PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:09

ik vind het wel goed,
je bent in nederland .
en veel nederlanders irriteren zich aan de hoofddoekjes
en de burka`s.
ik zeg voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:09

Achter het tatoeëren an sich zit een inhoudelijke achtergrond, denk jij werkelijk dat elke hoofddoekdrager het doet vanuit de inhoud? :? Dat waag ik dan weer te betwijfelen. ;)

Dat mensen er van uit gaan dat piercings en tattoo's enkel maar versiering zijn terwijl er een hoop mensen (waaronder ik bv) wel écht op zoek gaan naar de betekenis, de geschiedenis er achter. Op het bodymod forum waar ik zit heeft vrijwel elke tattoo een betekenis, een groot deel er van zelfs religieuze betekenissen. Dat er een stel poppi-joppi's zijn die het zetten voor de lol, daar kan de rest van de bodymodders niet aan doen. Dus uitgaande van het positieve (hoofddoeken vanuit religie) van het ene, vind ik dat, wil je vergelijken, je dan ook moet uitgaan van het positieve van het andere (tattoo's van uit religie, geschiedenis enz). Anders moet je de twee niet eens proberen te vergelijken. ;) Maar dan niet zeuren dat het niet te vergelijken is, zeg dan dat de persoon die het doet het niet vergelijken kán door gebrek aan kennis. Want op zich is het beslist te vergelijken. :)

KiWiKo

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:11

zo en daar snap ik dus helemaal niks van Ayasha :D :D :D

Ayasha
Blogger

Welk deel snap je niet? :+
Ik weet dat het deel over de vergelijking ingewikkeld staat maar krijg het niet uitgedrukt zoals ik wil :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-02-10 22:12, in het totaal 2 keer bewerkt

beantsje

Ik vind het een ronduit enge ontwikkeling.

Dat betekent, dat de overheid aan bijv. verenigingen zou opleggen dat een hoofddoek niet mag? Dus mag je niet meer met een hoofddoek onder je cap paardrijden, niet met een hoofddoek naar de muziekschool, niet met een hoofddoek lid zijn van een wijkvereniging, zangkoor of bibliotheek?

Echt, ik krijg associaties met Duitsland in de jaren dertig...
Laatst bijgewerkt door beantsje op 26-02-10 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:13

hihi het deel van de verglijkingen snap ik niet :D :D

maar daar ga ik morgen aan zitten, ben zwaar verkouden en mijn hersens willen niet meewerken..........

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:14

@ikdoemaarwat: als je niet meer in je vaderland woont, ga je vaak meer hechten aan de (oude) gewoonten van dat land. Je blijft dan, wat dat soort dingen betreft, in het verleden hangen, terwijl je vaderland wel door veranderd.

@Ayasha: mijn tatoeage heeft voor mij ook een (persoonlijk) inhoudelijke achtergrond, maar zo'n achtergrond is toch iets anders dan religie. Al snap ik wel wat je bedoelt hoor.
Maar ik denk dat we ontopic moeten blijven en de tatoeages verder buiten beschouwing moeten laten. Laten we vergelijkingen zoeken in de erkende religies, dat is voor iedereen te volgen. En volgens mij ook meer relevant.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:15

Alet74 schreef:
@ikdoemaarwat: als je niet meer in je vaderland woont, ga je vaak meer hechten aan de (oude) gewoonten van dat land. Je blijft dan, wat dat soort dingen betreft, in het verleden hangen, terwijl je vaderland wel door veranderd.

.

ze kiezen toch voor nederland? dan kunnen ze die gewoonte's ook gewoon overnemen
niks mis mee!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:16

KiWiKo: Ik probeer het nog eens: Ik lees hier vaak dat piercings niet te vergelijken zijn met hoofddoeken omdat hoofddoeken een geschiedenis en inhoud hebben. Maarrr piercings en tatoeages hebben minstens zo veel inhoud/geschiedenis. Het is niet omdat er een "ik laat me piercen omdat het stoer is" tendens bestaat, dat die inhoud en geschiedenis onbestaande is. Ik geloof nl niet, dat álle hoofddoekdragers het doen vanuit religie (en dus inhoud). Sterker nog, ik heb het al vaak gehoord van de dragers zelf ook. :+

Alet: tatoeages en piercings maakte bij bepaalde natuurvolkeren ook deel uit van hun religie. Dat nog maar weinig mensen dat weten doet daar niets aan. ;) Heeft een religie, omdat ze minder bekent is, minder recht om te bestaan?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-02-10 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:16

Hoofddoek, keppeltje, kruisje om de nek. Maakt mij niet zo veel uit. Wat ik belangrijk vind is dat al deze mensen, eigenlijk alle Nederlanders, normaal met elkaar omgaan en elkaar niet veroordelen over geloofsovertuigingen.

