterdam, in Oosterhout bij Breda, in Lisse (dorp), Mijdrecht (dorp), Wilnis (da's pas echt een dorrup <3 ) en overal zijn de dorpelingen toch net weer anders.
In Oosterhout zijn ze bang in Amsterdam terwijl ik banger was om 's avonds in Oosterhout te fietsen. In Mijdrecht is Amsterdam net zoiets als je broekzak zo vertrouwd.
Ondanks dat Oosterhout een stad is kom je er echt niet zomaar tussen (ons ken ons toch wel en zeker een vooroordeel over die lui van boven de rivieren)
Oh en volgens de allochtonenmeter (vond ik ooit op internet) wonen er in Mijdrecht (dorp) 1.5 x zoveel niet-westerse allochtonen dan in Oosterhout (stad) en 3x zoveel als in Lisse.
Dus de benaming stad- dorp zegt ook niet per definitie iets.
Dat dorpelingen minder gewend zijn is dus volgens de discussie hier
1. een vooroordeel
2. een generalisatie

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:48

vibabu schreef:
Maar hoe denken jullie dan over hoofddoekjes. Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar... als het dan toch gaat over wat wel en wat niet.

die discussie is echt herhaaldelijk gevoerd.

waarom zou de staat moeten bepalen of jij je haar wel of niet laat zien? het is toch jou haar? jou eigendom? als ik dat in privésferen wil houden is me dat goed recht. zelfs als religie niet eens om de hoek komt kijken. als religie wel om de hoek komt kijken zoals bij de moslims kunnen we daar de godsdienstvrijheid ook nog eens bij op tellen.

wat vind jij dan van hoofddoekjes?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:50

Ik vind het een onderdrukking van de vrouw. De rede waarom een hoofddoek gedragen moet worden is in NL totaal niet relevant. Verder vind ik dat een geloof voor jezelf is en niet aan iedereen hoeft uit te dragen :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:09

dat is jou mening en dat mag. maar waarom vind je dat dan? ik vind het absoluut geen onderdrukking en ik voel me echt werkelijk bevrijd dankzij onderandere het dragen van een hoofddoek en dmv me minder strak te kleden. ik zou me zeer onderdrukt voelen als ik het recht niet meer zou hebben om mijn hoofddoek te dragen en als ik verplicht zou worden mijn privédelen van mijn lichaam aan jan en alleman te meoten tonen. ik bepaal graag zelf aan wie ik het toon en ik vind dat ook een goed recht van ieder individu. zolang je maar herkenbaar blijft moet geen ander mens er last van hebben. of je nu een bos haar hebt, kaal bent of een doekje draagt, wat maakt het uit wat een ander draagt? ik ben er echt van gaan houden en ik ben mezelf met mijn hoofddoek, het is mijn identiteit + een manier van de aanbidding van God. ik vind het zeker wel relevant, ook in nederland. want de reden van de hoofddoek is in 1e instantie de gehoorzaamheid aan God, zoals je bv ook verplicht bent om te bidden, armenbelastig te betalen etc. en het is ook bedoeld om als moslimvrouw herkenbaar te zijn. zonder mijn hoofddoek zou niemand weten dat ik een moslima ben. daarbij is het ook bedoeld als bescherming zodat vrouwen niet lastig gevallen worden. (daarmee bedoel ik dus de hoofddoek zoals het hoort. dus geen naaldhakken, skinnyjeans, make-up en een klein mooi hoofddoekje, dat is ook best sexy namelijk. maar ik bedoel gewoon nette, verzorgde en niet strakke kleding). vroeger werd ik zo vaak nagefloten op straat, ik vond dat niet fijn. er zijn vrouwen die dat werkelijk als een compliment opvatten en een streling voor hun ego, maar zo ben ik niet. ik vind het erg onconfortabel als mannen mij nastaren en nafluiten en in hun gedachten misschien wel uitkleden ofzo, dat heeft niets met onzekerheid te maken maar ik zie het meer als respect voor mijn eigen lichaam en schoonheid ik heb de complimentjes van mannen niet nodig, mannen zijn namelijk visueel ingesteld wat betreft lust en aantrekkingskracht en ik wil me daar niet voor laten gebruiken. ik vertrouw liever op mezelf dan op mannen die ik niet ken en die ik weet niet wat voor vieze intenties hebben.. je hoort tegenwoordig zoveel over verkrachtigen en misbruik .. en zelfs als het daartoe niet eens lijd. ik voel me al niet fijn bij het 'nafluiten' opzicht. ik ben meer dan een prachtige stuk vlees }:0 ik heb ook nog herssens, een persoonlijkheid en karakter. ik heb liever dat men die leert kennen. sinds ik mijn hoofddoek draag ben ik niet meer versierd of nagefloten op straat. de 'stoerste' jongens stappen nu voor mij aan de kant en laten mij respectvol passeren. daarin voel ik me prettig op straat.

