Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:en daarom moet je je tegenwoordig in 6voud kunnen identificeren hier![]()
vroegah ging ik naar de bank en dan was het "he Kim, hoest met peerd/man/huis/ moeder/vader??? en dan kreeg je je geld mee.............
moet je nu proberen![]()
janesmith schreef:KiWiKo schreef:en daarom moet je je tegenwoordig in 6voud kunnen identificeren hier![]()
vroegah ging ik naar de bank en dan was het "he Kim, hoest met peerd/man/huis/ moeder/vader??? en dan kreeg je je geld mee.............
moet je nu proberen![]()
Nu mag je blij zijn als je een deel van je eigen geld meekrijgt van ze.
Electra63 schreef:Daar heb je gelijk in Mindim.
Maar de vraag was, kan je door een huwelijk te verbieden, kindersterfte/gehandicapten voorkomen?
KiWiKo schreef:en daarom moet je je tegenwoordig in 6voud kunnen identificeren hier![]()
moet je nu proberen![]()
Electra63 schreef:Daar heb je gelijk in Mindim.
Maar de vraag was, kan je door een huwelijk te verbieden, kindersterfte/gehandicapten voorkomen?
Alane schreef:Electra63 schreef:Daar heb je gelijk in Mindim.
Grote kans dat wanneer er met een niet verwante getrouwd wordt er evenmin een niet-gehandicapt kind komt.
Daarnaast Veroorzaakt inteelt geen defect.
En in NL komt/kwam het ook voor: Volendam is een bekende.
Alane schreef:Electra63 schreef:Daar heb je gelijk in Mindim.
Grote kans dat wanneer er met een niet verwante getrouwd wordt er evenmin een niet-gehandicapt kind komt.
Hermelientje schreef:Hoogervorst (minister volksgezondheid namens VVD in Balkenende II en III) heeft ook al de mogelijkheid onderzocht om een verbod in te voeren. Wetenschappelijk gezien bleek er geen echte reden voor een verbod. Het probleem is complexer precies zoals Alane al heeft uitgelegd.
Aangezien er medisch wetenschappelijk niet viel aan te tonen dat er echt een noodzaak is kan een dergelijk verbod van Nederland dan gezien worden als een maatregel die uitsluitend bedoeld is om emigratie tegen te gaan. Een dergelijke maatregel zou dus kunnen worden aangevochten door toevallig verliefde neven/nichten die helemaal niet meer verwant zijn dan anderen mensen die geen neef/nicht zijn. Zij zijn dan namelijk het slachtoffer van een verkapte anti-emigratiemaatregel.
janesmith schreef:jameyskatje schreef:dus dan zijn we toch verder van huis? ze kunnen gewoon bij het marokkaanse consulaat een huwelijk regelen hoor. zonder dit eerst voor de nederlandse wet te doen. dus inderdaad, dan lopen ze sociale en economische rechten mis.. waar uiteindelijk bij problemen de kinderen de dupe weer kunnen worden op hun beurt. veel verder van huis dus. het gebeurd weinig, dus snap ik uberhaupt de ophef niet. men moet het lekker zelf weten. kennis is voor iedereen beschikbaar. drugs en roken is ook slecht tijdens zwangerschap, dat is ook legaal. stomme vergelijking, maar ik zie het probleem niet. de overheid wilt ons al veel te veel controleren, we worden geleefd maar laat mensen lekker zélf leven
Zo makkelijk is dat niet, want hoe gaan ze aan een verblijfsvergunning komen voor de bruid of bruidegom? Voorheen kon dat onder de noemer gezinshereniging, maar die vlieger gaat niet meer op als ze een niet wettig huwelijk hebben.
jantergouw schreef:Alane schreef:Grote kans dat wanneer er met een niet verwante getrouwd wordt er evenmin een niet-gehandicapt kind komt.
Inteelt veroorzaakt de defecten ook niet maar maakt de kans op het doorgeven van defecten wel groter.
