Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:56

MamboBeach schreef:
Brainless schreef:
@MB, maar wanneer moeten ze er dan wel uit?
Als ze wel of geen dubbel paspoort hebben, wat als ook hun ouders hier geboren zijn?

Ik denk dat deze vraag niet voor mij bedoeld is. ;)

Sorry... was bedoeld voor oa ikdoemaarwat, en is ondertussen al beantwoord... :o

MamboBeach

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:56

Geeft niet hoor Brainless! :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:58

Ik denk dat hardere straffen een goed begin zouden zijn. (uiteraard voor iedereen niet alleen voor de allochtone jongeren)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:59

Rintah schreef:
klopt, maar als je naar Marokko gaat krijg je wss een heel ander beeld van marokkanen, terwijl zij ons mogelijk zien als enorm irritante toeristen :Y) jou opmerking over marokkanen is gebaseerd op meningen, terwijl mijn opmerking gebaseerd op wetenschappelijke feiten.

ik zou het mbt de drank wel discriminatie vinden als er voor jongens een andere leeftijdsgrens zou gelden als voor meiden

Klopt, ik ben in Marocco geweest 2 mnd geleden... Alle Marrokanen die het heel erg slecht hebben, en slecht geschoold zijn komen naar Nederland om daar 'hun geluk' te zoeken...

Overigens ben ik van mening dat Wilders discrimineert omdat hij een bevolkingsgroep weg wil hebben/ sturen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:59

faye schreef:
We kunnen het blanke uitschot natuurlijk naar Marokko deporteren. Ben benieuwd hoe ze daar met tuig omgaan :D

Idd, dus kei en kei en keihard straffen gewoon. In Turkije en Marokko laat je dat wel hoor! Toen ik in Turkije was zei de gastheer iets wat niet naar de zin was van de politie... Nou, echt zachtzinnig zijn ze daar niet. :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:01

CtjeLief schreef:
Ik denk dat hardere straffen een goed begin zouden zijn. (uiteraard voor iedereen niet alleen voor de allochtone jongeren)

Ehm, we hebben het hier voornamelijk over de allochtone jongeren en wat het probleem is qua aanpassing en dergelijke. Ik heb het idee dat je het niet helemaal begrijpt.

(Wellicht dat je het probeert te verdoezelen hoor.)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:01

In die Marokko en Turkije zijn ze inderdaad niet zachtzinnig.... Maar je hebt daar ook veel corruptie... (politie agenten die geld nodig hebben trekken hun pakje aan en gaan bonnetjes schrijven...)

Edit: dit doen ze in Marrokko, om maar een voorbeeld te geven...
Laatst bijgewerkt door fienaaa op 18-05-10 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:02

fienaaa schreef:
Rintah schreef:
klopt, maar als je naar Marokko gaat krijg je wss een heel ander beeld van marokkanen, terwijl zij ons mogelijk zien als enorm irritante toeristen :Y) jou opmerking over marokkanen is gebaseerd op meningen, terwijl mijn opmerking gebaseerd op wetenschappelijke feiten.

ik zou het mbt de drank wel discriminatie vinden als er voor jongens een andere leeftijdsgrens zou gelden als voor meiden

Klopt, ik ben in Marocco geweest 2 mnd geleden... Alle Marrokanen die het heel erg slecht hebben, en slecht geschoold zijn komen naar Nederland om daar 'hun geluk' te zoeken...

Overigens ben ik van mening dat Wilders discrimineert omdat hij een bevolkingsgroep weg wil hebben/ sturen.

Rintah, wat voor wetenschappelijke feiten dan?

Dat is in Turkije net zo, de turken die het slecht hebben komen naar Nl.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:03

CtjeLief schreef:

ik bedoel ook een ieder die zich grof misdraagt in NL
ongeacht kleur ,afkomst enz enz...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:04

Hoeveel Marokkanen en Turken komen jaarlijks naar Nederland dan?

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:04

Ik denk dat ze eerst moeten beginnen met een snellere imigranten organisatie. Zodat de imigranten niet langer dan een jaar in Nederland hoeven te wachten voor een verblijfsvergunning. Daarnaast zou enige schooling geen kwaad kunnen.... Maar dat kost de overheid waarschijnlijk te veel...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:05

fienaaa schreef:
In die Marokko en Turkije zijn ze inderdaad niet zachtzinnig.... Maar je hebt daar ook veel corruptie... (politie agenten die geld nodig hebben trekken hun pakje aan en gaan bonnetjes schrijven...)