even een voorbeeldje:

(ja, de titel is nogal zwart wit en het engels is ook niet al te best. maar ik snap wel de clou van dit filmpje.)

---------

ik woon sinds kort ook in een dorp en heb ik echt al heftige dingen meegemaakt die ik nooit eerder heb meegemaakt! maar over het algemeen moet ik zeggen dat het me hier heel goed afgaat.

ik werk ook in dit dorp, op een plaats waar enkel niet-moslim gasten komen en ook enkel tussen niet-moslim collega's. ik wordt natuurlijk veel bevraagd,maar dat vind ik niet erg. ik heb liever dat men vraagt dan smoest en zelf de vragen al beantwoord. natuurllijk beginnen veel vragen met 'draag je die hoofddoek voor je vriend'.. haha, dat zegt al veel over iemands beeld bij een hoofddoek, maar dat geeft mij ook de kans om mezelf te verwoorden en dat vooroordeel te weerleggen.

ik wordt hier geheel geaccepteerd ookal ben ik de enige moslim in een omgeving waar ook geen andere moslims wonen/werken/klant zijn.

ook bij mijn paard ben ik (vast geen verassing) de enige moslim. maar ook daar ben ik 'one of the girls'. geen enkele moeilijkheid gelukkig (en mijn vooroordeel over een dorp; ik was bang dat ik het hier heel moeilijk ging krijgen).

hoe dat allemaal komt? door mijn eigen openheid en instelling. door altijd goed gezind te zijn, beleefd, vriendelijk en bereid ben om dingen uit te leggen of gewoon een gezellig praatje te maken.

maar aan de andere kant, moet ik mezelf wel altijd 10x harder bewijzen dan ieder ander en weet ik dat alles wat ik doe door een vergrootglas bekeken wordt.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:14

Hoho, de hoofddoek is geintepreteerd dat het moet nergens staat beschreven dat het moet. Het heeft totaal niks met goden te maken of met het geloof. Het gaat om de man, dat de man geen "onrijne" gedachten kan krijgen bij een vrouw.

Ik vind dan ook dat het nog verkeerd gebruikt wordt want 9 van de 10 moslims die ik zie met hoofddoek dragen uitdagende kleding/korte broeken etc terwijl juist de enkels van de vrouw bedekt moeten worden (juist weer om mannen niet in "verleiding" te brengen)

In Nederlands is het ook een gewoonte om je hoed/pet en zonnebril af te zetten als je met iemand praat. Ik vind elk hoofddeksel hier onder vallen en een hoofddoek dus ook.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:15

Pfff dat is zeker zwart wit ja :\ alsof je zonder hoofddoek meteen maar in bikini over straat loopt.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:27

vibabu schreef:
Hoho, de hoofddoek is geintepreteerd dat het moet nergens staat beschreven dat het moet. Het heeft totaal niks met goden te maken of met het geloof. Het gaat om de man, dat de man geen "onrijne" gedachten kan krijgen bij een vrouw.

