MamboBeach schreef:Wildgirl, dat wat jij opnoemt en andere mensen in dit topic is ook wel even iets anders he, als je ouders allebei verdienen!
En ik mag dit natuurlijk niet zeggen, maar belachelijk dat als je vader zo veel werkt je moeder dat ook even lekker erbij gaat doen. Is hun eigen beslissing uiteraard maar mijn keuze zou niet zijn en zet hier dan ook mijn vraagtekens bij. Maargoed, volledig offtopic.
Zowel mijn moeder als mijn vader vonden het belangrijk carriere te maken; iets te doen met de hersens die ze gekregen hebben.
De 1e 4 jaar van mijn leven heeft mijn moeder haar carriere even opzij gezet omdat ze graag bij mij wilde zijn maar toen ik naar school ging had zij meer tijd en is ze dus ook weer meer gaan werken; ze zat in het onderwijs dus was gemiddeld tegen een uur of 5 thuis doordeweeks.
Mijn vader zat in het zakenleven en draaide dus duidelijk meer uren.
Waarom zou het verkeerd zijn om als vrouw aan je eigen carriere te werken icm kids?
Ik ga het later niet anders doen; als ik hele dagen thuis zit voel ik mij niet fijn; dit straal ik ook uit naar mijn kinderen.
Als alleenstaande moeder is dit natuurlijk moeilijker; dan zul je vaker banen moeten accepteren omdat je simpelweg geld moet verdienen maar ook dan is het goed om bezig te blijven met je eigen ambities.
Heeft iemand er wel eens bij na gedacht wat voor voorbeeld je je kinderen geeft als je als moeder niet hogerop wilt komen,niet aan jezelf wilt sleutelen en járen achter elkaar thuis zit en een uitkering trekt?
Niet bepaald een rolmodel lijkt mij!
@ Jolin, ik wil relatief zeker stellen dat ik op een fijne plek woon, een stabiele relatie heb en voldoende inkomen.
Niet alleen door mijn maandelijkse loonstrookje maar ook door het soort banen wat ik kán krijgen mocht ik ontslagen worden/ontslag willen nemen.
Ik wil goede afspraken met mijn partner maken dat als de relatie ooit stopt we beide de verantwoordelijkheid dragen voor de kids etc

En voor de koppels: ondanks dat ik het zelf ook deed, zou het mijn keuze niet meer zijn en ik ben blij dat ik tijdig het tij heb kunnen keren in het belang van de kinderen.