Keith Bakker onder vuur.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:41

Kanelly schreef:
Froukjee schreef:
Als therapeut zijnde hoor je de patiënten/cliënten niet (zonder toestemming) aan te raken, punt.

Maar, in noodgevallen dus wel?
Wat is een noodgeval?

En als je deëscalerend wil werken? Dan ook? Of niet?
Moet je het dan aan laten komen op een noodgeval?

Moet ik dit serieus gaan uitleggen? Tuurlijk is het oké als het een noodgeval is. Je gaat niet iemand die bewusteloos op de grond ligt met z'n polsen doorgesneden laten liggen, omdat je haar/hem niet aan wilt raken. Maar het lijkt me duidelijk dat dit niet altijd het geval is hé.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:42

Froukjee schreef:
Nou, toen ik naar zijn programma keek, werd het me niet duidelijk dat meisjes ook bij hem bleven slapen. Je weet toch nooit hoe iemands zijn behandeling COMPLEET in elkaar zit, totdat je daar echt in behandeling bent? Het enige wat je weet, is dat hij op een persoonlijkere manier werkt. Teken je bij je aanmelding bij zijn kliniek dan een toestemmingformulier waarin je zegt dat het oké is dat hij je aanraakt? Waar slaat dit op? Sorry hoor, maar het is toch duidelijk dat als iemand wil dat hij/zij niet aangeraakt wordt, dat je dat dan ook niet doet. Keith weet ook wel, of hoort te weten, dat sommige meisjes niet goed durven te zeggen als ze niet aangeraakt worden. Dus dan doe je dat toch ook gewoon niet, of in ieder geval niet zonder toestemming. Als hij denkt dat het op een moment oké is om iemand aan te raken, kan hij toch zeggen 'vind je het goed als ik een hand op je knie leg?'.

Het lijkt me niet dat er alleen antwoorden uit ZIJN programma gebruikt mogen worden? En het lijkt me ook niet dat ZIJN programma het enige is waar je naar kijkt als je je dochter daar heen zou brengen. Dat hoop ik niet in ieder geval. En als je die aanraking zo'n probleem is dan ben je toch gewoon weg na die ene hand op de knie. Hoe dan ook is het nog steeds geen excuus nog niet in de buurt van om dan via de media iemand aan de schandpaal te nagelen. Helemaal als je vervolgens niet het lef hebt aangifte te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:43

sporter schreef:
Ja maar met hoe het voelt heeft de wet niks te maken. Het is niet zo dat als ik gedumpt word door mijn vriendin en het bij mij voelt alsof ze een mes in mijn hart steekt, dat ze vervolgens opgepakt wordt voor moord.

:roll:
Dit is toch totaal niet vergelijkbaar! Jezus.

Weet je, ik ben klaar. Ik heb mijn mening, jullie hebben jullie mening. Het heeft geen zin om hier verder over te discussiëren.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:45

Froukjee schreef:
Moet ik dit serieus gaan uitleggen? Tuurlijk is het oké als het een noodgeval is. Je gaat niet iemand die bewusteloos op de grond ligt met z'n polsen doorgesneden laten liggen, omdat je haar/hem niet aan wilt raken. Maar het lijkt me duidelijk dat dit niet altijd het geval is hé.

Maar waar trek je de grens. En als dat meisje dat daar ligt met der doorgesnede polsen als ze weer beter is naar de media stapt met het verhaal ja ik heb zo'n problemen met aanraking en ik wou helemaal niet dat iemand mijn polsen aanraakten en in mijn hals voelde of ik nog een polsslag had. Het is niet altijd zwart/wit.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:45

Froukjee schreef:
sporter schreef:
Ja maar met hoe het voelt heeft de wet niks te maken. Het is niet zo dat als ik gedumpt word door mijn vriendin en het bij mij voelt alsof ze een mes in mijn hart steekt, dat ze vervolgens opgepakt wordt voor moord.

:roll:
Dit is toch totaal niet vergelijkbaar! Jezus.

Weet je, ik ben klaar. Ik heb mijn mening, jullie hebben jullie mening. Het heeft geen zin om hier verder over te discussiëren.

Dat is een prima vergelijking maar het past niet in jou straatje.

Daaaag :(:)

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:46

Weetje wat het is. Iemand typt zijn mening. Er wordt niet goed naar gelezen, misschien wel, en vervolgens gelijk boem een negatieve reactie terug.
En zo verder.

En hoezo nou weer een voorbeeld met doorgesneden polsen. Zo chliche.
Er zijn trouwens zat behandelingen waarbij lichamelijk contact aan toepassing komt.

Ik hoop dat het allemaal goed komt want ik zou alleen maar blij zijn met keith als behandelaar.

