Moet Balkenende terugkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wil je een Balkenende 5

Nee alsjeblieft niet
232 (78%)
Natuurlijk graag zelfs
38 (12%)
Weet niet
27 (9%)

Totaal aantal stemmen: 297

KiWiKo

Re: Moet Balkenende terugkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 08:58

ik voorzie grote hele grote maatschappelijke problemen als de hypotheekaftrek aan banden gelegd gaat worden........... dat is voor mij de grootste drijfveer om niet PVDA te stemmen, ondanks dat ik het in heel veel dingen wel kan vinden met ze.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:41

Als ik het goed begrijp ben je tegen elke vorm van bezuinigingen? AOW leeftijd omhoog bv, geen populaire boodschap maar wel een noodzakelijke. Heb je D66 al bekeken? Die hebben wel wat onpopulaire dingen er tussen staan als hypotheekrente aftrek, AOW omhoog, maar zijn voor de versoepeling van het ontslagrecht, hervormen van de woningmarkt en arbeidsmarkt etc.
Als je geen bezuinigingen wil kom je uit bij de PVV of de SP...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:47

ja inderdaad...... ik vind dat wij als burgers, werkgevers in het MKB en loonslaven al genoeg uitgebuit zijn....... er kan niet meer vanaf, de grens is allang bereikt...... getuige de vele loonbeslagen die ik heb liggen op mijn personeel, getuige de mensen die afhankellijk zijn van voedselbanken en schuldjhulpsanering......

de rek is eruit.......

ga potverdrie bezuinigen op overheidsuitgaven......... die rijzen de pan uit, niet de uitgaven van middenstanders.......

En nogmaals, draai het werkgeversrisico terug, dan heb je weer een florerende arbeidsmarkt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:49

KiWiKo schreef:
ja inderdaad...... ik vind dat wij als burgers, werkgevers in het MKB en loonslaven al genoeg uitgebuit zijn....... er kan niet meer vanaf, de grens is allang bereikt...... getuige de vele loonbeslagen die ik heb liggen op mijn personeel, getuige de mensen die afhankellijk zijn van voedselbanken en schuldjhulpsanering......

de rek is eruit.......

ga potverdrie bezuinigen op overheidsuitgaven......... die rijzen de pan uit, niet de uitgaven van middenstanders.......

En nogmaals, draai het werkgeversrisico terug, dan heb je weer een florerende arbeidsmarkt.

sorrie wilde aanvullen :)

elke partij heeft zn voor en zn nadelen....... en ik weeg af welk nadeel van welke partij mij het meest tegen de borst stuit........

maargoed je hebt denk ik wel begrepen dat ik het niet alleen met werkgeverslasten niet eens ben :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:51

Het verhaal van de hypotheekrente-aftrek geldt toch pas vanaf een X bedrag (hoog bedrag)? Ik heb het idee dat de gemiddelde Nederlander daar niet zoveel last van zal hebben.

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:54

Nee; onder JPB is nu al voor de 4e keer een kabinet gevallen en dan zit er volgens mij iets niet goed. Ik heb er weinig vertrouwen in dat de 5e keer wèl goed gaat. Hij heeft zijn kansen een beetje verkeken, vind ik. Als het CDA ook geen andere lijsttrekker neemt, ben ik ook voorlopig niet meer geneigd daar op te stemmen...

Vorige keer SP gestemd, overigens. Dat doe ik ook niet meer; ookal hadden ze overtuigend de verkiezingen gewonnen, kwamen ze nog niet in de regering! Zo kan je natuurlijk als partij de belangen van de kiezers niet effectief vertegenwoordigen.

Ik moet nog maar zien wat ik straks ga stemmen. CDA, SP en Wilders (die kerel mag ik echt niet) vallen sowieso al af, D66 misschien? Eerst maar eens kijken welke standpunten het beste bij mij aansluiten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:57

welk bedrag........ 200.000 euro............ dan zijn er een hoop nederlanders de sjaak......... 400.000 euro zijn ook een hoop Nederlanders de sjaak...........

Hyptoheekrente afschaffen is het domste wat de BV Nederland ooit kan doen............ er zijn namelijk al heeeeeeeeeel lang geen betaalbare huurwoningen............

schaf je de hypotheekrente aftrek af, dan staat 60% van de koopwoningen per direct te koop, en moeten AL die mensen in een huurwoning.......... waar nu al tekort aan is.........

ga het maar bolwerken joh :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:58

d66 is voor mij een leuke optie

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:12

Maar is het niet zo als je een huis voor 4 ton kunt kopen, dat je dan ook een heel leuk inkomen zult hebben? (de inzet was toch vanaf 8 ton of een miljoen als ik het me goed herinner?)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:16

heee dat hele leuke inkomen als je 4 ton verdient gezamelijk word aardig ingekort door de 52% belasing...... hou je nog 1.9 ton over op jaarbasis............ dan alles wat je niet krijgt van de BV Nederland......

dus je moet of goed onder de grens zitten OF goed boven de grens.......... als middenmoter heb je het even moeilijk zegmaar :) en de middenmoters is wel de grootste bevolkingsgroep............

