Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jesser

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:40

Persoonlijk vind ik dat er snel geoordeeld wordt. Je kunt niet van binnenuit de situatie bekijken, daar je er niet bij bent geweest. Hoe weten wij nu als leek hoe die wereld van loverboys nu werkt..
Er zijn zat meiden die zich aangetrokken voelen door badboys.. het feit dat ze iets uitstralen.. sterk overkomen.. en zeker als je een gevoelig kind bent dat snel te manipuleren bent..

Daarbij, als je verkracht wordt dan kun je je wel degelijk zo terugtrekken in jezelf dat je niet meer bewust bent wat er met je gebeurd.. in combi met drugs..

Niet zo snel met een vingertje wijzen.. omdat een journalist besluit dat het toch niet waar zou zijn...

Daarbij.. als school zou je het altijd ontkennen, stel je voor dat openbaar wordt dat je je kinderen niet zo goed in de gaten houdt.. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat je kinderen die op school behoren te zijn op straat ziet zwerven omdat de klassen/lessen uitvallen..

Op sommige scholen is dat bar en boos.. En zo'n school wil echt niet negatief in het nieuws komen dat ze niet zo strikt zijn.. Dus zullen ze dat altijd ontkennen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:23

Als ik het boek mag geloven, stellen twee vriendinnen dat ze nooit lessen heeft gemist. Dat ze de eerste keer pas afwezig was na die groepsverkrachting. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:26

Jesser schreef:
Persoonlijk vind ik dat er snel geoordeeld wordt. Je kunt niet van binnenuit de situatie bekijken, daar je er niet bij bent geweest. Hoe weten wij nu als leek hoe die wereld van loverboys nu werkt..
Er zijn zat meiden die zich aangetrokken voelen door badboys.. het feit dat ze iets uitstralen.. sterk overkomen.. en zeker als je een gevoelig kind bent dat snel te manipuleren bent..

Daarbij, als je verkracht wordt dan kun je je wel degelijk zo terugtrekken in jezelf dat je niet meer bewust bent wat er met je gebeurd.. in combi met drugs..

Niet zo snel met een vingertje wijzen.. omdat een journalist besluit dat het toch niet waar zou zijn...

Daarbij.. als school zou je het altijd ontkennen, stel je voor dat openbaar wordt dat je je kinderen niet zo goed in de gaten houdt.. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat je kinderen die op school behoren te zijn op straat ziet zwerven omdat de klassen/lessen uitvallen..

Op sommige scholen is dat bar en boos.. En zo'n school wil echt niet negatief in het nieuws komen dat ze niet zo strikt zijn.. Dus zullen ze dat altijd ontkennen...

De school aansprakelijk stellen vind ik ook een beetje ver gaan...

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:34

Ik heb het boek van Maria ook gelezen en ik vond het toen al vrij ongeloofwaardig.

Over dat spijbelen: Maria had een jaar of twee geleden, meen ik, een rechtszaak aangespannen tegen de school, omdat zij niet zouden hebben opgetreden tegen haar vele absenties. Deze rechtszaak heeft zij echter verloren, omdat uit het absentieregister bleek dat ze helemaal niet zo vaak spijbelde, in ieder geval zo weinig dat er geen directe noodzaak was om op te treden of iemand in te lichten. Ze is nooit in beroep gegaan tegen de uitspraak van de rechter.

Overigens heb ik al zeker een jaar geleden gehoord of gelezen dat het verhaal van Maria zoals zij dat heeft geschreven in het boek in twijfel werd getrokken, ik meen dat dat rond de periode van die rechtszaak was.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:53

Wanneer ze het boek fictie zouden noemen, was het al een probleem minder. Want het kan wel een waarschuwende functie hebben, maar omdat ze waarschijnlijk het niet zo nauw neemt met de waarheid, is het niet terecht om het non-fictie te noemen. Dan is het probleem (voor zover het een probleem is, dat vind ik nl. nog wel meevallen) al opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:51

oefh, maar ik vind wel dat er hard geoordeeld wordt in dit topic, dat ze er niet bij is tijdens de seks vind ik niet zo vreemd, dissociatie enzo... Eigenlijk vond ik het vreemdere dat ze nog precies wist hoe het ondergoed ed. eruit zag van die kerels }:0