Suuszels

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:06

Waarschijnlijk als hij iemand zou aanraken die vroeger misbruikt of whatever is en dit als onprettig ervaart zie je dit ook gelijk aan de lichaamstaal en ik ken Keith niet persoonlijk maar als je ziet wat hij in zijn programma's doet zal hij dit snel genoeg merken.
(en het dus niet doen.. )

Ik zou het heel zonde vinden als Family matters niet door zou gaan! Die meiden en jongens hebben hun hele leven blootgegeven voor de camera, dat is ook niet voor niets. Laat hun ook iets hebben waar ze tevreden over kunnen zijn.

Verder acht ik Keith onschulldig tot het tegendeel is bewezen ;)

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:23

Sorry mensen, je kunt me een hoop wijsmaken maar niet dat je als 'misbruikt' meisje als eerste naar de Telegraaf stapt. Denk je nou echt dat je met je hoofd in de krant of op de televisie wilt?! Sorry, maar dat lijkt mij, vanuit mijn eigen ervaring, allerminst waarschijnlijk. Stappen zetten richting politie om aangifte te doen is er al één die onwijs groot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:30

Froukjee schreef:
Kanelly schreef:
Maar, in noodgevallen dus wel?
Wat is een noodgeval?

En als je deëscalerend wil werken? Dan ook? Of niet?
Moet je het dan aan laten komen op een noodgeval?

Dat is een voorbeeld van een noodgeval ja...
Maar zo zijn er nog tig andere scenario's.... fixatie, agressie, sexueel grensoverschrijdend gedrag vanuit het meisje etc. etc.
Waar trek je de grens?
Wanneer is iets wel of niet een noodgeval?

En bij deëscalerend werken? Mag je dan aanraken? Als je daarmee een escalatie voorkomt?
Of moet je het aan laten komen op een escalatie?
Of mag je dan toch aanraken?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:39

Verschil blijft natuurlijk wel dat jij, Kanelly, en andere professionele hulpverleners een lange opleiding achter de rug hebben, onder leiding van ervaren hulpverleners hebben leren omgaan met de praktijk en dat je gebonden bent aan een aantal regels. Dat geeft geen garanties, maar wel een aantal kaders.

Keith heeft zulke kaders niet. Daardoor kan het zijn dat hij op sommige momenten successen boekt, juist door buiten die kaders te gaan. Maar hij heeft geen gedegen basis om op terug te vallen, behalve z'n eigen drugsverleden (en of dat nou een basis is om anderen te gaan helpen, daar kan je nog over van mening verschillen).

Daarmee wil ik maar zeggen dat professionele hulpverleners zijn opgeleid om dingen te doen, inschattingen te maken, wat wel en wat niet kan op een bepaald moment. Keith Bakker zal het allemaal een beetje op gevoel en ervaring moeten doen. Dan kan je successen boeken, maar ook goed miskleunen.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:40

Grietzz schreef:
Sorry mensen, je kunt me een hoop wijsmaken maar niet dat je als 'misbruikt' meisje als eerste naar de Telegraaf stapt. Denk je nou echt dat je met je hoofd in de krant of op de televisie wilt?! Sorry, maar dat lijkt mij, vanuit mijn eigen ervaring, allerminst waarschijnlijk. Stappen zetten richting politie om aangifte te doen is er al één die onwijs groot is.

Vind ik een hele goede ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:52

Anoeksa, dat mag wel even genuanceerd worden.
De SPH bijv. stelt niets voor, beetje kleuteropleiding en ik ben zelfs ongediplomeerd :+
En dat onder leiding van ervaren hulpverleners geleerd hebben, mwah dat valt ook bar tegen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:46

Even voor de mensen die in de veronderstelling verblijven dat alleen bekende mensen op de korrel worden genomen: schakel even over naar Nederland 2 voor Nieuwsuur zometeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:57

wat dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:58

I will :j
Wil daarna toch ook Fokking Hell kijken, dus komt mooi uit.

edit: ah, ontuchtzaak op crèche in A'dam. Pfoeh.

Maar dit is toch wel wat anders Lovely. Heeft er niks mee te maken of je wel of niet bekend bent.
Hier is politieonderzoek geweest, verhoor geweest, bekentenissen gedaan e.d.
Het was toch wat anders geweest als er een aantal ouders eerst naar John vd H. waren gegaan, het verhaal in de Telegraaf hadden laten zetten en vervolgens geen aangifte deden tegen de mogelijke dader.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 01:11

Ik twijfel erg aan dit verhaal. Het zou me niets verbazen als dit verhaal verzonnen is... mocht het wel waar zijn, hoop ik dat de politie het goed uitzoekt. De telegraaf is geen betrouwbaar medium.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:18

is er inmiddels al iets meer bekend? misschien of het programma ooit nog een keer uitgezonden gaat worden ofzo?

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:48

ah wacht.. het laatste nieuws:

Zes meldingen van misbruik Keith Bakker
Tot nu toe hebben zes meisjes zich gemeld die door Keith Bakker zeggen te zijn misbruikt.