Aangezien de geleerden er niet uit zijn of het nu wel of niet de reden is van het verhoogde aantal miskramen en afwijkingen bij de groepen waar inteelt cultureel gezien gebruikelijk is,vind ik dat je dan het zekere voor het onzekere moet nemen en het geheel proberen uit te sluiten.Ik lees vaak een reactie in de trant van dat het niet bewezen is dat het veel kwaad kan en het daarom niet verboden hoeft te worden.Je kunt het ook van de andere kant benaderen en zeggen dat er nergens bewijs is dat het geen kwaad kan dus kun je het beter uitsluiten tot er wel een algemene conclusie is over het wel of niet schadelijke karakter.
russel schreef:Zo vroeg iemand waarom hij een boete kreeg voor het niet dragen van een gordel door zijn kinderen op de achterbank, moesten ze toch zelf weten als ze zich kapot zouden rijden??? Waarom bemoeit de overheid zich daarmee??? Je zou zeggen, plausibel, maar wat kost het de staat als je invalide bent geworden? En zo is het nu dus ook zo....logisch toch? Je hoeft toch niet met de dochter van de zus van je moeder te trouwen om te kunnen overleven in dit land????
Alane schreef:russel schreef:Zo vroeg iemand waarom hij een boete kreeg voor het niet dragen van een gordel door zijn kinderen op de achterbank, moesten ze toch zelf weten als ze zich kapot zouden rijden??? Waarom bemoeit de overheid zich daarmee??? Je zou zeggen, plausibel, maar wat kost het de staat als je invalide bent geworden? En zo is het nu dus ook zo....logisch toch? Je hoeft toch niet met de dochter van de zus van je moeder te trouwen om te kunnen overleven in dit land????
Dan beslis je als ouder over het leven van je kinderen....... en dan zou je je moeten afvragen met zo'n antwoord of die kinderen wel zo veilig zijn thuis, en hoe veilig de omgeving van die ouder als die zo nonchalant omgaat met het eigen leven en die van de kinderen?
Vroegah waren ze niet wijzer, en dat terwijl de koningshuizen zeer nauw verwant waren...
bijv.: trouwde Elisabeth met haar neef, Keizer van Oostenrijk, beide moeders waren zusters.
kamsel schreef:Iedereen die tegen is: jullie zijn dus ook tegen IVF en vrouwen na hun 30e moeten ook maar stoppen met het krijgen van kinderen?
Dit allemaal omdat ergens in bergen van Marokko een geïsoleerd volkje leeft dat al generatie op generatie put uit een beperkte genenpoel en hierdoor meer afwijkingen heeft?
Om nog maar niet te spreken van dragers van erfelijke afwijkingen. Mensen die drager zijn van bijvoorbeeld een kankergen mogen dus ook geen kinderen meer? De kans dat ze dat gen doorgeven, ook al trouwen ze niet eens in de familie, is zoveel malen groter dan afwijkingen die voortkomen uit een eenmalig huwelijk binnen de familie...
Daarnaast vraag ik me af hoe betrouwbaar de getallen überhaupt zijn met de invoering van de 20 weken echo. Hiermee kunnen veel meer afwijkingen gezien worden en kan de zwangerschap nog beëindigd worden. Hoeveel zwangerschappen worden nog afgebroken in die periode? Ik denk dat het percentage afgebroken zwangerschappen in die late periode bij moslims lager is dan bij bv autochtonen en dus automatisch dat er meer kinderen met een afwijking geboren worden. Trouwens ook een interessante.. Als de 20 weken echo niet goed is, moet de zwangerschap dan verplicht afgebroken worden?
kamsel schreef:Russel het fijne van dit land is dat je niet hoeft te trouwen met de dochter (of zoon) van de zus van je moeder om te overleven maar als je dat nou graag wil dan mag dat
janesmith schreef:Zaina schreef:ik heb verder niet heel het topic doorgelezen, maar ik vind het persoonlijk een beter idee om alle drank, drugs en tabak te verbieden ivm de volksgezondheid
Die 3 brengen jaarlijks ongeveer 10 miljard euro in het laatje, hoe gaan we dat opvangen?