Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:@ikdoemaarwat: als je niet meer in je vaderland woont, ga je vaak meer hechten aan de (oude) gewoonten van dat land. Je blijft dan, wat dat soort dingen betreft, in het verleden hangen, terwijl je vaderland wel door veranderd.
.
Lianne84 schreef:Leanee schreef:In sommige punten ben ik het wel met Wilders eens, sommigen zitten hier al 20 jaar en spreken nog amper een woord Nederlands, ja sorry hoor, of Nederlands gaan leren of je gaat terug naar je eigen land.
Ik vraag me ook af wat Wilders nou wil bereiken met het verbod op de hoofddoekjes. De islam verstoppen? Doen alsof er in Nederland geen moslims zijn?
Alet74 schreef:@Ayasha: tuurlijk hebben die dingen recht om te bestaan, maar ik denk niet dat het gros van de mensen met een tatoeage, deze hebben vanuit de achtergrond die je hier noemt.
.
Ayasha schreef:Alet74 schreef:@Ayasha: tuurlijk hebben die dingen recht om te bestaan, maar ik denk niet dat het gros van de mensen met een tatoeage, deze hebben vanuit de achtergrond die je hier noemt.
.
Nogmaals, ik durf ook zeer te betwijfelen of dat geld voor hoofddoeken. Zorgt dat voor minder bestaansrecht? Neen.
Dus, als hoofddoeken op de werkvloer en school enz mogen, dan piercings en tatoeages ook. Geen gezeik meer met afdekken enz.Maar niet het ene wel en het andere niet.
Alet74 schreef:@iikdoemaarwat: Maar waarom mag een mens niet de gewoontes van zijn vaderland meenemen? Daar is ook niets mis mee, dat zouden wij ook prettig vinden als we zouden emigreren. Dat geeft een vertrouwd gevoel, steun, heeft niets met integratie of iets dergelijks te maken, maar ook met je eigen identiteit.
De term 'gewoon overnemen' is echt niet zo 'gewoon' als je het hier opschrijft!
.
Ayasha schreef:Alet74 schreef:@Ayasha: tuurlijk hebben die dingen recht om te bestaan, maar ik denk niet dat het gros van de mensen met een tatoeage, deze hebben vanuit de achtergrond die je hier noemt.
.
Nogmaals, ik durf ook zeer te betwijfelen of dat geld voor hoofddoeken. Zorgt dat voor minder bestaansrecht? Neen.
Dus, als hoofddoeken op de werkvloer en school enz mogen, dan piercings en tatoeages ook. Geen gezeik meer met afdekken enz.Maar niet het ene wel en het andere niet.