heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

RoodZonnetje

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:19

Heb gestemd, GroenLinks :)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:20

Jep vanmiddag gestemd op de PVV.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:23

Mijn man en ik zijn inmiddels net terug v/d stembus. 2x pvv

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:31

ben erg zweverig :))
kon niet kiezen zijn meer partijen die ik goede dingen vind hebben maar dan ben ik met andere dingen niet eens.pvv zit nog het dichts bij, maar als ik dan zie wat voor achterban Wilders heeft, wie er dan in de kamer moeten zitten, denk ik, dat gaat nooit goed komen.
dus...... net als vorige x partij voor de dieren, maar ook hier niet met volle overgave!!!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:32

Groen Links hier.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:32

germie schreef:
En ik kijk wel naar m'n eigen portemonnee. Waarom? omdat die altijd als eerste geraakt wordt. Belasting hier, belasting daar, en maar graaien in Den Haag. Van mij mogen ze geld voor ontwikkelingshulp en defensie wel minderen of zelfs stopzetten.
Weet je wel dat er 600 euro per persoon aan Griekenland geschonken is? Had dat geld aan het volk gegeven voor een verplichte vakantie naar de Griekse eilanden en het had meer opgeleverd. Want ter plaatse had ik dan minstens zoveel geld uitgegeven als wat ze nu gekregen hebben (en dat is geen 600 per persoon, want al die graaiers moeten ook betaald worden, dus er komt geen 600 euro p.p. in Griekenland aan).
Laten ze verder al die subsidies afschaffen en dat hoofdelijk onder de bevolking verdelen. Dan wordt iederen, incl. ikzelf ook beter van i.p.v. dat een aantal mensen mooi betalen zodat anderen het beter hebben dan jij. En de werklozen die je dan krijgt omdat ze geen aanvragen meer hoeven te beoordelen kun je weer mooi inzetten in de zorg.
Waarom moet ik als kindervrije Nederlander betalen voor kinderbijslag van mensen die notabene zelf voor kinderen gekozen hebben?

De PVV durft hier tenminste nog iets over te roepen.

Het topic totaan deze post door gelezen en hier wilde ik dus even melden dat ik het met bovenstaande 100% eens ben!
Ik heb 2 honden, dus betaal ik honden belasting, maar ook voor kinderen mee betalen die ik zelf niet heb....ja, daar ontkom je hier niet aan!
Dus , hier voor mezelf PVV en met de machteging van mijn man nogmaals PVV (mes op de keel gezet ;) )
Maar ik zie in de poll dat ik bij lange na niet de enige ben die het zat is met het geknuffel, gedraai en gegraai in Nederland.
En mocht de dag komen.....waar ik niet aan moet denken en hoop dat het niet zo zal zijn....dat Wilders omgebracht word, dan ga ik als 100% hollandse kaaskop mijn heil wel zoeken in een landje oostelijker of zuidelijker, want dan wil ik niets meer met dit "democratische" Nederland van doen hebben.
By the way.....hoofdpunt van Wilders waar ik helemaal in mee ga zijn de oudere zorg en het immigratie beleid.
Want laten we wel zijn, momenteel boeten veel mensen van buitenlandse afkomst over het gedrag van eenzelfde groep die het voor de goedwillende verknallen en daar moet een eind aan komen willen we als normaal multicultureel land verder gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:33

PVV, 133 stemmen.......wat erg...

Dat is nu bokt...de paardentrutjes, en die stemmen PVV :oo

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:35

Met de stemwijzer kwam ik ook op PVV uit, ik ging zelf meer richting TON en in de stemwijzer stond die bij mij op de 2e plaats, die is het dus ook geworden.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:36

russel schreef:

Gelukkig is het niet representatief voor Nederland :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:37

russel schreef:

en bedankt :Z

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:40

Ik stem op groenlinks. Ik vind het shockerend om te zien hoeveel mensen op de pvv stemmen. Geert Wilders vind ik niet alleen de meest belachelijke standpunten hebben, partij voor de "vrijheid" maar keuzevrijheid in religie mag je van hem niet echt hebben, maar daarnaast vind ik hem ook een bijzonder onintelligente man. Zijn woordkeus vind ik echt niet gepast ("I think the islam is a retarded religion." pardon?), en hij zegt dat onze cultuur superieur is t.o.v. andere culturen. Ik vraag me af hoe vaak hij in het buitenland is geweest, want van veel culturen kunnen wij nog een hoop leren. De combinatie heropvoedingskampen met zijn idee dat onze cultuur superieur is (hoewel dat niet echt een verband met elkaar heeft) geeft me een naar gevoel. En niet relevant qua politiek, maar ook zijn haar vind ik echt bespottelijk voor een politieke leider.
Ik studeer in Amerika en als ik vertel dat ik uit Nederland kom, beginnen veel mensen al meteen over Wilders. Nou, we staan er gekleurd op hoor. Heb altijd het gevoel dat ik me moet verantwoorden voor hem, want hoewel in Amerika ze ook niet al te tolerant zijn t.o.v. de islam, vinden de meeste mensen dit echt schandalig en ik ben het daar mee eens. Ik schaam me voor m'n eigen land.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:42

russel schreef:

