wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:11

Nessah schreef:
Ehh, het is mijn mening? Die hoeven jullie niet te delen. Ik heb meer mee gemaakt dan de gemiddelde tiener en heb toch 8 jaar gestudeerd. Paar meiden uit mijn oude klas werken nu bij de AH, geen diploma niets.. Ik snap dat gewoon niet. Ik vind dus dat ik meer moet verdienen dan dat zij doen, ik heb er harder voor gewerkt.
Inderdaad, zwart-wit. Maar dat is mijn mening :) (uitzonderingen daar gelaten hé.. ik heb het over normale gevallen).

@Alet74: niets te maken met geluk.. te maken met hard werken en doorzetten.

Ik heb geen diploma, Geen vmbo helemaal niets..
Is ook niet mijn keus geweest, Het liefst was ik ook gaan studeren en mn toekomst droom te verwezelijke maar door omstandig heden is dat niet gelukt, Daarna ook lang bij de AH gezeten..
Maar nu werk ik kei en kei hard voor mn geld , De droom die ik had heb ik half kunnen verwezelijke maar dan onder een baas ipv eigen baas..
Dus ik zou volgens jou minder moeten verdienen of jij meer omdat jij wel een studie heb gedaan?
Terwijl ik misschien(misschien dus niet in elk geval) wel harder werk als iemand die een studie heeft gedaan?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:13

Maar dat is toch een discussie, je mening aan andere vertellen en onderbouwen en reageren op iemand met een andere mening door dat te weerleggen met jou mening..
Dat is ook het leerzame ervan, dat je gaat nadenken over de mening van een ander :)

@Specials: Ik wil liever niets persoonlijk spelen.. Daar voel ik me niet fijn bij. Maar je kan ook na je 30ste nog studeren.. Dat denk ik dan.. Maar hé, ik wil dit echt niet persoonlijk gaan spelen... ( avondscholen, halve dagen naar school,thuis studies er is tegenwoordig zoveel mogelijk om een diploma te halen)

CtjeLief

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:15

Nessah, jij kijkt alleen vanuit je eigen referentiekader, en dat maakt het lastig voor de discussie.. dat is wat men probeert te zeggen denk ik ;) want FEIT is dat er meerdere factoren zijn dat niet iedereen kan studeren en doen wat hij/zij graag zou willen, zelfs niet met AL het doorzettingsvermogen van de wereld... Dus dat heeft weinig met 'eigen mening' te maken..

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:16

cavaletti schreef:
Als Wilders aan de macht komt in Nederland dan zal er een hoop positief veranderen denk ik. Zowiezo hoop ik dat NL wakker word. En als Wilders dan samen met Rita Verdonk wat kan doen aan de belachelijke situatie in Nederland dan is Nederland waarschijnlijk nog te redden want anders zie ik het erg erg somber in.

Oh precies mijn woorden!

Als Wilders aan de macht komt klap ik in mijn handjes van blijdschap.

sporter

Cowgirl schreef:
lifaya schreef:
als ik zo de peilingen hier op bokt zie wint wilders zo'n 32 procent. Ik ben echt met stomheid geslagen := geen haar op mijn hooft die ook maar zou overwegen op hem te stemmen, IK vind dat hij teveel weg heeft van Hitler, en gezien mijn famillie niet al te veel goede ervaringen heeft met die vent, zie ik deze vent ook liever niet aan de "macht" .. Ik ga op de PVDA stemmen

Ik weet niet wat de rest zegt maar ik walg van de opmerking om Wilders met Hitler te vergelijken.
Dat gebeurde destijds ook met Pim Fortuyn....daar kots ik echt van.

Ik snap niet dat mensen daar moeite mee hebben. We leven in een vrijland, met vrijheid van mengingsuiting. Daar beroept wilders zich op. Hij vind dat hij alles mag zeggen wat hij denkt, en daar ben ik helemaal voor.

Maar nu roepen mensen iets, wat Wilders en aanhang niet leuk vinden, ze vatten het persoonlijk op en voelen zich bijna gewektst. Zouden ze nu eindelijk snappen hoe de moslims zich voelen na de kopvodden tax of na schapenne*ukers genoemd te worden? Ik ben bang van niet.

Als je alles mag roepen dan mag je alles roepen. Of je het nu wel of niet leuk vind. En wat doet Wilders als hij NSB er genoemd word, zielig in een hoekje gaat staan klagen en jammer.

