Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Feitelijk hebben schepping en evolutie ook niks met elkaar te maken. Ze beogen namelijk twee totaal verschillende dingen. Wetenschap gaat over verklaringen, geloof over zingeving.
Blue_Eyes schreef:janesmith schreef:Van dat hele god verhaal en zijn schepping, klopt niets. In de bijbel staat dat Homosexualiteit niet toegestaan is, maar diezelfde homo is wel door god geschapen??
En hoe zit het met het heelal? Is die god ook de god van het heelal? Waarom wordt er in de bijbel niets gezegd over het heelal? Over leven op andere planeten? Of zijn we de enige in het heelal? Er staat niets van in de bijbel omdat de bijbel door mensen verzonnen is en in de tijd dat ze dat verzonnen hadden ze geen flauw benul wat het heelal inhield. Kortom....god is de grootste leugen in de geschiedenis, vind ik.
Jane, iets minder respectloos en onvriendelijk mag ook wel.
vroli1 schreef:[***] schreef:
Maar kan dat kind van nog geen 24 uur oud dat wordt verkracht omdat er een paar mannen denken zo van hun aids af te komen daar wat aan doen?
Ik vind het nogal wraakzuchtig om mensen na zo veel generaties nog te straffen voor hetgeen hun voorouders hebben gedaan, god zou liefde en vergeving moeten zijn.
God is liefde en vergeving als je met heel je hart en ziel in Hem gelooft en zoals ik al zei is dat de erge dingen die in de wereld gebeuren de zonde is .. de duivel dusdie jou van God weg probeert te houden/krijgen d.m.v vloeken, stelen, moorden etc
Mareng schreef:Kinderen van streng gereformeerde ouders zijn de dupe van het geloof..... Ze worden weggehouden van dingen die ze nodig hebben om zich te ontwikkelen tot een evenwichtig en zelfstandig mens.. Jehovas, nog erger, geen verjaardagen vieren, oud en nieuw etc. Met je ouders van deur tot deur om het geloof op te dringen aan andere mensen... Ik ken mensen ja, die geen contact meer hebben met hun familie.. En waarom, die ouders accepteren niet dat hun kind een eigen mening heeft en niet meer gelooft in datgene waarin zij wel geloven. Diep triest. En dat wat ik schrijf is mijn mening net als dat jij de jouwe hebt.
Sinterklaas rijdt niet met zijn paard over de daken, simpelweg omdat dat niet mogelijk is.. En god woont niet in de hemel omdat de wolkjes dat niet kunnen dragen...
Blue_Eyes schreef:Ach, wie weet of het ooit zover komt. Duidelijk is dat sommige mensen denken dat ze een oordeel kunnen vellen over God en de bijbel terwijl ze er feitelijk niets van begrepen hebben. The story of many lives, I guess
odetteke schreef:vroli1 schreef:[quote="odetteke"
Maar kan dat kind van nog geen 24 uur oud dat wordt verkracht omdat er een paar mannen denken zo van hun aids af te komen daar wat aan doen?
Ik vind het nogal wraakzuchtig om mensen na zo veel generaties nog te straffen voor hetgeen hun voorouders hebben gedaan, god zou liefde en vergeving moeten zijn.
God is liefde en vergeving als je met heel je hart en ziel in Hem gelooft en zoals ik al zei is dat de erge dingen die in de wereld gebeuren de zonde is .. de duivel dusdie jou van God weg probeert te houden/krijgen d.m.v vloeken, stelen, moorden etc
vroli1 schreef:het kindje zal waarschijnlijk zo behandelt worden omdat de mensen die verantwoordelijk zijn niets met het geloof hebben..
ook dit staat in de bijbel..
janesmith schreef:Van dat hele god verhaal en zijn schepping, klopt niets. In de bijbel staat dat Homosexualiteit niet toegestaan is, maar diezelfde homo is wel door god geschapen??
En hoe zit het met het heelal? Is die god ook de god van het heelal? Waarom wordt er in de bijbel niets gezegd over het heelal? Over leven op andere planeten? Of zijn we de enige in het heelal? Er staat niets van in de bijbel omdat de bijbel door mensen verzonnen is en in de tijd dat ze dat verzonnen hadden ze geen flauw benul wat het heelal inhield. Kortom....god is de grootste leugen in de geschiedenis, vind ik.
Shadow0 schreef:vroli1 schreef:het kindje zal waarschijnlijk zo behandelt worden omdat de mensen die verantwoordelijk zijn niets met het geloof hebben..
ook dit staat in de bijbel..
Eerlijk is eerlijk, bij zo'n geloof zou ik me niet neer kunnen leggen. Ik ben niet religieus maar ik kan me wat voorstellen bij dat god niet kan ingrijpen omdat bepaalde dingen niet van buitenaf gestuurd kunnen worden.
Maar dat een god die capaciteit heeft, daadwerkelijk gebruikt om mensen uit een rolstoel op te laten staan en dan toch een baby zou laten verkrachten omdat de ouders niet geloven... nee. Dat zou iets zijn dat ik niet kan aanvaarden.