Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pedofiel als buurman??

Poll eindigt op

Nee dat vind ik echt not done ik zou een handtekeningen actie starten en de duren langs gaan!
16 (8%)
Geen kids maar die mensen verdienen ook een plek!
61 (32%)
Nee want de veiligheid vd kids betekent alles voor mij als ouder!
43 (22%)
Nee dat soort mensen wil ik niet naast me en sta niet in voor mezelf.
53 (28%)
Ik heb kids maar vind dat ze ook een plek verdienen
15 (7%)

Totaal aantal stemmen: 188

samloes

Re: Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:29

@vjestagirl gezond voedsel oke , maar gewoon terug naar de basis en dan gaan ze zich vervelen,jammer dan. Hadden ze maar geen kind moeten verkachten......

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:30

er wordt te veel op de misdadigers bekommerd en te weinig om de slachtoffers....

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:31

groot gelijk samloes :j Als ik iemand omleg weet ik ook dat ik de bak in ga... Doe ik het toch moet ik ook niet zeuren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:31

Hmm als je pedofiel bent maar je doet er niks mee, ik bedoel je hebt niks gedaan omdat je weet dat het niet mag, heb ik er geen probleem mee. Daar kan diegene ook niks aan doen, als hij wél wat heeft gedaan wordt het een ander verhaal :)

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:32

JessAndHope schreef:
groot gelijk samloes :j Als ik iemand omleg weet ik ook dat ik de bak in ga... Doe ik het toch moet ik ook niet zeuren.

Dat klinkt maffioso, omleggen! :+ maar je hebt gelijk. Dat zijn nu eenmaal de consequenties van je daden

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:35

Dr is ook nog een ander topic op bokt gaande over een ruzie in de nachtbus met ingrijpen van de politie. Daar werd een gozer op een gegeven moment hardhandig uit de bus verwijderd. Nu kunnen mensen wel gaan zeuren dat het niet nodig was en wel erg hardhandig enz enz, maar de politie heeft toch zeker 5min op hem in staan praten en gevraagd om mee te gaan. Dat verdomde ie, nou dan zorgen ze er toch voor dat je op een andere manier mee gaat. Maar meegaan zal je...

1+1=2 hoor ... wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten. Je bent zo groot en stoer om met je poten aan kleine kinderen te zitten, tsja.... niet zeuren als je gepakt word en levenslang moet zitten.

Edit: tiepvout
Laatst bijgewerkt door Jess1989 op 16-11-10 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:35

samloes schreef:
er wordt te veel op de misdadigers bekommerd en te weinig om de slachtoffers....

Maar ongefundeerde opties noemen als 'voor altijd in een donker hok opsluiten met alleen water en brood' draagt ook niet echt bij aan een gedegen oplossing he. Er zijn nou eenmaal kaders waarbinnen we moeten werken. Je kan niet mensen maar oneindig opsluiten, dat gaat gewoon praktisch allemaal al niet passen. Dus dan ligt het feit er gewoon dat mensen op een gegeven moment weer terug in de maatschappij komen. Daar moet je dus iets mee, in plaats van sprookjes-scenario's te blijven roepen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:36

Maar Anoeska... zou het vooruitzicht op NOOIT meer vrij komen niet bijdragen aan een afweging van het wel of niet plegen van een misdrijf???? Of je nu 2 jaar moet brommen of voor de rest van je miserabele leventje... tis nogal een verschil.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:38

samloes schreef:
@vjestagirl gezond voedsel oke , maar gewoon terug naar de basis en dan gaan ze zich vervelen,jammer dan. Hadden ze maar geen kind moeten verkachten......

