moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:12

tja. en toch vraag ik me af of dat iemand bezwaar zou maken tegen een katholieke kerk, als de IRA die aanslag had gepleegd. Ik ben christen, zelfs katholiek, maar heb helemaal niks met de IRA. Hoeveel van de 800 miljoen moslims denken dat 911 gerechtvaardigd werd door hun geloof?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:16

FlyAway schreef:
Oh maar met het tempo waarmee ze de palestijnen (en onschuldige hulpverleners) uitmoorden hebben ze zo weer genoeg grond hoor. ;-)

Maar goed, nu gaan we wel heel erg off topic.

Het lijkt er in ieder geval heel veel op dat Geert toch succesvol is in het demoniseren van de moslims, want ik vind het toch wel heel apart dat het zoveel emoties oproept bij mensen die niet direct bij de gebeurtenissen betrokken zijn. Beetje hetzelfde als de generatie van ná de tweede wereldoorlog die een groter duitserhaat lieten zien dan hun ouders die de oorlog meegemaakt hadden.

Je maakt één grote denkfout.Het is niet Wilders die dat demoniseert,het zijn de daden van groepen die zeggen uit naam van de islam te handelen.Die zijn verantwoordelijk voor de antipathie die er gaande is,niet Wilders.Het enige dat hij doet is het in een politieke partij vorm geven met als bedoeling wetgeving te realiseren die het kan oplossen.De antipathie was er al ver voor Wilders en de PVV zich uitlieten.Vergeet niet dat ook de LPF al groot werd door het islamstandpunt.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:19

Ik hoef je toch niet uit te leggen hoe propaganda werkt of wel jantergouw? Die denkfout, die zit bij jou ben ik bang ;-)

joostvangestel

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:23

jantergouw: goed punt. Wilders speelt wel in op de terroristische aanslagen en maakt daar dankbaar gebruik van. toch lijkt de wereld in dezelfde vicieuze cirkel te zitten waar Noord-Ierland decennia lang last van heeft gehad. en ook Ulster is niet opgelost door bot geweld of door een deel van de bevolking maar tot tweederangsburger te degraderen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:33

Waarom maakt u zich allen druk, over wat daar gebouwd word? Is het een schuld gevoel van ons Nederlanders omdat wij en wij alleen de Negers er gebracht hebben, dat wij scheinheilig met onze Calvinistische achtergrond daar de Indiaanen verdreven en gedeeltelijk hebben uitgemoord, allemaal vergeten?
Wat hebben wij in naam van God met de Kruistochten gedaan?
Wat voor oorlogen hebben en voeren wij nog steeds in naam van God?
Zijn wij beter? Nee geheel niet, wij zijn alleen schijnheiliger, toen de Paus in Afrika kwam kuste hij de bodem en verbood het kondoom, dat is ook moord gewoon moord.
Waarom moeten wij altijd maar ons vingertje uitsteken naar anderen? En bovendien weet iedereen hier op het topic het beter en leest niet, er komt geen Moskee er komt een gebedsruimte, en wanneer u dit allemaal niet begrijpt bent u nog erger dan een fanatieke moslim, jood, of Christen.
Wanneer die haat die uit vele antwoorden hier gegeven er is, dan hebben onze voorouders voor niets voor helemaal niets Europa bevrijd van de Nazi´s.
Leert u allen niets van de geschiedenis? Alle machten zijn ten onder gegaan aan haat en nijd, Egypthen, Rome, Grieken enz.... en nog heeft u niets geleerd en wil het wiel weer opnieuw uitvinden?
De beste uitdruk die ik vinden kan is: Kijk eerst naar de balk in uw eigen ogen en dat naar de splinter in die van een ander.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:49

Praat jij nou FaberSmid na of hoe moet ik dit zien.....?

Gebedsruimte/moskee... Whatever. In beiden wordt Allah aanbeden, en de aanslag is gepleegd uit naam van Allah (of die het er mee eens is ja/nee laat ik terzijde).

