Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Borg schreef:De PVV wil de 1e kamer afschaffen. Waarom zou dat nou zijn....
omdat het een stel grijze muizen zijn die de boel alleen maar vertragen denk ik...nieuwe wetsvoorstellen enzo..
faye schreef:Ik zou ook geen Wilders stemmen, maar ik vind de houding van linkse medelanders en de politiek niet correct. We leven hier in een democratie en of je het leuk vindt of niet, men mag gewoon op Wilders stemmen. Ik vind dan ook dat de rest van politiek Nederland eens minder bezig moet zijn met de eigen zetel bezetten met een handdoek, want als de meerderheid vor Wilders kiest dan zul je toch je best moeten doen om er een coalitie mee te vormen. Dat is namelijk democratie!
faye schreef:Ik zou ook geen Wilders stemmen, maar ik vind de houding van linkse medelanders en de politiek niet correct. We leven hier in een democratie en of je het leuk vindt of niet, men mag gewoon op Wilders stemmen. Ik vind dan ook dat de rest van politiek Nederland eens minder bezig moet zijn met de eigen zetel bezetten met een handdoek, want als de meerderheid vor Wilders kiest dan zul je toch je best moeten doen om er een coalitie mee te vormen. Dat is namelijk democratie!
Krips schreef:faye schreef:Ik zou ook geen Wilders stemmen, maar ik vind de houding van linkse medelanders en de politiek niet correct. We leven hier in een democratie en of je het leuk vindt of niet, men mag gewoon op Wilders stemmen. Ik vind dan ook dat de rest van politiek Nederland eens minder bezig moet zijn met de eigen zetel bezetten met een handdoek, want als de meerderheid vor Wilders kiest dan zul je toch je best moeten doen om er een coalitie mee te vormen. Dat is namelijk democratie!
Maar waarom onstaat dan het idee dat de linkse stemmer niet vind dat er op Wilders gestemd mag worden? Zo vat ik dat helemaal niet op hoor.Maar de linkse stemmer en ook veel rechtse stemmers hebben toch het volste recht om het met Wilders oneens te zijn. Dat heeft niets te maken met het wel of niet accepteren dat mensen op hem stemmen. En nee, leuk vind ik het niet. Als groenlinkser wil ik natuurlijk het liefst dat mijn partij het grootste wordt. Maar ik vind het als je het zo bekijkt vind ik het ook niet leuk als mensen op het CDA of weet ik veel welke partij stemmen. En de rest van de politiek sluit de PVV niet zomaar uit, dat doen ze omdat ze het niet eens kunnen worden over de standpunten. De VVD en de SP zouden bijvoorbeeld ook niet makkelijk samen kunnen regeren. Dat heeft niets te maken met het expres laten mislukken van het democratische systeem.
Electra63 schreef:Ik denk dat als de PVV met bijv. 22 man in de kamer komt te zitten, er binnen een paar maanden ruzie is. Dan worden het eenmanspartijen en daarna hebben ze een tijd wachtgeld.
Heino schreef:Nadine___ schreef:Niet met wilders willen reageren, vooral.
Wie willen dat dan precies niet?
Nadine___ schreef:Eigenlijk bijna alle partijen die er wel lichtelijk moeite mee hebben, maar de linksere partijen uiten dat dus wat extremer. Roepen dingen over wilders, dat dat de schrik is voor nederland. Dat soort dingen. Wilders geniet daar alleen maar van volgens mij. Ik weet verder ook niet precies wat het is, Faye?
faye schreef:Krips schreef:Maar waarom onstaat dan het idee dat de linkse stemmer niet vind dat er op Wilders gestemd mag worden? Zo vat ik dat helemaal niet op hoor.Maar de linkse stemmer en ook veel rechtse stemmers hebben toch het volste recht om het met Wilders oneens te zijn. Dat heeft niets te maken met het wel of niet accepteren dat mensen op hem stemmen. En nee, leuk vind ik het niet. Als groenlinkser wil ik natuurlijk het liefst dat mijn partij het grootste wordt. Maar ik vind het als je het zo bekijkt vind ik het ook niet leuk als mensen op het CDA of weet ik veel welke partij stemmen. En de rest van de politiek sluit de PVV niet zomaar uit, dat doen ze omdat ze het niet eens kunnen worden over de standpunten. De VVD en de SP zouden bijvoorbeeld ook niet makkelijk samen kunnen regeren. Dat heeft niets te maken met het expres laten mislukken van het democratische systeem.
Wat er nu gebeurt is een kinderachtig spelletje om bij voorbaat Wilders uit te sluiten. En waarom? Omdat men zelf graag met de kont in het pluche wil zitten en blijven zitten en men in de broek schijt dat hun stoeltje vergeven wordt.