Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Amber doet nooit Peter R. de Vries kijken? In dit land kan heel veel als je maar betaalt of juiste vriendjes hebt.
Wat bijzonder dat dit net allemaal vandaag uit de hoge hoed getrokken wordt, toch? Waarom heeft de betreffende Arabist er niet meteen melding van gemaakt dat er een poging werd ondernomen hem te beinvloeden?
randalinpony schreef:http://pauwenwitteman.vara.nl/Uitzendin ... &tx_ttnews[tt_news]=18239&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=8af96e4e7d670947bc4513a1eaeb8b92
Ongeveer vanaf 91 minuten komt er een vrouw in beeld die vertelt wat Wilders voor haar betekent.
Amber2010 schreef:randalinpony schreef:Amber doet nooit Peter R. de Vries kijken? In dit land kan heel veel als je maar betaalt of juiste vriendjes hebt.
Wat bijzonder dat dit net allemaal vandaag uit de hoge hoed getrokken wordt, toch? Waarom heeft de betreffende Arabist er niet meteen melding van gemaakt dat er een poging werd ondernomen hem te beinvloeden?
Bedoel je nu te zeggen dat die rechter de getuige heeft proberen om te kopen?...Dat zou helemaal een soap maken van deze rechtszaak...nu is het al een grote poppenkast die eerst bedoeld was om Wilders veroordeeld te krijgen...dat was wel toen hij nog maar 9 zetels had...inmiddels is er veel anders geworden en heeft hij 24 zetels en is de discussie overal op gang gekomen...Wilders lijkt het klimaat mee te hebben voor een vrijspraak.
Wilders is zojuist gespot door de NOS toen hij bij de politie aangifte deed tegen deze rechter...wordt vervolgd
Citaat:Het zou ook niet zo best zijn als iedereen gaat handelen volgens wat er in de krant staat, die mensen die zeggen uit de naam van Wilders te zijn zijn net zulk tuig als voetbalhooligans die de naam van bijvoorbeeld Ajax besmeuren. Maar is Wilders daardoor de boosdoener is Ajax daardoor de boosdoener als ze uit naam van doen?
randalinpony schreef:[Adriana:Citaat:Het zou ook niet zo best zijn als iedereen gaat handelen volgens wat er in de krant staat, die mensen die zeggen uit de naam van Wilders te zijn zijn net zulk tuig als voetbalhooligans die de naam van bijvoorbeeld Ajax besmeuren. Maar is Wilders daardoor de boosdoener is Ajax daardoor de boosdoener als ze uit naam van doen?
Nee. Maar het is wel een teken aan de wand dat juist dat type haatzaaiers zich eensgezind achter uitspraken van Wilders scharen.
Met uitspraken in het publieke domein roep je emoties op. Wilders zet welbewust in op uitspraken die behoorlijk op of over het randje zijn omwille van het effect.
Dat maakt hem niet direct verantwoordelijk voor de daden van volslagen idioten die op buitenlanders inrijden.
Maar het maakt hem wel verantwoordelijk voor een politiek en maatschappelijk klimaat waarin zulke mensen zich vrij voelen om hun racistische neigingen op een gewelddadige manier te uiten.
Racisten voelen zich tegenwoordig gesterkt door de anderhalf miljoen stemmen op Wilders.
Het is heel goed dat de problemen rond Islam, immigratie, integratie benoemd worden. Het is erg slecht dat dat door Wilders gedaan wordt op deze manier.
Citaat:Is iedereen die op Wilders heeft gestemd een racist? Ik vind dat de hype rond Wilders opgeblazen is door zijn tegenstanders en dat meer die hype er voor gezorgd hebben dat mensen doordraaien dan dat Wilders er zelf voor gezorgd heeft.
randalinpony schreef:Op dit moment vind ik dat Wilders de ervaringen van mensen tegen een heel negatief licht houdt. Door dingen uit het verband te rukken, door constant op het negatieve te hameren, door negatieve oplossingen (als ie er al mee komt) voor te stellen.
En vooral door het slechtste deel uit een heel diverse religie, de Islam, gelijk te stellen aan het geheel, door vluchtelingenproblematiek, extremisme, integratieproblemen bij allochtonen, en extremisme zonder voorbehoud op een grote hoop te vegen.
Daarmee beinvloed hij de beeldvorming negatief en vertroebelt hij het debat.
Nicolletje schreef:randalinpony schreef:Op dit moment vind ik dat Wilders de ervaringen van mensen tegen een heel negatief licht houdt. Door dingen uit het verband te rukken, door constant op het negatieve te hameren, door negatieve oplossingen (als ie er al mee komt) voor te stellen.
En vooral door het slechtste deel uit een heel diverse religie, de Islam, gelijk te stellen aan het geheel, door vluchtelingenproblematiek, extremisme, integratieproblemen bij allochtonen, en extremisme zonder voorbehoud op een grote hoop te vegen.
Daarmee beinvloed hij de beeldvorming negatief en vertroebelt hij het debat.
Dat doen de tegenstanders van Wilders ook, continu op het negatieve hameren, dus wat dat betreft zitten de potten en de ketels elkaar te verwijten.
Ik vond die vrouw van gisteren ook nogal vergezocht. Erg voor haar dat ze zich zo voelde, maar zo kan je aan de gang blijven.
Ik voel me op mijn beurt te kakken gezet door Halsema op zijn tijd, met haar 'aanrechtsubsidie', want daarmee bedoelt ze mensen zoals mijn moeder die na de kinderen niet meer gewerkt heeft en inderdaad een klein belastingvoordeel kreeg via mijn vader. Daarentegen heeft zij ook nóóit aanspraak gemaakt op een uitkering.
Door dit soort uitspraken doet zij net alsof mijn moeder een gesubidieerde sloof was.
Verder zetten wij onsals land te kakken zo zeg
Citaat:Dat doen de tegenstanders van Wilders ook, continu op het negatieve hameren, dus wat dat betreft zitten de potten en de ketels elkaar te verwijten.
randalinpony schreef:En wat, denk je, is het verschil tussen stelselmatig over een geloof en een bevolkingsgroep die het aanhangt negatieve uitlatingen doen, en die uitlatingen op zich kritisch benaderen?
Citaat:Volgens mij was het OM/ Hof er bijna uit, dat het niet de bevolking maar de Islam zelf betrof.
Citaat:"Is het u bekend dat de top 7 van namen die in Brussel aan baby's gegeven worden is: Mohammed, Adam, Rayan, Ayoub, Mehdi, Amine en Hamza? Kunt u aangeven wat de top 7 van namen die aan baby's gegeven worden is in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en in heel Nederland?"
Persbericht PVV over Kamervragen PVV-ers Wilders en Fritsma,
10 augustus 2009
Citaat:"De elite noemt deze Marokkanen, die hier de boel verzieken, heel romantisch ‘nieuwe Nederlanders’. Ik noem ze liever 'kolonisten'. Moslim-kolonisten. Want ze zijn niet gekomen om te integreren, maar om de boel hier over te nemen, om ons te onderwerpen."
Geert Wilders tijdens Algemene Politieke Beschouwingen, PVV-website,
17 september 2008