Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marian_ schreef:Shiloh, dat kan wel zo zijn maar ik kon me echt niet vinden in jou uitspraken. via Krips post kan ik er iig heel wat meer inkomen aangezien ik nou ong. weet hoe die parallel er uit ziet en niet '' hij zegt het zelfde als hitler deed''.. want dat is gewoon niet zo.
breezy302 schreef:Ik snap sowieso het hele drama al niet. Als moslims hier echt weg zouden gaan ( en dan heb ik het niet over de bombardementen die ze gaan uitvoeren en oorlog voeren met NL) Dan zouden er veel banen vrij komen en mensen die lang werkloos zijn weer aan de bak komen. Er komen huizen vrij voor de daklozen en de economie zal dan ook beter gaan.
Zeker in tijden van crisis moet er eerst aan de Nederlanders gedacht worden en dan pas aan anderen.
Krips schreef:Uhh.. Moslims zijn ook Nederlanders.. En sorry ik heb me net heel erg netjes en alles geuit met mijn parallel.. Maar wat je nu zegt Breezy klinkt wel heel erg als eigen volk eerst.. Alle moslims weggaan? Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp
Shiloh schreef:breezy302 schreef:Ik snap sowieso het hele drama al niet. Als moslims hier echt weg zouden gaan ( en dan heb ik het niet over de bombardementen die ze gaan uitvoeren en oorlog voeren met NL) Dan zouden er veel banen vrij komen en mensen die lang werkloos zijn weer aan de bak komen. Er komen huizen vrij voor de daklozen en de economie zal dan ook beter gaan.
Zeker in tijden van crisis moet er eerst aan de Nederlanders gedacht worden en dan pas aan anderen.
Dat KAN toch gewoon niet. Je kunt toch niet zeggen
"Ja is goed hoor, kom maar binnen, bouw je leven maar, investeer maar in het land hier
Ow jeetje, het gaat wel slecht met ons
Iedereen die hier niet hoort moet weer vertrekken."
Dat vind ik dus echt onzin.
Shiloh schreef:Kun je vinden, maar ik ga ook niet elke statement die ik maak lang en breed uitgebreid uit de doeken doen zodat ik me aan alle kanten indek. Die uitspraak was misschien wat onhandig, sorry. Maar dat maakt niet minder dat ik niet bij mijn mening blijf.
Overigens zal Hitler dergelijke uitspraken wel degelijk gedaan hebben, anders was die mening destijds over het Jodendom ook niet ontstaan. En als Hitler het zelf niet heeft gezegd, dan waren het zijn partijgenoten wel.
breezy302 schreef:Shiloh ik vind het geen onzin. Vind het belachelijk dat elke buitenlander hier maar kan komen en alles op een dienblad gepresenteerd krijgt. Zelf weigeren te werken en maar overlast veroorzaken nou ga dan maar weg en kom nooit meer terug.
Overigens en dit zet ik expres in capslock omdat ik niet wil dat hier overheen gelezen wordt maar ik bedoel hier geen geschreeuw mee.
DE MOSLIMS DIE OVERLAST VEROORZAKEN ZIJN DE 2DE OF 3DE GENERATIE. DE MOSLIMS DIE HEBBEN GEHOLPEN IN TIJDEN VAN NOOD VEROORZAKEN GEEN OVERLAST.
Shiloh schreef:Dat er maatregelen moeten zijn voor mensen die zich misdragen lijkt me een punt waar niemand het oneens mee kan zijn.
Het gaat mij echter te ver om te zeggen dat die problemen door de Islam komen.
HindaFree schreef:breezy302 schreef:Shiloh ik vind het geen onzin. Vind het belachelijk dat elke buitenlander hier maar kan komen en alles op een dienblad gepresenteerd krijgt. Zelf weigeren te werken en maar overlast veroorzaken nou ga dan maar weg en kom nooit meer terug.
Overigens en dit zet ik expres in capslock omdat ik niet wil dat hier overheen gelezen wordt maar ik bedoel hier geen geschreeuw mee.
DE MOSLIMS DIE OVERLAST VEROORZAKEN ZIJN DE 2DE OF 3DE GENERATIE. DE MOSLIMS DIE HEBBEN GEHOLPEN IN TIJDEN VAN NOOD VEROORZAKEN GEEN OVERLAST.
met aanvulling op de laatste zin: hun waarderen onze hulp tenminste en wij die van hun
Shiloh schreef:Dat er maatregelen moeten zijn voor mensen die zich misdragen lijkt me een punt waar niemand het oneens mee kan zijn.
Het gaat mij echter te ver om te zeggen dat die problemen door de Islam komen.
Krips schreef:Ik heb hier gewoon geen zin meer in. Iedereen die een moslim een buitenlander vind, prima. Maar door iemand een buitenlander te noemen laat je iemand zich niet echt welkom voelen in de maatschappij en zullen zij zich buitenlander blijven voelen. Is dat waar we naar streven? Dit land is inderdaad in crisis, en daar hebben de allochtonen helemaal niets en ook maar niets mee te maken. En jongens. Alsjeblieft zeg, zo slecht hebben wij het hier in Nederland niet hoor. De rest van de wereld verhongerd maar wij hebben hier last van een iets neergaande conjuctuur. En dan nog komen wij als een van de economisch stabielste landen uit de bus. We zijn een van de welvarendste landen ter wereld. Dus dat pessimisme lijkt me helemaal niet gepast. En als iedereen maar door wil gaan als de Islam zien als een verschrikkelijke godsdienst en alle allochtonen als criminelen. Be my guest. Maar verwacht dan ook niet dat ze zich zullen aanpassen aan de bekrompen intolerante Nederlander die zo naar ze kijkt. Dat zou ik ook niet doen. Alle partijen willen hetzelfde. Een land waarin mensen vreedzaam samenleven en iedereen in respect samenleeft. De manier waarop sommige tot die situatie willen komen vind ik uiterst vreemd. Wat schiet je nou op met het tot zondebok maken van een hele bevolkingsgroep. Maargoed, het beeld is geschets. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid.