Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:23

kanniet schreef:
Ik kan niet anders dan aannemen dat iedereen wil dat dit soort zaken opgelost worden, maar als niemand die problemen mag noemen zonder meteen door eigen landgenoten uitgescholden te worden, en door groeperingen van een bepaalde ideologie zodanig met de dood bedreigd te worden dat hij zware bewaking nodig heeft, hoe wil je dan eea oplossen? Begrip en voorlichting heeft in het verleden duidelijk geen zoden aan de dijk gezet, gezien het feit dat in de afgelopen decennia de agressie van een bepaalde groepering naar anderen alleen maar toe is genomen tot een totaal onacceptabel nivo.

Maar dan om je wel bij het punt wat gezien wordt als een "probleem". Wat ik een probleem vind, zijn de marrokaanse hangjongeren die het mensen in hun buurten het leven een stuk moeilijker maken, die mogen wat mij betrefd aangepakt worden. Het probleem waardoor deze jongeren zich zo gedragen wordt naar mij mening veroorzaakt door het feit dat ze midden in het intergratieproces zitten, wat een identiteitscrisis met zich meebrengt om het wat simpel te verwoorden. Als ik Wilders zou geloven, zouden deze problemen rechtstreeks verband hebben met het feit dat de Islam een geweldadig geloof is, daar ben ik het met hem oneens. Ik denk namelijk niet dat de Islam het probleem is, zosnel alle moslims zich zouden bekeren tot het christendom zouden we nog altijd de zelfde problemen hebben.

Want daar zit hem het daadwerkelijke grote probleem, dat identiteit, ras, cultuur en geloof niet los van elkaar zijn te koppelen. Wilders beweerd stellig in debatten dat hij niks heeft tegen de moslims maar tegen de Islam zelf, terwijl dat onderscheid dat hij probeerd te maken, niet te maken valt. In de geschiedkundige fylosofie is er ook tijden een discussie over geweest, rond de jaren 60 was men van mening dat er twee soorten jodenhaat was, gebasseerd op het ras en op hun geloof. Joden werden in de middeleeuwen vervolgd op hun geloof, en in de tweede wereldoorlog op hun ras. Maar deze theorie is onhoudbaar omdat geloof en ras altijd door elkaar lopen, wie aan een jood denkt, denkt al snel aan iemand met donker haar en een grote neus, de discriminatie op geloof in de middeleeuwen ging daarom ook gepaard met vormen van racisme zoals in de tweede wereldoorlog. Dit geld ook voor Moslims, en dat maakt Wilders dus overduidelijk wel een racist. Wilders zijn theorie is niet los te zien van rastypische kenmerken, dat blijkt ook maar weer uit de term Takiyya die hij onlangs onder de aandacht heeft gebracht. Ook al bekeerd een moslim zich, dan nog is hij niet te vertrouwen volgens "onze Geert".

Het probleem met racisme is, dat het in de geschiedenis vaak voorkomt maar nooit in de zelfde vorm. Daarom kunnen racisten als Wilders zich nog verhullen, omdat de mensheid slechts een zeer kortetermijn geheugen kent.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:30

kanniet schreef:
Totaal off-topic allemaal. Het gaat hier erom hoe de PVV stemmer zich voelt, en die vraag kan alleen een PVV stemmer beantwoorden. Alle anti-PVVers hier kunnen die vraag sowieso niet beantwoorden, ik begrijp er niets van waarom al deze off-topic reacties van mensen die niet kúnnen weten hoe een PVV-er zich voelt toegestaan zijn. Zoals in de OP al gezegd: Dit is géen discussietopic waar voor- en tegenstanders van de PVV met elkaar kunnen gaan rellen!. En toch is dat hier alweer het geval.

Als mensen toch écht de behoefte hebben om de PVV én zijn stemmers neer te halen, waarom openen zij dan geen eigen topic?

iK reageer alleen maar op sommige berichten hier dat het allemaal wel meevalt met de PVV en dat er een hetze is door de linkse media.

Als je niet wilt dat mensen met een andere menig meediscussieren, is het misschien beter om op een forum te zitten met gelijkgestemden?
Ik val niemand aan, maar ik neem aan, dat ik een andere mening mag hebben?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:40

joopie7 schreef:
Ik denk namelijk niet dat de Islam het probleem is, zosnel alle moslims zich zouden bekeren tot het christendom zouden we nog altijd de zelfde problemen hebben.