LADPR

CtjeLief schreef:
Nessah, jij kijkt alleen vanuit je eigen referentiekader, en dat maakt het lastig voor de discussie.. dat is wat men probeert te zeggen denk ik ;) want FEIT is dat er meerdere factoren zijn dat niet iedereen kan studeren en doen wat hij/zij graag zou willen, zelfs niet met AL het doorzettingsvermogen van de wereld... Dus dat heeft weinig met 'eigen mening' te maken..

Ja precies

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:17

Wat ik niet begrijp; Wilders mag van sommigen onder jullie niets negatiefs over de allochtonen zeggen, maar jullie mogen hem wel vergelijken met Hitler?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:18

CtjeLief schreef:

Ook voor LADPR:

Tot nu toe heb ik het alleen over mensen in normale omstandigheden/gevallen. Dit heb ik ook 2 keer aangegeven. Ik snap niet dat die geen diploma kunnen halen.. Kan je me misschien een voorbeeld geven? Misschien dat mijn ogen dan openen?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:19

Mag jij me eerst vertellen wat in jouw ogen 'normaal' is?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:19

als wilders wint, moet het voor alle andere politieke partijen een signaal zijn om dingen eens anders aan te pakken,

mensen zijn het zat. Of hij het nou kan waarmaken of niet, de politiek moet meer 'naast de burger' te komen staan,
ipv ons van bovenaf te betuttelen over wat wel en niet mag.
Criminelen moeten worden aangepakt, straffen moeten effectiever worden, ook zou NL eigen volk voorop moeten zetten en niet
meelopen als het schoothondje van Europa.

dus mocht Wilders winnen, of het nu gaat werken of niet, Laat het een signaal zijn!!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:20

laverite schreef:
Wat ik niet begrijp; Wilders mag van sommigen onder jullie niets negatiefs over de allochtonen zeggen, maar jullie mogen hem wel vergelijken met Hitler?

Ja nu draai je de zaken om. Hij is toch niet getopt met allochtone op een negatieve manier belichten.

Specials

Nessah schreef:
Maar dat is toch een discussie, je mening aan andere vertellen en onderbouwen en reageren op iemand met een andere mening door dat te weerleggen met jou mening..
Dat is ook het leerzame ervan, dat je gaat nadenken over de mening van een ander :)

@Specials: Ik wil liever niets persoonlijk spelen.. Daar voel ik me niet fijn bij. Maar je kan ook na je 30ste nog studeren.. Dat denk ik dan.. Maar hé, ik wil dit echt niet persoonlijk gaan spelen... ( avondscholen, halve dagen naar school,thuis studies er is tegenwoordig zoveel mogelijk om een diploma te halen)

Bedoel het ook niet om op de man te spelen ;) . Noem nu ook wel even een voorbeeld die niet persoonlijk is.
Maar je zegt nu avondscholen e.d. Maar wat als je een alleenstaande moeder ben, je heb een baan die je moet houden om rond te komen, Je heb de zorgen voor een kind, Je wilt dolgraag naar school hoe ga je dat betalen waar ga je de tijd vandaan halen ?
Je heb immers ook huiswerk , Avonden van huis weg noem maar op, Moet zij dan nogsteeds minder verdienen als iemand met een studie?
Ookal werkt ze veel en hard?

Splinter

laverite schreef:

Dit vraag ik me dus ook af

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:21

sporter: Ik vind het wel heel erg amuserend hoe jij redeneert hoe andere mensen denken.

Ik vind het walgelijk dat iemand vergeleken wordt met Hitler. Of dat nou Wilders is mn buurvrouw of iemand anders. De persoon heeft er geen snars mee te maken.

Je hoort ook mij niet zeggen dat het niet gezegd mag worden alleen ik dat ik van zulke mensen walg.

RoodZonnetje

laverite schreef:

Oh Wilders mag best wat negatiefs zeggen over allochtonen. Maar hij mag geen leugens van mij verspreiden. Bijvoorbeeld dat Moslima's hun hoofddoek uit onderdrukking dragen. Want da's onzin.

Splinter: volgens mij is er geen stem op de PVV meer nodig om te weten dat er iets moet veranderen. Da's allang doorgedrongen, ook bij de andere partijen. Maar die overschreeuwen zichzelf niet, die komen met oplossingen. Realistische oplossingen. Ik vind een stem op de PVV echt een verloren stem. Omdat hij toch niet in de regering terecht zal komen, en mocht hij dat onverhoopt wel komen, kan hij niets waar maken van zijn idealen.

