zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:33

Hitler wilde alle joden dood hebben. Wilders wil moslims terug hebben in hun eigen land omdat ze hier de boel verstieren maar ze hoeven niet dood. Vind ze niet erg op elkaar lijken hoor.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:35

Shiloh, dat kan wel zo zijn maar ik kon me echt niet vinden in jou uitspraken. via Krips post kan ik er iig heel wat meer inkomen aangezien ik nou ong. weet hoe die parallel er uit ziet en niet '' hij zegt het zelfde als hitler deed''.. want dat is gewoon niet zo.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:36

Breezy: En met die post ga je weer precies aan mijn pleidooi voorbij :). Als je even terug leest is dat ook niet wat ik aan vergelijking zie. Die vergelijking/parallel zit in een heel andere hoek.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:38

Marian_ schreef:
Shiloh, dat kan wel zo zijn maar ik kon me echt niet vinden in jou uitspraken. via Krips post kan ik er iig heel wat meer inkomen aangezien ik nou ong. weet hoe die parallel er uit ziet en niet '' hij zegt het zelfde als hitler deed''.. want dat is gewoon niet zo.

Hij zegt in de basis in mijn ogen nog steeds dezelfde dingen. Tuurlijk zijn er ook dingen die niet hetzelfde zijn. Niet iedereen is nou even handig in zijn mening uiteenzetten. Maar Krips zet wel precies neer wat ik ook bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:38

Ik snap sowieso het hele drama al niet. Als moslims hier echt weg zouden gaan ( en dan heb ik het niet over de bombardementen die ze gaan uitvoeren en oorlog voeren met NL) Dan zouden er veel banen vrij komen en mensen die lang werkloos zijn weer aan de bak komen. Er komen huizen vrij voor de daklozen en de economie zal dan ook beter gaan.

Zeker in tijden van crisis moet er eerst aan de Nederlanders gedacht worden en dan pas aan anderen.

@Krips mijn post was ook niet voor jou bedoelt. Ik loop een beetje achter met het topic.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:41

Uhh.. Moslims zijn ook Nederlanders.. En sorry ik heb me net heel erg netjes en alles geuit met mijn parallel.. Maar wat je nu zegt Breezy klinkt wel heel erg als eigen volk eerst.. Alle moslims weggaan? Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:42

breezy302 schreef:
Ik snap sowieso het hele drama al niet. Als moslims hier echt weg zouden gaan ( en dan heb ik het niet over de bombardementen die ze gaan uitvoeren en oorlog voeren met NL) Dan zouden er veel banen vrij komen en mensen die lang werkloos zijn weer aan de bak komen. Er komen huizen vrij voor de daklozen en de economie zal dan ook beter gaan.

Zeker in tijden van crisis moet er eerst aan de Nederlanders gedacht worden en dan pas aan anderen.

Dat KAN toch gewoon niet. Je kunt toch niet zeggen
"Ja is goed hoor, kom maar binnen, bouw je leven maar, investeer maar in het land hier

Ow jeetje, het gaat wel slecht met ons

Iedereen die hier niet hoort moet weer vertrekken."

Dat vind ik dus echt onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:45

Krips schreef:
Uhh.. Moslims zijn ook Nederlanders.. En sorry ik heb me net heel erg netjes en alles geuit met mijn parallel.. Maar wat je nu zegt Breezy klinkt wel heel erg als eigen volk eerst.. Alle moslims weggaan? Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp

Nee hoor je begrijpt mij helemaal niet verkeerd, tenminste je begrijpt mij een beetje. Als ze allemaal weg zouden gaan zou het mij niet uitmaken maar het hoeft niet maar wel de criminelen en werklozen. Dit land is in crisis. En moslims vind ik GEEN Nederlanders. Vraag het maar aan een willkeurig moslim op straat wat ze zijn. 9 van de 10 zeggen Turk of marrokaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:46

Shiloh schreef:
breezy302 schreef:

Dat KAN toch gewoon niet. Je kunt toch niet zeggen
"Ja is goed hoor, kom maar binnen, bouw je leven maar, investeer maar in het land hier

Ow jeetje, het gaat wel slecht met ons

Iedereen die hier niet hoort moet weer vertrekken."

Dat vind ik dus echt onzin.