Ik dacht het, jij zegt het. Ik schrok me wild toen ik de uitslag zag. Heel heel erg! >;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:42

Leeuwnie, wat heb jij gestemd?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:43

Bokt is best rechts :))

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:44

Zitten ook veel mensen met geld (en met ouders met veel geld)op Bokt, ik denk dat dat misschien ook wel invloed heeft op de veelal rechtse keuze..

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:44

PattyOosten schreef:
russel schreef:

Gelukkig is het niet representatief voor Nederland :D

Dat hoop ik dan maar!! Eén van mijn beste vriendinnen vertelde me gisteren doodleuk dat ze natuuuuurlijk PVV ging stemmen. In de trein vertelde ze dat, tegenover ons zat een buitenlandse man die alles kon horen. Och, zei ze, die verstaat toch geen Nederlands.... %) Wat viel me dat tegen!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:45

CtjeLief schreef:
Zitten ook veel mensen met geld (en met ouders met veel geld)op Bokt, ik denk dat dat misschien ook wel invloed heeft op de veelal rechtse keuze..

Hoe weet jij wie er hier 'veel geld' hebben? :?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:46

Ik zit nog te twijfelen, het is moeilijk stemmen :=
Ik ben op het heel veel gebieden eens met PVV. Maar op een aantal ook niet of niet helemaal.
SP kwam er bij mij uit bij de stemwijzers, maar daar knap ik helemaal op af omdat die geen strengere aanpak van criminaliteit willen.
GroenLinks ben ik het ook wel redelijk mee eens maar ook niet met alles, zoals de studiefinanciering.

DorisM: Misschien moet je eens ook de rest van de standpunten van de PVV bekijken, ik vraag mij af hoe jij die belachelijk durft te noemen...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:48

Citaat:
Hoe weet jij wie er hier 'veel geld' hebben?

Als je goed leest heb ik niets gezegd over wie veel geld heeft -want ik ken niet iedereen op bokt ;) -
maar er zitten hier wel een hoop mensen met geld (en met ouders met veel geld) en dat verklaart misschien ook dat er veel op rechts wordt gestemd..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:49

Leeuwnie schreef:
Dat hoop ik dan maar!! Eén van mijn beste vriendinnen vertelde me gisteren doodleuk dat ze natuuuuurlijk PVV ging stemmen. In de trein vertelde ze dat, tegenover ons zat een buitenlandse man die alles kon horen. Och, zei ze, die verstaat toch geen Nederlands.... %) Wat viel me dat tegen!

Nogmaals, op wie heb jij gestemd dan?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:50

CtjeLief schreef:
Citaat:
Hoe weet jij wie er hier 'veel geld' hebben?

Als je goed leest heb ik niets gezegd over wie veel geld heeft -want ik ken niet iedereen op bokt ;) -
maar er zitten hier wel een hoop mensen met geld (en met ouders met veel geld) en dat verklaart misschien ook dat er veel op rechts wordt gestemd..

Ik snap die link niet :?
Ik ben geloof ik best rechts maar veel geld of een ouder met veel geld absoluut niet :n

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:51

ik vind het een beetje raar om nu mensen te gaan veroordelen omdat ze PVV stemmen.... Sorry hoor maar ik ga hier toch ook niet van alles roepen over mensen die op partijen stemmen waar ik (als ik er een had) een slappe banketstaaf van krijg....

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:51

hoeft ook niet perse verband te hebben, maar in veel gevallen zie je toch dat mensen met geld toch rechts stemmen... Vandaar mijn gedachte erover.. Ik denk dat dat misschien het grote aandeel rechts op bokt verklaart..
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 09-06-10 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:52

Euhhh ik ken er een paar met geld en die stemmen allemaal PVDA

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:53

Ik heb gestemd, op de PVDA.
Na al die debatten, stemwijzers en informatie was ik er dan eindelijk over uit :D Vond t wel moeilijk, zat nog te twijfelen aan SP -wat betreft de stufi :Y)- maar daar ben ik het op andere vlakken dan weer niet mee eens.