Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:36

Maar ik ook Sarabande....ben als de dood dat de PvdA gaat meeregeren

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:41

CDA, VVD en PVV... het land heeft nu richting nodig en niet teveel verschillende partijen die ieder een andere kant op willen zodat alle punten weer vier jaar worden uitgesteld. Paars+ kan elkaar wel tegenwicht bieden maar ik zie dat liever wanneer er geen crisis heerst.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:41

Lovely1 schreef:
CDA, VVD en PVV... het land heeft nu richting nodig en niet teveel verschillende partijen die ieder een andere kant op willen zodat alle punten weer vier jaar worden uitgesteld. Paars+ kan elkaar wel tegenwicht bieden maar ik zie dat liever wanneer er geen crisis heerst.

Ja lijkt me DE optie ;)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:42

sarabande schreef:
Je begint hem al aardig te knijpen he :D :D

Nog niet, want ik zie het helemaal niet gebeuren. Gaat mij puur om de hypocrisie van zo'n Cohen. Anderen aansporen om dingen te doen die hij zelf weigert. Ik houd van open vizier en geen gekonkel. Dit is een doorzichtige poging van Cohen en maakt duidelijk wat een beginner hij is in de politiek. Beginners horen eerst een tijdje te oefenen voordat ze met de grote jongens mogen spelen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:46

janesmith schreef:
sarabande schreef:

Nog niet, want ik zie het helemaal niet gebeuren. Gaat mij puur om de hypocrisie van zo'n Cohen. Anderen aansporen om dingen te doen die hij zelf weigert. Ik houd van open vizier en geen gekonkel. Dit is een doorzichtige poging van Cohen en maakt duidelijk wat een beginner hij is in de politiek. Beginners horen eerst een tijdje te oefenen voordat ze met de grote jongens mogen spelen.

Zoek maar eens in je vele linken hoe lang deze sluwe, hypocriete, knuffelende beginner al in de politiek zit. Als iemmand van de PVV begint te schelden betekent dat meestal dat ze niet kunnen winnen :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:01

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Zoek maar eens in je vele linken hoe lang deze sluwe, hypocriete, knuffelende beginner al in de politiek zit. Als iemmand van de PVV begint te schelden betekent dat meestal dat ze niet kunnen winnen :D

Als je dit al schelden noemt, dan ben je echt niks gewend. *D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:02

janesmith schreef:

Of jij bent verhard.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:14

Heino schreef:
janesmith schreef:

Of jij bent verhard.

Niet echt, maar het laat wel zien dat bepaalde stromingen echt te soft zijn. ;-)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:01

Ik vind dat geshop van partijen bij elkaar helemaal not done.

Het nederlandse volk heeft gesproken en de eerste partijen die een meerderheid vormen zijn VVD, PVV en PvdA, en dát zijn de partijen die een regering moeten vormen.
Door te gaan shoppen neem je de kiezer absoluut niet serieus. Je zegt: 'jullie mogen kiezen' maar als de keus bekent is zeg je: 'ja sorry hoor, maar met hém kan ik echt niet door 1 deur dus ik kijk even verder', (lees: naar iemand die jullie níet hebben gekozen)
Volstrekt belachelijk.

Het worden veronderstelt volwassen mensen te zijn. Dan zeg ik; niet l*llen maar poetsen!
Ze zitten daar in dienst van het volk, niet voor de leuk dan hadden ze een andere carriere moeten kiezen.
Als het volk heeft gekozen slik je je antipathiën maar in en doe je zoals grote mensen doen. Je stelt je professioneel op en gaat aan de slag om je baas (het volk) je duidelijke instructies heeft gegeven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:42

ranna schreef:
Ik vind dat geshop van partijen bij elkaar helemaal not done.

Het nederlandse volk heeft gesproken en de eerste partijen die een meerderheid vormen zijn VVD, PVV en PvdA, en dát zijn de partijen die een regering moeten vormen.
Door te gaan shoppen neem je de kiezer absoluut niet serieus. Je zegt: 'jullie mogen kiezen' maar als de keus bekent is zeg je: 'ja sorry hoor, maar met hém kan ik echt niet door 1 deur dus ik kijk even verder', (lees: naar iemand die jullie níet hebben gekozen)
Volstrekt belachelijk.

Het worden veronderstelt volwassen mensen te zijn. Dan zeg ik; niet l*llen maar poetsen!
Ze zitten daar in dienst van het volk, niet voor de leuk dan hadden ze een andere carriere moeten kiezen.
Als het volk heeft gekozen slik je je antipathiën maar in en doe je zoals grote mensen doen. Je stelt je professioneel op en gaat aan de slag om je baas (het volk) je duidelijke instructies heeft gegeven.