Ik vind het onzin dat wij last moeten hebben van mensen die zich hier als idioten en gekken gedragen. ( ik heb het hier NIET over de allochtonen die zich wel hebben aangepast )

Eigen volk klinkt cru maar an al die jaren mogen de Nederlanders ook weer eens op de eerste plaats komen, als wij naar Marokko/Turkije you name it gaan, krijgen wij ook geen voorkeursbehandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:47

Shiloh ik vind het geen onzin. Vind het belachelijk dat elke buitenlander hier maar kan komen en alles op een dienblad gepresenteerd krijgt. Zelf weigeren te werken en maar overlast veroorzaken nou ga dan maar weg en kom nooit meer terug.

Overigens en dit zet ik expres in capslock omdat ik niet wil dat hier overheen gelezen wordt maar ik bedoel hier geen geschreeuw mee.

DE MOSLIMS DIE OVERLAST VEROORZAKEN ZIJN DE 2DE OF 3DE GENERATIE. DE MOSLIMS DIE HEBBEN GEHOLPEN IN TIJDEN VAN NOOD VEROORZAKEN GEEN OVERLAST.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:48

Het gaat helemaal niet om eigen volk eerst! het gaat erom dat iedereen gelijk wordt behandeld en dat niet een minderheid met de argument discriminatie wordt betutteld.

Iedereen gelijk en niet eigen volk eerst.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:49

moslim, hollander of marokaan ieder die zig niet kan gedragen binnen ons land mag van mij er uit... het hoger op gooien van straffen zal denk ik beter werken dan 2 gropen tegen elkaar uit spelen..

Shiloh

Dat er maatregelen moeten zijn voor mensen die zich misdragen lijkt me een punt waar niemand het oneens mee kan zijn.

Het gaat mij echter te ver om te zeggen dat die problemen door de Islam komen.

Adil

Shiloh schreef:
Kun je vinden, maar ik ga ook niet elke statement die ik maak lang en breed uitgebreid uit de doeken doen zodat ik me aan alle kanten indek. Die uitspraak was misschien wat onhandig, sorry. Maar dat maakt niet minder dat ik niet bij mijn mening blijf.

Overigens zal Hitler dergelijke uitspraken wel degelijk gedaan hebben, anders was die mening destijds over het Jodendom ook niet ontstaan. En als Hitler het zelf niet heeft gezegd, dan waren het zijn partijgenoten wel.

Hitler gaf de Joden de schuld van de werkeloosheid onder de Duitse burgers....Heel wat anders dus...

Anoniem

seren daar heb jij ook groot gelijk in! Nederlanders mogen geen Nederlandse vlag op hun kleding hebben maar moslims wel anders gooien ze wel ergens een bom op.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:50

breezy302 schreef:
Shiloh ik vind het geen onzin. Vind het belachelijk dat elke buitenlander hier maar kan komen en alles op een dienblad gepresenteerd krijgt. Zelf weigeren te werken en maar overlast veroorzaken nou ga dan maar weg en kom nooit meer terug.

Overigens en dit zet ik expres in capslock omdat ik niet wil dat hier overheen gelezen wordt maar ik bedoel hier geen geschreeuw mee.

DE MOSLIMS DIE OVERLAST VEROORZAKEN ZIJN DE 2DE OF 3DE GENERATIE. DE MOSLIMS DIE HEBBEN GEHOLPEN IN TIJDEN VAN NOOD VEROORZAKEN GEEN OVERLAST.

met aanvulling op de laatste zin: hun waarderen onze hulp tenminste en wij die van hun ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:50

HindaFree schreef:
moslim, hollander of marokaan ieder die zig niet kan gedragen binnen ons land mag van mij er uit...

Zetten we al die criminele Hollanders op Aruba :=

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:51

Nicolletje schreef:
HindaFree schreef:
moslim, hollander of marokaan ieder die zig niet kan gedragen binnen ons land mag van mij er uit...

Zetten we al die criminele Hollanders op Aruba :=

gezellie naast Joran :Y)

Eight

Het is ook niet zo raar dat het in ons land niet goed loopt.
Multicultureel, meerdere culturen door elkaar.
Dus ook meerdere waarden en normen, dan is het logisch dat je je aan elkaar gaat ergeren.
Verschillende standpunten etc.
Ik ben het trouwens met Wilders eens, het wordt te gek, hij zegt het alleen op een foute manier, maar heeft veel goede standpunten.
Van de gastarbeiders (1e generatie) hebben we geen last gehad, de generatie van nu moet alleen echt nodig op zijn plek gezet worden.
En dan heb ik het niet alleen over de allochtonen, maar ook over de Nederlanders zelf. Zwaardere straffen en iedereen gewoon nederlands spreken/werken.

