En daar gaat het als het goed is toch om, dat je verstaanbaar bent voor iedereen? In dat geval moet iedereen dus ABN praten in het openbaar. Dus geen Engels/Limburgs/Fries/Grieks/Turks
??
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessah schreef:Maar kan je dan ook mee gaan met alle andere punten? Het is niet zo dat alleen maar over buitenlanders gaat in het politiek.. Zie bericht boven je..
Musjes schreef:Ik begrijp de hele buitenlandse medemens discussie niet (al jaren niet trouwens). Ik hoor vaak de meest verschrikkelijk uitspraken, in mijn ogen!, maar veel mensen hebben in hun omgeving of vriendenkring niemand die geen Nederlander is. Ik vind het prima hoor, nou ja eigenlijk niet maar ga er geen discussie over voeren, dat mensen alles op buitenlanders afschuiven. Alleen als dat de reden is, en dat is voor veel mensen de enige reden, om op een partij te stemmen, waar zijn we dan mee bezig? Zijn mensen echt zo oppervlakkig om daarom op Wilders te stemmen? Er moet toch meer inhoud zijn dan dat??
ikdoemaarwat schreef:Musjes schreef:Ik begrijp de hele buitenlandse medemens discussie niet (al jaren niet trouwens). Ik hoor vaak de meest verschrikkelijk uitspraken, in mijn ogen!, maar veel mensen hebben in hun omgeving of vriendenkring niemand die geen Nederlander is. Ik vind het prima hoor, nou ja eigenlijk niet maar ga er geen discussie over voeren, dat mensen alles op buitenlanders afschuiven. Alleen als dat de reden is, en dat is voor veel mensen de enige reden, om op een partij te stemmen, waar zijn we dan mee bezig? Zijn mensen echt zo oppervlakkig om daarom op Wilders te stemmen? Er moet toch meer inhoud zijn dan dat??
oja wel hoor, dat is er wel......een hele waslijst zelfs
Marian_ schreef:Nessah, je komt in nederland, wat je thuis doet of bij een kennis op de koffie moet je helemaal zelf weten. maar ik vind het toch wel behoorlijk irritant als ik in openbare gelegenheden met handen en voeten moet gaan praten omdat ze geen nederlands kunnen, maar hier wel al 'n tijd wonen.
limburgers kunnen wel gewoon abn praten.
Nessah schreef:Ik heb in de klas gezeten 2 jaar lang met 14 Marokkaanse en 5 turken. Was de enige Nederlander. Daarnaast heb ik 4 jaar samen gewoond met een Marokkaan. Dus ik weet er meer van dan menig ander die het bekijkt van een afstandje.
Ik ben gewoon een nuchter persoon, maak me niet snel kwaad, irriteer met niet snel aan mensen en kan het bijna met iedereen wel vinden![]()
Daarnaast ben ik vrijgevig en steun ik graag landen van mensen die het minder getroffen hebben dan wij. Ik vind het een slechte zaak als mensen die het goed hebben, arme mensen niet willen helpen.
Hoe denk je over die andere punten? Of interesseert het milieu jou ook niet?
En waarom zou je in elke kerk/moskee of wat dan ook Nederlands moeten praten? Ooit naar echte gospel geweest? Dat kan gewoon niet in het Nederlands!
Daarnaast worden er ook veel Marokkanen gediscrimineerd en niet alleen Nederlanders door Marokkanen.. Ik heb de meest bizarre dingen mee gemaakt.. En toch veroordeel ik dat soort mensen ( lees: racisten, die je direct herkent aan hun uiterlijk). Waarom niet? Ieder persoon is anders..
Het klopt echt, verbeter de wereld.. Begin bij je zelf
Musjes schreef:Ik begrijp de hele buitenlandse medemens discussie niet (al jaren niet trouwens). Ik hoor vaak de meest verschrikkelijk uitspraken, in mijn ogen!, maar veel mensen hebben in hun omgeving of vriendenkring niemand die geen Nederlander is. Ik vind het prima hoor, nou ja eigenlijk niet maar ga er geen discussie over voeren, dat mensen alles op buitenlanders afschuiven. Alleen als dat de reden is, en dat is voor veel mensen de enige reden, om op een partij te stemmen, waar zijn we dan mee bezig? Zijn mensen echt zo oppervlakkig om daarom op Wilders te stemmen? Er moet toch meer inhoud zijn dan dat??
