Man ligt vier jaar dood in kamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Man ligt vier jaar dood in kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:21

Ow, het opperwezen, dat verklaart alles :?
Ik vind het echt heel raar hoor....

Niezel

savasan schreef:
Misschien niet helemaal relevant, maar ben ik de enige die het een beetje raar vind dat er tussen de zussen een leeftijdsverschil van bijna 30 jaar zit?
Citaat:
broers Piet en Oane (61 en 67) en zussen Mattie en Doete (44 en 71)

Bij 'dergelijke religieuze stromingen' is het wenselijk zo veel mogelijk kinderen te krijgen, zulke grote leeftijdsverschillen komen wel vaker voor.

Ik maak me vooral kwaad over het 'Zo de Here het wil'-gebrul maar ondertussen wel een uitkering van de Nederlandsche Staat opstrijken. Laat de Here daar dan ook voor zorgen? Hypocriet gedonder!

Fenrir

Die familie heeft niks met de uitkering gedaan, dus opstrijken is het niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:22

Nou ja, uitkering opstrijken, dat staat onaangeroerd op zijn bankrekening, dus echt geprofiteerd hebben ze daar niet van. Denk niet dat het daar om te doen was.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:27

Niezel schreef:
Bij 'dergelijke religieuze stromingen' is het wenselijk zo veel mogelijk kinderen te krijgen, zulke grote leeftijdsverschillen komen wel vaker voor.

Ik maak me vooral kwaad over het 'Zo de Here het wil'-gebrul maar ondertussen wel een uitkering van de Nederlandsche Staat opstrijken. Laat de Here daar dan ook voor zorgen? Hypocriet gedonder!

+:)+ En ik denk dat Niezel vooral bedoeld voor hij is gestorven en niet dat de zussen en broers er van opstrijken, maar hijzelf. Tenminste. Hier maak ik me ook altijd 'boos' om. We danken god voor alles maar als het er op aan komt hebben ze het niet van God, hoor. :)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:34

Je snapt het niet. We hebben het niet over die dooie vent, maar over het geld wat gelovigen krijgen van de staat terwijl ze god er voor danken. Dàt is hypocriet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:34

De beste man was arbeidsongeschikt en had dus recht op een WAO-uitkering. Dan had hij die maar niet moeten aannemen?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:39

Tuurlijk wel maar dank dan niet god voor het geld maar de staat. :+ Tegenwoordig danken gelovigen alles aan god, eten, onderdak, terwijl ze er òf zelf voor zorgen door te werken òf de staat er voor zorgt door een uitkering. Ik gun het alle mensen van harte, uitkeringen, maar ga dan niet god er voor danken.

Zo. En nu maar weer on topic. :) Het blijft een raar verhaal, snap niet dat mensen zó kunnen denken.. Je ruikt het toch? :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:43

Volgens mij snap jij het principe "geloof" niet helemaal. :+

TrippleT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:48

Misschien mag het ook wat genuanceerder? Je hebt gelovigen en je hebt gelovigen... Maak er dan gewoon van dat sommigen mensen op een bepaalde manier handelen, wat in strijd is met hun geloofsovertuiging. Dat klinkt al iets beter:). Danku!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:53

Nou idd Faelivrin, je generaliseert nu behoorlijk.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:01

Prima, gelukkig mogen we allemaal wat anders denken. :) En het 'principe' geloof is blijkbaar ook voor de ene gelovige weer anders dan voor de andere gelovige. Kan heus wel met gelovigen door 1 deur maar als je zulke dingen in je hoofd haalt ben je wel een beetje doorgedraaid in je geloof. Maar, om dan maar het boetekleed aan te trekken; excusses voor mijn uitspraken en het offtopic gaan. Het is en blijft een raar verhaal, of je nu wel of niet geloofd. :)

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:05

Faelivrin schreef:
Je snapt het niet. We hebben het niet over die dooie vent, maar over het geld wat gelovigen krijgen van de staat terwijl ze god er voor danken. Dàt is hypocriet.

Kijk, jij snapt me! :P

Karin schreef:
De beste man was arbeidsongeschikt en had dus recht op een WAO-uitkering. Dan had hij die maar niet moeten aannemen?

