Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:11

MysticTinker schreef:
Andere partijen kunnen reële plannen niet eens waarmaken :=
Ik denk dat Wilders meer (positief) zou veranderen dan die andere partijen in de afgelopen 10 jaar..

Dan wacht ik eerst ff op het moment dat Wilders uberhaupt eens een positieve opmerking maakt. Die kans lijkt me al minimaal, laat staan dat hij positieve veranderingen doorvoert..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:32

sarabande schreef:
Sannnn schreef:
Dat moet je aan Wilders vragen. Niet aan mij, ik zit niet in zijn partij.

Nee ik vraag het aan jou, Jij zegt het er mee eens te zijn, zonder je af te vragen of het haalbaar is.
En dat is dus de kern van het verhaal. Andere partijen zetten niet van die droomsituaties in hun programma alleen om te scoren, omdat ze weten dat het niet reeel is

Ik zeg dat ik het er deels mee eens ben, dus niet helemaal. Maar goed....
Als wij net zo veel als andere Europese landen gaan geven aan ontwikkelingshulp en aan de Europese Unie dan bespraren we al minimaal 4 miljard. Daarmee zouden we bepaalde dingen kunnen realiseren. Ook zou een eventueel 2e vliegveld kunnen bijdragen een grotere import en export van goederen, wat ook weer meer geld oplevert em extra werkgelegenheid. Transport over water en de weg is voor sommige goederen niet mogelijk en ook milieuonvriendelijker en dat maakt het dan weer duurder voor de consument. Zo zijn er nog meer mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld minder bestuurslagen. Minder ambtenaren, grotere provincies/ gemeenten etc. etc.
Daarbij komt nog dat plannen die in het verkiezingsprogramma staan van de partijen worden doorgerekend en goedgekeurd door de rekenkamer.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:55

Toekie schreef:
Wildgirl schreef:
Agnes Kant kan zich ook beter gedeist houden maar dat doet ze ook omdat zij als 1 van de weinige in de kamer zelfkennis heeft.

Wat een stiekeme steek onder water. Je hoeft het niet met iemand eens te zijn maar ik vind zulke denigrerende opmerkingen erg laag. :\

Dat is helemaal geen steek onder water, sterker nog, ik heb respect voor haar.
Moet je eens opletten hoeveel fractieleiders zo meteen het MP schap gaan ambieeren, terwijl ze dit absoluut niet kunnen, ik verwacht dat Kant dit niet gaat doen omdat ze zelf aangeeft hier nog niet klaar voor te zijn.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:58

Niemand wilt met Wilders samenwerken!!! }:0

Hallooo snappen jullie dat nou echt niet??

Het enige wat ik hier op nieuws en maatschappijk lees is "Weert Gilders de nieuwe afgod" en Nederland is dan zeker het beloofde land...

Keeeep dreeming!

:Z :Z :Z
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 21-02-10 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatig Capslockgebruik aangepast

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:02

Moet dat in hoofdletters?

jameyskatje

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:02

ja :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:03

Waar lees jij op bokt dan dat Geert Wilders de nieuwe afgod is en dat Nederland het beloofde land is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:06

Issy schreef:
Ik heb er even 2 uit het verkiezingsprogramma van de PVV gekozen
ik kan moeilijk het hele PVV prgramma hier neeerzetten, dus het is heel selectief.
Maar wat vinden jullie van onderstaande 2 punten

Tweede nationale luchthaven in Flevopolder of in zee
Nieuwe kerncentrales

Waarom een 2e schiphol, in een natuurgebied of in zee? wat kost dat wel niet qua geld, welke burger heeft hier om gevraagd?
Nieuwe kerncentrales: ik was net blij dat we daar vanaf waren. Gaan we weer een 2e Tjernobyl bouwen???

Dat is niks als paniekzaaien, gelijk over Tsjernobyl beginnen.

Kernenergie is nog steeds een heel milieuvriendelijke manier om energie op te wekken, beter als olie en gas.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:07

dat lees ik in nieuws en maatschappij.. het gaat enkel nog maar over hem. scrol de pagina's maar door

ik vind dit echt eng worden. zoveel wilders voorstanders. dacht dat de nederlandse burger wel verstandig was.. dit is voor mij echt een teken van kortzichtigheid.. ben bang voor de toekomst van nederland

ik zie de verdeeldheid enkel groter worden (zijn missie)
ik zie men steeds banger voor elkaar worden (zonder angst geen macht)
ik zie elkaar steeds eerder veroordelen (individualisatie)
ik zie mensen die niet nadenken (onwetendheid)
die klakkeloos de media volgen.. (tja.. propeganda, censuur)

is de paardenwereld zo kortzichtig? of is dit forum een redelijke afspiegeling van de maatschappij?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:09

De vraag is natuurlijk, jameyskatje, ben jij zo gigantisch tegen omdat je zelf islamitisch bent?
Ik denk dat dat zo is.
Heeel begrijpelijk ook ;)

Echter, zijn er denk ik heel veel mensen die dit niet zijn.. en die zich daarom wél kunnen vinden in GW. Ik heb net z'n programma doorgelezen en ik vind dat daar helemaal niet zo'n slechte dingen bij staan.

