kinderbijslag: onzin of nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinderbijslag : onzin of nodig.

-onzin je moet je kind zelf kunnen onderhouden en niet met hulp van belasting betalend nederland.
110 (29%)
-nodig: moeten we alles zelf betalen?
266 (70%)

Totaal aantal stemmen: 376

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:46

Mindim schreef:
[
Het aantal geboortes in Nederland holt achteruit en het aantal kinderen per gezin ook. Dus genoeg kinderen, nee, het kan voor sommige mensen een stimulans zijn om kinderen te nemen, dat hoopt de overheid.

Met de aanstaande vergrijzing in het verschiet, hebben we al veel te weinig werkenden, er is straks een kleine groep mensen die moet betalen voor een hele grote groep mensen. Kinderen zijn je toekomst en daarom imo een investering waard.

Ik denk dat het voor de overheid tijd wordt om wat creatiever te worden in de oplossingen tegen de vergrijzing. Want dat is een heel lokaal probleem... wereldwijd gezien :D

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:46

winddancer helemaal mee met je eens

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:47

en daarbij werk ik zelf en mijn man ook dus eigenlijk krijgen we weer een beetje terug wat we aan belasting betalen.

dus van mij mag het blijven bestaan.

ik krijg omgerekend 157 euro in de maand aan kinderbijslag.

daar kan ik echt niet alles voor doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:47

Ze zijn al bezig met het omzetten van omslagstelsel naar een stelsel waarin je voor jezelf betaald. Dan hoeven de jonkies dus niet meer voor de ouwetjes te betalen...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:49

Vjestagirl schreef:
Ze zijn al bezig met het omzetten van omslagstelsel naar een stelsel waarin je voor jezelf betaald. Dan hoeven de jonkies dus niet meer voor de ouwetjes te betalen...

En wie gaat voor jou betalen als jij een ouwetje bent??
Want geloof me maar, tegen de tijd dat jij aan de beurt bent, is er niks meer hoor.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:49

Mindim schreef:
_sparta_ schreef:
Geen idee, ik ontvang het geen van beide. Maar mensen die dat wel ontvangen hebben ook kinderen, daar komt het dan ook al bij terecht. Dubbel is niet nodig.

Goed dat jij in een ander zijn portemonnee kan kijken. Kinderen zijn heeeeeel wat duurder dan 60 euro in de maand omgerekend en als je het zo bekijkt, is het idd maar een doekje voor het bloeden.

Daar kan ik niet in kijken en wil ik ook niet. Kun je kinderen niet betalen, dan krijg je ze niet. Of maar 1 als dat wel financieel kan.
Het is een eigen keuze of je kinderen wilt en de bijkomende kosten. Dat weet je van te voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:50

_sparta_ schreef:
Sport is luxe. Daar betalen wij dan voor. :)

Men denkt er aan zwemmen weer verplicht te stellen, veel kinderen gaan al in schoolverband, dus niks luxe en het kost je al gauw 30 euro in de maand.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:50

Winddancer schreef:
Vjestagirl schreef:

Want geloof me maar, tegen de tijd dat jij aan de beurt bent, is er niks meer hoor.

Dat is dan dus een pensioen opbouwen, sparen, niet alles uitgeven...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:51

Citaat:
en daarbij werk ik zelf en mijn man ook dus eigenlijk krijgen we weer een beetje terug wat we aan belasting betalen.

ja? Dat gaat voor de rest van werkend Nederland zonder kinderen ook op hoor. Alleen wij krijgen dat niet terug. Waarom moet iemand met kinderen dat wel krijgen? Jij wilt kinderen.

Winddancer

_sparta_ schreef:
Goed dat jij in een ander zijn portemonnee kan kijken. Kinderen zijn heeeeeel wat duurder dan 60 euro in de maand omgerekend en als je het zo bekijkt, is het idd maar een doekje voor het bloeden.