Ik vind dan ook dat het nog verkeerd gebruikt wordt want 9 van de 10 moslims die ik zie met hoofddoek dragen uitdagende kleding/korte broeken etc

hoho {:)

volgens de islam is de hoofddoek een verplichting. (de gezichtssluier niet) daar zijn alle wetbronnen het over eens, dus de Qoran, de Sunnah en de geleerden zijn unaniem. ik heb zelf de arabische tekst bestudeerd en cursussen gevolgd en het is een verplichting voor de vrouw om zich te bedekken met uitzondering van haar handen en haar gezicht dit geld in het openbaar en in het bijzijn van vreemde die geen familie zijn. dat is de regel zoals die is. en natuurlijk is ieder mens een mens en kiezen sommige vrouwen ervoor om het niet te doen.

dat is net zoals bv de regel. gij zult niet stelen.. en toch zijn er mensen die het doen. geen mens is perfect en ik heb ook veel vriendinnen die moslim zijn en (nog) geen hoofddoek dragen. maar die keuze nemen ze ook voor hun eigen verantwoording, ze ontkennen namelijk niet dat het een verplichting is. ze weten heel goed dat het een verplichting is alleen ze kiezen er niet voor.

ik persoonlijk geloof in de islam en pak altijd terug naar de oorspronkelijke bron. ik neem geen voorbeeld aan de moslims op straat die vaak maar iets roepen zonder het te kunenn onderbouwen.

ik heb hier al vaak over geschreven op bokt, inclussief met teksten en bewijzen. je kan bv ook de sites bezoeken in mijn profiel, mocht je er niet uit komen wil ik je ook een pb sturen met de bronnen en bewijzen dat de hoofddoek een verplichting is (alhoewel het jammer is dat de nederlandse taal niet machtig genoeg is om het arabisch te bevatten, maar ook in het nederlands is het goed te volgen )

met het 2e stuk ben ik het geheel eens

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:32

Kan je dat stukje dan nog eens quoten voor mij? Ik heb namelijk nog steeds nergens gelezen dat een hoofddoen verplicht is. Het gaat nog steeds dat een vrouw word gezien als een lustobject voor de man en daarom bedekt dient te zijn. Maar nergens een hoofddoek verplicht. En dan gaat het nog steeds over lustobject en niet mogen opvallen. In NL zou je dus juist geen hoofddoek op moeten doen om niet op te vallen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:43

als ik meer tijd zou hebben zal ik best een stukje willen schrijven. alleen daar wil ik dan wel de tijd voor nemen. ik denk als je de zoekfunctie op mijn naam gebruikt dat je al een heel eind komt.

Surah An-Noer, 31: “En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen…..”

Surah Al-Ahzaab 59: “ O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen.”…..

De Qoran is een boek dat niet opzich genomen kan worden, wij meoten ook altijd de Sunnah erbij gebruiken. de gebruiken, handelingen en opmerkingen van de profeet vzmh omdat hij de Qoran heeft ontvangen en zijn sunnah geeft een betere uitleg en verduidelijking van de praktijk.

In een overlevering staat dat Asma, de dochter van een van de trouwste metgezellen van de Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa sallem) kwam (om hem te zien) een dunne jurk dragend; hierop draaide hij van haar weg en zei: “O Asma, wanneer een vrouw de leeftijd van de menstruatie heeft bereikt, mag geen deel van haar lichaam gezien worden behalve dit (en hij wees naar zijn gezicht en handen).”

ik heb even snel een aantal teksten geplaatst, ik hoop dat ik snel tijd heb om deze uit te leggen wat betreft oorsprong en bedoeling, omdat een tekst nooit opzich genomen kan worden.

je kan bv ook op dit soort sites lezen en/of vragen stellen, hier is een topic over de hoofddoek inclussief bewijzen: http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... a&start=15

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:54

Hoe kan het dan toch dat alleen mensen met een hoofddoek dit soort dingen kunnen vinden en mensen zonder enige geloofsovertuiging en zich als meester erin verdiept te hebben deze dingen niet kan vinden in de koran? de koran is het heilige boek. Daarnaast zijn dus allemaal regels bedacht en uitwerkingen van de koran. Maar deze zijn niet naar de hand van god geschreven en alleen uitgeschreven als opvattingen (lees: jurisprudentie)

Lees: de islam voor varkens en alle andere soorten beesten (zoals niet gelovigen gezien worden)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:54

Citaat:
nee 'hoofddoek' staat niet letterlijk in de Qoran, wel woorden als hijab, khimar, djibab. dat is dus de taalkwestie.

