Yuri van Gelder wederom terug getrokken uit team

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:00

miep1979 schreef:
@Crypto Youri heeft al zo'n giga kans gekregen dat ik de turnbond en zijn sponsor maar al te goed begrijp :j
Misschien moet Youri op eigen kracht maar bewijzen dat hij een plek in het team waard is ;)

De wereld is op dit moment heel hard, voor jou 10 anderen die wel tot het bot willen/kunnen gaan :j

maar dat zei ik eerder toch ook? en dan dubbel bewijzen... maar om zichzelf te kunnen bewijzen moet er wel een deur of kier open staan snap je ik zeg niet dat ze hem moeten omarmen maar volledig uitsluiten ook niet laat youri het ze maar bewijzen ik hoop dan ook echt dat youri de kracht vindt zichzelf te herpakken en uit kan zoeken hoe en wat en dat kan aanpakken zodat ie beter dan ooit terug komt :)

dat hoop ik voor hem voor turnland voor zn fans maar toch vooral voor hem

hij moet weer geloven in zichzelf dat kan alleen als hij weet dat ie zich door zich te bewijzen terug kan 'vechten' als alle deuren dicht zijn valt er weinig terug te vechten snap je ?

ik wacht dsonderdag af wat hij zelf te melden heeft...

en ga nu even verder kijken op 3 :)

fijne avond

edit op jou edit ja ik en is de moeite waard hoor

Nanne

Re: Yuri van Gelder wederom terug getrokken uit team

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 21:14

Weer even een beetje bijgelzen.

Maar ik vind niet dat de bond en sponsor hier een fout begaan.

Het is niet hun taak om voor mr van Gelder te zorgen. Hij hoort voor zichzelf te zorgen en als hij dat niet kan, hulp te zoeken bij mensen die dat wel kunnen.

Ik geef zowel de bond als de sponsor groot gelijk dat ze hun handen van Yuri af trekken. Hij heeft het verknald.

Natuurlijk is een verslaving een ziekte, dat vind ik absoluut. Maar hij heeft dit zelf gedaan.. Niet een ander.

Ik vind het ook niet meer dan logisch als hij na dit conflict levenslang geschorst word.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:20

@nanne hij is (nog niet) geschorst er is namelijk geen officiele test waar wat dan ook uit blijkt :)

ze hebben geen vertrouwen meer Aan youri de keus om dat terug te winnen ik hoop dat dat ooit lukt

Zonde zo zonde

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 21:22

Ik weet dat hij nog niet geschorst is, maar het zou wel mijn beslissing zijn geweest.

Dit soort verslavingen zijn heel moeilijk de baas te blijven en van Gelder gaat heel snel weer de fout in.

Ik zou daar persoonlijk, als bond, geen vertrouwen meer in kunnen hebben.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:25

@nanne dat snap ik wel daarom zeg ik aan youri om zich 3dubbel te bewijzen mits het klopt hij komt morgen zelf met een verklaring :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 21:28

Ik had meer respect voor Yuri gehad als hij gister, want daar kreeg hij de kans toe, zelf een verklaring had gegeven.

Als hij had gezegd, op nationale tv, jongens ik ben weer de fout gegaan, had ik veel meer respect voor hem over gehouden dan nu.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:30

ben erg benieuwd wat die morgen te zeggen heeft!!

klopt crypto, bond heeft geen vertrouwen meer in hem, maar hij is niet betrapt dus op dat punt kan die 2de kans nog steeds waar maken. hoe dan ook is het klap voor alle betrokkenen. maar ik vind wel dat ze er beter mee om hadden kunnen gaan en het zorgvuldiger naar buiten hadden moeten brengen dan zo plots en dan ook nog een persconferentei zo niks zeggend te zeggen dat iedereen speculeert en dan hem een dag later toch zijn privacy 'schende' (zeker als die persoon een kans hebt gegeven, ookal heeft die niet waar kunnen maken) beter was als die zelf had gekomen vandaag, maarja als mentaal echt niet goed zit kost dat tijd..... (dan maar beter laat dan nooit)

had eigenlijk wel wat meer verwacht (weet eigenlijk ook niet hoe) van de docu, maar hoe dan ook is het echt top van hem dat hij zo open met de NOS heeft gesproken.

