Landelijke staking TNT

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Landelijke staking TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:22

Bij mijn vestiging gaan er weinig staken nu geloof ik. Een vakbond had zich teruggetrokken en een hoop van mijn werk zitten net bij die vakbond. Die mogen dus niet meer gaan staken van wat ik begreep.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 22:32

Ik hoop dat er bij ons ook niet zo veel gaan staken...

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:33

ik werk sinds september bij tnt post
als ik dit allemaal geweten had Bah !
wij bezorgers weer de dupe heel veel post weer
maar ik heb van mijn leiding gehoord dat ik moet werken anders geen geld.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 22:38

Niet werken, geen geld lijkt me logisch.. Maar het is zeker vervelend van alle stakingen maar ook van alle ontslagen...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:39

Dat is meestal logisch toch, zou toch heerlijk zijn als je geld zou krijgen zonder te werken ;)

Kan je frustratie wel begrijpen hoor, zoveel post. Was vandaag echt pittig, ook als 'zetter' ben je dan echt niet blij... Was stiekem wel blij dat ik had aangegeven dat ik alleen sochtends kon werken en geen wijk hoefte te lopen :o :o

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 22:45

Ja dat snap ik, ik vind sorteren leuker dan lopen :p maar stiekem vind ik het allebei leuk, anders had ik allang ontslag genomen

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:16

zo dan gaan we om half elf maar weer naar het kantoor en kijken wat er te doen is . Gisteren had ik het echt megadruk . zaten een hoop tv gidsen tussen ,magrieten , libelles , flairs , donals ducks . dan nog de gewone post , 3 h.a.h en een hoop dikke enveloppen van de sponsorloterij dus ik had hulp maar ondanks de hulp was ik toch pas om half zes klaar .

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:20

Mijn ideaalste dag is vroeg beginnen bij de postbussen, daarna voorbereiding, en dan om een uurtje of 11 de straat op met een wijk. Lekker alles gehad, lekkere afwisseling :) Maar de voorbereiding duurt tegenwoordig zo lang helaas. Vanaf volgende dinsdag begin ik iedere dag te werken met de kerst :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:57

Eerlijk gezegd ben ik nu wel een beetje klaar met de stakingen. Dat de kerstkaarten wrsl. nieuwjaarskaarten gaan worden kan ik best mee leven. Maar belangrijke post die door te laat bezorgd te worden mij geld gaat kosten, heb ik wat meer moeite mee.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:59

Op zich vind ik staken prima, maar ik vind nu ook dat er veel te veel anderen gedupeerd worden dan enkel TNT. Had graag ander soort "staking" gezien.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:59

Inderdaad. Ik verwacht een uitslag van een examen. Ik vond het ronduit belachelijk. Staken is iets van de vorige eeuw.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:10

Ik sta achter de stakingen. Je zal straks je baan maar kwijt zijn. Daar is dit echt niet de tijd voor. Die mensen moeten straks allemaal een uitkering, dat kost ons ook geld.

Wat is een weekje geen post op ons leven?
(En dat zeg ik terwijl ik ook heel belangrijke post verwacht)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:10

Veulen84 schreef:
Ik sta achter de stakingen. Je zal straks je baan maar kwijt zijn. Daar is dit echt niet de tijd voor. Die mensen moeten straks allemaal een uitkering, dat kost ons ook geld.

Wat is een weekje geen post op ons leven?
(En dat zeg ik terwijl ik ook heel belangrijke post verwacht)

Uhm nou het is nu al de 3e keer ;)

En het kost bedrijven ook geld en het levert problemen op. Gelukkig hebben we nog een fax.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:15

Tja en er staan nog steeds 100den mensen bijna op straat.

Ach mijn belangrijke post bevat allen maar info over een paar 1000 euro. Gelukkig weet ik dat het hier om mensen en hun toekomst gaat, anders zou ik misschien wel ongeduldig worden.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:16

Beetje dom, zolang staken kan ook het einde van hun banen betekenen. Iedereen gaat nu overlopen naar de concurrent omdat die wel zekerheid geeft dat het aankomt bij de ontvanger. Dus nog minder aanbod en nog een grotere kans dat er banen weg moeten.

Opbrengsten dalen, dus de kosten moeten ook meedalen.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:17

amigamia schreef:
zo dan gaan we om half elf maar weer naar het kantoor en kijken wat er te doen is . Gisteren had ik het echt megadruk . zaten een hoop tv gidsen tussen ,magrieten , libelles , flairs , donals ducks . dan nog de gewone post , 3 h.a.h en een hoop dikke enveloppen van de sponsorloterij dus ik had hulp maar ondanks de hulp was ik toch pas om half zes klaar .

welke h.a.h hadden jullie gister? Gamma, AH exellent en AH bonus?
ik moest gister 2 wijken doen. 13! tassen was ook pas in het donker thuis.
ooh en het was zó koud..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:18

Nou de post die we hier op het werk ontvangen gaat ook over mensen hun toekomst en is zeer belangrijk......
En ik zeg niet dat ze niet moeten staken, maar er zijn verschillende manieren van staken. Je kan bijv. ook niet controleren op postzegels. Dan kan iedereen gratis post verzenden. En dan hebben de bezorgers er zelf ook naderhand geen last van door de overvloed aan post.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:30

calypsoo schreef:
amigamia schreef:

welke h.a.h hadden jullie gister? Gamma, AH exellent en AH bonus?
ik moest gister 2 wijken doen. 13! tassen was ook pas in het donker thuis.
ooh en het was zó koud..

ik had dezelfde reclame alleen ik heb maar een wijk maar wel de grootste bij ons en ik had 20 tassen . Dus daarom had ik ook hulp anders had ik denk ik om 10 uur nog niet thuis geweest . En het was echt heel erg koud. :(
Bij ons hoor ik net staken ze wel maar niet zoveel als de laatste keer en volgens mijn postbode plus hab ik wel wat post , ik dacht dat hij het over drie tassen had . Dus dat is denk ik anderhalf uurtje werk dan ben ik ook weer thuis . :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:38

Vraagje voor de postbezorgers: Wordt er in enkele delen van Nederland wel bezorgd?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:40

Hier worden de wijken van de postbezorgers wel gewoon bezorgd, al dan niet volledig. De ene dag de machinepost en de andere dag de gesorteerde post..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:45

capopjekop schreef:
Hier worden de wijken van de postbezorgers wel gewoon bezorgd, al dan niet volledig. De ene dag de machinepost en de andere dag de gesorteerde post..

Oei, en hoe zit dat met het buitengebied? foldertjes e.d. wordt door een buurvrouw van ons bezorgd dus die hebben we al binnen. Maar de rest? Want zijn pakketjes van H&M en Bol.com machine of hand?!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:57

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:03

Pakketjes, zijn pakketjes en die worden gewoon bezorgd in principe.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:06

*\o/* *\o/*

Dankjeweldankjewel.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:19

Ik heb net een wijk bezorgd. 2 tassen post. Hoeveel tassen normaal is weet ik niet, deze week heb ik vorige zomer een keer gelopen en dan is er ook altijd minder post. Wel zei mijn teamcoach dat er niet zo heel veel post was vandaag.

Veel mensen hadden echt zoiets van 'maar jullie staken toch vandaag'. Uh ja de postbodes staken, maar de bezorgers niet. Mensen weten daar helemaal het verschil niet tussen.