Wbt dat je dom moet zijn om in de handen van loverboys te vallen, ik weet zeker dat ik toen ik een jaar of 12 was een heel makkelijk slachtoffer was geweest.. En ik deed gymnasium toen en heb toch ook wel een bovengemiddeld IQ ... Maar als je 12 bent en je hersenen nog niet zo zijn ontwikkeld dat je ergens de gevolgen van kan overzien... De redernatie van 'Maar ik heb ook een laag zelfbeeld en ik ben ook gepest' vind ik zooo fout, kan allemaal wel zijn... Maar dat dat zo is betekent het dat je eenzelfde persoon bent als het slachtoffer, of op dezelfde manier kan rederneren, of je goed kan inleven wat je daadwerkelijk zou doen... Maargoed, stel dat jij dan niet zo handelt, hoeft dat nog niet te betekenen dat een ander die wel zo handelt maar meteen dom is ofzo...

Wbt die school, ik ben op mijn eerste middelbare school ook vrij veel ongeoorloofd afwezig geweest, werd meestal maar gebracht als ziek zijn en vergeten te bellen etc. De reden dat ik zoveel afwezig was had wel te maken met mijn situatie thuis (die niet prettig was). En daarnaast kwam ik veel te laat etc. En nooit heeft iemand gevraagd aan mij of er iets achter zat oid, ik heb genoeg straffen gekregen.... Ben uiteindelijk geschorst en ook van school afgestuurd... Maar dat nooit iemand gevraagd heeft of er iets achter zat (alth. zo heb ik het zelf dan ervaren he....) en dat ik in 4 jaar tijd zelfs amper een mentorgesprek heb gehad (2 ofzo, in de brugklas... Terwijl ik in 4 jaar bijna geen 1 keer normaal bevorderd kon worden naar 't volgende jaar).. Dat voelt best wrang, helemaal aangezien ze, als ze op de hoogte waren geweest van mijn thuissituatie ze een soort van oplossing hadden kunnen bieden, die taak heeft een school toch ook wel imo. Om heel eerlijk te zijn, het feit dat school alleen maar een trap na heeft gegeven, voelt mss nog wel rotter dan wat er toen daadwerkelijk gebeurd was en school heeft imo daar een belangrijke verantwoordelijkheid nagelaten. Of een schadeclaim ed. nou het zou verhelpen, maar ik kan me de frustratie van Maria omtrent haar school wel goed voorstellen... En dat ze haar school heeft proberen aan te klagen ook wel... Ik koester ook echt een enorme wrok tegen die school :o ...

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:07

Klopt, Menino. Loverboy van Theo Hoogstraaten gaat over een slachtoffer dat op haar zeventiende, toen ze in havo 5 zat, nog steeds geconditioneerd was. En dat is gebaseerd op een vroegere leerling van hem uit havo 5 :)

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:12

Ik wil ook helemaal niet zeggen dat ze niks heeft meegemaakt, maar ze verteld wel veel dingen die vaag zijn. Dat zij 'opgeleid' werd om de zaken (wapens, meisjes, drugs) over te nemen als hij naar het buitenland was? Nee, sorry. Ik ken genoeg Antillianen, en echt niet dat ze een meisje de zaken laten overnemen, en al helemaal niet een meisje van die leeftijd...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:22

Perceptie? Misschien heeft zij serieus gedacht dat zij opgeleid werd voor dat soort dingen, misschien was dat heel spannend in haar ogen?
Uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen beleving.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:09

Ik heb niet alles gelezen in het topic. Maar wil toch even reageren.
In de Viva staat een interview met de ateur van Echte mannen eten wel kaas en daarin stond o.a. dat Maria nooit de leiding gehad heeft over de organisatie. Ze zouden een vrouw nooit zoveel belangrijke taken geven. Verder beweerd de journalist dat het spijbelen niet klopt en dat Maria nooit in handen is gevallen van een loverboy. De 'loverboy' is eigenlijk een keurige jongen, met keurige vrienden. Dit allemaal uit de Viva (volgens mij).

