Valt het kabinet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valt het kabinet voor de verkiezingen

nee
32 (20%)
ja
104 (67%)
weet niet
17 (11%)

Totaal aantal stemmen: 153

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:45

Ik denk niet dat het zo`n vaart gaat lopen met Wilders...Als puntje bij paaltje komt zijn kiezers zo onvoorspelbaar als wat, en denk ik dat ze gaan kiezen voor een "veilige"stem..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:26

Komt vriendlief midden in de nacht naar boven (hij kon niet slapen) maakt mij wakker en zegt dat het kabinet is gevallen. En Ja zie dan nog maar eens te slapen :o
Eerlijk gezegd had ik deze daadkracht van de PvdA niet verwacht. Nu maar hopen dat er een daadkrachtige regering komt..
En aub dan eens zonder premier Balkenende erbij

Mizora

Re: Valt het kabinet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:42

Ik hoop eigenlijk wel dat balkende in het cabinet blijft. Hoeft niet als premier, maar wel in het zicht. Want ondanks dat hij er wat sloom uit ziet en geen spectakel heeft op wat voor manier dan ook blijft hij eigenlijk altijd kalm en denkt verder dan wat heb ik mijn kiezer beloofd, waar ben ik persoonlijk voor.
Hij gaat voor compromissen en voor het beste voor het land.
Waar denk je dat Nederland meer aan heeft.
Vertrekken en soldaten ontevreden dat ze de vruchten niet hebben kunnen plukken, Navo ontevreden omdat hun verzoek niet is ingediend en we dus minder kans maken op hoge banen daar, Amerika ontevreden waardoor we niet meer uitgenodigd worden voor de G20.
Nee, daar gaan we op vooruit. Wij blijven alle andere landen gewoon nodig hebben door onze hoge bevolkingsdichtheid en het is misschien wat slijmerig, maar Balkende heeft in dit soort dingen wel gelijk en is ontzettend goed in alle eindjes aan elkaar knopen over het algemeen.
Ook dit keer weer, hij vroeg niet perse om een ja direct, hij vroeg om de opties open te houden. Als PvdA dat dan weigert en daarmee het kabinet afbreekt, so be it.
Maar ga dat niet allemaal op Balkenende afschuiven.

Overigens weet ik nog niet op wie ik ga stemmen. De vorige keer heb ik mijn moeder overtuigt om op de D66 te gaan stemmen met de europese verkiezingen. Nu zie ik het wel waar mijn punten het beste op aansluiten, zowel bij hun algemene standpunten als de standpunten voor deze verkiezing.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:14

Begrijp ik nou uit de laatste post dat ze ein-de-lijk gevallen zijn???

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:16

gohya schreef:
Ik hoop dat het kabinet valt,maar zover laten ze het toch [alweer] niet komen.Balkenende zal wel met Bos meegaan,die wil echt geen nieuwe verkiezingen.
Ik heb dus Nee gestemd.

ik ook nee gestemd om zelfde reden
die Balkelende hihi

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:28

Kabinet is gevallen! Was te voorspellen, na alle spanningen, en gebrek aan vertrouwen houdt het een keer op. Het zoveelste kabinet van Balkenede die naar de afgrond gaat wegens gebrek aan leiderschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:30

Nou ik ga me maar eens verdiepen in de nieuwe verkiezingen :+ Binnen 3 maanden kan er weer gestemd worden. Ik hoop dat er nu eens iets daadkrachtigere ploeg komt. Op Telegraaf staat een lijstje van openstaande punten, blijkbaar hadden we nogal een doorschuif kabinet nu..

Meestal kom ik op VVD uit ;)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:30

Oke? en nu?
Zijn we stuurloos?
Wat gaan we nu doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:31

kehdra schreef:
Oke? en nu?
Zijn we stuurloos?
Wat gaan we nu doen?

www.telegraaf.nl, staat wel veel info op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:00

Mmm dat had ik niet verwacht.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:10

:O wat een nacht. Ik vind het echt beschamend allemaal. Dit wordt niet snel vergeten en de internationale relaties die zijn opgebouwd krijgen een behoorlijke deuk. Wanneer kijkt Balkenende nou eens in de spiegel en gaat hij zich realiseren dat dit al de zoveelste val is onder zijn leiderschap. M.a.w. laat deze meneer alsjeblieft een stap terug nemen binnen het cda.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:17

Ik had dit ook echt niet verwacht.
Ze hadden wel vaker ruzie/oneingheid en dan kwam het uit eindelijk toch weer goed.
Maar voor Bos was het wel duidelijk,die kon echt niet meer terug trekken met zijn standpunt.Nu hij heeft door gezet hoopt hij alsnog veel kiezers te krijgen.En nu maakt hij daar meer kans op als wanneer hijzelf was terug getrokken,dan had hij helemaal geen kiezers meer gehad in 2011.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:23

Heel apart weer. De PvdA wilde vasthouden aan het regeeraccoord mbt Afghanistan. (geen verlenging van de missie)

Jaap de Hoop-Scheffer is ook een CDA man en Verhagen heeft de boel op scherp gezet. Ik vind het in ieder geval iets te toevallig dat de brief van de NAVO net na zijn scherpe stelling arriveert.

Ik vind het een heel groot pluspunt dat de PVDA op dit punt vastgehouden heeft aan het regeeraccoord. Afspraak is afspraak. De meerderheid van de bevolking was sowieso al tegen de missie dus niet verlengen is de meerderheid van het volk volgen.

