Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:39

Snoevie schreef:
over welke honden heb je het nu?

Geen enkele hond mag in Nederland on-aangelijnd (m.u.v. losloopgebieden). Dus ik heb het over àlle honden. Ongeacht of ze zogenaamd onder appèl staan.

En ik heb een nichtje die zelfs bang is voor formaat theekopje. Kind heeft volop therapie wat extra lang duurt doordat hondenbezitters het verrekken zich aan de wet te houden en hun honden aangelijnd te houden.

KiWiKo

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:14

daar kan ik ook niet bij Slimmerik............. wet is wet..... PUNT!

je kan het er nog zo mee oneens zijn maar zo is het......... en natuurlijk zijn er mazen in de wet die mensen het mogelijk maken die wetten te omzijlen...........

maar in een simpel aanlijningsgebod valt volgens mij geen maas in te vinden..........

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:23

Een tijd terug is het oude Jack Russeltje van mijn moeders vriendin ook gegrepen, door een herder dan. Ligt puur aan de eigenaresse, die kan de honden niet aan en laat ze toch los lopen, schreeuwt er altijd maar wat achteraan maar als puntje dan bij paaltje komt en de hond grijpt een keer dan heeft ze er geen controle over. Laat je hond dan niet los lopen denk ik dan >;)
En oppakken, aan de ene kant niet doen natuurlijk, dan wordt die aanvallende hond nog veel agressiever omdat de ander nu een eind hoger staat, maar toch, zo kan zo'n hond er natuurlijk niet bij en dat geeft toch wel een gevoel van veiligheid denk ik. Je weet maar nooit wat er gebeurt, maar dan bestaat natuurlijk ook de kans dat je zelf gegrepen wordt.

Het hondje in mijn verhaal is er gelukkig zonder blijvende schade vanaf gekomen, maar de herder tilde de JR op en begon er ook gelijk mee te schudden. Nou hij had een beste knal voor z'n bek kunnen verwachten. Heb hem uiteindelijk een rotschop tussen z'n ribben gegeven en toen liet ie los, en dan vervolgens even richting eigenaresse want dat haar hond daar staat te piepen vind ik dan ook compleet háár schuld. Grrr

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:45

Vind ik ook! Wet is wet en de hond moet aangelijnt zijn hoe goed hij ook opgevoed is. Zo heb ik dus eens een hond zo goed als dood gereden omdat die plotseling overstak naar een kat. Doet hij anders nooit, luisterde perfect. De eigenaresse werd ook nog eens kwaad op mij terwijl ik dus mooi schade aan mijn auto had.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:47

Hilde_q schreef:
xxMACYYY schreef:
Ik snap dat als je hondje aangevallen word dat je hem optilt.
Maar waar ik me zo vreselijk aan erger is dat als mijn grote kalven heel speels en happy naar dat kleine hondje toelopen en wij zeggen dat ze niks doen, dat ze toch dat kleine hondje gaan optillen en doen alsof het de grootste en gevaarlijkste monsters zijn.
En ja, dan gaan mijn honden opspringen, en dan zijn ze nog gevaarlijker natuurlijk...

en dan is het aan jullie om je honden onder controle te houden..
je mag toch zelf weten wanneer je je hond liever op tilt.

Ja maar dan moeten ze niet gaan zeuren als er 2 jonge speelse en lompe honden willen spelen, en hun maatje opeens in de lucht word gehouden. Dat zien zij alleen als leukheid. Speelsheid kan je toch ook niet afnemen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:45

Speelsheid niet, maar als jij ziet dat iemand zijn kleine hondje op tilt omdat jouw grote honden om hem/haar afstuiven, dan is het jóuw taak om je honden terug te fluiten. Jong en speels of niet, als je je honden niet dusdanig onder controle hebt dat ze terug komen als jij ze roept, heb je ze niet los te doen.
En jong en speels of niet, als een hond tegen mij op springt krijgt hij mijn knie in volle vaart in zijn borst. Zoals ik al eerder aangaf, er wordt níet tegen mij op gesprongen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:46

Dus als jij als een klein kind gek gemaakt word met.. een barbie ofzo? en iemand houd hem hoog boven je hoofd dan spring je er toch ook naartoe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:48

xxMACYYY schreef:
Dus als jij als een klein kind gek gemaakt word met.. een barbie ofzo? en iemand houd hem hoog boven je hoofd dan spring je er toch ook naartoe?