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:49

@Professor
U doet vergeten het benoemen doen van den natives en den americanos! Ook dezen volkeren deden elkander aanvallen doen op een oneerlijken wijzen. Daar den ene met den pijlen en bogen schieten deed en den ander met den schietgeweren.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 11-08-10 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:50

hmm vind het niet echt iets positiefs..
Gezien wat er gebeurd is.. vind ik het niet echt kunnen
Maar goed

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:51

Angelita schreef:

Gebedsruimte/moskee... Whatever. In beiden wordt Allah aanbeden, en de aanslag is gepleegd uit naam van Allah (of die het er mee eens is ja/nee laat ik terzijde).

Ik zeg verbieden die Allah!! Wie denkt ie wel niet dat ie is! :( :(

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:53

Ik hoorde het pas gisteren of vandaag ofzo ik weet het niet meer.
Maar stond wel even raar te kijken, naar mijn idee een slecht plan.
De aanslag is gepleegd in naam van Allah?? }:0

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:53

Angelita schreef:

??
Leest en verdiept u eens wat een gebedsruimte is en een Moskee, weet u het verschil tussen een kapel en een kerk en een Dom?
Kent u het verschil niet, verdiept u zich dan eens erin voordat u dingen door elkaar gooit.
Luistert u eens naar de Nederlandse radio, het is al eens vaker uitgelegd wat het verschil is.
Misschien is dat beter dan blind dingen geloven die hier geschreven worden.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:55

Marchador schreef:

Weet u wat haat is, vergeven is moeilijker, en begrijpen schijnbaar nog moeilijker.
Wat hebben en doen wij nog steeds in naam van God?
Denkt u nu werkelijk dat de wereld door haat beter word?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:55

FlyAway schreef:
Ik hoef je toch niet uit te leggen hoe propaganda werkt of wel jantergouw? Die denkfout, die zit bij jou ben ik bang ;-)

Je kunt propaganda voeren wat je wilt,als er geen grond van waarheid in zit krijg je geen stemmer die op je stemt. Probeer voor de lol maar eens een partij op te richten die vindt dat de Surinamers, Chinezen of Indonesiërs een gewelddadig volk zijn en aangepakt dienen te worden. Wedden dat je niet één zetel krijgt? Het ontkennen van het probleem en steeds maar de schuld leggen bij de PVV en zijn stemmers is waarschijnlijk het grootste kwaad dat er momenteel heerst. De angst om de problemen echt te benoemen. Zolang dat niet verandert, zal de PVV steeds groter worden, daar het volk behoefte heeft aan het benoemen en oplossingen voor de uitwassen van de Islam.

Waves schreef:
Ik zeg verbieden die Allah!! Wie denkt ie wel niet dat ie is!

Hoe kun je iets verbieden dat niet bestaat???

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:56

Waves schreef:

Wie bent u om dit te schrijven?
Overdenkt u eens wat u hier voor haat zaait, en wie zaait .........

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:57

Waves schreef:
Angelita schreef:

:)) Maar ook ik vind het niet kunnen dat ze daar een moskee neerzetten. :n

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:58

Professor schreef:
Marchador schreef:

Weet u wat haat is, vergeven is moeilijker, en begrijpen schijnbaar nog moeilijker.
Wat hebben en doen wij nog steeds in naam van God?
Denkt u nu werkelijk dat de wereld door haat beter word?

Wie heeft het hier over haat?
Ik denk werkelijk dat jij mijn bericht verkeerd opvat. ;)
En wat god er dan mee te maken heeft snap ik al helemaal niet.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:00

Ik snap die commotie niet zo... waarom geen moskee vraag ik mij af? Omdat de de aanslag gepleegd werd door een stelletje gekken (en inderdaad Islamiten)? Ehhh... dat vind ik een beetje ver gaan hoor... over generaliseren gesproken!