Musjes schreef:Misschien bij jou, maar bij het gros van de mensen niet. Ik denk dat je dat zelf ook weet
juline schreef:@nessah: sommige punten kan ik zeker bij inkomen.
onderandere de snelheidskwestie.
nooit meegemaakt dat je lekker op de snelweg rijdt en er een matrixbord hangt van 90. hoevaak is het dan wel niet dat er direct op de rem gegaan wordt en er dus files ontstaan.
lekker rustig doorrijden en met de stroom mee gaan zou ik zeggen. ben je meteen van heel dat file gezeur af.
en wat je zegt over paarden mensen en de natuur, zeg eens eerlijk of je nu paarden honden of katten of wat voor dieren dan ook hebt je gooit zeker te weten ook wel eens rotzooi op straat, je rijdt ook met je paard door de bossen in bepaalde weersomstandigheden die niet ten goede komen van de grond. ook jou paard trapt planten kapot.
en ja nederlands is de voertaal hier in nederland. ik kan ook een aardig mondje plat bredaas praten maar zal dit alleen doen in vertrouwde kringen (familie, vrienden) verder tracht ik zo verstaanbaar abn te spreken.
en nee ik heb het niet over toeristen die een andere taal spreken, het gaat over de in nederland wonende allochtonen, ja ook chinezen, antilianen, surinamers, fransen enz, dat deze gewoon nederlands praten.
heb hier op bokt eerder een discussie hierover gehad en hier kwam uit dat ik jalours zou zijn dat ik geen geheimen kon bespreken in een andere taal.
nee het gaat mij erom dat ik het mateloos irritant vindt dat je je in een openbare ruimte (school bijv) bevindt en ze het vertikken om nederlands te praten.
ja daar kan ik aardig onzeker over worden als je zeer zeker voelt dat er over jou gepraat wordt maar je het niet zeker weet omdat het in een andere taal is.
en ja als ik in een ander land zou wonen zou ik ook trachten zo snel mogelijk die taal machtig te zijn zodat ik met iedereen kan communiseren.
Onassa schreef:Musjes schreef:Ik begrijp de hele buitenlandse medemens discussie niet (al jaren niet trouwens). Ik hoor vaak de meest verschrikkelijk uitspraken, in mijn ogen!, maar veel mensen hebben in hun omgeving of vriendenkring niemand die geen Nederlander is. Ik vind het prima hoor, nou ja eigenlijk niet maar ga er geen discussie over voeren, dat mensen alles op buitenlanders afschuiven. Alleen als dat de reden is, en dat is voor veel mensen de enige reden, om op een partij te stemmen, waar zijn we dan mee bezig? Zijn mensen echt zo oppervlakkig om daarom op Wilders te stemmen? Er moet toch meer inhoud zijn dan dat??
Laten we eens kijken of dat echt zo is.
Willen degene die enkel om die reden op Wilders stemmen dit vermelden hier???
ikdoemaarwat schreef:Musjes schreef:Misschien bij jou, maar bij het gros van de mensen niet. Ik denk dat je dat zelf ook weet
nee, niet mensen hebben hier al genoeg punten aangegeven,maar veel mensen lezen ook alleen maar wat ze willen lezen he
en wat die mensen allemaal als argumenten hebben moeten hun weten, ze zullen vast voor zichzelf goede redenen hebben om op die partij te kiezen
juline schreef:Onassa schreef:
Laten we eens kijken of dat echt zo is.
Willen degene die enkel om die reden op Wilders stemmen dit vermelden hier???
en ja ik zou wilders stemmen ook om andere punten van hem en echt niet enkel alleen zijn punten rondom de islam
Marian_ schreef:Nessah, je komt in nederland, wat je thuis doet of bij een kennis op de koffie moet je helemaal zelf weten. maar ik vind het toch wel behoorlijk irritant als ik in openbare gelegenheden met handen en voeten moet gaan praten omdat ze geen nederlands kunnen, maar hier wel al 'n tijd wonen.
Misser schreef:juline schreef:misser sorry dat ik niet zo'n geweldige typiste ben maar het is nederlands toch en je begrijpt wat er staat.
Wat een instelling. Wel van een allochtoon verwachten dat hij binnen no time goed Nederlands kan, maar zelf genoegen nemen met 'je begrijpt toch wat er staat'....
Misser schreef:Het zou jullie sieren als je dan zelf ook je berichten in correct Nederlands plaatst, als je dat zo belangrijk vindt.
Denk aan hoofdletters, punten etc..