de pil gaat uit het basispakket?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:03

De pil slik je niet alleen daarvoor hoor M_D_H

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:08

KiWiKo schreef:
ik was voor de ingreep ook bijverzekerd :D :D ben niet helemaal achtelijk :D :D

maar alsnog schijnt het erg moeilijk te zijn........

in je basisverzekering zit het dus NIET......... Ik kon het betalen om me bij te verzekeren...... maar er zijn een hoop mensen die dat niet kunnen!!

nouja, hoe dan ook, ik hoef het gelukkig niet te betalen. ik kon het zien staan in de polis, maar heb voor de zekerheid gebeld of ik het goed snapte wat er stond: en jawel.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:09

Pollewoppy schreef:
Je bedoelt in de tijd met het ziekenfonds en particuliere verzekeringen?

ja dat bedoelde ik dank je

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:10

Ik vind het nogal vreemd, helemaal omdat sommige het niet alleen gebruiken als anticonceptie maar ook voor een hele onregelmatige menstruatie of andere dingen waar ze tegen helpen... Aan de andere kant snap ik ook wel dat ze een grens moeten stellen en 21 ben je volwassen. en het is ook nog eens goed tegen de vergrijzing :D

Wat ik schokkender vind zijn de loopmiddelen die er uit gehaald worden (krukken, rollaters etc)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:10

M_D_H schreef:
als ik ooit een kind heb die met 14 de pil nodig denkt te hebben omdat ze graag met haar kinder liefde het bed in duikt...
dan kan ik je wel vertellen dat het huis te klein is!!!!

Dan doet ze het stiekem overdag achter een schuurtje.... zonder voorbehoedsmiddelen....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:11

Suzanne F. schreef:
M_D_H schreef:
als ik ooit een kind heb die met 14 de pil nodig denkt te hebben omdat ze graag met haar kinder liefde het bed in duikt...
dan kan ik je wel vertellen dat het huis te klein is!!!!

Dan doet ze het stiekem overdag achter een schuurtje.... zonder voorbehoedsmiddelen....

Inderdaad... Zo gaat dat tegenwoordig...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:12

doe mijn kind maar gewoon lekker thuis, met voorbehoedsmiddel.......... of ik er nou wel of niet aan toe ben

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:13

vibabu schreef:
Ik vind het nogal vreemd, helemaal omdat sommige het niet alleen gebruiken als anticonceptie maar ook voor een hele onregelmatige menstruatie of andere dingen waar ze tegen helpen... Aan de andere kant snap ik ook wel dat ze een grens moeten stellen en 21 ben je volwassen. en het is ook nog eens goed tegen de vergrijzing :D

Wat ik schokkender vind zijn de loopmiddelen die er uit gehaald worden (krukken, rollaters etc)

Ik moest een jaar geleden toen ik 22 was al krukken betalen in het zkh..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:14

KiWiKo schreef:
doe mijn kind maar gewoon lekker thuis, met voorbehoedsmiddel.......... of ik er nou wel of niet aan toe ben

Zegt mijn ma ook... Dan weet ze tenminste waar ik ben en met wie.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:15

KiWiKo schreef:

Ik zeg geen seks toch je 18de, is het hele gedoe met voorbehoedsmiddelen afgelopen :=
Weet alleen niet hoe te bewerkstelligen

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:16

Loiz schreef:

weet ik...
ik slik hem ook niet alleen daarvoor...
iets beter op alle posten letten voor je iets plaatst...
dank u ;)

het was een reactie op horsii die zei dat je als 14 jarige oid de risicos neit beseft van onveilige seks...
vandaar ;)

nu we het toch over 14 jarige hebben...
waarom moeten wij 20 jarigen en ouder veranwoordelijk genoeg zijn om te beseffen dat je een anticonceptie middel nodig hebt...
terwijl er toch ook ouders zijn die hun verantwoordelijkheid moeten dragen over hun 14 jarige kind...
DIE TOTAAL NOG NIET NAAR BED HOEFT TE GAAN MET HAAR KINDERLIEFDE!!!!!!
ik bedoel maar wat weten zij nou van sex liefde enz...

mischien ben ik ouderwets opgevoed...
maar ik ben daarbij ook nog eens vrij opgevoed...
mijn ouders hebben mij genoeg veranwoordelijkheids gevoel mee gegeven...
zodat ik niet zo jong met iemand naar bed ben gegaan...

het is pure bullshit dat dat tegenwoordig zogenaamd niet meer schijnt te kunnen!!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:18

M_D_H schreef:
Loiz schreef:

weet ik...
ik slik hem ook niet alleen daarvoor...
iets beter op alle posten letten voor je iets plaatst...
dank u ;)

het was een reactie op horsii die zei dat je als 14 jarige oid de risicos neit beseft van onveilige seks...
vandaar ;)

nu we het toch over 14 jarige hebben...
waarom moeten wij 20 jarigen en ouder veranwoordelijk genoeg zijn om te beseffen dat je een anticonceptie middel nodig hebt...
terwijl er toch ook ouders zijn die hun verantwoordelijkheid moeten dragen over hun 14 jarige kind...
DIE TOTAAL NOG NIET NAAR BED HOEFT TE GAAN MET HAAR KINDERLIEFDE!!!!!!
ik bedoel maar wat weten zij nou van sex liefde enz...

mischien ben ik ouderwets opgevoed...
maar ik ben daarbij ook nog eens vrij opgevoed...
mijn ouders hebben mij genoeg veranwoordelijkheids gevoel mee gegeven...
zodat ik niet zo jong met iemand naar bed ben gegaan...

het is pure bullshit dat dat tegenwoordig zogenaamd niet meer schijnt te kunnen!!

