Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
samloes schreef:er wordt te veel op de misdadigers bekommerd en te weinig om de slachtoffers....
samloes schreef:@vjestagirl gezond voedsel oke , maar gewoon terug naar de basis en dan gaan ze zich vervelen,jammer dan. Hadden ze maar geen kind moeten verkachten......
JessAndHope schreef:Maar Anoeska... zou het vooruitzicht op NOOIT meer vrij komen niet bijdragen aan een afweging van het wel of niet plegen van een misdrijf???? Of je nu 2 jaar moet brommen of voor de rest van je miserabele leventje... tis nogal een verschil.
Vjestagirl schreef:samloes schreef:@vjestagirl gezond voedsel oke , maar gewoon terug naar de basis en dan gaan ze zich vervelen,jammer dan. Hadden ze maar geen kind moeten verkachten......
Ja. En dat dan het werk van de 'bewakers' ondoenlijk word en dat die mensen sowieso geen kans meer hebben om ooit nog normaal te leven dat vergeten we daarbij voor het gemak. Of ga jij daar in de gevangenis staan bij groepen van weet ik hoeveel mensen die de hele dag niets anders te doen hebben dan samenspannen tegen je?
samloes schreef:Vjestagirl schreef:Ja. En dat dan het werk van de 'bewakers' ondoenlijk word en dat die mensen sowieso geen kans meer hebben om ooit nog normaal te leven dat vergeten we daarbij voor het gemak. Of ga jij daar in de gevangenis staan bij groepen van weet ik hoeveel mensen die de hele dag niets anders te doen hebben dan samenspannen tegen je?
Waarom kan het in andere landen dan wel? Daar zijn ze veel strenger en mogen de gevangenen veel minder en daar lopen toch ook bewakers rond. Ik weet dat ik het zwart wit zie, maar ik vind dat als je een ernstig misdaad pleegt als verkrachting, moord, sex met kindjes dan hoef je niet meer vrij te komen.
Anoeska schreef:samloes schreef:er wordt te veel op de misdadigers bekommerd en te weinig om de slachtoffers....
Maar ongefundeerde opties noemen als 'voor altijd in een donker hok opsluiten met alleen water en brood' draagt ook niet echt bij aan een gedegen oplossing he. Er zijn nou eenmaal kaders waarbinnen we moeten werken. Je kan niet mensen maar oneindig opsluiten, dat gaat gewoon praktisch allemaal al niet passen. Dus dan ligt het feit er gewoon dat mensen op een gegeven moment weer terug in de maatschappij komen. Daar moet je dus iets mee, in plaats van sprookjes-scenario's te blijven roepen.
JessAndHope schreef:Maar Anoeska... zou het vooruitzicht op NOOIT meer vrij komen niet bijdragen aan een afweging van het wel of niet plegen van een misdrijf???? Of je nu 2 jaar moet brommen of voor de rest van je miserabele leventje... tis nogal een verschil.
Vjestagirl schreef:]Ja. En dat dan het werk van de 'bewakers' ondoenlijk word en dat die mensen sowieso geen kans meer hebben om ooit nog normaal te leven dat vergeten we daarbij voor het gemak. Of ga jij daar in de gevangenis staan bij groepen van weet ik hoeveel mensen die de hele dag niets anders te doen hebben dan samenspannen tegen je?
JessAndHope schreef:En mensen met een zieke/gestoorde geestesgesteldheid zijn imo niet te genezen. Dus ook niet meer terug in de maatschappij laten komen. Of wel, maar dan ergens met zn alle op een eilandje waar ze elkaar uit kunnen moorden en verkrachten. Maar niet 'de gok' wagen met levens van mensen die wél normaal functioneren in de maatschappij, zich de schompes werken, belasting betalen en denken veilig te zijn evenals hun kinderen. Nee dank je, maar dat vind ik een iets te grote 'gok' om te nemen.
samloes schreef:Dan moeten ze een ander beroep kiezen. Ze kunnen als ze geld nodig hebben ook ander werk doen.
edit: sorry, we gaan te veel off topic.