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:17

Moet ik zeggen dat, door het hele gebeuren, ik keurige jongen ook moeilijk te geloven vindt...
Ik geloof niet alles wat Maria heeft opgeschreven, maar ik kan ook niet geloven dat het volledig fantasie is.

Ik moet dat boek ook maar snel gaan lezen en v/d week even de uitzending van straks van Peter R de Vries terug kijken.
Het boeit wel dit hele verhaal.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:03

De auteur was met de jongen zijn woonplaats in geweest en iedereen had hem vriendelijk gegroet en behandeld als een vriend. Aldus de auteur. Ik vind dat aan beide verhalen haken en ogen verbonden zitten en het moeilijk is om te oordelen wie nou de waarheid spreekt.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:09

Hij woont ook in Zwolle toch? dan vindt ik dat een bijzonder verhaal, ik heb daar zelf ook bijna 4 jaar gewoont, maar daar groette niet iedereen.

Daarbij kom ik uit een klein dorp, daar groette iedereen bijna iedereen, vriend of niet en netjes of niet, als dat het bewijs is, vindt ik het een beetje raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:11

Hij woont niet in Zwolle, al lang niet meer. Hij is in 2005 of 2006 naar Coevorden verhuisd, en van daar uit door naar Belgie.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:18

Ik loop wel vaker achter........

Maar goed ik moet ook gewoon niet oordelen zonder wat meer achtergrond informatie te lezen/zien.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:32

SdaphneS schreef:
De auteur was met de jongen zijn woonplaats in geweest en iedereen had hem vriendelijk gegroet en behandeld als een vriend. Aldus de auteur. Ik vind dat aan beide verhalen haken en ogen verbonden zitten en het moeilijk is om te oordelen wie nou de waarheid spreekt.

Er zal heus wel een kern van waarheid zitten in het verhaal van Maria. En zo heilig als ze nu die jongen doen voorkomen, zal hij ook wel niet zijn. De mensen die bij de moordernaar van Andrea Luten in de buurt woonden, vonden hem ook een aardige man. Dat is ook geen maatstaf denk ik.
Maar Peter R begint, we gaan eens kijken.

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:33

mm ik kijk ben benieuwd

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:34

ben nu ook aan het kijken , ben benieuwd inderdaad

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:35

als het allemaal verzonnen is kan ze een leuke claim aan haar broek krijgen :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:47

Ben heel benieuwd of het nou wel/niet waar is.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:51

Kan geen Nederlandse zenders ontvangen, kan iemand hier verslag plaatsen?
Lust maar al te graag kaas.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:54

:')
vind het steeds ongeloofwaardiger klinken.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:55

Ja hier nog een die zo denkt..

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:56

Celinee_ schreef:
Ik denk niet dat Maria dit allemaal verzonnen heeft. :n
Uit haar boek merkte ik op dat ze wel heel graag alles wil vertellen, maar haar is 'aangeleerd' dat dit niet mag. Het is idd wel raar dat school niks heeft gemerkt, aangezien ze heel af en toe tot nooit in de les verscheen.. Dan wordt van school verwacht dat ze contact met de ouders opnemen.

Valt tegen hoor.

Ik heb 2 jaar geleden 300 uur verzuim gehad en geen haan die er naar kraaide. :n

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:57

Dat is ook de kunst natuurlijk, om het zo te laten klinken. Terwijl er tot nu toe geen feiten zijn weerlegd, na de reclame zullen we wel meer horen.
Maar het is wel onwaarschijnlijk dat een 13-jarig meisje een criminele organisatie gaat leiden ;)