Jaap de Hoop Scheffer heeft tijd genoeg gehad om het stokje van Nederland door andere NAVO landen te laten overnemen zodat ieder lid evenveel aandeel in het optreden in Afghanistan krijgt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 11:24

Ze wilden niet terugtrekken, hoogstends naar een anders deel van Afghanistan. De Amerikanen hebben zich met onze politiek bemoeit en Balk en Verhagen wilden daar aan tegemoet komen.

Laat in hemelsnaam Balk niet meer terug komen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:27

sarabande schreef:
Ze wilden niet terugtrekken, hoogstends naar een anders deel van Afghanistan. De Amerikanen hebben zich met onze politiek bemoeit en Balk en Verhagen wilden daar aan tegemoet komen.

Laat in hemelsnaam Balk niet meer terug komen

En Verhagen... (Maar die luxe zullen we wel niet hebben :\ )

Voor iedereen het verzoek: Het CDA heeft vanalles beloofd en wilde het gewoon niet nakomen. En niet omdat het voor Nederland belangrijk was! Please please please, reken het CDA daar op af, en stem er niet op. Ze hebben grote fouten gemaakt, die fouten niet opgelost, en ze verdienen het niet om gewoon weer ongehinderd in de regering te komen. (Wie dan wel - dat weet ik echt niet, maar het CDA maar even niet.)

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:39

Ach CDA komt toch wel weer in de volgende regering, die hebben zo'n hechte achterban. :Z
Ik vond het ook verbazingdwekkend hoe CDA en CU de PVDA de schuld gaven enkel omdat die niet bereid waren om hun standpunt in te trekken omtrend Afghanistan. Van mij hoeft Balkenede ook niet terug te komen, doe mij maar een coalitie van D66 & Groenlinks met Pechtold for president 8-)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:44

als je de reacties op de site van de telegraaf leest maakt de pvv een goede kans..ik zal ook voor pvv gaan stemmen..hoop dat nu er een nieuw kabinet gaat komen nederland erop vooruit gaat..en dat de kmheffing van de baan gaat..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:46

brenniie schreef:
als je de reacties op de site van de telegraaf leest maakt de pvv een goede kans..ik zal ook voor pvv gaan stemmen..hoop dat nu er een nieuw kabinet gaat komen nederland erop vooruit gaat..en dat de kmheffing van de baan gaat..

En heb je je ook verdiept in de manier waarop de PVV hun plannen willen gaan realiseren en financieren? En wat zijn hun plannen eigenlijk?
Ze zijn heel duidelijk in wat ze niet willen maar wat willen ze WEL?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:50

brenniie schreef:

Komt omdat de de telegraaf niet echt representatief is voor de samenleveing.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 11:59

Anne_GTI schreef:
brenniie schreef:

En heb je je ook verdiept in de manier waarop de PVV hun plannen willen gaan realiseren en financieren? En wat zijn hun plannen eigenlijk?
Ze zijn heel duidelijk in wat ze niet willen maar wat willen ze WEL?

Op iedere vorm van cultuur korten, alle mensen met een dubbel paspoort uitzetten, ontwikkelingshulp, natuurbehoud en milieu problematiek afschaffen en nog meer "linkse" hobby's wegdoen. Kortom een verarming van de maatschappij voor mensen die ook wat anders doen dan zich in de kroeg vol laten lopen en van voetballen houden.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:03

Dat is een beetje het probleem met de PVV, Wilders kan alleen maar roepen wat er mis is, en opzich heeft hij een punt met dingen die mis gaan. Maar zijn oplossingen zijn te primair en simpel bedacht waardoor ze de problemen die hij constateerd alleen maar erger maken. Daarom vind ik het ook wel jammer dat het kabinet nu is gevallen terwijl Wilders nog in de piek zit, bij mensen als Wilders is het gelukkig altijd een kwestie van tijd voordat ze zichzelf overschreeuwen maar ik zou het jammer vinden als de bevolking daar straks het dupe van wordt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:08

toch gevallen... mijn pa moet meteen naar werken vandaag ( hij werkt er). we zouden lekker weg gaan vandaag, dat is wel balen.

vind het jammer. hoop dat balkenende er een beetje goed uitkomt.
hij is misschien niet de vlotste maar heb bij hem wel altijd het idee dat hij zijn best doet voor het volk en niet voor zichzelf.

en heb nog een vraagje voor PVV stemmers, vraag me dat al de hele tijd af.
geloof je echt dat wilders de problemen op kan lossen en dat hij het beter gaat doen zonder dat hij een dictatuur moet invoeren?
ik zie als ik hem zie en man die geweldig is in de media gebruiken voor zijn doel. maar hij roept maar wat zonder plan van aanpak en dergelijke.
wat opzich logisch is, want zijn plannen zijn niet uit te voeren zonder te breken met de EU en nog wat machtorganisaties.
bovendien is hij zelf ook allochtoon. dus schopt hij zichzelf er ook uit?
im mijn ogen zijn mensen als wilders een gevaar voor de samenleving. haat zaaien en niets geen nutige plannen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:28

Ja ik geloof in de PVV.Alle bezuinigingen die hij noemt,komt ten goede van ons! En ik hoop dat hij wél zijn belofte's nakomt.
Al die andere deden dat niet.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:33

Sorry maar Wilders president dat hoop ik toch echt niet! Hij kan goed af en toe Den Haag wakker schudden maar Nederland wordt echt niet meer serieus genomen in het buitenland met hem aan de macht.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:35

Dat weten we niet,dat zijn vooroordelen.
Dat weten we pas als hij het is.
Pas dan mogen we klagen en zeggen,hij komt zijn belofte's niet na.
.