Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RandyOrton25 schreef:CtjeLief schreef:ja hahaha dat begrijp ik ook nog steeds niet helemaal..
haha ja mijn email is ook niet helemaal geweldig eigenlijk
maar goed om daarom iemand niet uit te nodigen?
Alet74 schreef:Voor de eigenaresse van de kinderopvang waar mijn dochter naar toe gaat, is zo'm niet serieus te nemen mail-adres een reden om mensen niet uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. Dus ja, voor serieuze zaken heeft een serieus mailadres zeker zijn nut!
liesje23 schreef:Dus ja, anoniem solliciteren zou denk ik best wel werken.
Alleen zou iedereen dan anoniem moeten solliciteren op dezelfde functie, anders is het nog meten met twee maten en wordt er zeker afgevraagd waarom iemand anoniem solliciteert.
Apple schreef:Nu is dat een extreem voorbeeld, maar ik kan me ook voorstellen dat het voor een kinderdagverblijf wat dubieus is als er iemand solliciteert met partyanimaaaal@hotmail.com of chikieoftheclub@hotmail.com . Is zo iemand wel helemaal nuchter en aanspreekbaar maandagochtend vroeg?
Apple schreef:(wat ik overigens altijd een afknapper vind is als ik een keurige brief krijg verzonden van een e-mail adres als Luffffyahhh88@hotmail.commaak dan even een ander mail adres aan ofzo
)
holly schreef:Apple schreef:(wat ik overigens altijd een afknapper vind is als ik een keurige brief krijg verzonden van een e-mail adres als Luffffyahhh88@hotmail.commaak dan even een ander mail adres aan ofzo
)
Haha, ja grappig is dat soms he.
Maar daar wordt hier verder niets mee gedaan hoor, want een email adres heb je vaak al heel lang en bij het aanmaken denk je er gewoon niet aan dat je er ooit eens mee gaat solliciteren. Maar goed, dit telt wel mee als je naar een functie solliciteerd waarbij dit erg ongepast overkomt. Bv directeur van een groot bedrijf, of advocaat, of notaris, ik zeg maar even wat.
Randy wat veel mensen denken is dat ze een sollicitatiebrief moeten schrijven op een hele stijve manier. De meest ingewikkelde woorden en zinnen, alles precies op de goede plek geplaatst, heel meneer/mevrouw/u enz.
Terwijl de lezer juist graag er uit wil kunnen halen wie jij bent. De lezer wil er graag een beeld bij krijgen.
Is het een lachebekkie, kletskous, serieus, slaapkop, geinteresseerd, ongeinteresseerd, slim, te moe om na te denken, fanatiek, sloom...dat soort dingen.
Gewoon lekker jezelf zijn in je schrijven, want dat moet je immers ook zijn als je de baan hebt.
Als jij goed overkomt in je sollicitatiebrief dan maakt je naam echt niets uit hoor.
Haha Apple, dadelijk schrijft ze op Met vriendelijke groet mevrouw R Orton.
Ze zal maar als putjes schepper willen solliciteren bijvoorbeeld, denk niet dat het mevrouw gebruik dan handig is.
Laat ik het eens omdraaien.
Heeft de afgewezen persoon ook wel eens bij stil gestaan dat hij/zij zelf misschien niet passend is en dat het dus aso is om met oogkleppen op het maar voor het gemak op discriminatie te gooien om vooral de schuld bij een ander te leggen?
Als jij in msn/breezer/ongeinteresseerde aan elkaar geplakte, zonder hoofdletter, punten, komma's, alinea's en nieuwe zinnen taal een sollicitatiebrief stuurt, dan ligt het toch echt niet aan mij dat de baan aan je neus voorbij gaat?
Punt 1 neemt niemand je zo serieus en punt 2 ook op banen waarbij taal niet belangrijk is doe je dit zo niet.
En dan klagen zeker, het moet niet gekker worden.
holly schreef:Er zit tegenwoordig inderdaad geen hoofd en onderwerp meer aan. Hup gewoon met de deur in huis, alles aan elkaar vast.
En alsof er een bom ontploft is, is iederen dyslecties.
Maar dat bedoel ik ook niet hoor Randy.
Ik begin ook altijd met geachte meneer/mevrouw naam.
Het gaat om het verhaal tussen inleiding en afsluiting.
Dat moet je gewoon zo schrijven zoals jij bent en niet met woordenboek erbij omdat de woorden zo duur mogelijk zouden moeten zijn.
holly schreef:Randy wat veel mensen denken is dat ze een sollicitatiebrief moeten schrijven op een hele stijve manier. De meest ingewikkelde woorden en zinnen, alles precies op de goede plek geplaatst, heel meneer/mevrouw/u enz.
Terwijl de lezer juist graag er uit wil kunnen halen wie jij bent. De lezer wil er graag een beeld bij krijgen.
Is het een lachebekkie, kletskous, serieus, slaapkop, geinteresseerd, ongeinteresseerd, slim, te moe om na te denken, fanatiek, sloom...dat soort dingen.
Gewoon lekker jezelf zijn in je schrijven, want dat moet je immers ook zijn als je de baan hebt.
Als jij goed overkomt in je sollicitatiebrief dan maakt je naam echt niets uit hoor.
CtjeLief schreef:Dus omdat iemand een andere levensvisie moet de laan maar uit gestuurd worden? Vind je dat niet een beetje te makkelijk? Doordat iemand een hoofddoek gaat dragen, wil niet zeggen dat iemand ineens anders gaat functioneren en anders qua persoonlijkheid gaat zijn., dus persoonlijk vind ik dat een nonsens argument (van die werkgever he!)
CtjeLief schreef:Dat kun jij vinden, maar het is uiteraard uit den boze dat je hierom wordt ontslagen, dit mag absoluut niet! Met een hooffdoek kun je trouwens nog steeds iemands gezicht gewoon zien. In Nederland heb je vrijheid van geloof, dus iemand mag niet ontslagen worden omdat je een hoofddoek draagt.