Edit: dit doen ze in Marrokko, om maar een voorbeeld te geven...

Corruptie is dan weer een ander verhaal en uiteraard ook niet goed maar dat heb je in heel veel landen. :j

Idd, de politie is niet zachtzinnig en daar hebben ze echt wel respect voor de politie hoor. :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:06

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:06

Citaat:
Ehm, we hebben het hier voornamelijk over de allochtone jongeren en wat het probleem is qua aanpassing en dergelijke. Ik heb het idee dat je het niet helemaal begrijpt

Ik weet prima waar het over gaat.. En ik ben ook voor zwaardere straffen, maar uiteraard dan niet alleen voor allochtone jongeren (nogmaals: die ook tot 'ons volk' behoren) want dat zou discriminatie zijn, en daar ben ik uiteraard tegen. Ik vind je opmerkingen naar mij toe een beetje vervelend/agressief om eerlijk te zijn, een aardige toon zou ik prettiger vinden..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:07

Op dit moment kom je als 'gelukzoeker' de Nederlandse grens niet meer binnen. Als je in je eigen land je kinderen niet eens te eten kan geven van de armoede dan mag je bij ons de grens niet over. Enkel als je politiek vluchteling bent. Maargoed. Dat is een andere discussie.

Ik snap niet waarom telkens het woord buitenlander gebruikt wordt en de vergelijking gemaakt wordt hoe het in Turkije en in Marokko eraan toe gaat. De mensen waarover we nu praten zijn gewoon Nederlanders. En daar begint de discriminatie al. Waarom hebben die mensen minder recht op een bestaan in ons land dan iemand anders. Bovendien zegt de jeugd toch niets over een hele bevolkingsgroep. Dat de jeugd zich misdraagd heeft volgens mij hele duidelijke redenen. Die jongeren zitten in een achterstandspositie. Worden in grote of in mindere mate gediscrimineerd. Groeien bijvoorbeeld op een in arme wijken en bovendien het zijn pubers! Hard aanpakken prima. Maar geef die jongens ook wat tijd om op te groeien. En zet ze niet constant in slecht daglicht. Mensen die gediscrimineerd worden of er nooit echt bijhoren gaan zich natuurlijk verzetten. Dat zou ik ook doen! Maar dat een Turkse jongen nog steeds voor het Turkse voetbalteam is.. Daar lig ik niet echt van wakker en dat zegt niets over wat zijn thuis is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:08

fienaaa schreef:
Ik denk dat ze eerst moeten beginnen met een snellere imigranten organisatie. Zodat de imigranten niet langer dan een jaar in Nederland hoeven te wachten voor een verblijfsvergunning. Daarnaast zou enige schooling geen kwaad kunnen.... Maar dat kost de overheid waarschijnlijk te veel...

nou waar ik dus wel van mening ben:
NL is vol! en ze moeten stoppen met mensen van buitenaf naar binnen te halen
we hebben al genoeg in eigen land aan diverse nationaliteiten en die overigens zelf verder kweken.....
prima om in een multiculturele samenleving te leven,maar dat wel wat hier geboren is!!
ik ben dus zwaar tegenstander om mensen van buiten naar binnen te halen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:09

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:10

Dank je Krips...! Goed omschreven, ik denk er precies zo over.. Veel mensen hebben sowieso moeite om zich in een ander te verplaatsen, stukje begrip is heel lastig op te brengen..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:15

CtjeLief schreef:
Citaat:
Ehm, we hebben het hier voornamelijk over de allochtone jongeren en wat het probleem is qua aanpassing en dergelijke. Ik heb het idee dat je het niet helemaal begrijpt

Ik weet prima waar het over gaat.. En ik ben ook voor zwaardere straffen, maar uiteraard dan niet alleen voor allochtone jongeren (nogmaals: die ook tot 'ons volk' behoren) want dat zou discriminatie zijn, en daar ben ik uiteraard tegen. Ik vind je opmerkingen naar mij toe een beetje vervelend/agressief om eerlijk te zijn, een aardige toon zou ik prettiger vinden..

Ik doe hartstikke aardig, dit heet nu een discussie of niet?
Mag ik mijn mening dan niet geven?
Weet je wat ik zo vreselijk vindt, dat er dan voor het gemak maar iedere keer wordt geroepen dat je persoonlijk bent en agressief. Nou, weet je, dat vind ik van jou ook.

