Vrijheid van meningsuiting, tot waar reikt dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:37

jantergouw schreef:
Cowboy55 schreef:

Verwacht je een serieuze reactie op je oprisping dan?

Oprisping? Zoals in onzin of niet waar?

Hoppa....bronnetje!

http://zinkendehollander.blogspot.com/2 ... hters.html

Dat is geen bron, dat is een blog! Wat is het volgende? Big Frank als bron?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:38

Michel123 schreef:
Of iemand wel of niet in staat is om te werken, is vrij objectief vast te stellen. En dat zou dan niet gedaan moeten worden door de huidige geitewollensokken keuringsartsen.
Objectief kun je ook vast stellen dat bijna 1 miljoen WAO en WIA uitkeringen op een beroepsbevolking van rond de 6 miljoen mensen een zeer hoog percentage is. Veel hoger dan in omringende landen bijvoorbeeld.

En dat de meeste rechters links zijn, is algemeen bekend. Veel komen er bij D66 vandaan bijvoorbeeld.

Kijk, nu kom je wel met cijfers. Daar is tenminste mee te discussieren (bijvoorbeeld dat in de ons omringende landen het werkloosheidscijfer weer hoger is en dat daar een hoop verborgen arbeidsongeschikten tussen kunnen zitten, of andersom dat wij in het verleden mensen liever in de WAO stopten om onze werkloosheidscijfers op te krikken). Hoewel je vooronderstelling van geitewollensokkekeuringsartsen nog een beetje een slag in de lucht is, maar goed.

Of D66 links is (wat is links) en of dit ook de rechters beïnvloedt in uitoefening van hun functie kan ook nog wel wat nader onderbouwd worden.

Noem mij een mierenneuker... maar als je echt een discussie wil hebben die ergens over gaat dan zal je het toch zo moeten insteken denk ik. Meer feiten, meer nuance, meer niveau. Dan kom je ook nooit op die grens van wat je wel en niet mag zeggen ihkv vrijheid van meningsuiting.
Laatst bijgewerkt door Waves op 17-09-10 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:38

Ayasha schreef:
Cowboy55 schreef:
Verwacht je een serieuze reactie op je oprisping dan?

goed voorbeeld doet goed volgen he cowboy.... :D
<KNIP>

Volg dan ook goed!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:39

Cowboy55 schreef:
Volg dan ook goed!

waar volg ik niet goed? :D

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:40

Waves schreef:
Kijk en nou kan ik komen met allerlei bronnen dat mensen in de WAO en WIA regelmatig gekeurd worden en wat voor ziektes die zoal hebben om jouw vooronderstelling al dan niet te onderbouwen. Waar het om gaat is niet jouw mening over een feit maar dat jij eerst een vooronderstelling (er is heel veel misbruik) noemt als een feit.

Als jij aantoont dat er bijvoorbeeld 1 miljoen mensen in de WIA zitten, dat die 1 keer per jaar gekeurd worden en dat dan elk jaar blijkt dat 35% onterecht in de WIA zit. Dan heb je feiten waar je vervolgens je mening over kan geven.
Dat je 1 keer keuren per jaar te weinig vind bijvoorbeeld (want veel ziektes lossen zich op binnen een jaar bijvoorbeeld wat je dan weer netjes onderbouwd met bronnen). Of dat je vindt dat 35% teveel is of of etc. etc.
Nu plaats je geen mening, nu plaats je onzin. Want "misbruik" onderbouw je helemaal niet.

Er zitten aantoonbaar een miljoen mensen in de WAO en de WIA. Dat is een feit.
Procentueel gezien is dat veel en veel meer dan in omringende landen, en landen die vergelijkbaar zijn met Nederland.
Alleen al daaruit kun je concluderen dat er iets niet klopt.

Maar goed, ik zal voortaan eerst een uitgebreid en wekenlang feitenonderzoek uitvoeren, voordat ik iets plaats op dit topic.

jantergouw

Electra63 schreef:
Een gast is IMO een toerist, iemand die hier maar kort is.

Dat was ook helemaal de oorspronkelijke bedoeling, maar deze 'gasten' verdomde het om weer te vertrekken.
De andere gastarbeiders als de Spanjaarden en Italianen gingen bijna allemaal weer naar huis terug. Deze 'gasten' bleven hier omdat mijnheer Den Uyl zoveel leuke regeltjes voor ze invoerde waardoor het hier wel heel aangenaam vertoeven werd.

Waves

Michel123 schreef:
Maar goed, ik zal voortaan eerst een uitgebreid en wekenlang feitenonderzoek uitvoeren, voordat ik iets plaats op dit topic.

Heel graag! +:)+

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:41

Waves schreef:
Noem mij een mierenneuker...

Je hebt wel zelfkennis.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:41

Om het niet alleen over links/rechts te hebben.
Zie het topic nu over werkende/thuisblijf-moeders.
Daarin wordt ook over en weer beledigd.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:43

Electra63 schreef:

Dat is natuurlijk ook wel erg kort door de bocht.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 14:44

jantergouw schreef:
De andere gastarbeiders als de Spanjaarden en Italianen gingen bijna allemaal weer naar huis terug. Deze 'gasten' bleven hier omdat mijnheer Den Uyl zoveel leuke regeltjes voor ze invoerde waardoor het hier wel heel aangenaam vertoeven werd.

Wat voegt dit nu toch toe aan de discussie? Maakt het de discussie interessanter? Of veroorzaakt het enkel maar welles/niettes? Ik zie dit puur als speculeren en onrust stoken, niet als een constructieve bijdrage aan een discussie. Als dit soort bijdrages nu eens achterwege gelaten zouden kunnen worden, óf onderbouwd zouden kunnen worden, zouden de discussies een heel stuk leuker, nuttiger en leerzamer zijn.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:44

Michel123 schreef:
Waves schreef:
Noem mij een mierenneuker...

Je hebt wel zelfkennis.

Nou, ik geef aan dat ik verwacht dat anderen mij een mierenneuker kunnen vinden. Ik zie dat jij niet onder de categorie te noemen mierenneukers zal vallen want die nuance miste je even. ik zelf vind het gewoon een goede manier van discussiëren. Omdat alleen die manier tot meer leidt dan alleen je eigen mening spuwen en een beetje klagen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:44

jantergouw schreef:
Electra63 schreef:

Dat was ook helemaal de oorspronkelijke bedoeling, maar deze 'gasten' verdomde het om weer te vertrekken.

Die "gasten" hebben anders wel premies/belasting betaald.
En zolang ik nog steeds bijna alleen maar buitenlanders in de schoonmaak/tuinbouw zie werken enz. zullen de buitenlanders hier odig zijn.
Maar jij werkt zelf ook in het buitenland?
Wat zullen de Duitsers daar van denken? Of blijf je niet en kom je weer terug naar Nederland?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:45

Cowboy55 schreef:
jantergouw schreef:

Oprisping? Zoals in onzin of niet waar?

Hoppa....bronnetje!

http://zinkendehollander.blogspot.com/2 ... hters.html

Een blog is ook een bron. Of je het een betrouwbare bron vindt, dat is persoonlijk.
Ik vind van wel, jij van niet. Dat kan in een vrije maatschappij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:45

Michel123 schreef:
Electra63 schreef:

hoezo?

Electra63: In het schoonmaak bedrijf waar mijn moeder werkt, werken anders een boel Belgen...
Hoe weet jij dat er "bijna alleen maar" buitenlanders in de tuinbouw en schoonmaak zitten?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-09-10 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:46

Waves schreef:
Nou, ik geef aan dat ik verwacht dat anderen mij een mierenneuker kunnen vinden. Ik zie dat jij niet onder de categorie te noemen mierenneukers zal vallen want die nuance miste je even. ik zelf vind het gewoon een goede manier van discussiëren. Omdat alleen die manier tot meer leidt dan alleen je eigen mening spuwen en een beetje klagen.

Je hebt gelijk als je verwacht dat anderen jou een mierenneuker kunnen vinden.
Immers, je kunt niet verwachten dat in een discussie als deze iedereen alles uitgebreid met feiten en bronnen ondersteund.
Het moet natuurlijk wel op waarheid berusten, maar je kunt het overdrijven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:46

Michel123 schreef:
Electra63 schreef:

Dat vind ik niet.
Een buitenlander die hier 30 jaar geleden naar toe is gekomen, (klein-)kinderen hier heeft die naar school gaan en dergelijke, dat is iemand die hier blijft en niet meer te gast. Deze heeft IMO dezelfde rechten en plichten als ieder ander.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:48

Ayasha schreef:
Electra63: In het schoonmaak bedrijf waar mijn moeder werkt, werken anders een boel Belgen...

Belgen zijn toch ook buitenlanders? Of hebben buitenlanders een kleurtje?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:48

Electra63 schreef:
Ayasha schreef:

Belgen zijn toch ook buitenlanders? Of hebben buitenlanders een kleurtje?

Joh kijk es naar mijn woonplaats?

Al krijg je hier als Belg soms inderdaad wel het idee dat je buitenlander bent O:)

(Grapje voor degene die 'm niet vatten.)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-09-10 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:49

Als je in Belgie woont zijn Belgen volgens mij nog steeds geen buitenlanders ;)

*edit was al geantwoord
Laatst bijgewerkt door Nic op 17-09-10 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

jantergouw schreef:
Cowboy55 schreef:

Een blog is ook een bron. Of je het een betrouwbare bron vindt, dat is persoonlijk.

Jij vindt dit -hand op je hart- een betrouwbare bron?

Electra63

jantergouw schreef:

En blog is een mening dus subjectief en zeker geen feit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 14:49

Mensen, laten we nu alsjeblieft geen inhoudelijke discussies gaan voeren over politiek, Moslims en weet ik wat allemaal... Anders wordt dit topic straks gesloten, en ik ben juist zo benieuwd naar de grens van vrijheid van meningsuiting. En dan dus niet zozeer de wettelijke maar de moreel/ethische. Waarom zou je altijd moeten zeggen wat je denkt, als je weet dat je een ander er mee kwetst?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:51

Electra63 schreef:
Of blijf je niet en kom je weer terug naar Nederland?

Over een paar weken zelfs al. :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:51

Ayasha schreef:
Joh kijk es naar mijn woonplaats?

Al krijg je hier als Belg soms inderdaad wel het idee dat je buitenlander bent O:)

(Grapje voor degene die 'm niet vatten.)

O, niet opgelet.

In Rotterdam zie ik in ieder geval dat het vuile en/of zware werk veel door mensen van buitenlandse afkomst wordt gedaan.