Ja. En dat dan het werk van de 'bewakers' ondoenlijk word en dat die mensen sowieso geen kans meer hebben om ooit nog normaal te leven dat vergeten we daarbij voor het gemak. Of ga jij daar in de gevangenis staan bij groepen van weet ik hoeveel mensen die de hele dag niets anders te doen hebben dan samenspannen tegen je?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:40

JessAndHope schreef:
Maar Anoeska... zou het vooruitzicht op NOOIT meer vrij komen niet bijdragen aan een afweging van het wel of niet plegen van een misdrijf???? Of je nu 2 jaar moet brommen of voor de rest van je miserabele leventje... tis nogal een verschil.

Ik heb onvoldoende verstand van de psychologie van misdadigers, dus daar durf ik me niet aan te wagen. Ik denk alleen wel dat de zwaarte de straffen in NL in werkelijkheid anders is dan in de perceptie van de 'telegraaf-lezer'. Met andere woorden; mensen vinden allemaal wat van straffen en hoe het zou moeten, maar baseren zich vaak op wat ze lezen over incidenten in de krant.

Op uitzonderingen kan je geen beleid maken, je zal nooit incidenten kunnen voorkomen. Ik ben dus van mening dat je niet op basis van incidenten (ontsnapte TBS-er of zedendelinquent die weer de fout in gaat) het hele strafbeleid moet aanpassen naar 'allemaal nooit meer de maatschappij in'.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:42

Vjestagirl schreef:
samloes schreef:

Ja. En dat dan het werk van de 'bewakers' ondoenlijk word en dat die mensen sowieso geen kans meer hebben om ooit nog normaal te leven dat vergeten we daarbij voor het gemak. Of ga jij daar in de gevangenis staan bij groepen van weet ik hoeveel mensen die de hele dag niets anders te doen hebben dan samenspannen tegen je?

Waarom kan het in andere landen dan wel? Daar zijn ze veel strenger en mogen de gevangenen veel minder en daar lopen toch ook bewakers rond. Ik weet dat ik het zwart wit zie, maar ik vind dat als je een ernstig misdaad pleegt als verkrachting, moord, sex met kindjes dan hoef je niet meer vrij te komen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:43

Precies Samloes!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:44

samloes schreef:
Vjestagirl schreef:

Waarom kan het in andere landen dan wel? Daar zijn ze veel strenger en mogen de gevangenen veel minder en daar lopen toch ook bewakers rond. Ik weet dat ik het zwart wit zie, maar ik vind dat als je een ernstig misdaad pleegt als verkrachting, moord, sex met kindjes dan hoef je niet meer vrij te komen.

Ja, gewapend met pepperspray en iedere dag vrezend voor hun leven. Het zijn baantjes die je neemt omdat je het geld echt nodig hebt.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:45

Anoeska schreef:
samloes schreef:

Maar ongefundeerde opties noemen als 'voor altijd in een donker hok opsluiten met alleen water en brood' draagt ook niet echt bij aan een gedegen oplossing he. Er zijn nou eenmaal kaders waarbinnen we moeten werken. Je kan niet mensen maar oneindig opsluiten, dat gaat gewoon praktisch allemaal al niet passen. Dus dan ligt het feit er gewoon dat mensen op een gegeven moment weer terug in de maatschappij komen. Daar moet je dus iets mee, in plaats van sprookjes-scenario's te blijven roepen.

Ik mag mijn mening geven toch? Ik zit niet in de politiek, dus ik kan niets veranderen. Dit is toch een forum waar iedereen zijn mening mag geven? En ik zie het zo. En in een donker hok heb ik niet gezegd, ik zeg alleen dat de gevangene het hier te goed hebben. Dat zouden ze moeten veranderen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:45

JessAndHope schreef:

Aangezien de doodstraf mensen er al niet van weerhoudt om nare misdaden te plegen.... Nee.

Gaat op voor economische delicten, maar niet voor misdaden die worden gepleegd vanuit zieke/gestoorde geestesgesteldheid.