in het nieuws was ook een prof die zei dat veel mensen bij het afkicken een terugval nodig hebben om precies te kunnen aanwijzen waar het mis gaat en hoe ze dat kunnen verkomen voordat ze er voorgoed afblijven. laten we het hopen dat het hier ook zo is. dit is zo zonde voor zo'n grote sportman
ookal moet die het zelf doen, hoop ik nog steeds dat er mensen zijn die achter hem staan en bij staan om hem er op te wijzen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:31

Wat een sukkel, krijgt hij de kans zich opnieuw te bewijzen verprutst hij het weer.. :=

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:38

@nanne maar; dat ontkent hij nu juist ? zie link van jantergouw ik wacht gewoon morgen even af maar stel het klopt wel? ja dan is er een hoop vertrouwen weg maar hem helemaal de rug toekeren zal ik iig nooit doen

ik hoop dat dit gedoe voor iedereen 'goed'afloopt of iig zonder verwijten over en weer daar schiet niemand iets mee op

:)

ik hou het voor nu voor gezien tot later in dit topic :)

@blacknorton, juist dat hoop ik ook dat men niet als kippen elkaar achterna loopt maar er zijn om hem toe te spreken hem bij te staan de knelpunten te zoeken en van daaruit weer op te bouwen en zo stapje bij (mini) stapje vertrouwen terug vverdienen en respect weer verdienen de leden van de bond waren zelf ook aangeslagen dat kon je aan alles zien en horen

nofgmaals ik hoop ik hoop ik hoop dat het allemaal berust op weet ik t wat en als t wel zo is dat youri de moed vindt tegen zichzelf en praktisch heel de media te vechten en er boven op komt met mensen als achterban

de docu heb ik t laatste van gemist ga dalijk/morgen wel online opnieuw kijken maar wat ik zag daar zag ik in dat wat ik al zei Youri echt terug wilde

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:05

NiNM schreef:
Tja, ben denk ik een van de weinige die er geen probleem van in ziet dat hij (af-en-toe) cocaine gebruikt. Het was de eerste keer in prive omstandig heden, feestje oid. en dus niet tijdens een wedstrijd. Ik weet niet hoe dat nu zit. Maar dan lijkt me dat toch geen probleem, zolang iemand maar clean is tijdens een wedstrijd...
Stel hij gaat nu verder in het buitenland, paspoort van dat land, dan zou hij toch gewoon weer kunnen wedstrijd teurnen?

Nee ik ben het met je eens. Er is een groot verschil tussen een verslaafde en een 'recreatieve' gebruiker. Wat maakt het nu uit wat hij af en toe in zijn weekenden doet.. Laat die jongen even lekker ontladen. Daarnaast heeft coke totaal geen effect op zijn sportprestaties.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:04

tja, ik mag graag gelijk krijgen, maar in dit geval had ik graag ongeluk gehad...

Domme domme domme jongen.....maar ja, nou kan hij zoveel snuiven als hij wil, zonder dat gevolgen heeft.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:07

bevertje schreef:
NiNM schreef:
Tja, ben denk ik een van de weinige die er geen probleem van in ziet dat hij (af-en-toe) cocaine gebruikt. Het was de eerste keer in prive omstandig heden, feestje oid. en dus niet tijdens een wedstrijd. Ik weet niet hoe dat nu zit. Maar dan lijkt me dat toch geen probleem, zolang iemand maar clean is tijdens een wedstrijd...
Stel hij gaat nu verder in het buitenland, paspoort van dat land, dan zou hij toch gewoon weer kunnen wedstrijd teurnen?

Nee ik ben het met je eens. Er is een groot verschil tussen een verslaafde en een 'recreatieve' gebruiker. Wat maakt het nu uit wat hij af en toe in zijn weekenden doet.. Laat die jongen even lekker ontladen. Daarnaast heeft coke totaal geen effect op zijn sportprestaties.

Als topsporter moet je weten wat drugs voor gevolgen KAN hebben....en nee, als topsporter mag je NIET spuiten slikken snuiven. Al is het maar recreatief.... Hij heeft voor dit vak gekozen, er is veel in hem geïnvesteerd. En nee, dan heb je je aan de regels te houden.
En recreatief misbruik lijdt vaak tot dagelijks gebruik.