Volgens mij word er heel veel gedacht hier in Nederland, maar niet hardop gezegd.

Ja de man is extreem, maar hij word wel gehoord.

*edit; censuur? Waar haal je dat vandaan?
Omdat mensen iets anders denken of vinden als jij zijn ze onwetend?

*edit2: ik denk niet dat zijn ''missie'' is om de nederlanders te verdelen hoor, daar schiet je immers niets mee op als leider van 'n land/regering want dan bereik je nml niets meer. Het veroordelen word immers toch gedaan, met of zonder Wilders. Dat gebeurt nml al járen.
Laatst bijgewerkt door Nagini op 21-02-10 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:10

Blue_Eyes schreef:
Er staat ook nergens dat ze het goedkeurt. Alleen heeft ze wel gelijk dat Mohammed B. geen terrorist was/is. Zoek de definitie van terrorist maar op, ik geloof zelfs dat hij hier al eens ergens genoemd is :)*

Maar een radicale moslim noemde ik hem... :)*

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:10

Als je goed het topic door leest zie je hier voor en tegenstanders, en mensen die op verschillende partijen zullen stemmen, dus ja ik denk dat dit topic een ardige afspiegeling is echter wel van een bepaalde leeftijdsgroep (ik ga er toch vanuit dat we niet heel veel 50 plussers erbij hebben zitten, en die stemmen veel standvastiger op een vaste partij).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:11

@SuperWoman:
windhond schreef:
sarabande schreef:
Heb je wel eens naar uitzendingen met Theo van Gogh gekeken, zijn uitspraken gehoord. De moordenaar van Theo was geen terrorist, maar een zeer doorgeslagen moslim die zich diep gekrenkt voelde.

Ach gut hij was gekrenkt dus snij hem maar zn strot af.

En ik reageerde hierop ;)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 21-02-10 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:13

Ik denk dat het dat juist is. Omdat hij zo extreem is gaan mensen zich bij hem voegen.. Hij zegt dingen die vele andere politieke leiders niet durven te zeggen. Ik denk dat zodra dat veranderd en de politiek meer daadkracht krijgt, Wilders weinig stemmen krijgt.
Ik heb ook zijn programma gelezen en kan me ook in dingen vinden. Maar zie ook in dat hij heel extreem is in dingen.
Ik snap dat jij tegen hem bent Jameyskatje. Maar ik denk echt dat de meesten aanhanger van hem zijn omdat hij zegt wat de meesten denken maar niet durven te zeggen..

Ik vind trouwens ook dat, in tegenstelling tot vele andere topics, hier wel normaal er over gepraat wordt. Sommige worden gelijk zo persoonlijk.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:15

Maar als jullie je kunnen vinden in zijn programma, dan begrijp ik dat niet zo goed. Er staan kreten maar nog steeds niet hoe hij dat wil gaan bereiken. Als er ergens wat meer moet dan moet er elders wat minder.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:16

Ik ken niet alle programma's hoor ;) heb je een partij voor me waar precies staat hoe ze het willen gaan doen? :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:18

Had dat hiervoor ook al gepost.. Waar een wil is, is altijd wel een weg. Maar of dat de juiste is...

Sannnn schreef:
Ik zeg dat ik het er deels mee eens ben, dus niet helemaal. Maar goed....
Als wij net zo veel als andere Europese landen gaan geven aan ontwikkelingshulp en aan de Europese Unie dan bespraren we al minimaal 4 miljard. Daarmee zouden we bepaalde dingen kunnen realiseren. Ook zou een eventueel 2e vliegveld kunnen bijdragen een grotere import en export van goederen, wat ook weer meer geld oplevert em extra werkgelegenheid. Transport over water en de weg is voor sommige goederen niet mogelijk en ook milieuonvriendelijker en dat maakt het dan weer duurder voor de consument. Zo zijn er nog meer mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld minder bestuurslagen. Minder ambtenaren, grotere provincies/ gemeenten etc. etc.
Daarbij komt nog dat plannen die in het verkiezingsprogramma staan van de partijen worden doorgerekend en goedgekeurd door de rekenkamer.