Wilders kan beter zijn energie in andere zaken steken, dan dit onnozele gedoe.
Laat hem er liever voor zorgen dat de ''buitenlanders'' hulp krijgen om zo goed mogelijk te integreren.
Eerst binnenlaten, vuile werk op laten knappen, wellicht aan hun lot overlaten en nu met het vingertje wijzen.
Eigen schuld dikke bult Nederland!

Ik las van de week een stukje in de NRC van een Spaanse Marrokaanse jongeman welke in Nederland is gekomen, omdat hij hier getrouwd is. Deze jongen is al 2!! jaar bezig om een goede cursus Nederlandse taal te krijgen, maar door de bureaucratie hier loopt dat niet. (Af)gestudeerd in Spanje, werkwillig, maar niet kunnen, omdat er nu een inburgeringscursus is waarbij je nog net leert om een brood te bestellen bij de bakker..... Tja, daarmee kom je nooit in een hogere functie aan het werk hier.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:18

weet je, ik vind dit soort dingen heel erg moeilijk, ik ben ook nog niet uit waar ik op zou stemmen..

enerzijds roep ik heel hard dat nederland wel nederland moet blijven en dat mensen zich moeten aanpassen in alle opzichten.
anderzijds roep ik dat ieder individu het recht heeft om zichzelf te kunnen zijn, daar vallen ook de hoofddoekjes onder..

pfff ik ben alleen maar blij dat ik niet in de politiek zit.
ik vind dit dus echt heel moeilijk en eigenlijk bijna te vermoeiend om me in te verdiepen (al ga ik t wel doen want ik ga wel stemmen) maar t lijkt verdorie wel of er geen middenweg is.. ik bedoel, zelfs ik persoonlijk kan die weg niet vinden!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:22

@iikdoemaarwat: Maar waarom mag een mens niet de gewoontes van zijn vaderland meenemen? Daar is ook niets mis mee, dat zouden wij ook prettig vinden als we zouden emigreren. Dat geeft een vertrouwd gevoel, steun, heeft niets met integratie of iets dergelijks te maken, maar ook met je eigen identiteit.
De term 'gewoon overnemen' is echt niet zo 'gewoon' als je het hier opschrijft!

@Ayasha: tuurlijk hebben die dingen recht om te bestaan, maar ik denk niet dat het gros van de mensen met een tatoeage, deze hebben vanuit de achtergrond die je hier noemt.

@newmom: waarom moet iedereen zich in alle opzichten aanpassen? Ik zou niet weten welk doel dat zou dienen. Daar worden wij echt niet beter van als iedere nieuweling zich in allerlei bochten moet wringen om hier te kunnen leven, want het is nu eenmaal niet zo dat al die mensen hier komen om ons dwars te zitten of iets dergelijks. Laten we het proberen positief te benaderen, wij zijn allemaal mensen, er is heus wel een middenweg! Geven en nemen! En dat hoeft niet allemaal op een weegschaal.
Ik denk dat we het gegeven 'hoofddoek' niet moeten koppelen aan 'ellende' of vergelijkbare termen.

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:23

Lianne84 schreef:
Leanee schreef:
In sommige punten ben ik het wel met Wilders eens, sommigen zitten hier al 20 jaar en spreken nog amper een woord Nederlands, ja sorry hoor, of Nederlands gaan leren of je gaat terug naar je eigen land.

Ik vraag me ook af wat Wilders nou wil bereiken met het verbod op de hoofddoekjes. De islam verstoppen? Doen alsof er in Nederland geen moslims zijn?

hij wilt de islam niet verstoppen hij wilt gewoon dat mensen zich aanpassen aan het land waar ze zijn en in turkije en marokko mogen ze ook geen hoofd doek dragen in openbare gebouwen dus hier ook niet...
en als moslims dat nou erg lastig vinden zou ik ook wel een compromis willen sluiten... dat elke moslim die in contact komt met de politie...wordt veroordeeld met de wetgeving die ze in eigen land hebben... kan je is hard lachen moet je is zien hoe snel ze dan ophouden met dat gezeik.
nederland is zo'n mild land wordt tijd voor harde maatregelen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:24

@alet74 als je goed leest zeg ik dat ook niet alleen. ;)
en trek ik t ook even in t uiterste om duidelijk te maken wat ik bedoel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:26

Alet74 schreef:
@Ayasha: tuurlijk hebben die dingen recht om te bestaan, maar ik denk niet dat het gros van de mensen met een tatoeage, deze hebben vanuit de achtergrond die je hier noemt.
.

Nogmaals, ik durf ook zeer te betwijfelen of dat geld voor hoofddoeken. Zorgt dat voor minder bestaansrecht? Neen.
Dus, als hoofddoeken op de werkvloer en school enz mogen, dan piercings en tatoeages ook. Geen gezeik meer met afdekken enz. :) Maar niet het ene wel en het andere niet. ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:27

Palingcw: Maar we wonen hier in Nederland, niet in Turkije of Marokko. Regels zijn overal verschillend, dat verschilt hier vaak per huishouden al (leren we onze dochter). Ik denk niet dat het aanpassen 'm zit in het wel of niet dragen van een hoofddoek, dat is te simpel gedacht in mijn opinie.