Als je de druk niet aan kan, dat had je een ander vak moeten leren, of op een andere manier hulp moeten zoeken.

Er zijn meeeeeer dan genoeg middelen om te ontspannen, en drug hoort daarbij niet in mijn rijtje!

Edt: heb vandaag nog niet bijgelezen!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:13

RoosIris schreef:
Domme domme domme jongen.....maar ja, nou kan hij zoveel snuiven als hij wil, zonder dat gevolgen heeft.

Zonder gevolgen? Het lijkt me dat jezelf naar de kl*te helpen, bepaald niet "zonder gevolgen" te noemen is..
de sukkel..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:15

Wat een slimmerik, die Yuri. Nu ontkennen ;) er waren ook geen tests gedaan, alleen n verklaring. Tja, die kan je makkelijk weer intrekken. Dit gaat nog n heel circus worden.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:25

Jannepauli schreef:
RoosIris schreef:

Zonder gevolgen? Het lijkt me dat jezelf naar de kl*te helpen, bepaald niet "zonder gevolgen" te noemen is..
de sukkel..

Dan heeft het gevolgen voor hemzelf ja....maar hij heeft er verder niemand meer mee....als hij zich zo nodig kapot moet snuiven....

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:35

Lovely schreef:
Een cocaineverslaving wordt vaak apart behandeld in de literatuur omdat het anders werkt in de hersenen dan bijvoorbeeld heroine of alcohol. De verslaving is veel meer geestelijk dan lichamelijk en daarmee is het dus niet zo heel moeilijk om te kunnen concluderen dat hij het tussen zijn oren niet voor elkaar had en daar had hij ook op een andere manier mee kunnen omgaan.

Is niet helemaal waar, het heeft net zo goed een effect op de Glutamaat en Dopamine spiegel in de hersenen. En aangezien deze stoffen verantwoordelijk zijn voor verslaving is het ook een fysieke verslaving.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:18

RoosIris schreef:
Als topsporter moet je weten wat drugs voor gevolgen KAN hebben....en nee, als topsporter mag je NIET spuiten slikken snuiven. Al is het maar recreatief.... Hij heeft voor dit vak gekozen, er is veel in hem geïnvesteerd. En nee, dan heb je je aan de regels te houden.

Als je de druk niet aan kan, dat had je een ander vak moeten leren, of op een andere manier hulp moeten zoeken.

Er zijn meeeeeer dan genoeg middelen om te ontspannen, en drug hoort daarbij niet in mijn rijtje!

Ik snap je reactie wel hoor. Ik kan daar ook uit op maken dat je sowieso tegen drugs bent, of het nu door Yuri van Gelder gebruikt wordt of door je (bijvoorbeeld) je baas. Dat trouwens ook prima, iedereen zijn eigen mening.

Maar het enige wat ik wil zeggen dat tussen een verslaving en een keer wat drugs gebruiken een heel groot verschil zit. Het interesseert mij niet wat die jongen in zijn privéleven doet. Ik vind het alleen niet zo slim van hem dat hij zich heeft laten pakken, dat was niet nodig geweest. Maar ik maak daar dan wel weer uit op dat hij wellicht klaar is met het topsportleventje.. Het is natuurlijk heel mooi dat hij op zo een hoog niveau turnt, maar daar staat ook flink wat tegenover. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat leven helemaal niet zoveel voldoening geeft zoals iedereen denkt en dat je heel veel mist en moet opgeven.

Daarom vind ik het ook oneerlijk om iemand nu maar een sukkel te noemen, een beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:20

heeft die nu al zelf een verklaring gegeven?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:24

Ik heb de radio een tijd gemist, dus ik vraag me dat ook af. Denk van niet. Zal het vanavond op het nieuws ook nog wel zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:32

Helaas is het ubermakkelijk om aan coke te komen en eenmaal verslaafd aan die zooi en je zit er voor heel je leven aan vast.

Wat mensen niet weten is dat coke heel erg verslavend is, het kan nl al na 1 keer gebruik verslavend werken.

Ook is verslaving iets wat genetisch bepaald is, het is een stof wat in je hersenen gemaakt wordt en dat bepaald of je verslavingsgevoelig bent of niet....maak je die stof aan, ben je de banketstaaf..