Maar ik weet ook niet of dit is wat hij wil. Ik lees zijn punten en zie mogelijkheden die overeenkomen met zijn punten. Maar of dat is wat hij wil weet ik ook niet..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:19

Wat een aparte opmerking Nagini. Je vindt het begrijpelijk dat een Moslim tegen Wilders is. Waarom vind je dat begrijpelijk? Heeft dat dan toch te maken met dat Wilders dingen roept die beledigend en discriminerend zijn t.o.v. een complete bevolkingsgroep? Volgens Wilders zelf heeft hij alleen iets tegen criminele/radicale Moslims. Dus dan zou een ''normale Moslim'' het gewoon met hem eens moeten kunnen zijn?

Ik ben serieus benieuwd naar je antwoord.
Laatst bijgewerkt door Toekie op 21-02-10 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:19

Nagini schreef:
Ik ken niet alle programma's hoor ;) heb je een partij voor me waar precies staat hoe ze het willen gaan doen? :)

Ja alle andere partijen behalve trots op Nederland, hebben dit wel meer onderbouwd.
Geen persoonlijke voorkeur, maar hier een voorbeeld van de pvda: http://nu.pvda.nl/standpunten
Laatst bijgewerkt door Issy op 21-02-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:21

Toekie schreef:
Wat een aparte opmerking Nagini. Je vindt het begrijpelijk dat een Moslim tegen Wilders is. Waarom vind je dat begrijpelijk? Heeft dat dan toch te maken met dat Wilders dingen roept die beledigend en discriminerend zijn t.o.v. een complete bevolkingsgroep? Volgens Wilders zelf heeft hij alleen iets tegen criminele/radicale Moslims. Dus dan zou een ''normale Moslim'' het gewoon met hem eens moeten kunnen zijn?

nou als hij met woorden smijt zoals hoofdoekjestax, dan vind ik dat toch echt een veeg uit de pan naar moslims.
Laatst bijgewerkt door Issy op 21-02-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:22

Nou idd. Dan kunnen we ook wel zwarte kouzen tax gaan vragen voor de streng gereformeerden. Bij wijze van spreke.. Of de klompentax.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:25

toch wel heel appart dat de mensen die voor wilders willen gaan stemmen zich moeten verantwoorden waarom....

Dat moet je alleen als je voor wilders stemt en niet als je voor de pvda,d'66,groenlinks,sp...stemt?

Ja,ik ben inderdaad ook een wilders aanhanger,en ik ga me daar niet voor verantwoorden hoor...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:27

Toekie schreef:

Nou, mij lijkt dat wel begrijpelijk. Geert roept namelijk vrij regelmatig dingen over alles wat slecht is aan moslims. Ik kan me voorstellen dat je je dat best aan gaat trekken als moslim zijnde. Of je daar nu wel of niet in hoort in die groep en dat je dan zelf ook zoiets gaat hebben van 'ach man.. maak het nou'. IK zou dat namelijk wel hebben, vandaar dat ik dat ook aannam ;).

Als bijv een politicus dingen ging zeggen over hoe achterlijk een bepaalde groep limburgers zouden zijn, ookal voel ik mij niet echt limburgs of hoor ik niet bij die groep, zou ik het toch stom vinden.. dan heb ik toch zoiets van joh..

komt wellicht wat vaag over maar kan het zelf niet zo goed beschrijven, aangezien het imo heel duidelijk is.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:28

geerke schreef:
toch wel heel appart dat de mensen die voor wilders willen gaan stemmen zich moeten verantwoorden waarom....

Dat moet je alleen als je voor wilders stemt en niet als je voor de pvda,d'66,groenlinks,sp...stemt?

Ja,ik ben inderdaad ook een wilders aanhanger,en ik ga me daar niet voor verantwoorden hoor...

Niemand hoeft zich te verantwoorden hoor, maar ik ben wel geinteresseerd in de gedachtens van mensen waarom ze op Wilders stemmen terwijl er nog geen concrete stemmen zijn. En je bent altijd vrij om wel of niet daar antwoord op te geven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:29

geerke schreef:

Ik vind eigenlijk dat iedereen in elk geval aan zichzelf moet kunnen uitleggen waarom je die keuze maakt. Het is wel het besturen van een land... Weet waar je op stemt, weet waar je voor kiest.

Je hebt kiesrecht, maar m.i. ook de plicht om dat zorgvuldig te doen.
Dat geldt trouwens voor iedereen, wat je ook gaat stemmen.