@ayasha: ik heb geen problemen met piercings enzo op de werkvloer, helemaal niet, maar dat is weer een andere discussie. Die wordt ook niet door de PVV tot speerpunt genomineerd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:28

Ayasha schreef:
Alet74 schreef:
.

Nogmaals, ik durf ook zeer te betwijfelen of dat geld voor hoofddoeken. Zorgt dat voor minder bestaansrecht? Neen.
Dus, als hoofddoeken op de werkvloer en school enz mogen, dan piercings en tatoeages ook. Geen gezeik meer met afdekken enz. :) Maar niet het ene wel en het andere niet. ;)

dank u!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:28

Eentje die er door mensen voor me bijgehaald is dus daar ga ik rustig op verder gezien ik het niet eens ben met uitspraken die hiervoor gezegd zijn. :D Dat jij er niets tegen hebt had ik al door gezien je er zelf hebt :D

ikdoemaarwat: asjeblieft :D

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:29

Persoonlijk, als rasamsterdammer, irriteer ik mij MATELOOS aan hoofddoekjes bij de supermarkt, gemeenten en eigenlijk overal waar ik kom zie ik ze. Vooral arabisch pratende mensen met de cassiere. ZO asociaal. Je woont in Nederland!

Wij niet-islamieten lopen geheel erkenbaar over straat en de hoofddoekdragende islamieten zijn zonder doek in één keer een heel ander persoon.

Met uitgaan bijvoorbeeld laten de dames de doekjes opvallend vaak thuis. Van mij mag je best islamitisch zijn. Maar doe DAT dan in je eigen tijd. En wees voor de rest gewoon een Nederlander.

Wat betreft de kruisjes en keppeltjes. Dat zijn geen uitingen waardoor je mogelijk herkenbaar danwel onherkenbaar kan worden. Wie zegt dat achter die burka wel een vrouw zit?
De moslim mannen dragen vaak ook zoiets op hun hoofd. Daar hoor je dan ook niemand over. Maar de hoofddoek.. ik weet het niet hoor. Het christendom had vroegen ook hoofdbedekking voor vrouwen maar dat is al decennia lang niet meer.. wellicht tijd voor een hervorming binnen de islam?

En als laatste, volgens mij is het ook zo dat in de landen als marokko en turkije.. er minder hoofddoeken te zien zijn als hier..

Wat mij betreft gewoon lekker doorvoeren die regel en lekker even gaan staan voor wat Nederland is. We weten namelijk allemaal dat die regel het toch niet lang overleefd. Maar even wakker geschud worden is natuurlijk niet erg!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:30

Alet74 schreef:
@iikdoemaarwat: Maar waarom mag een mens niet de gewoontes van zijn vaderland meenemen? Daar is ook niets mis mee, dat zouden wij ook prettig vinden als we zouden emigreren. Dat geeft een vertrouwd gevoel, steun, heeft niets met integratie of iets dergelijks te maken, maar ook met je eigen identiteit.
De term 'gewoon overnemen' is echt niet zo 'gewoon' als je het hier opschrijft!

.

als ik besluit daar te gaan wonen moet ik met een heleboel dingen ook aanpassen in dat land, kan ik niet als inwoner in heule korte rokjes gaan lopen en dergelijke.....
als je je vaderland zo prettig vind ,dan moet je daar blijven.....
ik vind mijn vaderland zwaar *** en zal dan in de toekomst zeker vertrekken en alles achter mij laten!
en in het nieuwe land maak ik mij de taal en cultuur zo snel mogelijk machtig!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:31

Weet je, er zit een verschil in een burka en een hoofddoekje, hoor. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:32

ikdoemaarwat schreef:
ja en het gekke is he................in hun eigen land lopen er meer vrouwen zonder dan met ;)

Dit is hun eigen land ze zijn hier geboren

newmom

Ayasha schreef:
Alet74 schreef:
.

hier ben ik t dan ook wel weer mee eens

Ojajoh

Alet74 schreef:

.

wel eens bedacht dat het grote gros van de mensen wel een tattoo heeft met een grote betekenis??

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:33

Hmmm... en wat moeten we dan zeggen over de mensen die in hun dialect pratend bij de kassa staan? Dat is dan in jouw opinie ook asociaal.
We leven in een multiculturele samenleving waarin we niet meer kunnen verwachten dat iedereen Nederlands spreekt. Waarom ook?
Als dit soort dingen wordt doorgevoerd, dan is Nederland een intolerant land. Is dat wat wij als Nederlanders willen zijn?