En zolang mensen niet levenslang worden opgesloten voor veel misdrijven, zul je ze menselijk moeten behandelen. Anders is het leed nadat ze vrijkomen niet te overzien.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:48

Vjestagirl schreef:
]

Ja, gewapend met pepperspray en iedere dag vrezend voor hun leven. Het zijn baantjes die je neemt omdat je het geld echt nodig hebt.[/quote]

Dan moeten ze een ander beroep kiezen. Ze kunnen als ze geld nodig hebben ook ander werk doen.

edit: sorry, we gaan te veel off topic.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:49

En mensen met een zieke/gestoorde geestesgesteldheid zijn imo niet te genezen. Dus ook niet meer terug in de maatschappij laten komen. Of wel, maar dan ergens met zn alle op een eilandje waar ze elkaar uit kunnen moorden en verkrachten. Maar niet 'de gok' wagen met levens van mensen die wél normaal functioneren in de maatschappij, zich de schompes werken, belasting betalen en denken veilig te zijn evenals hun kinderen. Nee dank je, maar dat vind ik een iets te grote 'gok' om te nemen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:50

En Vjestagirl... als je zorgt dat er geen 1 op 1 contact is, kunnen ze je weinig maken...

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:51

JessAndHope schreef:
En mensen met een zieke/gestoorde geestesgesteldheid zijn imo niet te genezen. Dus ook niet meer terug in de maatschappij laten komen. Of wel, maar dan ergens met zn alle op een eilandje waar ze elkaar uit kunnen moorden en verkrachten. Maar niet 'de gok' wagen met levens van mensen die wél normaal functioneren in de maatschappij, zich de schompes werken, belasting betalen en denken veilig te zijn evenals hun kinderen. Nee dank je, maar dat vind ik een iets te grote 'gok' om te nemen.

:j :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:51

Ik denk wel dat je met moord ook weer soorten zal moeten onderscheiden. Een zaak Pandy is wat anders dan een crime passionel en beiden zijn weer anders dan bijv. iemand die eigen rechter speelt in een verkrachtingszaak bijvoorbeeld. Maar dat is mijn mening.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:52

samloes schreef:
Dan moeten ze een ander beroep kiezen. Ze kunnen als ze geld nodig hebben ook ander werk doen.

edit: sorry, we gaan te veel off topic.

Mag ik dit heel makkelijk gedacht vinden?
1) het is geen baantje wat je neemt als je weet ik hoeveel andere opties hebt
2) iemand zal het moeten doen. Het is niet bepaald reeël om te denken dat het baantje toch altijd wel door iemand gedaan gaat worden. Op het moment dat het nóg gevaarlijker wordt zullen mensen zich terug trekken die niet zo snel vervangen kunnen worden als nodig is, waardoor het nóg gevaarlijker wordt...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:53

JessAndHope schreef:
En Vjestagirl... als je zorgt dat er geen 1 op 1 contact is, kunnen ze je weinig maken...

En hoe voorkom je 1 op 1 contact?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:54

Even doodsimpel hoor... maar ik geloof niet dat er iemand is die oog in oog en zonder tussenkomt van tralies een wilde tijger begeleid?
Nou, zo kan het dus ook met misdadigers. De technologie van tegenwoordig maakt het mogelijk om alles van afstand te besturen/openen/sluiten/aandoen/uitdoen enz enz, geen beveiliger die nog in de buurt hoeft te komen en zich hoeft te laten bespugen oid.
Het vergt alleen een aanpassing van de gevangenissen, en aangezien ze nu nog niet overgaan op geen 1 op 1 contact, zullen ze die aanpassingen ook niet doorvoeren.

Edit: P.S. Scheelt ook weer bewakers :j En dus geld... misdadigers kosten ons al teveel...

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:55

tuurlijk zal iemand het moeten doen, maar mensen worden niet verplicht om bewaker te worden en weten vantevoren welke risico's de baan heeft.
Ze hoeven geen bewaker te worden..... Dat is hetzelfde als iemand die bij het leger gaat, iemand zal het moeten doen, maar ze hoeven niet en weten de risoco's

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:56

@jessandhope: een rijnsburger en noordwijker die het met elkaar eens zijn! hihi