Mjay schreef:@Horseydude: ache wel nee, de afspraak was dat Gudrun werd overgevlogen naar seaworld in ruil voor twee False killerwhales, die hebben ook een tijdje int park gezeten, Gudrun moest fokken en daar zouden ze dan een jong van terug krijgen en Gudrun zou in Seaworld blijven terwijl Harderwijk de jongen zou verkopen. Het eerste jong is er gekomen maar ook weer gestorven (onder verdachte omstandigheden) waarna Gudrun niet lang daarna zelf ook het loodje legde..... Gudrun komt uit ijsland daar heeft Harderwijk haar zelf gevangen....
een link heb ik zo snel niet maar er is ooit eens een orca opzettelijk tegen een muur aangezwommen totdat ie dood was..... daarna is seaworld aan de gang gegaan met anti depressiva......
het lot van Tillikum is erg somber nu, hij zal wel net als andere orca's waar eerder wat "mis" mee was ergers achter gehouden worden in een klein aquarium...... en daar blijven totdat ie dood is..... met andere woorden hij is ten dode opgeschreven het is alleen nog de vraag hoe lang het duurt....
Het klopt gewoon niet hoe het er in aquaria aan toe gaat, de orcas zijn agressief naar elkaar iets wat in het wild niet voorkomt, het komt geregeld voor dat ze zichzelf en andere verwonden, hoe kan een dier met echolocatie nou ergens tegen aan zwemmen??? en ze zijn enorm vatbaar voor ziektes, longontstekingen en huidziektes..... hun ogen zijn doorgaans altijd geirriteerd door het chloor en de kunstmatige samenstelling van het zoute water....... de dieren hebben teveel stress kunnen amper duiken in hun omgeving en hebben geen enkele stimulans... het zijn immers gewoon maar muren... verder niets......
He bah als ik dit lees word ik echt niet goed van binnen.
Heeft Harderwijk Gudrun zelf gevangen? Zomaar voor de lol? Voor bezoekers? Of was Gudrun in gevaar?
Ik hoop van harte dat Tillikum in leven blijft al zou ik me afvragen of hij daar wel gelukkig van word.. zo ontzettend zonde vind ik dit..
Wat kan een mens toch wreed zijn.