Ik denk niet dat iedere ouder ervan op de hoogte is dat zn kind een potje wil wippen ;)
Ben het wel met je eens, het slaat nergens op maarja de jeugd van tegenwoordig ;) hihi

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:19

hou toch op :D :D :D

kinderen hebben tegenwoordig al sex op hun twaalfde :)

je kan natuurlijk ook als ouder zijnde je kop in het zand steken en op moment supreme je kind naar een oudtante in canada sturen..........

en IK, ik ben er niks aan toe dat mijn kind sex zal hebben........... kinderen hebben GEEN sex, net zoals ouders GEEN sex hebben........... maar helaas het gebeurd
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 22-06-10 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:20

faye1995 schreef:
vibabu schreef:

Ik moest een jaar geleden toen ik 22 was al krukken betalen in het zkh..

Wat vreemd, vorig jaar kon ik krukken ophalen even handtekening dat ik ze had, paar weken later teruggebracht geen kosten of iets. En ik ben nu 22...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:22

nou ja,
dan zal ik wel ouderwets opgevoed zijn...
of zullen mijn ouders gewoon heel erg goed in opvoeden zijn...
maar ik heb zoiets nooit gedaan... :P
ach mijn broertje komt met zijn 12 jaar nu pas om de hoek kijken...
we zullen wel zien of de geschiedenis zich herhaalt...
en me ouders idd super goed kunnen op voedden...
af dat me broertje straks met zijn 12 jaar al papa is :') _O-

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:24

KiWiKo schreef:

je kan natuurlijk ook als ouder zijnde je kop in het zand steken en op moment supreme je kind naar een oudtante in canada sturen..........

en IK, ik ben er niks aan toe dat mijn kind sex zal hebben........... kinderen hebben GEEN sex, net zoals ouders GEEN sex hebben........... maar helaas het gebeurd

:D:D:D:D Komt toch het idee van de abortuskliniek weer bovendrijven :)*

het is toch van de zotte, 12 jaar en seks... Oke ik ben 23 en klink vast als een oma maar echt het slaat op stront.
Tuurlijk, je kop in t zand steken heeft geen zin, maar hoe te voorkomen dat een kind met iemand naar bed wil... dat is de vraag!

Enne het dikgedrukte; Hoop niet dat jij het helaas vindt dat ouders (zoals jijzelf) seks hebben hihihih

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:27

De pil uit het basispakket. Dat wordt een gedoe.
Ik heb een basisverzekering en heb een kleine betalingsachterstand dus ik mag ook mijn verzekering niet verhogen (had ik anders allang gedaan).
Ik ben er niet blij mee..wordt er eerlijk gezegt heel erg nerveus van maar goed.. we zien wel.

Nu massaal naar de apothekers en de pil inslaan? :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:30

faye1995 schreef:

het is toch van de zotte, 12 jaar en seks... Oke ik ben 23 en klink vast als een oma maar echt het slaat op stront.
Tuurlijk, je kop in t zand steken heeft geen zin, maar hoe te voorkomen dat een kind met iemand naar bed wil... dat is de vraag!

Enne het dikgedrukte; Hoop niet dat jij het helaas vindt dat ouders (zoals jijzelf) seks hebben hihihih

super vulgair ............ maar deze 41 jarige heeft een heel gaaf sexleven :D :D :D

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:31

KiWiKo schreef:
faye1995 schreef:

super vulgair ............ maar deze 41 jarige heeft een heel gaaf sexleven :D :D :D

schrok al :D

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:32

Ja heb het ook gehoort. Niet echt blij mee zegmaar......Maar voor mensen tot 25 ofzo?? zeiden ze ben je wel verzekerd.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:33

nanette1 schreef:
Ja heb het ook gehoort. Niet echt blij mee zegmaar......Maar voor mensen tot 25 ofzo?? zeiden ze ben je wel verzekerd.

Dan heb jij niet goed geluisterd ;)
Het is tm 20 jaar!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:33

De zorg wordt oa ook door apotheken onbetaalbaar.
Ik heb begin van het jaar mijn spiraaltje laten vervagen. Ik moest bij de apotheek de mirena bestellen en de huisarts zou hem plaatsen. Alleen de huisarts kreeg het niet voor elkaar, want kon van de gene die er al zat de touwtjes niet vinden. Moest vervolgens naar de geneacoloog. Die zit naast mijn huisarts in het zelfde gebouwtje. Hij heeft mijn mirena vervangen, maar wel met een mirena vanuit het van Wheel Bethesda ziekenhuis uit Dirksland. Die hebben zeg maar een afdeling bij ons in Brielle. Hij zei toen ik die mirena wilde geven die ik moest halen van mijn huisarts, dat ik die beter kon terug brengen, maar alleen de apotheek neemt het niet terug.
Kreeg van de week de rekening.
Mirena bij de apotheek kost E 140,-
Geneacoloog incl spiraal en plaatsen was E 100,-

Waarom kost een mirena via de apotheek 50% meer dan de hele behandeling via het ziekenhuis incl alles
!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:34

KiWiKo schreef:

Ey ehh dit klopt zo ongeveer wel hoor....Ken genoeg mensen die op hun 12e al ontmaagd zijn ;)

Iemandiemand

Re: de pil gaat uit het basispakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:35

nouja zat toch aardig in de buurt met mijn 25??? :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:36

nou gooi die vraag eens neer bij het NzA...............

de nederlandse Zorgautoritheid

doe het maar eens.......... vraag maar hoe dat kan.........