(bv, in de koran staat bv ook 'en komt tot uw akkers zoals u dat wilt.. daarmee wordt bedoeld dat je met je vrouw omgang mag hebben zoals je het wilt(alle standjes om het beestje maar bij de naam te noemen) en niet zoals bij andere religies alleen op 1 bepaalde manier/voorwaarde). met de akkers wordt vrouwen bedoeld, vruchtbare vrouwen eigenlijk. om maar even een voorbeeld te geven van de schrijfstijl van de Qoran.

we zitten ten 1e met een vertaalprobleem, ten 2e met een nuanceprobleem (de teksten zijn 1400 jaar oud, in arabie en in de tijd van dichters.) dit is dus zoooo ingewikkeld. maar gelukkig zijn er mensen die deze taal en betekenissen bestuderen. er zijn verschillende oordelen, namelijk verplicht, aangeraden, grijs gebied, afgeraden, verboden. in het nederlands zijn bepaalde woorden vertaald als 'zeg', 'moeten', 'mag geen' maar zoals ik al zei. de nederlandse taal is zo beperkt vergeleken met het klassiek arabisch.

"En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, .....

"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes....

In een overlevering staat dat Asma, de dochter van een van de trouwste metgezellen van de Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa sallem) kwam (om hem te zien) een dunne jurk dragend; hierop draaide hij van haar weg en zei: “O Asma, wanneer een vrouw de leeftijd van de menstruatie heeft bereikt, mag geen deel van haar lichaam gezien worden behalve dit (en hij wees naar zijn gezicht en handen).”

jameyskatje schreef:
ter verduidelijking. dit zijn slechts interpertaties van de originele klassieke arabische teksten uit de Qoran en Sunnah. de nederlandse taal is heel veel te bepertk voor, ook hebben we te maken met een geheel andere cultuur (bv, het woordje eer betekent voor spanjaarden iets anders dan voor ons als nederlander, daarom is het vertalen zo moeilijk en gevaarlijk, missen we belangrijke nuances.)
dus geen sprake van interpretaties. al zou je de taal en cotext bvestuderen bestaat er geen twijfel over, vandaar dus ook dat alle grote geleerden een consensus hebben bereikt, wie zijn wij dan om erover te speculeren?

nogmaals het is 100% een feit. er is nog nooit iemand die de islam heeft bestudeerd die het tegenspreekt. het is zo duidelijk als het verbod op vreemdgaan, verbod op alcohol, de verplichting om te bidden en te vasten. het is onderdeel van de islamitische wet.

wat is voor jullie de meerwaarde om het als 'interpreteerbaar' te beschouwen. kennen jullie de islamitische geschiedenis , de geleerden, de studies , de jurispundenties en het belangrijkste de taal? (haha ik ook nog lang niet en ik doe toch echt mijn best) (en geloof me, zelfs ik, al dik 3 jaar lerend, opleidingen en cursussen gevolg, studiedagen en weken, seminars, lezingen en noem maar op. boekenkast vol. lijkend alsof ik veel weet, maar zelfs ik weet minimaal in vergelijking met de omvang van de islam. basis beheers ik allemaal prima, dieper en inhoudelijk kan ik ook wel gaan. maar geschiedenis en taal is ook mijn zwakke punt, doe wel mijn best om te leren)

hoofddoek = verplicht
zo klaar als een klontje :+
heeft niets met interpreteren te maken of 'eens of oneens'
anders nodig ik jullie graag eens uit naar een imam (of meerdere) en een zusterbijeenkomst in de moskee.

heb even snel een stapeltje boeken uit mijn kast geplukt; oa antwoorden op vragen van de moslimvrouw, het handboek voor moslimvrouwen, de vrouw in de islam, de ideale moslimvrouw, rechen en plichten van de moslimvrouw, 200 vragen en antwoorden over het islamitische geloof... ieder boek is uiteraard duidelijk over het oordeel (namelijk, waajib/verplicht) vanuit de islam wat betreft de hoofdoek.