Tivoli

Splinter schreef:
als wilders wint, moet het voor alle andere politieke partijen een signaal zijn om dingen eens anders aan te pakken,

mensen zijn het zat. Of hij het nou kan waarmaken of niet, de politiek moet meer 'naast de burger' te komen staan,
Criminelen moeten worden aangepakt, straffen moeten effectiever worden, ook zou NL eigen volk voorop moeten zetten en niet

dus mocht Wilders winnen, of het nu gaat werken of niet, Laat het een signaal zijn!!

Juist!
En dát is de reden dat ik PVV gestemt heb.
Ik ben niet voor zijn moslim-geroep, ik ben voor verandering!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:22

Ik feest ook met jullie mee! :D

Geerke @ Dat is idd maar goed ook, maar dat mag het salaris van mij betreft ook naar staan. Ik vind het niet meer dan logisch dat een hogeropgeleide meer verdient dan een schoonmaker!

LADPR

Splinter schreef:

Mooi verwoord. Ik denk dat de PVV daarom veel stemmen gaat krijgen omdat veel mensen er zo over denken.

Splinter

sporter schreef:
laverite schreef:

Ja nu draai je de zaken om. Hij is toch niet getopt met allochtone op een negatieve manier belichten.

? Omdraaien, leg eens uit?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:23

_/-\o_

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:23

@Nessah: geluk is toch een grote factor hoor! Als je als kind niet wordt gestimuleerd door je ouders en zelf het niet ziet omdat je nu eenmaal puber bent en met de rest mee wilt lopen, tja, dan zit je op je 20ste met alleen je VMBO-diploma achter een kassa. Daar is niets mis mee, wel zonde, en je hebt dat niet zelf in de hand. En studeren op je 30ste van een schamel salaris, een huilende baby en een man die veel werkt om de eindjes aan elkaar te knopen, tja, dat zie ik ook niet echt voor me.
Zelf kom ik uit een nest waar studeren de normaalste zaak van de wereld was, heb een hbo-diploma, een paar jaar uni gedaan en nu een leuke baan, dus mij hoor je niet klagen. Maar mensen hebben echt niet alles zelf in de hand, hoe graag ze misschien ook zouden willen!
Maar we dwalen nu af.
Ik kan me wel vinden in de partijen die voor samen delen zijn, er is zoveel, dat kunnen we best delen. Ook als iemand anders daar misschien 'minder moeite' voor heeft gedaan - wie zijn wij om daar over te oordelen?

@Tivoli: besef je je dat je, door op de PVV te stemmen, op het hele PVV-pakketje stemt, 'ja' zegt? Je stemt niet een beetje op een partij, dat doe je helemaal! Er is geen nuance!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:24

LADPR schreef:
sporter: Ik vind het wel heel erg amuserend hoe jij redeneert hoe andere mensen denken.

Ik vind het walgelijk dat iemand vergeleken wordt met Hitler. Of dat nou Wilders is mn buurvrouw of iemand anders. De persoon heeft er geen snars mee te maken.

Je hoort ook mij niet zeggen dat het niet gezegd mag worden alleen ik dat ik van zulke mensen walg.

thnx Ik ben ook graag een beetje amusant.

En ik heb er ook helemaal geen moeite dat je van zulke mensen walgt. Want laten we eerlijk zijn er walgen ook genoeg mensen van Wilders.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:24

Dat is toch altijd zo Alet74? Ik geloof niet dat er ook maar een persoon is die een partij kan vinden waarbij hij/zij het met alle punten eens is.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:25

Je kan het lijkt mij nooit met alle standpunten van een partij eens zijn... dus daarom als je met een partij het grotendeels eens bent, blijft er altijd dat andere gedeelte over waarmee je het niet eens bent...

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:25

sporter schreef:
laverite schreef:

Dus omdat je allochtonen op een negatieve manier belicht, moet je dan maar vergeleken worden met Hitler? Dan zijn jullie evengoed 'fout' bezig. Hitler heeft mensen vermoord, mensen uitgeroeid, mensen in dierlijke omstandigen kapotgemaakt. Ik vind dus de vergelijking absoluut niet opgaan en ronduit misplaatst.
Laatst bijgewerkt door laverite op 09-06-10 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt