Kliniek haalt schilderijen varkens weg vanwege moslims

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:25

sarabande schreef:
joostvangestel schreef:
Dus heel simpel: als ze geen varkens willen zien, moeten ze hier niet komen wonen.

Joost het bezwaar kwam helemaal niet van een moslim, maar van een in zijn/haar principe doorgeschoten Nederlander

Dat zegt die kliniek alleen maar en ze liegen dat ze barsten, want hoe kunnen hun zien of weten of het wel of geen moslim was?
Dat staat niet op je voorhoofd en dus is dat onmogelijk met zekerheid te zeggen voor ze.
Even een vraagje.....kunnen moslims geen Nederlander zijn, daar je dat verschil zo duidelijk maakt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:27

Ik vind de poging om vooral geen moslim de schuld ervan te geven en elke toespeling erop, net zo spastisch overkomen als een goedbedoelende maar verkeerd uitpakkende voorbijganger die vindt dat de schilderijen wegmoeten om bij voorbaat geen moslim te kwetsen.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:30

Nanmar schreef:
*Belt de supermarkt voor het verwijderen van varkensvlees uit de schappen, stel je voor dat er een moslim boodschappen komt doen en al dat vlees ziet liggen, aanstootgevend!* ;(

waarom een moslim de schuld geven dan.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:38

janesmith schreef:
Even een vraagje.....kunnen moslims geen Nederlander zijn, daar je dat verschil zo duidelijk maakt.

Oh ja dat zeker!
kijk maar naar mij, Ben een normaal meisje dat misschien iets strengere regels heeft, Maar verder verschil ik echt niet van de nederlanders!

Het enigste wat ik echt niet mag is varkensvlees eten, maar je hoort mij niet zeggen dat ze vies zijn of dat ik ze niet aan durf te raken etc.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:42

Adriana schreef:
Maar misschien wel uit naam van? Alleen dat we al zo ver gaan van stel dat ... is zorgwekkend. Aan de andere kant blijft nog steeds de optie open dat het een relschopper was.
Beide blijft zorgwekkend!

Dat ben ik met je eens, allebei is het iets om je achter je oren te krabben en het doet het beeld sowieso geen goed.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:29

Moderatoropmerking:
Het valt me op dat vandaag in de verschillende topics over de PVV, islam en politiek er alleen nog een discussie over de inhoud van de onderwerpen gevoerd wordt. Het is prettig om te zien dat de discussies niet stilvallen, maar weer over de inhoud gaan. Jammer genoeg moest ik hier nog wel een paar berichten weghalen, omdat de discussie nog even weer veranderde in een discussie over personen.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 13:20

Dom gedoe dit..we passen ons allemaal wel weer aan voor ze... wat we altijd al moeten doen...hun bouwen ook geen kerken voor ons in hun land..(als voorbeeld)......

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 13:26

sloffiee schreef:
we passen ons allemaal wel weer aan voor ze... wat we altijd al moeten doen...

Want daar hebben ze om gevraagd, natuurlijk

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 13:43

sloffiee schreef:
Dom gedoe dit..we passen ons allemaal wel weer aan voor ze... wat we altijd al moeten doen...hun bouwen ook geen kerken voor ons in hun land..(als voorbeeld)......

Euhm.. Enig idee wat er gaande is? Misschien moet je het incident nog eens nalezen. Volgens mij heb je niet begrepen hoe het ging :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:01

Citaat:
Persoonlijk denk ik als ik in Teheran ga roepen dat ik aanstoot neem aan de beeltenissen van Ayatollah Khomeini, dan word ik denk ik gewoon op transport gezet.

Ook zo rot, Iran is een theocratische dictatuur waar een heleboel mensen daar zelf ook niet echt blij mee zijn...

Ik ben kunstenaar, en ik vind dat iedere kunstenaar zou moeten kunnen maken wat hij wil en dat ook mag publiceren of tentoonstellen zonder gevaar voor eigen leven te lopen.

Dat is één, dat is een van de principes waarop onze democratie en cultuur is gebouwd.

Maar de andere kant van de medaille is, dat heel veel kunst zich niet leent voor tentoonstellen in het soort publiek ruimtes waar we het hier over hebben, en dat iedere instelling het volste recht heeft om er een eigen beleid op na te houden.

De meeste instellingen zullen geen kunstuitingen accepteren die een ideologische, politieke, of kritische boodschap heeft.
Zo zal het gemiddelde bejaardentehuis geen leuke reacties van de bewoners krijgen, als daar werk komt te hangen dat de misstanden met kindermisbruik in de katholieke kerk aan de kaak stelt, ik noem maar wat.

Nou vind ik het in dit geval van een varken nogal vergezocht en ik snap de verontwaardiging wel, maar het blijft een feit dat deze instelling ook zelf mag bepalen wat er aan hun muren hangt, hoe idioot de criteria ook zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:20

randalinpony schreef:
Nou vind ik het in dit geval van een varken nogal vergezocht en ik snap de verontwaardiging wel, maar het blijft een feit dat deze instelling ook zelf mag bepalen wat er aan hun muren hangt, hoe idioot de criteria ook zijn.

Mogen ze zeker zelf bepalen. Maar om met dit verhaal op deze manier naar de pers te stappen vind ik een beetje stennismakerij.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:27

Moslims liggen nu eenmaal onder een vergrootglas, dus ieder incidentje komt naar buiten, waardoor mensen wel een vertekend beeld van deze groep krijgt. Want andere incidenten (waar andere groepen bij betrokken zijn) krijgen minder aandacht. Invloed van de media doet geen goed in dit geval.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:32

Maar wie is er naar de pers gegaan met het verhaal?

slimmerik

Re: Kliniek haalt schilderijen varkens weg vanwege moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:41

Geen idee. Schijnt dus eerst in artikel in de AD gestaan te hebben. Misschien de kunstenaar. Maar in dit geval vind ik dit als reden opgeven nergens op slaan. Polikliniek lijkt imo niet zorgvuldig omgegaan te zijn met klacht. Ik zou de klacht bij een moslimorganisatie getoetst hebben.

Nu ga je een bevolkingsgroep iets opleggen waar ze niets aan kunnen doen.

Net zoals ze b.v.de gemeente in een dorp een weg er dwars doorheen aanleggen waar max 100 km gereden mag worden omdat ze denken dat hardrijden voor de mensen uit het naastgelegen dorp wel eens handig zou kunnen zijn...

Euh, slecht voorbeeld misschien :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:45

hey kent iemand het zapp-programma 'rudi het racevarken' over een familie, moslim met niet-moslim die een varkentje als huisdier hebben.. toen ik het vanochtend zag moest ik direct aan dit topic denkekn haha

sloffiee schreef:

waarom praat je over 'ons' en 'hun'? wil jij een kerk in 'hun' land? of bedoel je met 'ons' de westerse bevolking, de blanke bevolking, de niet-islamitische bevolking?

dit is ook 'hun' land inmiddels. tijden veranderen, moslims zijn hier niet meer weg te denken, ze zijn inmiddels nederlander en horen erbij.

ik snap niet dat men nog steeds in hokjes denkt als 'aanpassen' aan 'hun en ons'.

janesmith schreef:
sarabande schreef:

Joost het bezwaar kwam helemaal niet van een moslim, maar van een in zijn/haar principe doorgeschoten Nederlander

Dat zegt die kliniek alleen maar en ze liegen dat ze barsten, want hoe kunnen hun zien of weten of het wel of geen moslim was?

dit is interessant. wanneer het jou uitkomt verdenkt je de 'andere' partij van liegen en twijfel je over de identiteit van een persoon

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:55

Citaat:
ik snap niet dat men nog steeds in hokjes denkt als 'aanpassen' aan 'hun en ons'.

Ik snap ook niet heel goed aan welk 'ons' 'hun' zich moeten aanpassen. De Nederlandse cultuur is zo breed, zo divers, dat het maar heel moeilijk is om te bepalen wat nou wel en niet mag.

Binnen het kader van de wet- en regelgeving wordt de burger al genoeg gestuurd denk, en deze regels zijn er vooral om zon klein landje leefbaar te houden voor zoveel mensen. Die gelden voor iedereen, dus ook voor buitenlanders.

Daarnaast zijn er natuurlijk de ongeschreven mores, maar die verschillen zoveel in verschillende subculturen binnen Nederland... zo zijn de ongeschreven omgangsregels in de Schilderswijk toch weer anders dan die binnen de Rotaryclub, en de Hells Angels hebben weer een ander cultuurtje, overjarige blowende hippies ook....

In hoeverre moet 'hun' zich dan aanpassen, en aan wie?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:08

janesmith schreef:

JameysKatje schreef:
dit is interessant. wanneer het jou uitkomt verdenk je de 'andere' partij van liegen en twijfel je over de identiteit van een persoon

Zeg mij maar hoe die kliniek kan weten dat het niet of wel om een moslim ging. Welke onmiskenbare kenmerken hebben Moslims zodat je ze er onweerlegbaar aan kunt herkennen?
Ik zeg niet dat het wel of geen moslim was, ik zeg alleen dat die kliniek dat nooit met zekerheid zo naar buiten kunnen brengen als ze hebben gedaan.
Als ik morgen een boerka aan trek, ben ik nog steeds geen moslima, en als jij in een bikini gaat lopen maakt dat nog steeds niet dat je geen moslima bent.
Zie je mijn punt?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:31

janesmith schreef:
Zeg mij maar hoe die kliniek kan weten dat het niet of wel om een moslim ging. Welke onmiskenbare kenmerken hebben Moslims zodat je ze er onweerlegbaar aan kunt herkennen?

Com-mu-ni-ca-tie?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:34

Het valt mij op dat het niveau van de discussie weer zakt.

Zullen we weer inhoudelijk verder gaan, niet wild speculeren en ook niet blijven doorzagen over onstaafbare opmerkingen?

We hebben in het varkengeval niet de benodigde informatie om wie ook van liegen te beschuldigen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:50

Heino schreef:
janesmith schreef:

Com-mu-ni-ca-tie?

Dus die klager stond onder ede?
_O-

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:52

Ach, ik moet toch ook maar geloven dat jij Jane bent op basis van wat je mij verteld? En jij moet maar geloven dat ik Kim ben op basis van wat ik vertel. Waarom zou je daar aan twijfelen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:56

Omdat mensen allerlei redenen hebben om te liegen. Als je er vanuit gaat dat iedereen altijd de waarheid spreekt dan ga je nog vaak van een koude kermis thuis komen de rest van je leven.

Het gemiddelde mens liegt minstens één keer per dag!
Mens en Samenleving

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:58

Dus eigenlijk kan het net zo goed zijn dan jij ook niet bent wie je zegt te zijn?
Ik ga toch liever uit van het goede in de mens :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:05

Als je logisch nadenkt kan je er vanuit gaan dat deze klacht door een NIET moslim is gedaan.Het is gewoon een trucje om moslims omlaag te halen,en zo is het en niet anders.
Kijk naar dit topic;we weten weinig tot nix hierover en vele klagen nu al erover dat de moslims niet moeten zeuren,enz.enz.
En dát is nou precies wat diegene wil met zijn aanklacht!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:21

Heino schreef:
Dus eigenlijk kan het net zo goed zijn dan jij ook niet bent wie je zegt te zijn?
Ik ga toch liever uit van het goede in de mens :)

dat zou zomaar kunnen. Alles kan.
Mijn punt was alleen dat die kliniek dat niet zeker kon weten. En daar sta ik nog steeds achter, temeer omdat niemand me heeft kunnen overtuigen van het feit op basis waarvan ze dat wel zo zeker konden weten. Desondanks brachten ze dat in de publiciteit alsof het een vaststaand feit was.

Gohya schreef:
Als je logisch nadenkt kan je er vanuit gaan dat deze klacht door een NIET moslim is gedaan.Het is gewoon een trucje om moslims omlaag te halen,en zo is het en niet anders.
Kijk naar dit topic;we weten weinig tot nix hierover en vele klagen nu al erover dat de moslims niet moeten zeuren,enz.enz.
En dát is nou precies wat diegene wil met zijn aanklacht!

Het kan heel goed zijn dat het wel een Moslim was, maar dat die geen zin had in slechte publiciteit en dat hij daarom zei dat hij geen Moslim was. Ik zeg niet dat het zo is, maar uitsluiten kan ik het ook niet.
Welke logische feiten heb jij op basis waarvan je er van uit kunt gaan dat het een niet-Moslim was?