Daar kan ik niet in kijken en wil ik ook niet. Kun je kinderen niet betalen, dan krijg je ze niet. Of maar 1 als dat wel financieel kan.
Het is een eigen keuze of je kinderen wilt en de bijkomende kosten. Dat weet je van te voren.[/quote]

Jullie vergelijken het net alsof het is alsof je een paard neemt of niet. Ik zou zeggen, groei eerst eens verder op, ontwikkel je en wordt volwassen en dan praten we verder ;)

Want een kind en een paard kun je echt niet met elkaar vergelijken hoor.

dipstaartje

Winddancer schreef:
_sparta_ schreef:
WW/ZW wie weet ooit, dat weet niemand, misschien heb jij morgen een ongeluk en zit je wel lang thuis ziek.
Dat zijn dingen die je overkomen en daar betaal ik graag aan mee. Kinder overkomen je niet, die wil iemand zelf. Een ongeluk krijgen of je baan verliezen niet neem ik aan. :)

Hoe vaak gebeurt het niet dat er ongewenste (tiener)zwangerschappen zijn? Die mensen hebben er ook niet voor gekozen en een abortus is ook niet niks en daarbij komen ze er vaak te laat achter.

Daarbij als je je baan verliest (mocht het niet je eigen schuld zijn) je in principe zo (tijdelijk) een andere baan hebt gevonden tot je je "droombaan" gevonden hebt. Maar er zijn genoeg mensen die zich laten afkeuren en dergelijke om maar niet te hoeven werken, en ja, daar betalen wij allemaal een volledige uitkering voor en dan ook nog zelf zwart werken er bij als de pest.

Niet iedereen is zo, ZEKER NIET!! Maar er zijn er wel veel te veel die wel zo zijn. Daar mogen ze wat aan gaan doen en niet die luttele KB. Want ik kom die situaties in mijn werk meer dan zat tegen.

ik ben zelf ziek sinds een paar jaar en heb nog nooit gebruik gemaakt van de wia of wat dan ook.

heb altijd gezorgd dat ik op de een of andere manier gewoon aan het werk bleef, daardoor is mijn inkomen een stuk gedaald maar ik hou wel mijn zelfstandigheid.
en mijn buurman zit in de ww maar belazerd de boel vrouwlief zit in de ziektewet omdat ze chronische pijnen heeft maar ze kan wel het portiek schoonmaken
laten ze idd eerst maar eens dit soor mensen aanpakken

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:52

_sparta_ schreef:
Citaat:

ja? Dat gaat voor de rest van werkend Nederland zonder kinderen ook op hoor. Alleen wij krijgen dat niet terug. Waarom moet iemand met kinderen dat wel krijgen? Jij wilt kinderen.

ja en.
de voorzieningen zijn er nu eenmaal en maak er dus ook gebruik van.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:52

Winddancer schreef:
Vjestagirl schreef:

En dat is bijna zeker feit. We betalen ons nu scheel voor de toekomst, maar dan is er niets meer. We betalen kinderbijslag met de argumenten hier voor de toekomst. Daar geloof ik niets van. Als we dan ons zelf niet onderhouden en betalen, dan is die jeugd er niet voor ons hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:53

_sparta_ schreef:
Het is een eigen keuze of je kinderen wilt en de bijkomende kosten. Dat weet je van te voren.

Ik denk dat de meesten prima hun kinderen kunnen betalen hoor, ook zonder kinderbijslag. Linda de Mol ontvangt het ook, die zou prima zonder kunnen. Maar je krijgt het nu eenmaal, weinig keuze heb je daarin hoor. Maar ik vind het onzin om af te schaffen.

mariellede

dipstaartje inderdaad en daar betalen we met zijn allen veel meer aan.

Winddancer

Vjestagirl schreef:
Dat is dan dus een pensioen opbouwen, sparen, niet alles uitgeven...