-----

In Soerat An Noer, vers 31 zegt Allah: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten. En laat zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert zij jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen." (Soerat an Noer, 31)

Aicha (ra) de vrouw van de profeet (saws) verhaalt (Sahih Bukhari 6:60:282) dat toen deze aya werd geopenbaard en de ****** het reciteerde aan hun vrouwen, scheurden ze direct de gordijnen die te versiering in het huis lagen om zich ermee te bedekken

In soerat Al Ahzab 59 lezen we het volgende: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Ahzab, aya 59)

Toen de vrouwen van de stam Banu Tameem Aicha (Radiallaho anha) bezochten, droegen ze dunnen kleding waarom Aicha (Radiallaho anha) zie: “Indien jullie inderdaad gelovige vrouwen zijn, dan waarlijk is deze kleding niet de kleding van de gelovige vrouwen, maar als jullie niet-gelovige vrouwen zijn, dan laat deze kleding jullie welgevallen”.(Ma’alim, As-Sunnah)

een kenmerk van de profeet: ‘Hij maakt alle goede dingen wettig voor hen, en verbiedt alleen het slechtste.’ (Al-Araaf:157)

Hidjab of ħijāb (حجاب), bekend als een islamitisch hoofddoek, betekent in het Arabisch "bedekken" (werkwoord) en is gebaseerd op het woord حجب (ħajaba) dat "zich sluieren, zich bedekken, verbergen of dekking zoeken" betekent. Het woord gebruikt in de Koran voor hoofddoek is khimār (خمار).

In sommige Arabische en westerse landen refereert het woord hidjab aan het bedekken van het hoofd en lichaam, maar voor Islamitische geleerden heeft de hidjab een bredere betekenis in de zin van zedelijk, kuis, behoudend of fatsoenlijk. De hidjab geldt dus, in tegenstelling tot het algemene Westerse idee, ook voor mannen.

Zijn er imaams of geleerden die de hijab tegen spreken?
Wij kennen geen “geleerden” die de Koran en Soennah tegen spreken. Het lijkt ons zeer onwaarschijnlijk dat je een dergelijke persoon een Islamitische geleerde mag noemen. Het antwoord op jouw vraag is dan ook: “nee, dergelijke geleerden kennen we niet.”

“En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in de zaak. En wie Allah en Zijn Boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.”

---

maar dwalen we nu niet teveel af?

ik stel voor om anders via pb verder te spreken over het hoofddoekgedeelte. want het ging eigenlijk over de overname van mijn vaderland

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:55

vibabu schreef:
Lees: de islam voor varkens en alle andere soorten beesten (zoals niet gelovigen gezien worden)

huhh :?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:00

jameyskatje schreef:
eigenlijk kwam ik terug in dit topic omdat ik hoopte dat iemand mijn filmpje had bekeken die ik gisteren plaatste. niemand heeft erop gereageerd';

Ik heb deel 1 van het filmpje net gezien.

Wat ik het meest interessante vond was de intro:

-Goedendag
Dit is een programma voor de freedom of speech, ik ben van mening dat er te politiek correct omgegaan wordt [....enz intro] en moeten wij onze woorden wikken. Ik vecht daartegen en daarom dit programma.
Onze gast van vanavond is [naam van man van sharia4BE] maar we hebben wel gesproken over een aantal voorwaarden, onder andere wat er gezegd zou worden [godslastering, belediging] anders wilde onze gast hier niet komen.

8)7

Mja oke :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:03

Een meneer die alle heilige boeken heeft geschreven en zich vooral heeft gespecialiceerd in de islam en hier een boek over geschreven heeft met ... Vragen over de islam. Daarin word ook uitgelegd dat de koran dingen uit de bijbel heeft overgenomen en wanneer die geschreven is etc etc etc. Eigenlijk de hele geschiedenis kort beschreven met uitleg en de (mis)opvattingen die eruit opgemaakt worden.

Best interessant en bied een andere kijk op de heilige boeken. (Niemand word hier overigens in beledigd of iets in die geest)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:08

Nicolletje schreef:
jameyskatje schreef:
eigenlijk kwam ik terug in dit topic omdat ik hoopte dat iemand mijn filmpje had bekeken die ik gisteren plaatste. niemand heeft erop gereageerd';

Ik heb deel 1 van het filmpje net gezien.

Wat ik het meest interessante vond was de intro:

-Goedendag
Dit is een programma voor de freedom of speech, ik ben van mening dat er te politiek correct omgegaan wordt [....enz intro] en moeten wij onze woorden wikken. Ik vecht daartegen en daarom dit programma.
Onze gast van vanavond is [naam van man van sharia4BE] maar we hebben wel gesproken over een aantal voorwaarden, onder andere wat er gezegd zou worden [godslastering, belediging] anders wilde onze gast hier niet komen.

8)7

Mja oke :=

Haha, geweldig! Lijkt de media wel.. Laten we alleen dat uitzenden wat de mensen graag willen zien/wat opschudding veroorzaakt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:09

het ging mij erom dat hij pleit dat je mag zeggen wat je wil > behalve tegen die (moslim)man 8)7

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:13

Het is gewoon omgekeerde wereld... Maar waarschijnlijk is het ook nog zo gefilterd zoals hun graag wilden zien. Beetje krom idd zoals hij dat zegt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:20

Het is best interessant om dat programma even te kijken :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:23

Dat ga ik morgen doen.
Maar ik geloof best dat in het land van gematigde Christenen, en het probleem om een voorganger te vinden in met name het Katholieke geloof, de islam sterker staat dan voorheen.
En dat is niet de schuld van de islam en de radicale groeperingen er omheen, maar een stel hypocriete vertegenwoordigers in Vaticaanstad/Rome....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:50

De Sharia4Belgium wil niet het katholieke geloof omver gooien maar de democratie in zijn geheel.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 03:26

Nicolletje schreef:
Pfff dat is zeker zwart wit ja :\ alsof je zonder hoofddoek meteen maar in bikini over straat loopt.

Tuurlijk ik als heiden heb niets in mijn kast hangen wat voorbij halverwegen mijn dijbenen komt hoor, veel te warm :? . Beetje kort door de bocht jameyskatje, net als die eerdere opmerking over de nederlandse cultuur trouwens :z

Ik vind mensen die niet eens voorbij een korte broek kunnen kijken vooral heel bekrompen en ik vind bekrompen mensen nogal vervelend :Y), vooral als ze dan ook nog gaan beweren dat wij de gene zijn met de vooroordelen :O

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 03:34

ik vind dat alle geloven mogen worden uitgeoefend maar vind de moslims verreweg het brutaalst in het nieuws komen ok ligt ook aan de media. Maar als je ergens in een consultatiebureau of waar dan ook een afbeelding met varkens weggaat halen omdat er eventueel moslims aanstoot aan kunnen nemen. Dan vind ik dat ze knettergek zijn geworden in dit land. ik zou er nog een paar leuke biggetjes naasthangen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 04:19

Ik vind trouwens het verstoppen van een vrouw onder een hoofddoek net zo sexueel getint en denigrerend als de door Jameyskatje geschetste westerse samenleving waarin de vrouw dus alleen maar aantrekkelijk is als lustobject.