De Islam is het probleem ook helemaal niet nee. Grootste gemene deler onder criminaliteit is een lage sociaal economische status (laag opleidingsniveau, laag inkomen, veel werkloosheid etc.) en dat komt percentueel gezien nu eenmaal vaker voor bij allochtonen. Maar om de een of andere reden worden mijn posts met deze strekking continu genegeerd door PVV-stemmers.

En Kanniet:
kanniet schreef:
gezien het feit dat in de afgelopen decennia de agressie van een bepaalde groepering naar anderen alleen maar toe is genomen tot een totaal onacceptabel nivo.

Wat is je punt, die trend is andersom net zo goed aanwezig: http://www.nu.nl/binnenland/2398456/mos ... reigd.html
We kunnen wel met het vingertje blijven wijzen naar elkaar maar dat draagt niet bepaald bij aan een oplossing.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:32

kanniet schreef:
Ik word steeds trotser erop dat ik PVV stemmer ben om dit soort zaken. Jammer genoeg wil de pers hier geen echte ruchtbaarheid aan geven en wordt elke vingerwijzing naar diegenen die discrimineren afgestraft. Het is onterend voor nederland dat hier schuilsynagoges nodig zijn en dat homo's uit hun huizen worden gepest zonder dat ingegrepen wordt.

Dat wil ik veranderd zien, iedereen heeft namelijk het recht om in vrijheid zijn eigen keuzes te maken, man, vrouw, jood, christen, moslim. Maar als sommige groepen die keuze voor anderen dan zichzelf onmogelijk willen maken moet dat tegengehouden worden, koste wat kost.

Ik zie hier ook moslim staan, maar daar is de PVV duidelijk een andere mening dan jij toegedaan.....................

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:42

yfande schreef:
kanniet schreef:
Ik word steeds trotser erop dat ik PVV stemmer ben om dit soort zaken. Jammer genoeg wil de pers hier geen echte ruchtbaarheid aan geven en wordt elke vingerwijzing naar diegenen die discrimineren afgestraft. Het is onterend voor nederland dat hier schuilsynagoges nodig zijn en dat homo's uit hun huizen worden gepest zonder dat ingegrepen wordt.

Dat wil ik veranderd zien, iedereen heeft namelijk het recht om in vrijheid zijn eigen keuzes te maken, man, vrouw, jood, christen, moslim. Maar als sommige groepen die keuze voor anderen dan zichzelf onmogelijk willen maken moet dat tegengehouden worden, koste wat kost.

Ik zie hier ook moslim staan, maar daar is de PVV duidelijk een andere mening dan jij toegedaan.....................

Zou dat soms komen omdat er van de andere genoemde groepen geen overlast is en van de moslims wel ???

Krips

Re: Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:44

Bevestig je wat yvande zegt nou?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:54

Zeker niet !

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:56

Geert is politicus van het jaar , geworden , nu voel ik mij als pvv stemmer nog prettiger :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:15

sjonnie48 schreef:
Geert is politicus van het jaar , geworden , nu voel ik mij als pvv stemmer nog prettiger :D

Ik zou me prettiger voelen als Geert doet wat hij beloofde.
Populariteitpolls winnen heb je als burger niet zoveel aan.
Meer handen in de zorg, meer politie, beter onderwijs enz. daar draait het om.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:11

Ja dan hadden er nog wat meer mensen hun stem moeten geven aan de PVV nu kan hij niet veel doen hé
gedoogpartij ;)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:13

sjonnie48 schreef:

Dat was hij toch een jaar geleden, of heb ik iets gemist?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:14

Ja en jou zij

"Populariteitpolls winnen heb je als burger niet zoveel aan."

Klopt wel natuurlijk , maar de blijdschap zit hem meer in het feit dat steeds meer mensen inzien dat hij , voor hen ,de juiste keuzes maakt

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:15

joostvangestel schreef:
sjonnie48 schreef:

Dat was hij toch een jaar geleden, of heb ik iets gemist?

je hebt iets gemist

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:26

Inderdaad, De parlementaire pers koos Rutte tot Politicus van het jaar, ÉénVandaag kiest Wilders. Tja, dat is een hele vooruitgang van slechtste politics van het jaar in 2007 en 2008. Dan zie je maar dat de het maar een kleine stap is van slechtste tot beste. Mooie slangenkuil, die politiek ;)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:46

Mensen die op Wilders hebben gestemd als politicus van het jaar hoeven niet persé achter zijn standpunten te staan. Sommige mensen kiezen voor iemand die voor veel (op)roering heeft gezorgd en dat heeft hij zeker gedaan. Maar goed, ik kan me voorstellen dat hij blij is met deze prijs.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:03

niet persé nee , maar ik denk 95 % toch wel

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:28

Aangenomen dat ÉénVandaag een representatieve steekproef heeft genomen van de bevolking met die 40000 ondervraagden.