Gelukkig heeft HET VOLK het nog niet voor het zeggen en houden sommige partijen zich netjes aan de punten die ze hun eigen kiezers beloofd hebben.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:51

Een regering die Peter berooft om Paul te betalen, kan altijd rekenen op de steun van Paul.
PVDA G.B. Shaw

De meest succesvolle politicus is degene die het vaakst en het luidst zegt wat iedereen denkt.
PVV Theodoor Roosevelt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:09

De politiek is verrot. Nu wil de PVDA weer een aangifte gaan doen tegen nog onbekende leden van de Gemeenteraad van Amsterdam. En waarom? Omdat ze pissig zijn dat het publiek nu weet wat een vriendjespolitiek er bedreven wordt door de links lobby daar. Lees en huiver.

Citaat:
'Raad Amsterdam lekte naar de pers'
Waarnemend burgemeester Asscher van Amsterdam doet aangifte voor schending van de geheimhoudingsplicht. Hij zegt dat raadsleden hebben gelekt over de voordracht van een nieuwe burgemeester.
'RAAD AMSTERDAM LEKTE NAAR DE PERS'
Foto

Raadsleden zouden tegen de pers hebben gezegd dat de vertrouwenscommissie koos voor Annemarie Jorritsma (VVD) boven Eberhard van der Laan (PVDA). Hij kreeg uiteindelijk de voorkeur van de gemeenteraad.

Volgens Asscher behoren raadsleden zich aan de geheimhoudingsplicht te houden. Mocht er een onderzoek komen, dan wordt dat waarschijnlijk gedaan door de Rijksrecherche.

Waar is in hemelsnaam nog het advies van zo'n vertrouwenscommissie voor nodig als je het advies toch aan je laars lapt als het geen advies is van eigen kleur? Er moest en zou een PVDA burgemeester komen, vandaar dat het advies van die commissie genegeerd is. Zeg dat dan gewoon als gemeenteraad zijnde, en maak er geen schijnheilig spelletje van alsof het allemaal democratisch besloten is! Kost ons allemaal geld en helemaal voor jan doedel.

En dan vragen ze zich met uitgestreken gezicht nog af hoe het toch kan dat de burger het vertrouwen in de politiek kwijt raakt. Raar he? %) -:(-
Bron: RTL

sarabande

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:20

Komen er nog meer van die uit je duim gezogen conclusies .
Ik weet niet of je de interviews op TV gezien hebt, maar zelfs de fractievoorzitter van de VVD koos liever voor Van der Laan als Jorritsma, en daar kan ik me alles bij voorstellen
De juiste man op de juiste plaats.

Er staat dat de lekkende raadsleden nog onbekend zijn, hoe weet jij dan nu al te melden dat de PVDA erbij betrokken is. Ook Ascher doet aangifte vanuit zijn functie, niet vanuit de PVDA.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:59

Het allerbelangrijkste vind ik dat ze een advies van de vertrouwenscommissie naast zich neerleggen maar dat het volk dat niet mag weten. Waarom? Wat is dat voor stiekem gekonkel? Waarom zouden wij dat niet mogen weten? Waarom moet zo'n commissie uberhaupt advies uitbrengen als het toch maar spek en bonen is? Kost ons klauwen vol met geld in een toch al moeilijke economische tijd. Weet je de vele duizenden euros die het kost om zo'n commissie samen te stellen en advies uit te laten brengen? Daar had je weer een paar bijstandsmoeders een jaar lang een menswaardig bestaan van kunnen bezorgen.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:52

sarabande schreef:

antwoord Janesmith

Zoek maar eens in je vele linken hoe lang deze sluwe, hypocriete, knuffelende beginner al in de politiek zit. Als iemmand van de PVV begint te schelden betekent dat meestal dat ze niet kunnen winnen :D[/quote]

Blij dat Sarabande Cohen ook eindelijk door heeft hehehe :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:42

De informateur heeft inmiddels zijn eerste ronde afgesloten en gaat nu verslag doen aan de koningin. Wat zou haar volgende stap zijn? Het liefst zou ik zien dat er nu een PVDA informateur aangesteld wordt, lijkt mij wel zo eerlijk. Voordat het idee gaat ontstaan dat het komt omdat het een rechtse informateur was en dat dat de reden is voor de mislukkingen tot nog toe.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:44

janesmith schreef:
De politiek is verrot. Nu wil de PVDA weer een aangifte gaan doen tegen nog onbekende leden van de Gemeenteraad van Amsterdam. En waarom? Omdat ze pissig zijn dat het publiek nu weet wat een vriendjespolitiek er bedreven wordt door de links lobby daar. Lees en huiver.

Citaat:
'Raad Amsterdam lekte naar de pers'
Waarnemend burgemeester Asscher van Amsterdam doet aangifte voor schending van de geheimhoudingsplicht. Hij zegt dat raadsleden hebben gelekt over de voordracht van een nieuwe burgemeester.
'RAAD AMSTERDAM LEKTE NAAR DE PERS'
Foto

Raadsleden zouden tegen de pers hebben gezegd dat de vertrouwenscommissie koos voor Annemarie Jorritsma (VVD) boven Eberhard van der Laan (PVDA). Hij kreeg uiteindelijk de voorkeur van de gemeenteraad.

Volgens Asscher behoren raadsleden zich aan de geheimhoudingsplicht te houden. Mocht er een onderzoek komen, dan wordt dat waarschijnlijk gedaan door de Rijksrecherche.

