Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jesser schreef:Persoonlijk vind ik dat er snel geoordeeld wordt. Je kunt niet van binnenuit de situatie bekijken, daar je er niet bij bent geweest. Hoe weten wij nu als leek hoe die wereld van loverboys nu werkt..
Er zijn zat meiden die zich aangetrokken voelen door badboys.. het feit dat ze iets uitstralen.. sterk overkomen.. en zeker als je een gevoelig kind bent dat snel te manipuleren bent..
Daarbij, als je verkracht wordt dan kun je je wel degelijk zo terugtrekken in jezelf dat je niet meer bewust bent wat er met je gebeurd.. in combi met drugs..
Niet zo snel met een vingertje wijzen.. omdat een journalist besluit dat het toch niet waar zou zijn...
Daarbij.. als school zou je het altijd ontkennen, stel je voor dat openbaar wordt dat je je kinderen niet zo goed in de gaten houdt.. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat je kinderen die op school behoren te zijn op straat ziet zwerven omdat de klassen/lessen uitvallen..
Op sommige scholen is dat bar en boos.. En zo'n school wil echt niet negatief in het nieuws komen dat ze niet zo strikt zijn.. Dus zullen ze dat altijd ontkennen...
SdaphneS schreef:De auteur was met de jongen zijn woonplaats in geweest en iedereen had hem vriendelijk gegroet en behandeld als een vriend. Aldus de auteur. Ik vind dat aan beide verhalen haken en ogen verbonden zitten en het moeilijk is om te oordelen wie nou de waarheid spreekt.
Celinee_ schreef:Ik denk niet dat Maria dit allemaal verzonnen heeft.
Uit haar boek merkte ik op dat ze wel heel graag alles wil vertellen, maar haar is 'aangeleerd' dat dit niet mag. Het is idd wel raar dat school niks heeft gemerkt, aangezien ze heel af en toe tot nooit in de les verscheen.. Dan wordt van school verwacht dat ze contact met de ouders opnemen.