_O-

Jaja, wie houd jij voor de gek!
Met wat geluk heb je dan nog wat aan AOW en aanvullend pensioen (wat je nog eens extra moet betalen) moet je ook maar afwachten of je überhaupt ooit krijgt wat je hebt in betaald.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:54

Winddancer schreef:
_sparta_ schreef:

Jullie vergelijken het net alsof het is alsof je een paard neemt of niet. Ik zou zeggen, groei eerst eens verder op, ontwikkel je en wordt volwassen en dan praten we verder ;)

Want een kind en een paard kun je echt niet met elkaar vergelijken hoor.[/quote]
Nog meer opgroeien. Dan ben ik over de 40 :D

Voor mij is dat wel een vergelijk, je wilt iets. En dat is een keuze. Alles in het leven is een keuze, op ongevallen en ziektes na.
En dan zul je zelf moeten bepalen, kan dat of niet.

Brainless

_sparta_ schreef:
Citaat:

Tja dan moet je alle toeslagen afschaffen. Huurtoeslag??....
Waarom moeten daar kopend Nederland voor betalen.... jij wilt huren.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 22-03-10 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Winddancer schreef:

Want een kind en een paard kun je echt niet met elkaar vergelijken hoor.

Misschien moet je even in Sparta's profiel kijken? :+

In een opzicht heeft ze zeker gelijk: Je moet je financiën heeeeeeel erg duidelijk op een rijtje hebben wanneer je aan een paard begint....of aan een kind....

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:55

een paard kun je verkopen als je het eventueel niet meer kan betalen een kind niet

dipstaartje

Mindim schreef:
_sparta_ schreef:
Sport is luxe. Daar betalen wij dan voor. :)

Men denkt er aan zwemmen weer verplicht te stellen, veel kinderen gaan al in schoolverband, dus niks luxe en het kost je al gauw 30 euro in de maand.

pas vanaf groep 5 gaan ze zwemmen dat is echt veel te laat.
ik heb links en rechts van de flat waar ik woon water.

idd ik betaal voor zwemles idd 33 euro per kind per maand

Brainless

mariellede schreef:
een paard kun je verkopen als je het eventueel niet meer kan betalen een kind niet

....
ik heb anders net bedragen van 20.000 E voorbij zien komen
......

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:56

Winddancer schreef:

Want een kind en een paard kun je echt niet met elkaar vergelijken hoor.[/quote]

Waarom niet? Het is alle 2 iets wat je zelf wilt, als een verrijking van je leven. Het is alle 2 iets wat geld kost om te onderhouden. Het is alle 2 iets waar je voor kunt kiezen om het wel of niet te nemen.

Kinderen zijn anders, in de zin dat ze bij (kunnen!) gaan dragen aan de maatschapij. Daarom krijg je gratis scholing, korting op dierentuinen, musea enz enz enz als je als gezin gaat, daarom krijg je dagen vrij van je werk als je zwanger bent, of als je partner bevallen is, daarom krijg je vaak voorrang op het uitkiezen van je vakantie dagen, daarom kun je 's morgens vroeg naar je werk bellen dat je kind ziek is en dat je dus niet komt enz.

Maar uiteindelijk is het jouw keuze, die jij hebt gemaakt, omdat jij het leuk vindt om kinderen te hebben... En zal jij er dus ook de zorgen en de kosten voor moeten dragen.

_sparta_

Citaat:
ik ben zelf ziek sinds een paar jaar en heb nog nooit gebruik gemaakt van de wia of wat dan ook.

heb altijd gezorgd dat ik op de een of andere manier gewoon aan het werk bleef, daardoor is mijn inkomen een stuk gedaald maar ik hou wel mijn zelfstandigheid.
en mijn buurman zit in de ww maar belazerd de boel vrouwlief zit in de ziektewet omdat ze chronische pijnen heeft maar ze kan wel het portiek schoonmaken
laten ze idd eerst maar eens dit soor mensen aanpakken

Wat iemand wel en niet kan ga ik niet oordelen, laat dat een arts maar doen. Maar dat profiteurs aangepakt moeten worden ben ik het helemaal mee eens. Maar dat heeft niets met de discussie kinderbijslag te maken.

Brainless

dipstaartje schreef:
pas vanaf groep 5 gaan ze zwemmen dat is echt veel te laat.
ik heb links en rechts van de flat waar ik woon water.

idd ik betaal voor zwemles idd 33 euro per kind per maand

Bij ons niet hoor, vanaf groep 2.