Waar is in hemelsnaam nog het advies van zo'n vertrouwenscommissie voor nodig als je het advies toch aan je laars lapt als het geen advies is van eigen kleur? Er moest en zou een PVDA burgemeester komen, vandaar dat het advies van die commissie genegeerd is. Zeg dat dan gewoon als gemeenteraad zijnde, en maak er geen schijnheilig spelletje van alsof het allemaal democratisch besloten is! Kost ons allemaal geld en helemaal voor jan doedel.

En dan vragen ze zich met uitgestreken gezicht nog af hoe het toch kan dat de burger het vertrouwen in de politiek kwijt raakt. Raar he? %) -:(-
Bron: RTL

Het woord advies zegt het al he.......een advies is NIET bindend

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:55

Blijft de vraag waarom zulke geldverslindende adviesorganen nodig zijn want ze doen er toch niet toe.
En ook waarom dit soort dingen verborgen moeten blijven voor het publiek. Waarom mogen wij niet weten dat het adviesorgaan een ander advies heeft gegeven dan uiteindelijk de raad besloten heeft. Het feit dat ze het geheim willen houden zegt al genoeg. Heb ik een bloedhekel aan, al die stiekeme achterkamertjespolitiek.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:25

Dit gaat ook een leuk onderwerp worden tussen het CDA en de PVDA in een eventueel kabinet waarin ze samen zitting hebben. ter geheugenopfrissing, dit was de reden dat het laatste kabinet gevallen is.

Kabinet schuift besluit politiemissie Afghanistan door
ANP op 25 juni '10, 12:49, bijgewerkt 25 juni 2010 12:53

DEN HAAG - Het nieuwe kabinet moet voorstellen doen voor een politiemissie in Afghanistan. Het huidige, demissionaire kabinet heeft op verzoek van de Tweede Kamer wel in kaart gebracht hoeveel behoefte er is aan politietrainers in dat land.

Daaruit blijkt dat er bij de NAVO en de EU grote tekorten aan zulke trainers zijn. ‘Maar het is op dit moment niet aan ons om met een concreet voorstel te komen’, zei minister Eimert van Middelkoop (Defensie) vrijdag na afloop van de ministerraad. De Tweede Kamer, waarin de verhoudingen na de verkiezingen flink zijn veranderd, praat volgende week over de stand van zaken van de aflopende missie in Afghanistan.

Een meerderheid van de ‘oude’ Kamer had het demissionaire kabinet opgeroepen de behoefte aan een civiele politiemissie met eigen militaire beveiligers in kaart te brengen en een besluit daarover voor te bereiden.

Bron:De Volkskrant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:45

ingedebruijn schreef:
Ik hoop dat ze de pvv een kans gaan geven

Ik niet!! Je moet er toch niet aan denken dat een ras debiel als Wilders het voor het zeggen krijgt?!?!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:57

Vlekje123 schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik hoop dat ze de pvv een kans gaan geven

Ik niet!! Je moet er toch niet aan denken dat een ras debiel als Wilders het voor het zeggen krijgt?!?!

Weer een fijne, genuanceerde opmerking. Complimenten, Vlekje! Afbeelding op een Afbeelding

De ware reden dat Wilders zo veel aanhang heeft is omdat het gewoonweg de spuigaten aan het uitlopen is. Knuffelpolitiek heeft niet geholpen, getuige de vandaag vrijgekomen cijfers.

Politie: steeds meer bendevorming criminele Marokkaanse jongeren

Marokkaanse criminele jongeren organiseren zich in toenemende mate in bendes die regionaal en zelfs internationaal opereren.
Dat constateert het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) in een tot nu toe niet openbaar gemaakte studie naar Marokkaanse daders in Nederland.

Bron:Binnenlands bestuur

Meer dan de helft van de Marokkaanse jongens in Nederland is vóór zijn 22ste in aanraking geweest met de politie. Bij een derde van deze groep gebeurde dat zelfs vijf keer of vaker. Dat blijkt uit onderzoek dat is gepubliceerd in het Tijdschrift voor Criminologie.

De onderzoekers hebben de gegevens gebruikt van iedereen die in 1984 is geboren, en gingen na hoe vaak zij tussen hun 12e en 22ste in aanraking zijn geweest met de politie.

Bron:Algemeen Dagblad

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:02

Ze hebben de PGB vanaf volgende week stop gezet!
Minister Klink heeft dat vandaag bekend gemaakt.
Lang leve de zorg!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:13

En de PVV wordt maar groter en groter..........

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:48

gohya schreef:
Ze hebben de PGB vanaf volgende week stop gezet!
Minister Klink heeft dat vandaag bekend gemaakt.
Lang leve de zorg!

:|
Waar heb je dat gehoord of gelezen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:52

Zorg is niet de grootste zorg voor het CDA en de VVD, een van de redenen waarom de PVDA niet alleen met die partijen in een regering wil gaan zitten, dan moeten ze al hun sociale punten laten vallen of afzwakken.