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:46

Ik bedoelde een woning van 4 ton.
Wat versta je onder 'middenmoter? Tweemaal modaal?

Ik denk dat ik GroenLinks ga stemmen. Goede partij voor de oppositie en een goed tegenwicht voor rechts. (maar moet me er nog verder in gaan verdiepen voor deze rond)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 11:17

KiWiKo schreef:
heee dat hele leuke inkomen als je 4 ton verdient gezamelijk word aardig ingekort door de 52% belasing...... hou je nog 1.9 ton over op jaarbasis............ dan alles wat je niet krijgt van de BV Nederland......

dus je moet of goed onder de grens zitten OF goed boven de grens.......... als middenmoter heb je het even moeilijk zegmaar :) en de middenmoters is wel de grootste bevolkingsgroep............

Vind je 4 ton verdienen een middenmoter???

Maar die hypotheek hoef je je helemaal niet druk over te maken, dat wordt Nederland gewoon door de EU opgelegd als ze zelf geen maatregelen nemen. Ik vind het ook idioot dat iemand een huis van 5 ton kan aftrekken, als je 5 ton hebt heb ja dat niet nodig.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:46

Dat vind ik dus ook Sarabande. Je moet het allemaal wel een beetje in verhouding zien.
Ik zou met alle liefde 52 procent afstaan als ik dan nog bijna 2 ton op jaarbasis zou overhouden - waar hebben we het dan over!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:47

lezen., het ging om een huis van vier ton, niet over een inkomen van vier ton

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:32

imd schreef:
Jep.. Da's zeker waar, maar als de pvdd 'aan de macht komt', kunnen we helemaal wel massaal gaan emigreren! Dan blijft er helemaal niks van over!

Citaat:
Daar ben ik het volledig mee eens. Hoop niet dat teveel mensen die keuze maken :')

En toch ben ik blij dat ze er zijn :) Ze hoeven van mij niet te groot te worden, maar er mag van mij best wel veel meer aandacht besteed worden aan dierenwelzijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:14

Heeft de gemiddelde Nederlander wel een huis van 4 ton?
Als ik rond me heen kijk woont de gemiddelde Nederlander in een appartement/rijtjeshuis/2onder1kap van tussen de 1.5 en 3 ton.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:27

als je een huis kan kopen van 80.000 euro en men schaft de hypotheekrente af ben je helemaal het haasje..............

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:30

Da's iets wat je heel vaak terug hoort, onenigheid over de grens van bepaalde subsidies en dergelijke. Bijvoorbeeld de bijstandsgrens. Ik vraag me dan alleen altijd af hoe we het zo vorm zouden kunnen geven dat er méér mensen tevreden zijn met de grens. Want volgens mij is dat iets waar je nooit uit zal komen, er zullen altijd gedupeerden zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:35

klopt!

het enige wat dit kan veranderen is de gevolgen van de grens overschrijden zo klein mogelijk maken........

het is van de zotte dat mensen niet gaan werken omdat het ze teveel kost....... maar dat is wel de realiteit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:37

KiWiKo schreef:
klopt!

het enige wat dit kan veranderen is de gevolgen van de grens overschrijden zo klein mogelijk maken........

het is van de zotte dat mensen niet gaan werken omdat het ze teveel kost....... maar dat is wel de realiteit :)

Of dat ze net zo veel kunnen 'verdienen' door in de bijstand te blijven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:40

KiWiKo schreef:

Je bedoelt de inkomensafhankelijke subsidies aanpassen? Dus dat het verschil tussen wel en geen subsidie een heel stuk kleiner is? Dat je niet net zoals mijn moeder nu honderdend euro's per maand misloopt omdat je nét iets te veel verdient maar dat je maar een paar euro's per maand misloopt? (ik weet dat "mislopen" niet echt de juiste benaming is maar weet geen beter woord)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:45

Asyaa schreef:
KiWiKo schreef:
klopt!

Of dat ze net zo veel kunnen 'verdienen' door in de bijstand te blijven.

Als je kunt werken - ook al verdien je relatief minder, of hetzelfde - zorgt het nog voor tal van andere positieve aspecten, zoals; zelfrespect, de mogelijkheid om te leren (interne opleidingen), weg van huis, het ontmoeten van nieuwe mensen, enz. Voor mij brengt werken mij meer dan "slechts" een salaris :)

Een uitkering willen ontvangen is nmi daarom ook een mentaliteitsprobleem.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:46

Schimmelig schreef:

Hmm niet volledig met je eens. Er is nog steeds een schrijnend tekort aan werkgelegenheid.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:49

Heino schreef:
Schimmelig schreef:

Hmm niet volledig met je eens. Er is nog steeds een schrijnend tekort aan werkgelegenheid.

omdat werkgevers de risico's niet willen lopen die ze nu lopen..........

Kom de werkgevers daarin tegemoed en dan is er zat werk

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:51

Hoe bedoel je risico's?