Tuulk. Zo werkt het bij jou, bij mij, bij de meeste mensen. Echter, als jij dusdanig van mening bent dat de huidige wereld slecht is, geloof in God de redding is en onze Here wel voor ons zorgt...? Schijnbaar toch niet zo goed want ze willen wél die uitkering aannemen. Huichelen heet dat als ik me niet vergis.

TrippleT schreef:
Misschien mag het ook wat genuanceerder? Je hebt gelovigen en je hebt gelovigen... Maak er dan gewoon van dat sommigen mensen op een bepaalde manier handelen, wat in strijd is met hun geloofsovertuiging. Dat klinkt al iets beter:). Danku!

Dat geef ik dus ook aan, en dat is ook wat ik van Faelivrin begrijp. Ieder zijn ding, iedere gek zijn gebrek. Iedereen moet lekker dát doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Maar niet God verheerlijken en ondertussen wél geld aannemen voor onderhoud omdat onze lieve heer daar toch ineens niet zo goed voor kan zorgen. Daarmee verspeel je toch wel alle mogelijke geloofwaardigheid. (haha, ik maakte een grapje met het woord geloof }:0 )

En voordat nu weer iemand zich op zijn teentjes getrapt voelt, nee, daar bedoel ik niet alle gelovigen mee en probeer ik niet iedereen mee over 1 kam te scheren. Ik bedoel daar heel specifiek de fanatici zoals deze mensen in Friesland mee.
Laatst bijgewerkt door Niezel op 25-06-10 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:07

Wie vrij van zonde is werpe de eerste steen - om maar even in bijbelse sferen te blijven. ;)

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:07

Deze mensen hadden hun eigen geloof met diensten in eigen huis.
Zeiden wel hallo tegen buren, maar verder sociaal onhandig (als ik de krant mag geloven).

Maar 4 jaar lang een uitkering op je bankrekening krijgen en niets gaat eraf.
Ik snap dat veel bankzaken automatisch gaan, maar dat de bank dat niet is opgevallen??

En een lijk stinkt wel, maar na 4 jaar zal het wel wat meevallen. En ach, alles went :+ :P

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:10

Karin schreef:
Wie vrij van zonde is werpe de eerste steen - om maar even in bijbelse sferen te blijven. ;)

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen - Johannes 8:7 ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:11

Kijk, jij kent je klassiekers beter dan ik. Andere vertaling, denk ik. ;)

Mijn punt mag duidelijk zijn: generaliseren lijkt me niet nodig.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:12

Ja, ik ga me ergens anders vermaken, jammer dat alles word genegeerd of 'generaliseren' word genoemd. :)

Ben benieuwd of ze nog worden vervolgt!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:18

Zijn wel mensen van deze familie die inderdaad geen uitkering hebben aangenomen, omdat 'god' wel voor ze zorgt.
Maar inderdaad, zo denken wij hier ook over die mensen. Wel drinken en vreten (want ze zijn echt onhebbelijk dik) en de staatskas plukken, maar voor de rest vinden ze heel de wereld slecht, behalve zichzelf natuurlijk.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:15

of ze dik zijn weet ik niet, maar dat ze geen toegevoegde waarde hebben voor de maatschappij, daar ga ik wel van uit.

Hebben die lui ooit wel 1 dag in hen leven hun eigen boterham verdiend???

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:21

Nee, de meesten van hen hebben nog nooit wat gedaan in hun leven, volgens mijn vader dan. Alleen die man die nu dan dood is, was vroeger vrachtwagenchauffeur.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:22

god heeft er toch ook voor gezorgd dat die man arbeidsongeschikt raakte?? Laat m dan de rest ook rgeelen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:32

Zullen we in dit topic ontopic blijven zonder gelovigen om de andere post een draai om de oren te geven? Dank u. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:14

Gelovig of niet, een steekje los of niet, sociaal of niet, je laat niet iemand 4 jaar aan zijn lot over.
Dat kan gewoon echt niet. Je moet toch op zijn minst zwaar gewetenloos en doof, stom, blind en niet in staat om te ruiken zijn, wil je dat voor elkaar krijgen...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:03

hoe is het mogelijk he? bij ons thuis vielen de monden echt open toen we het op het nieuws zagen. ik kan me echt niet voorstellen hoe het mogelijk is. vind alleen dat er in de media weer veel aandacht wordt geschonken aan de religieuze achtergrond terwijl daardoor vele andere variabelen die (ook) meespeelden of mee konden spelen in het niet vallen