Zo heb ik 23 jaar gerookt en van de een op andere dag gestopt, zonder enige ontwenningsverschijnselen....Ook kan ik lekker een neut pakken en drik ik elke avond 2 glazen wijn voor de lekkerigheid, maar als ik niets heb, heb ik niets, geen probleem...mag ik nooit meer alcohol is dat geen probleem, ik maak dus die stof niet aan, mijn lichaam is niet ontvankelijk voor verslaving, de wil kan zijn werk doen.

Dus het is niet zo dat je een slappe zak bent als je in herhaling valt....veel afkickers vallen in herhaling en uit eindelijk lukt het maar dat is een dagelijkse strijd...

Het is gewoon heel triest dat die rotzooi op de markt gedumpt wordt en dan anderen daar heeeeeel erg rijk van worden.

De runnertjes en dealertjes wonen gewoon in je straat, die hebben gewoon een baan bij een goed bedrijf of zitten lekker thuis met uitkerinkie....dat zijn de zakken!!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:57

bevertje schreef:
RoosIris schreef:

Ik snap je reactie wel hoor. Ik kan daar ook uit op maken dat je sowieso tegen drugs bent, of het nu door Yuri van Gelder gebruikt wordt of door je (bijvoorbeeld) je baas. Dat trouwens ook prima, iedereen zijn eigen mening.

Maar het enige wat ik wil zeggen dat tussen een verslaving en een keer wat drugs gebruiken een heel groot verschil zit. Het interesseert mij niet wat die jongen in zijn privéleven doet. Ik vind het alleen niet zo slim van hem dat hij zich heeft laten pakken, dat was niet nodig geweest. Maar ik maak daar dan wel weer uit op dat hij wellicht klaar is met het topsportleventje.. Het is natuurlijk heel mooi dat hij op zo een hoog niveau turnt, maar daar staat ook flink wat tegenover. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat leven helemaal niet zoveel voldoening geeft zoals iedereen denkt en dat je heel veel mist en moet opgeven.

Daarom vind ik het ook oneerlijk om iemand nu maar een sukkel te noemen, een beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad.

Ik heb helaas meer dan eens mee moeten maken hoe verschrikkelijk drugs zijn....en recreatief misbruikers binnen aanzienlijke tijd zien veranderen in vast gebruikers die hun leven de vernieling in spuiten/slikken/snuiven

Ik heb zelf nooit drugs gebruikt(alleen een keer een joint) en zal het ook never nooit gaan gebruiken. Alleen mijn cafeïne en nicotine. En van die verslavingen baal ik al meer dan genoeg.

Youri snuift zichzelf en zijn topsport carriere naar de kl.ten.....kan ik geen medelijden mee hebben.
Ik vond het een toffe kerel, maar van mij kan hij het schudden....voor hem 10 andere mensen die er wel ALLES voor over hebben om op het aller hoogste niveau te presteren.

Ik baal er zelf nog dagelijks van dat ik nooit een topsport carriere heb kunnen hebben door een kapot lichaam. En dan zie ik zo'n goede topsporter zijn carriere naar de kl.ten snuiven....vind ik heel erg.
En waarom?

Hij doet het zichzelf aan. En medelijden hoeft hij van mij niet te verwachten

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 16:11

Hierbij de verklaring van Yuri zelf.

Het verhaal word steeds vreemder..

Citaat:
De persverklaring van Yuri van Gelder:

"Na een lange afweging heb ik de beslissing genomen om via deze weg een gedetailleerde verklaring af te leggen van mijn kant van het verhaal. Om op voorhand zeer duidelijk te zijn over het geen waar zo druk over wordt gespeculeerd: Nee, ik heb geen cocaïne gebruikt.

Wat er precies gebeurd is, is het volgende. Zoals velen weten heb ik meer dan een jaar geleden gekampt met een cocaïne probleem. Ik ben daarvoor enkele maanden opgenomen geweest in een kliniek in Schotland. Bij ontslag is mij medegedeeld dat rehabilitatie van mijn probleem na dit traject nog twee jaar zou gaan duren. In eerste instantie ben ik met zeer frisse moed begonnen aan mijn rentree in de wereld van het topturnen. In het begin verliep dit zeer voorspoedig zonder zware tegenslagen in de sport en privé sfeer. Enkele maanden voor mijn eerste rentree wedstrijd heb ik echter een blessure aan mijn rug en schouder opgelopen. Hierdoor leek het langere mogelijk dat mijn comeback niet plaats zou vinden binnen de periode waar ik op had gerekend en daarnaast voor mijn psychische gesteldheid hard nodig had. Deze fysieke blessure veroorzaakte depressieve gevoelens waardoor zich verschillende momenten hebben voorgedaan waarin ik neigde naar mijn oude gewoontes.