Zoals ik al eerder zei, mensen kan je niet vergelijken met honden (Appelen peren kan je lang of kort over discussieren) ben het volkomen met Berdien eens, dat jij als opvoeder van jou je hond je ze onder alle omstandigheden moet kunnen aanknippen of onder appel te hebben.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:50

ik snap je wel, maar snap jij ook dat het niet handig is als mensen hun kleine hondje voor de kleinste dingen al optillen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:50

Tegen 3 van die AB's kan je knietje ook weinig verrichten. Ligt ie binnen de kortste keren ook open. En 40 à 50 kg per hond die tegen je opspringt.... je wordt na twee sprongen gevloerd....

Met pakwerk kun je amper 1 hond aan.... laat staan 3 van die types.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:51

xxMACYYY schreef:
ik snap je wel, maar snap jij ook dat het niet handig is als mensen hun kleine hondje voor de kleinste dingen al optillen?

3 losgerukten AB's kun je nu eenmaal niet de kleinste dingen noemen.... En het staat de kleine hond eigenaar nu eenmaal vrij zijn/haar hond op te tillen. Het staat echter de aanvallende partij niet vrij om aan te vallen...
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 08-03-10 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:52

Ik heb het ook over één hond, met drie van die joekels zou ik ook flink slikken.

Ik heb het ook niet over de simpelste dingen. Ik heb het over flink grote én zware honden die met onbekende intentie op mijn kleine(re) hond afvliegen met een eigenaar die of niets doet of ze niet onder appèl heeft staan. Natuurlijk moet je niet voor elk ritselend blaadje je hond op de arm nemen, maar dat lijkt me logisch :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:53

slimmerik schreef:
Tegen 3 van die AB's kan je knietje ook weinig verrichten. Ligt ie binnen de kortste keren ook open. En 40 à 50 kg per hond die tegen je opspringt.... je wordt na twee sprongen gevloerd....

Met pakwerk kun je amper 1 hond aan.... laat staan 3 van die types.

nou noem je ook wel wat zeg..
mijn AB van 45 kilo kan je met gemak omduwen hoor. Opspringen is heel wat anders dan pakwerk..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:54

Berdien schreef:
Ik heb het ook over één hond, met drie van die joekels zou ik ook flink slikken.

Ik heb het ook niet over de simpelste dingen. Ik heb het over flink grote én zware honden die met onbekende intentie op mijn kleine(re) hond afvliegen met een eigenaar die of niets doet of ze niet onder appèl heeft staan. Natuurlijk moet je niet voor elk ritselend blaadje je hond op de arm nemen, maar dat lijkt me logisch :)

Ik heb het toch niet over aanvallend gedrag? gewoon over opspringen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:55

slimmerik schreef:
xxMACYYY schreef:

3 losgerukten AB's kun je nu eenmaal niet de kleinste dingen noemen.... En het staat de kleine hond eigenaar nu eenmaal vrij zijn/haar hond op te tillen. Het staat echter de aanvallende partij niet vrij om aan te vallen...

het gaat niet over 3 losgerukte AB's..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:56

xxMACYYY schreef:

Ben ik volkomen met je eens, dat is ook een van de stomste dingen die een hondenbaasje kan doen, maak vooral dat kleine hondje extra dapper, worden ze vroeg of laat toch wel gegrepen.
Ook een klein hondje kan prima van zich afbijten, heeft het helemaal geen slinger in de lucht voor nodig.
Is een van de eerste zaken die je leert als je met honden leert omgaan.

En anders dien jij ten aller tijde ervoor te zorgen dat je dit soort confrontaties vermijd, ze komen immers niet uit de lucht vallen dus een blokje om met je bange hondje is veel verstandiger.
xxMACYYY schreef:
Opspringen is heel wat anders dan pakwerk..

