Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chris schreef:vibabu schreef:Ik ben trouwens ook wel eens benieuwd onder de "linkse" onder ons, of zij kunnen bewijzen met cijfers dat de allochtonen helemaal niet vaker in het criminele circuit belanden. Laten we het eens omdraaienPVV komt met cijfers maar PvdA zegt alleen maar dat het niet zo is. dus ik ben benieuwd
Ik heb (volgens mij, correct me if i'm wrong) nooit onkend dat dit zo is. Maar ik vind niet dat je dit moet oplossen door een héle groep daar de dupe van te maken of door mensen het land uit te zetten.
Wildgirl schreef:take_one schreef:VVD.. tja.. heb niet zo een goed gevoel bij Rutte helaas.
Vraag me niet waarom maar het voelt gewoon niet goed als ik naar die man luister of kijk.
Mee eens; Rutte heeft iets wat ik niet vertrouw, ik kan de vinger er echter niet opleggen.
Ik kan me nog een debat van een paar jaar geleden herinneren waarin Rutte idd openlijk de vriendschap verklaarde aan Wilders door hem te bij zijn voornaam aan te spreken etc.
Ze komen natuurlijk beide uit hetzelfde nest dus ergens is het wel logisch.
Wat ik erg jammer vind van de tegenstanders van de PVV is dat ze zo kortzichtig naar de standpunten kijken; je hoort PVV tegenhangers bijna uitsluitend over het immigratiebeleid.
@ctjelief, Hitler erbij halen gaat mij veel te ver; dit geeft wel aan in hoeverre jij je ingelezen hebt en wat je kennis over het machtsvertoon van Hitler tijdens de 2e wereldoorlog is.
). Maar je kan niet ontkennen dat het hele propaganda gebeuren en het obsessieve over 1 bepaald ras overeenkomsten vertoont. Da's voor mij een reden om Wilders niet als premier te willen zien.. Als hij dan ook nog de grondwet wil wijzigen
... take_one schreef:Jullie doen net alsof Wilders mensen uit het buitenland haat, maar zijn vrouw is ook helemaal niet Nederlands.
Ik ben benieuwd. Menino schreef:Wildgirl schreef:Mee eens; Rutte heeft iets wat ik niet vertrouw, ik kan de vinger er echter niet opleggen.
Ik kan me nog een debat van een paar jaar geleden herinneren waarin Rutte idd openlijk de vriendschap verklaarde aan Wilders door hem te bij zijn voornaam aan te spreken etc.
Ze komen natuurlijk beide uit hetzelfde nest dus ergens is het wel logisch.
Wat ik erg jammer vind van de tegenstanders van de PVV is dat ze zo kortzichtig naar de standpunten kijken; je hoort PVV tegenhangers bijna uitsluitend over het immigratiebeleid.
@ctjelief, Hitler erbij halen gaat mij veel te ver; dit geeft wel aan in hoeverre jij je ingelezen hebt en wat je kennis over het machtsvertoon van Hitler tijdens de 2e wereldoorlog is.
ik denk niet dat het over hitler tijdens de 2e wereld oorlog gaat, maar eerder om de periode daarvoor waarin hij nog aan de macht moest komen en toen de joden zo zwart maakte. Iedere keer als we dat met geschiedenis behandelen sta ik weer te kijken van de overeenkomsten tussen het antisemitisme van toendertijd en de aversie tegen de Islam vandaag de dag... In de meeste gevallen kun je het woord jood gewoon vervangen door moslim en we hebben de hedendaagse situatie.. Wil niet zeggen dat Wilders ook van plan is een 2e wereld oorlog te beginnen om alle islamieten uit te roeien, dat lijkt me wat ver gezocht (). Maar je kan niet ontkennen dat het hele propaganda gebeuren en het obsessieve over 1 bepaald ras overeenkomsten vertoont. Da's voor mij een reden om Wilders niet als premier te willen zien.. Als hij dan ook nog de grondwet wil wijzigen
...
CtjeLief schreef:Precies Menino, vandaar ook de vergelijking.. En dan mag je me zo hard onder de kont schoppen als je wilt, ik zal het blijven roepen...!
joostvangestel schreef:Jongens jongens. Het debat ging niet over Wilders. Er stonden nog drie andere heren bij. Wilders ging in mijn ogen verschrikkelijk af. Hi doet alsof hij normen en waarden voorstaat, terwijl hij daar stond te praten als een doodordinaire straatvechter. Cohen was ook niet echt overtuigend, maar dat heeft meer met zijn standpunten en argumentatie te maken. Balkenende heeft het nadeel dat hij nou eenmaal niet voor echte verandering staat. Rutte deed het relatief nog het best, hoewel ik ook bij hem wel een aantal vraagtekens heb.
De vergelijking tussen Geert en Adolf gaat overigens helemaal mis. Geert mocht willen dat hij zo intelligent was als Adolf. Overigens, intelligentie mensen hoeven niet altijd per definitie goede bedoelingen te hebben en kunnen op bepaalde manieren ook oliedom zijn. Als je twee mensen met elkaar vergelijkt zal je altijd overeenkomsten en verschillen vinden. Ook is geen enkel mens alleen maar slecht, er zijn altijd wel goede kanten aan de mens te vinden.
Citaat:Nou dat zegt genoeg over jou als persoon dan
Suzanne F. schreef:Nou dan ben ik ook maar een nazi dan. Ik vind dat Nederland van de Nederlanders is en dat dat zo moet blijven. Buitenlanders van welke cultuur dan ook zijn welkom tenzij ze een positieve bijdrage leveren aan het land dus gewoon werken, zich aanpassen aan onze regels, geen crimineel verdrag vertonen etc.
En Fitna is gewoon een opsomming van al die rare terroristische acties van die gekken. Ze blazen zichzelf op in naam van Allah en hoe meer mensen dood gaan hoe beter....
Dit is de groep waar Wilders een hekel aan heeft, de radicale moslims. Niet de groentenboer op de hoek.
Krips schreef:Ik zeg helemaal niet dat je een nazi bent. Ik zeg ook niet dat Wilders een nazi is. Het enige wat ik zeg is dat de politieke strategie van Wilders parallelen vertoond naar het facsisme. En dat ik dat een kwalijke zaak vind. Ik vind het namelijk een verderfelijke manier om kiezers te trekken omdat het puur en alleen gericht is op het snel winnen van kiezers en de ideologie achter de standpunten ver te zoeken is. Terwijl het er niet om gaat hoe groot je als partij bent maar hoeveel je voor je kiezers kan betekenen.
En de ideeen van Wilders hebben ook directe invloed op de niet-criminele moslims. Op alle moslims.