Voor alle duidelijkheid: Ik ben in de periode vanaf mijn ontslag uit de kliniek tot de dag op vandaag ontelbare keren getest (in de “in en out of competition” status), waarvan de laatste keer woensdag 13 oktober om 8 uur 's ochtends, en nimmer is er een spoor van verdovende middelen in mijn urine aangetroffen. Dit omdat ik simpelweg vanaf opname in de kliniek tot op de dag van vandaag geen verdovende middelen of cocaïne heb gebruikt. De 2 jaar durende rehabilitatie, waarop ik door de kliniek ben gewezen, bleek achteraf op bepaalde momenten zwaarder dan dat ik van tevoren kon inschatten, met als dieptepunt de afgelopen weken.

Ik heb op de dag van aankomst in Rotterdam in vertrouwen aan de bond medegedeeld dat ik vanwege neerslachtige gevoelens, wat een gevolg was van de grote druk die er de afgelopen tijd op mij rustte tezamen met het vervolgtraject van de behandeling welke op bepaalde momenten zwaar tegenviel, er over dacht om mezelf terug te trekken als deelnemer aan het WK in Rotterdam. Ik heb aangegeven dat hoe hoger de druk werd, hoe vaker ik vreesde voor een terugval. Omdat ik koste wat kost een dergelijke terugval wilde voorkomen leek het mij een betere optie om mezelf niet bloot te stellen aan alle druk die het WK met zich meebrengt en om tijdelijk afstand en rust te nemen totdat ikzelf aanvoel dat mijn psyche ook klaar is voor rentree in de topsport.

Mijn grote fout is geweest dat ik tot het allerlaatste moment heb gewacht met mijn persoonlijke gevoelens kenbaar te maken aan de KNGU. Ik begrijp dat de KNGU zich ongemakkelijk voelde bij het feit dat ik me terug trok van het WK, zeker omdat ik dit op het allerlaatste moment had besloten. Wat zich echter de afgelopen dagen in de media heeft voltrokken mag ronduit schandelijk genoemd worden. Of het berust op misinterpretatie van het gene wat ik heb aangegeven, of dat de reden van terugtrekking van het WK willens en wetens verdraaid is tot wat er nu door de bond naar buiten wordt gebracht, laat ik in het midden. Vast mag staan dat ik naar de bond toe uitsluitend heb verklaard dat ik vanwege mijn psychische gesteldheid er nog niet aan toe was dit WK te turnen. Het gerucht wat nu de ronde doet in de media, namelijk dat ik wederom cocaïne gebruikt zou hebben, is te wijten aan de heren Gootjes en Geurkens die mij op deze beschamende wijze te kijk wensen te zetten in de media. De nadere toelichting over de reden dat mijn persoonlijke verklaring door de bond bewust of onbewust is verdraaid en uitgebreid door hen is verklaard naar de media, zult u aan de desbetreffende heren van de KNGU moeten vragen. Mijn persoonlijke mening hierover zal ik vooralsnog voor mezelf houden. In ieder geval is hier sprake van een vertrouwensbreuk die ook wat mij betreft onherstelbaar is geworden.

Dan de vraag waarover vele mensen speculeren.

Hoe zal het vanaf nu met Yuri van Gelder gaan? Uit respect voor mijn collega turners van het Nederlandse mannen- en vrouwenteam zal deze toelichting tot na het WK in Rotterdam mijn laatste persverklaring zijn. Ik ben van mening dat dit mediadebacle niet als een olievlek mag rusten op de belangrijkste wedstrijd van het jaar, welke ook nog eens door Nederland als gastland georganiseerd is. Op dit moment heb ik besloten mij te bezinnen en blijf iedere dag trainen; dus business as usual. De kans dat ik opnieuw voor de KNGU op turnwedstrijden uit zal komen lijkt me door de onherstelbare vertrouwensbreuk nihil geworden. Ik zal me echter absoluut niet uit de turnsport terugtrekken. Tijdens mijn schorsing heeft de KNGU mij een jaar lang geheel links laten liggen en desondanks heb ik op 11 september in Gent laten zien dat ik nog steeds op topniveau prestaties neerzet. Hierdoor kan ik concluderen dat de KNGU geen enkele invloed heeft op mijn sportieve prestaties.