Beiden zijn imo hetzelfde, alleen de Islam zegt:
de vrouw is alleen goed als lustobject (als zij onbedekt loopt) dus zij moet zich verstoppen, zo kan zij wat meer status bereiken
en de 'verderfelijke' kant van de westerse samenleving zegt;
de vrouw is alleen goed als lustobject, dus moet ze zo sexy mogelijk, zo kan zij wat meer status bereiken.

Ik ben geen beoefenaar van beide, je kan ook 'normaal' gekleed over straat gaan en in zaken gewoon zakelijk gekleed.
Als jij (JK) je er prettig bij voelt bij zo'n hoofddoek nou dan is dat prima, maar ik kan slecht tegen de mooipraat dat je zonder hoofddoek meteen zondig of een lustobject bent of dat mannen je in gedachten uitkleden.

En dat niet alleen, ik hou graag een ('mijn') samenleving waarin het vrij normaal is om in een leuk fatsoenlijk zomerjurkje te lopen, zonder dat er meteen iets raars gedacht wordt of er tsss tsss gesist wordt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:48

Nicolletje schreef:
Beiden zijn imo hetzelfde, alleen de Islam zegt:
de vrouw is alleen goed als lustobject (als zij onbedekt loopt) dus zij moet zich verstoppen, zo kan zij wat meer status bereiken
en de 'verderfelijke' kant van de westerse samenleving zegt;
de vrouw is alleen goed als lustobject, dus moet ze zo sexy mogelijk, zo kan zij wat meer status bereiken.

Die "alleen" uit jouw post heb ik nog nergens gelezen. Waar haal je die vandaan?

Dat 'de vrouw' (over het algemeen) goed is als lustobject, daar is weinig twijfel over. Vrouwen zijn nu eenmaal uitgerust met een aantal lichamelijke kenmerken die eigenlijk alleen maar een reclamedoel hebben.
Waarom denk je dat vrouwenborsten zo abnormaal groot zijn, en bovendien altijd aanwezig zijn, ook wanneer er geen zogende kinderen zijn? Dat is niet om extra melk te kunnen produceren, want het grootste gedeelte is de meeste tijd gewoon vetweefsel. Wanneer ze niet gebruikt worden om kinderen te voeden, zijn ze vooral aanwezig als lustobjecten.

Vrouwen zijn echter veel meer dan alléén lustobjecten. Gelukkig wel.
Dat geeft vrouwen ook het recht om te bepalen of, wanneer, hoe en voor wie ze zich als lustobject willen profileren, en wanneer niet.
Omdat het lichaam van een vrouw haar eigen lichaam is, mag ze toch op zijn minst bepalen wat ze daarvan wil tonen en aan wie? Dan zou het recht op bedekken toch even groot moeten zijn als het recht op alles tonen?

Als samenleving vindt men echter dat niet alles zomaar kan, gebaseerd op de eigen opvoeding en referentiekaders. Die referentiekaders zijn echter overal anders. Niet beter of slechter, gewoon anders.
In het oerwoud in Nieuw Guinea zijn er genoeg stammen die de hele dag naakt rondlopen. In sommige Arabische landen is het verplicht voor vrouwen om volledig van top tot teen bedekt over straat te gaan.
Nederland zit daar ergens midden tussenin, maar dat maakt ons standpunt niet gelijk het enige juiste. Ook binnen Nederland verschillen de meningen sterk. Wat is sociaal geaccepteerd en wat niet? Voor sommigen betekent dat: hoofddeksel, lange mouwen, hoogsluitende boord of decolleté, lange rok voor vrouwen, lange pantalon voor mannen. Anderen in Nederland vinden dat alleen de schaamstreek (waarvan de definitie ook al vrij rekbaar is) bedekt dient te zijn, en weer anderen lopen het liefst au naturel rond.
De Nederlandse wet verbied naakt rondlopen (buiten daarvoor aangewezen plaatsen) en het schenden van de 'openbare zedelijkheid'. Binnen die grenzen is verder vrijwel alles toegestaan. Hoofddoek en wijde kleding dus net zo goed als minirok en naveltrui.