Jij begrijpt hem ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:56

Als ze in volle snelheid aanlopen en tegen je opspringen dan ga je imo hartstikke plat....

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:00

slimmerik schreef:
Als ze in volle snelheid aanlopen en tegen je opspringen dan ga je imo hartstikke plat....

als je dat hondje gewoon op de grond laat staan, ga je zelf ook niet om omdat er een hond op je springt omdat jij een hondje in de lucht houd. ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:01

De hondenbezitters van kleine honden die ik ken houden van hun dier en zullen zeker hun hond optillen bij een aanval van een onder appèl ontsnapte grote hond. Je laat de hond waarvan je houdt toch niet als prooi verscheuren?

Er is geen cursus te vinden waar dat wordt afgeraden.

Edit: werkelijk mijn bek valt open dat het hier door sommigen gesteld wordt van eigen schuld dikke bult.....
Heel vreemd en triest vind ik dat. :n

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:06

Ik heb het over een speelse grote hond die los mag lopen in een losloopgebied niet over een hond die losbreekt en aanvalt. is dat nou nog niet duidelijk dan??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:08

Dat is mij nù wel duidelijk :D

Maar ook dan kan ik me voorstellen dat het mis kan gaan en staat imo de eigenaar van de kleine hond het vrij zijn/haar hond op te tillen.... Ken ook daar verhalen van: oeps dat doet ie normaal nóóit..... Daar lopen ook honden tussen die eigenlijk nooit los zouden mogen lopen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:11

je doet nou net of alle grote bullen heel gevaarlijk en agressief zijn. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:11

Ook op een losloopgebied heb je je hond onder controle te houden.

Natuurlijk Chiqa, ik zal speciale routes moeten lopen om te zorgen dat mijn kleine hondje heel blijft? Ik heb het niet eens over 'foute' honden die kleine hondjes grijpen, ook een vriendelijke labrador die met gewicht over een klein hondje heen dendert kan al veel kwaad doen. Heeft niks met van je af kunnen bijten te maken. Kom nou toch, dat is toch een omgekeerde wereld?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:12

Slimmerik dat jíj geen cursus kan vinden waar dit wordt afgeraden wil nog niet zeggen dat die er niet zijn,
ben juist blij dát ze er zijn en dit keer op keer in wordt gehamerd wat de gevolgen zijn.

Wij hebben nu een heel klein bommerhondje lopen (pupje formaat van een kat) en ja ook mijn lobbers loopt daar tussen,
en dat gaat prima, althans nu wel.

Kan me nog herinneren dat ze de eerste les binnen kwam lopen, hondje hoog boven haar uit tillend uit angst dat het verpletterd zou worden.
Hondje had met die paar weekjes dat ze was al een gedragsprobleem, kroop piepend achter een kruiwagen en liet zich niet meer pakken, later veranderde dit in schuilen achter andere mensen, wat ook snel de kop in werd gedrukt.(Geen steun zoeken je redt jezelf maar)

Gaat nu steeds beter, met een paar weekjes is dit hondje ontzettend opgeknapt, en knauwt ook van zich af als mijn bullekop voor haar staat, ik wil niet weten wat er was gebeurd als dit bange hondje optillend groot was gebracht.
Gelukkig gaf de eigenaresse ook wel aan dat het bij de vorige hondenschool niet goed was gegaan (Waar ze dat hondje op moest tillen) dat was dus echt een verrot angstig keffertje geworden.

Trouwens, grappig hoe in dit verhaal in eerste instantie drie pitbullen aanvallen, later worden dis deense doggen en aan het eind een ambull.
Wat waren het nu daadwerkelijk voor honden, want ik heb het idee dat dit een aardig eigen leven is gaan lijden.
Op het bullenforum staat nog steeds dat het om pittjes gaat ook een verhaal van een omstander.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:14

¨zonde dat deze 3 het straks weer gaan verpesten.
je mag eindelijk weer pitbulls houden.
gebeurt er dit