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:00

Splendesco schreef:
:)) Maar ook ik vind het niet kunnen dat ze daar een moskee neerzetten. :n

Er komt geen moskee, dat is wat sommige fanatieke Christenen schrijven.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:01

Ja de aanslag was gepleegd uit naam van Allah (volgens hen zelf). ;)

Ik weet het verschil wel tussen een gebedsruimte en een moskee, maar de overeenkomst is dat in allebei gebeden wordt voor Allah. En daar draait het dus ook om in dit topic.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:03

Professor schreef:
Waves schreef:

Wie bent u om dit te schrijven?
Overdenkt u eens wat u hier voor haat zaait, en wie zaait .........

U doet werkelijk den ironie niet begrijpen doen van den Waves?

Angelita schreef:
Ja de aanslag was gepleegd uit naam van Allah (volgens hen zelf). ;)

Ik weet het verschil wel tussen een gebedsruimte en een moskee, maar de overeenkomst is dat in allebei gebeden wordt voor Allah. En daar draait het dus ook om in dit topic.

Er valt zelfs niet uit te sluiten dat hij er ook voor bedankt wordt!
Laatst bijgewerkt door janesmith op 11-08-10 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:03

Dus iedereen die in God geloofd is verantwoordelijk voor de IRA?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:04

Dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij er zelf van........

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:05

Angelita, volgens hen zelf wel ja. :)
Maar nergens in de Koran staat dat je aanslagen moet plegen in naam van Allah.
Wel dat je mensen moet lief hebben.
Een aanslag is geen lief hebben.
Mijn vriendin kon het zo mooi verwoorden en dat kan ik helaas niet.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:10

Marchador schreef:
Angelita, volgens hen zelf wel ja. :)
Maar nergens in de Koran staat dat je aanslagen moet plegen in naam van Allah.
Wel dat je mensen moet lief hebben.
Een aanslag is geen lief hebben.
Mijn vriendin kon het zo mooi verwoorden en dat kan ik helaas niet.

Het gaat helemaal niet om of dat de moslims die daar gaan komen wel of niet vredelievend en aardig zijn. Het gaat er om dat er daar vele duizenden mensen wonen die iedere dag weer geconfronteerd gaan worden met een Islamitisch Centrum en dat zal bij hen aanvoelen alsof iemand met een bot mes steeds een oude wond opensnijdt. En als die moslims echt zo vredelievend en begripsvol waren hadden ze niet eens het lugubere idee moeten opperen om daar zo'n centrum te bouwen. Of geloof je echt dat ze zo naïef zijn en er niet bij nagedacht hebben dat dat wel eens heel pijnlijk kon zijn voor de vele duizenden mensen die daar in de buurt familie, vrienden en kennissen hebben verloren?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:11

Daarom staat er dus ook tussen haakjes: volgens hen zelf. Dat is zeker een belangrijke aantekening, maar het maakt het hele ''de moskee/gebedshuis op de plek waar ''uit naam van Allah'' zo'n massamoord is gepleegd'' niet minder absurd. Daar worden dan dagelijks ál die nabestaanden en enkele overlevenden mee geconfronteerd, dat moet niet de bedoeling zijn.

Vraag me dan toch af waarom de Koran zo ontzettend vaak ''verkeerd'' geïntepreteerd wordt waardoor er zulke extremisten ontstaan die anderen pijn doen, en waarom dat bij bvb de Bijbel amper gebeurt. (met nadruk op het: anderen pijn doen, Bijbel wordt ook verkeerd geïntepreteerd waardoor extremisten ontstaan maar die vallen anderen daar niet op zo'n manier, en op zo'n grote schaal, mee lastig).

En nogmaals: Waarom moet dat gebouw per se op dié plek staan? Alsof er niet zat andere plaatsen zijn......

En ik ben niet racistisch, ik heb niets tegen moslims an sich (hoewel het meerendeel me wel steeds meer m'n neus uit begint komen), maar het gros stoort me ontzettend. En dat het moslims waren die 9/11 tot een helse dag hebben gemaakt moet niet ontkent worden. Dat komt gewoon doordat ze de Koran verkeerd intepreteren, en die is blijkbaar dus ook verkeerd intepreteerbaar.