Maargoed, bij deze zal ik niet meer op je quotes ingaan aangezien je daar niet tegen kunt.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:15

Ikdoemaarwat

Nu heb je het er weer over dat er nog steeds stromen gastarbeiders vanuit marokko en Turkeij naar Nederland komen. Maar dat klopt gewoon niet. Je komt Nederland vanuit buitenaf echt niet in.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:17

Krips schreef:
Ikdoemaarwat

Nu heb je het er weer over dat er nog steeds stromen gastarbeiders vanuit marokko en Turkeij naar Nederland komen. Maar dat klopt gewoon niet. Je komt Nederland vanuit buitenaf echt niet in.

dat gebeurd echt wel degelijk :j
asielzoekers genoeg in de wachtrij......en anders als iemand illegaal verblijft, dan gaan we massaal allemaal huilen op hart van nederland want het zijn o zo lieve mensen , en dan mogen ze blijven....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:18

ikdoemaarwat schreef:
fienaaa schreef:

nou waar ik dus wel van mening ben:
NL is vol! en ze moeten stoppen met mensen van buitenaf naar binnen te halen
we hebben al genoeg in eigen land aan diverse nationaliteiten en die overigens zelf verder kweken.....
prima om in een multiculturele samenleving te leven,maar dat wel wat hier geboren is!!
ik ben dus zwaar tegenstander om mensen van buiten naar binnen te halen

mee eens....los eerst de actuele problemen maar eens op....en dan maar weer eens nieuwe ongeschoolde mensen uit het rifgebergte halen... :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:18

Krips schreef:
Op dit moment kom je als 'gelukzoeker' de Nederlandse grens niet meer binnen. Als je in je eigen land je kinderen niet eens te eten kan geven van de armoede dan mag je bij ons de grens niet over. Enkel als je politiek vluchteling bent. Maargoed. Dat is een andere discussie.

Ik snap niet waarom telkens het woord buitenlander gebruikt wordt en de vergelijking gemaakt wordt hoe het in Turkije en in Marokko eraan toe gaat. De mensen waarover we nu praten zijn gewoon Nederlanders. En daar begint de discriminatie al. Waarom hebben die mensen minder recht op een bestaan in ons land dan iemand anders. Bovendien zegt de jeugd toch niets over een hele bevolkingsgroep. Dat de jeugd zich misdraagd heeft volgens mij hele duidelijke redenen. Die jongeren zitten in een achterstandspositie. Worden in grote of in mindere mate gediscrimineerd. Groeien bijvoorbeeld op een in arme wijken en bovendien het zijn pubers! Hard aanpakken prima. Maar geef die jongens ook wat tijd om op te groeien. En zet ze niet constant in slecht daglicht. Mensen die gediscrimineerd worden of er nooit echt bijhoren gaan zich natuurlijk verzetten. Dat zou ik ook doen! Maar dat een Turkse jongen nog steeds voor het Turkse voetbalteam is.. Daar lig ik niet echt van wakker en dat zegt niets over wat zijn thuis is.

Heb je mijn hele post gelezen? Je hebt het nu alleen maar over het voetbalteam, en zeggen dat NL een poedersuiker is en dergelijke terwijl hij nog nooit in Turkije was geweest?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:19

Mambobeach, Alleen je reactie al is precies wat ik bedoel.. Opmerkingen als 'waar slaat dat op', 'zo lust ik er nog wel een paar' 'je begrijpt volgens mij niet waar het over gaat' of dat ik probeer te verdoezelen, vind ik persoonlijk een beetje een vervelende toon ja.. Ik hou het toch ook vriendelijk? Ik geef alleen iets aan, moet toch ook kunnen zonder meteen te zeggen dat ik er niet tegen kan als je iets zegt, want dat is niet zo, geef alleen aan dat de manier waarop op mij wat agressief overkomt... That's all..

Nu weer ontopic..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:20

ikdoemaarwat schreef:
Krips schreef:
Ikdoemaarwat

dat gebeurd echt wel degelijk :j
asielzoekers genoeg in de wachtrij......en anders als iemand illegaal verblijft, dan gaan we massaal allemaal huilen op hart van nederland want het zijn o zo lieve mensen , en dan mogen ze blijven....

Hoeveel zijn het er dan Ikdoemaarwat?
Weet je de cijfers: hoeveel Turken en Marokkanen er jaarlijks immigreren?
(hint: CBS)