Anoniem

Shiloh schreef:
Dat er maatregelen moeten zijn voor mensen die zich misdragen lijkt me een punt waar niemand het oneens mee kan zijn.

Mij niet hoor. Ben die idioten die al qaida krijsen en alah dit en alah dat echt spuugzat. Alles kunnen ze flikken uit naam van alah en de overheid is te schijterig om er iets aan te doen want anders wordt er ergens een bom gegooit. Die dreigementen zijn er al geweest en een paar zijn verijdeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:52

HindaFree schreef:
breezy302 schreef:

met aanvulling op de laatste zin: hun waarderen onze hulp tenminste en wij die van hun ;)

Ik snap je even niet... Ben blijkbaar blonT haha

edit: na nog een keer lezen snap ik je wel en idd.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:53

[quote="breezy302"]Dan zouden er veel banen vrij komen en mensen die lang werkloos zijn weer aan de bak komen. Er komen huizen vrij voor de daklozen en de economie zal dan ook beter gaan.

/quote]

hun doen meestal het werk waar jij en ik te lui voor zijn ;) (net zo als de polen sla plukken)

Krips

Ik heb hier gewoon geen zin meer in. Iedereen die een moslim een buitenlander vind, prima. Maar door iemand een buitenlander te noemen laat je iemand zich niet echt welkom voelen in de maatschappij en zullen zij zich buitenlander blijven voelen. Is dat waar we naar streven? Dit land is inderdaad in crisis, en daar hebben de allochtonen helemaal niets en ook maar niets mee te maken. En jongens. Alsjeblieft zeg, zo slecht hebben wij het hier in Nederland niet hoor. De rest van de wereld verhongerd maar wij hebben hier last van een iets neergaande conjuctuur. En dan nog komen wij als een van de economisch stabielste landen uit de bus. We zijn een van de welvarendste landen ter wereld. Dus dat pessimisme lijkt me helemaal niet gepast. En als iedereen maar door wil gaan als de Islam zien als een verschrikkelijke godsdienst en alle allochtonen als criminelen. Be my guest. Maar verwacht dan ook niet dat ze zich zullen aanpassen aan de bekrompen intolerante Nederlander die zo naar ze kijkt. Dat zou ik ook niet doen. Alle partijen willen hetzelfde. Een land waarin mensen vreedzaam samenleven en iedereen in respect samenleeft. De manier waarop sommige tot die situatie willen komen vind ik uiterst vreemd. Wat schiet je nou op met het tot zondebok maken van een hele bevolkingsgroep. Maargoed, het beeld is geschets. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid.

Nic

Shiloh schreef:

er zijn 2 dingen gaande:

De Islam zet zichzelf soms bedreigend op de wereldkaart, alsof ze de macht willen overnemen.
De Marokkanen hier gedragen zich niet allemaal even netjes.

Toevallig zijn de Marokkanen Moslim.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:54

Krips schreef:
Ik heb hier gewoon geen zin meer in. Iedereen die een moslim een buitenlander vind, prima. Maar door iemand een buitenlander te noemen laat je iemand zich niet echt welkom voelen in de maatschappij en zullen zij zich buitenlander blijven voelen. Is dat waar we naar streven? Dit land is inderdaad in crisis, en daar hebben de allochtonen helemaal niets en ook maar niets mee te maken. En jongens. Alsjeblieft zeg, zo slecht hebben wij het hier in Nederland niet hoor. De rest van de wereld verhongerd maar wij hebben hier last van een iets neergaande conjuctuur. En dan nog komen wij als een van de economisch stabielste landen uit de bus. We zijn een van de welvarendste landen ter wereld. Dus dat pessimisme lijkt me helemaal niet gepast. En als iedereen maar door wil gaan als de Islam zien als een verschrikkelijke godsdienst en alle allochtonen als criminelen. Be my guest. Maar verwacht dan ook niet dat ze zich zullen aanpassen aan de bekrompen intolerante Nederlander die zo naar ze kijkt. Dat zou ik ook niet doen. Alle partijen willen hetzelfde. Een land waarin mensen vreedzaam samenleven en iedereen in respect samenleeft. De manier waarop sommige tot die situatie willen komen vind ik uiterst vreemd. Wat schiet je nou op met het tot zondebok maken van een hele bevolkingsgroep. Maargoed, het beeld is geschets. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid.

En dit gaat dus niet in een multiculturele samenleving is gebleken.
Edit: waar ik dit op basseer, zie mijn eerdere bericht hier vlak boven.