Dat meldde journalist John van den Heuvel woensdagavond in RTL Boulevard. Van den Heuvel bracht vorige week naar buiten dat Bakker ervan wordt beschuldigd patiënten van zijn verslavingskliniek Smith and Jones bij hem thuis seksueel te hebben misbruikt.
Tot nu toe gaat het om zes verschillende meldingen, aldus Van den Heuvel. Onder de slachtoffers zitten ook meisjes die ten tijde van het misbruik minderjarig waren. Gynaecologen van het AMC onderzoeken de miesjes. Bakker zelf is besmet met Hepatitis B en hiv.
Het OM en de zedenpolitie zouden de zaak willen onderzoeken, aldus Van den Heuvel, die afgelopen week aan AT5 vertelde dat Bakker in het verleden al vaak door collega's was gewaarschuwd geen patiënten mee naar huis te nemen.
De misbruikbeschuldigingen waren voor de NCRV reden om de nieuwe serie van Bakkers tv-programma Family Matters te schrappen.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 00:22

Pff.. ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 00:42

In RTL Boulevard werd ook verteld dat de ouders die aan het woord geweest zijn bij P&W, door Bakker meegenomen waren als voorwaarde voor zijn deelname aan het programma.

Kannelly, natuurlijk is het anders, maar het ging er om dat onbekende verdachten ook breed uitgemeten worden in de pers. En oh ja, het onderzoek naar die onbekende verdachten is ook gedaan zonder hen daarvan op de hoogte te houden of te waarschuwen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 07:39

Door wie werd dat verteld dan?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:47

John van den Heuvel...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:25

Ik vind het een lastig verhaal en moeilijk te geloven, omdat ik altijd enorme bewondering voor Keith Bakker heb gehad. Dat is lastig om opzij te zetten en objectief te kijken naar zoiets.
Ik ben het eens met wat een bokker hiervoor al zei, het is wel heel raar dat je, als er zoiets gebeurd is, als eerst naar de Telegraaf stapt.. Dat maakt het voor mij minder geloofwaardig. Aan de andere kant, als het echt is gebeurd, is het zo'n naar idee dat de meisjes niet geloofd worden. Ben er dus heel dubbel in..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:45

Lovely schreef:
In RTL Boulevard werd ook verteld dat de ouders die aan het woord geweest zijn bij P&W, door Bakker meegenomen waren als voorwaarde voor zijn deelname aan het programma.

Kannelly, natuurlijk is het anders, maar het ging er om dat onbekende verdachten ook breed uitgemeten worden in de pers. En oh ja, het onderzoek naar die onbekende verdachten is ook gedaan zonder hen daarvan op de hoogte te houden of te waarschuwen.

Maar de ouders die er waren hadden een kind die al in behandeling was geweest?

Maar er zijn nu al meerdere meldingen gekomen, maar doe dan aangifte, want zonder
aangifte geeeen onderzoek, en zonder onderzoek GEEN BEWIJSS |o %)

Die nieuwe serie leek me zooo interessant, die kan gewoon niet zomaar in de lades
verdwijnen... Belachelijk gewoon..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:02

Inderdaad, die ouders hadden die behandeling van hun kinderen al achter de rug. ;)
Daarbij roepen ze bij Boulevard wel meer, vergeet niet dat John van den Heuvel sowieso in hun kamp zit, dus nee, hun mening zegt mij niet alles. :n

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Ik kan namelijk echt niet vatten dat je als slachtoffer naar de Telegraaf stapt. De publiciteit dus opzoekt. Ik spreek helaas uit ervaring, ook al is het jaren geleden en heb ik het allemaal wel verwerkt, maar je hebt op zo'n moment echt geen behoefte aan de media, hoor. De politie is al een enorme stap, als je dat al durft. Velen durven dat niet eens en al helemaal niet als je al labiel bent door al je problemen......

Verder heb ik Keith in het verleden diverse keren ontmoet door mijn werk. Een aparte man, en dat bedoel ik niet eens negatief. Hij was gewoon net even anders dan de anderen, ergens. Hij heeft een verleden en voelde dingen altijd goed aan bij andere mensen die ook een hoop meegemaakt hadden. Ik kon het altijd prima met hem vinden. Het was iemand die altijd oprecht geinteresseerd was, vriendelijk, dacht na over het leven, over gezondheid e.d. Ik kan in elk geval zeggen dat hij naar mijn idee echt ok was. Maar goed, ik ben er niet bij geweest. dus ik oordeel niet. Ik hoop dat het allemaal niet waar is, maar dat moet onderzoek uitwijzen. Tot nu toe vind ik het allemaal heel vreemd in elk geval en geef ik Keith het voordeel van de twijfel. Mensen die bv drugs gebruikt hebben, laat staan er nog in zitten zijn ook niet altijd even betrouwbaar......... En ook daar kan ik over mee praten, over die enorme onbetrouwbaarheid van verslaafden....

Dus ik zou zeggen; onderzoek de zaak op een goede manier, media pas op de plaats en dan zien we wel weer verder.