Er zijn verschillende manieren waarop ik het topturnen kan blijven beoefenen. Deze opties bestaan uit mezelf te selecteren zonder bond, uit te komen als turner voor een ander land of zelfs het oprichten van een eigen bond. Al deze opties zal ik de komende tijd onderzoeken terwijl ik gewoon keihard blijf doortrainen en werken aan mijn comeback. Mijn hoofdsponsor, de Lotto, heeft inmiddels naar mijn weten het sponsorcontract met mij opgezegd. Dit is voor een professioneel sporter één van de ergste dingen wat hem kan overkomen maar ook hierdoor laat ik mij niet uit het veld slaan. Gelukkig blijven andere sponsoren zoals Omnicom Mediagroup en Quick mij wel trouw. Samen met deze sponsoren zal ik op onconventionele wijze aan mijn rentree in de turnsport werken.

Over de reden dat u allen uitzonderlijk lang heeft moeten wachten op een persverklaring van mij kan ik zeer duidelijk zijn. Nadat ik op dinsdag ochtend mijn mening over de terugtrekking van mijn deelname tegenover de bond heb uitgesproken, is er in overeenstemming besloten dat de bond de reden van mijn afwezigheid in een reeds eerder georganiseerde persconferentie bekend zou maken. De reden dat ik niet persoonlijk op deze persconferenties aanwezig was om de situatie nader te verklaren en vragen te beantwoorden, rust hem in het feit dat de enorme mediadruk van de afgelopen periode voor mij een eveneens als reden heeft meegewogen mij als deelnemer van het WK terug te trekken. Simpelweg was ik niet in staat persoonlijk de pers te woord te staan maar waren er naar mijn mening goede en duidelijke afspraken gemaakt over zowel de inhoud als de wijze van informeren over mijn afwezigheid. Tot mijn grote ontsteltenis heb ik de opvolgende dag (woensdag 13 oktober) vanuit het buitenland moeten concluderen dat de door de KNGU en met in bijzonder dhr. Gootjes gemaakte afspraken over het informeren van het publiek niet werden gehonoreerd en daarnaast zelfs de inhoud van mijn verklaring naar de bond van een dag eerder geheel anders dan de waarheid werd gepresenteerd. Naar mijn mening een bijzonder kwalijke en laffe daad om te wachten met het verbreken van eerder gemaakte afspraken en het verdraaien van de waarheid tot het moment dat ik vanwege afwezigheid niet langer in staat was om adequaat en eventueel door veranderde omstandigheden toch persoonlijk te reageren op dat gene waar ik vals van word beschuldigd. Het zou de heer Gootjes hebben gesierd, wanneer hij zijn eigen interpretatie op mijn vertrouwelijke verklaring van dinsdag meteen op de eerste persconferentie had verklaard zodat ik nog voordat ik naar het buitenland vertrok een persoonlijke reactie op de valse statement had kunnen geven.

Ten slotte wil Ik duidelijk kenbaar maken dat ik het voor de individuele personen binnen de organisatie en de deelnemers van het WK in Rotterdam zeer spijtig vindt dat deze mediahype als een donkere wolk over het WK hangt. Ik wil dan ook hierbij de mogelijkheid aangrijpen om mijn welgemeende excuses aan te bieden over de ontstane situatie en daarnaast ook veel succes te wensen aan mijn collega turners van het Nederlandse mannen- en vrouwenteam."

Yuri van Gelder

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:12

geloof er niets van, de nederlandse bond had er alle baat bij dat hij wel mee zou doen. dit is een aderlating voor het team!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 16:15

Ik vind het ook een heel raar verhaal.

Waarom zou de bond naar buiten brengen dat Yuri weer coke gebruikt als dat niet zo is? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:17

Misschien krijgt degene die voorspelde dat Yuri voor een ander land zou gaan turnen nog wel gelijk.