11,6% van de kiesgerechtigden hebben hun stem uitgebracht op de PVV. Dat wil dus zeggen dat bijna 90% van de nederlandse bevolking niet op de PVV heeft gestemd op 9 juni. Als Geert het alleen van de eigen stemmers zou moeten hebben, dan was hij zeker geen politicus van het jaar geworden.

Feitelijk is het wel zo dat het een knap staaltje is van Wilders hoe hij van paria tot invloedrijke Nederlander is geworden. En politicus van het jaar gaat vooral over iemand die zijn vak goed verstaat ongeacht of je het al dan niet met hem eens bent. Politiek gaat namelijk vooral over het vergaren van macht. En er zijn maar 3 Nederlanders die dit jaar met vlagen briljant waren.

Voor Wilders is nu de tijd gekomen om de macht in daden om te gaan zetten. Dat zal niet zo gemakkelijk zijn, want zoveel macht heeft hij ook nog niet. En of hij nog meer macht krijgt is de vraag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:30

sjonnie48 schreef:
Ja en jou zij

"Populariteitpolls winnen heb je als burger niet zoveel aan."

Klopt wel natuurlijk , maar de blijdschap zit hem meer in het feit dat steeds meer mensen inzien dat hij , voor hen ,de juiste keuzes maakt

Eerlijk gezegd, heb ik nog niets van juiste keuzes maken gemerkt.
Misschien kan je een voorbeeld geven?

Ik ben het er overigens wel mee eens dat Geert een goed politicus is, immers als je met populair geschreeuw in de kamer kan komen met een partij waarvan de leden weinig of niets in te brengen hebben en mensen je op je blonde haar geloven .... ??????????????????
Knap gedaan, of we er als Nederland iets mee opschieten, zullen we pas over een aantal jaren weten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:56

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:23

Beloftes komt hij zeker wel na , maar nu kan hij ze nog niet waarmaken omdat teveel mensen
hun stem aan links geven , bovendien zit hij niet in de regering , weet zeker dat dat wel gaat gebeuren
maar het kan nog ff duren voordat mensen inzien dat hij het toch bij het rechte eind heeft.
Hij gaat dan heel veel verbeteren in dit land , maar toveren kan hij niet .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:25

sjonnie48 schreef:
Beloftes komt hij zeker wel na , maar nu kan hij ze nog niet waarmaken omdat teveel mensen
hun stem aan links geven , bovendien zit hij niet in de regering , weet zeker dat dat wel gaat gebeuren
maar het kan nog ff duren voordat mensen inzien dat hij het toch bij het rechte eind heeft.
Hij gaat dan heel veel verbeteren in dit land , maar toveren kan hij niet .

Dat is kul want al deze punten stonden in zijn gedoog programma, maar hij laat ze gewoon vallen. Dat heeft niets met links te maken want die heeft in deze geen meerderheid.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:41

@Sjonnie48: Waarom is het de schuld van links? Volgens mij is het Nederlands politieke spectrum niet meer zo makkelijk in het links en rechts in te delen, ik denk eerder in progressief en conservatief. Want Wilders is recht maar heeft ook veel linkse standpunten in zijn programma, net zo als groenlinks ook veel rechtse standpunten heeft.
Het feit dat Wilders niet zijn standpunten kan verwezenlijken is omdat ze niet realistisch zijn, heeft bizar weinig met de het links politieke spectrum te maken. Dat is een kenmerk van populistisch gedrag, dingen roepen die het "volk" wil horen maar zonder daarbij naar de haalbaarheid te kijken. En dat is het grote verschil tussen de PVV en de andere partijen, de andere partijen hebben een langer proces van overleg waarbij er kritisch gekeken wordt naar de haalbaarheid. Zo worden de scherpe randjes van ideeën vaak in een eerder proces er uit gehaald, en is het een stuk minder "pakkend" voor dom volk dat geen hout van politiek snapt. Bij Wilders is dit proces niet aanwezig doordat er geen goede partijstructuur is.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:20

Oh happy day, Geert wil de oorlog verklaren aan Iran. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:12

Voor mij geen happy day hoor.
Ik ben/word nooit blij van oorlog.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:44

Ik heb het gevoel dat dat humor was :D
PVV mannetje is intussen al weer terug gefloten en heeft zijn worden ingeslikt