Dat over die geen andere kansen meer zijn.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kanniet schreef:Helaas hoef je niet te zoeken hiernaar. Het gebeurd zoveel en zo massaal dat je moet zoeken om het te ontkennen. Geef mij maar eens een voorbeeld van een overwegend islamitische cultuur waar dit niet aan de hand is, waarin mishandeling een uitzondering is en aan de kaak gesteld mag worden. Deze vraag heb ik diverse keren gesteld en ik heb nog van niemand antwoord gehad. Alleen vreemde omzeilende beschuldigingen mocht ik in ontvangst nemen, waarvoor dank.
sarabande schreef:kanniet schreef:Helaas hoef je niet te zoeken hiernaar. Het gebeurd zoveel en zo massaal dat je moet zoeken om het te ontkennen. Geef mij maar eens een voorbeeld van een overwegend islamitische cultuur waar dit niet aan de hand is, waarin mishandeling een uitzondering is en aan de kaak gesteld mag worden. Deze vraag heb ik diverse keren gesteld en ik heb nog van niemand antwoord gehad. Alleen vreemde omzeilende beschuldigingen mocht ik in ontvangst nemen, waarvoor dank.
Niemand?
Krips schreef:Waarom zou je niet gewoon in je eerste taal met elkaar mogen spreken? Een mens is prima in staat twee talen naast elkaar te spreken. Als ik in Amerika ging wonen en ik zou daar kinderen krijgen zou ik die naast het Engels ook mijn taal meegeven. Wat is het probleem dan al zou ik in de supermarkt Nederlands tegen mijn kind spreken?
Wat is het probleem?
Krips schreef:Dat is niet het bezwaar dat er gegeven wordt door marimba.
Nicolletje schreef:Dat, wat je zegt, er alleen op school tijdens de les Nederlands gesproken wordt. Dat is niet genoeg, om een taal goed eigen te maken.
Citaat:Onderzoek heeft uitgewezen dat migrantenkinderen al op jonge leeftijd achterlopen in hun taalontwikkeling: de achterstand ontstaat al in de voorschoolse periode en wordt gedurende de basisschoolperiode niet volledig ingehaald.
sarabande schreef:Alochtone kinderen hebben soms een taal achterstand als ze op school komen, dat is meestal binnen korte tijd opgelost, temeer daar de scholen daar tegenwoordig ruime ervaring mee hebben.
joostvangestel schreef:Feit is dat mijn zoon heel best is in Nederlands. Hij zat in een speciaal taalgroepje voor anderstaligen. Die drie zijn naar mijn weten de besten in zijn klas qua Nederlandse taal.
Ik baseer me alleen op eerstehands feiten...
sarabande schreef:Dat onderzoek beslaat nog geen 150 kinderen, dat lijkt me niet genoeg voor een oordeel
Nikka schreef:sarabande schreef:Dat onderzoek beslaat nog geen 150 kinderen, dat lijkt me niet genoeg voor een oordeel
Kom jij dan maar met een onderzoek met meer kinderen zou ik zeggen. Zoals ik het lees maak jij in het geheel niet door onderzoek onderbouwde statements.
Ik vind het wel een zinnige bijdrage dit gedeelte. Ik kan me herinneren dat mensen hier zijn begonnen over het gebrek aan kansen binnen de maatschappij leidt tot criminaliteit. Scholing leidt tot kansen.
sarabande schreef:Waarom zou ik door onderzoek onderbouwde statements moeten maken terwijl de meeste dingen die hier gezegd worden over dit onderwerp gewoon het intrappen van een open deur is.
Door onvoldoende begeleiding raken kinderen en zeker kinderen met een achterstand nog meer achter.
Dat zal er nu niet beter op gaan worden want met dit kabinet wordt er bezuinigd op onderwijs, hetgeen in jouw visie meer criminaliteit gaat opleveren met het gevolg dat er weer naar iemands achtergrond gewezen wordt.
Dus het lijkt me zinnig om dat stramien te doorbreken en niet op onderwijs te korten.
sarabande schreef:Zoals ik al zei minutieus zoeken om je eigen gevoelens te bevestigen en dat op DE HELE bevolkingsgroep afschuiven, dat heet angst.