Gouda koopt tuig af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:13

_sparta_ schreef:
Ik zeg wel dat het laten betalen door de gemeente geen goed voorbeeld is en al helemaal geen stimulans om zelf de schouders er onder te zetten.

Dit soort uitspraken laten echt zien dat je geen idee hebt waar je over praat. Bij dergelijk lage inkomens krijg je zonder subsidie de keus sport of avondeten. Driemaal raden waar men (logischerwijs) voor kiest.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:14

_sparta_ schreef:
Ik zeg ook niet dat de mensen een dure hobby moeten gaan beoefenen.
Ik zeg wel dat het laten betalen door de gemeente geen goed voorbeeld is en al helemaal geen stimulans om zelf de schouders er onder te zetten.
En inderdaad, veel mensen die zo amper de touwtjes aan elkaar geknoopt krijgen maar wel heel hard werken. Geen feest kunnen geven met oud op nieuw, hun kind misschien wel nee moeten verkopen als die wil gaan zwemmen. En dan is het wat zuur als je leest dat andere groepen niets doen, hand op houden en uiteindelijk hun kind en zelf meer overhouden dan de hard werkende mens.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Dat geeft het onjuiste voorbeeld.

Maar het is niet zo zwart wit. Die vriendin die ik net beschreef is dankzij die mogelijkheid dus wél vooruit gekomen!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:15

Issy schreef:
Sparta, je trekt echt conclusies die gebasseerd zijn op vooroordelen en niet op daadwerkelijke feiten. Mischien moet je eerst verder doorvragen hoe dingen in elkaar zitten voordat je meteen je conclusie trekt.

De gemeentelijke subsidies op het gebied van bijvoorbeeld sport is voor iedereen met een bepaalde inkomensgrens maakt niet uit waar je vandaan komt of waar je geboren bent, dus ook bijstandsmoeder van autotochtone afkomst. Het betreft echter geen finanaciering van deelname aan een sportclub, want deze staan er niet voor open, dus komt er een sportbuurtwerker naar de buurt toe om laagdrempelig sportactiviteiten aan te bieden. Dat kan dus heel simpel voetballen zijn op een stukje grasveld.

Daarnaast is welzijnswerk ook een kinderboerderij in een dorp of stad, niet om diertjes in een wei of hok te zien staan maar om te leren samen spelen, natuur en milieu educatie en dat is een voorziening voor alle kinderen.

Daarnaast krijgen ouders opvoedingsondersteuning als ze een moeilijk kind hebben, dat kan ook een autochtoon kind met adhd zijn, waarvan ouders niet goed weten hoe ze structuur moeten bieden.

Het betreft ook nederlandse conversatie lessen voor de eerste generatie allochtonen.
Zodat ze en betere aansluiting kunnen krijgen in de samenleving.

ook gaat er subsidie naar mantelzorg en vrijwilligerswerk, en laten er nou meer allochtonen vrijwilligers zich aanbieden voor allerlei vrijwilligerwerk om de taal te oefenen om ervaring op te doen, En dat is een goede ontwikkeling daar is iedereen bij gebaat, zodat ze makkelijker kunnen doorstromen naar betaald werk.

Bovenstaande is nog maar een kleine opsomming.

Misschien moet jij leren lezen en zelf niet alles interpreteren zoals jij wilt?
Ik schrijf al eerder dat het mij niet uitmaakt of iemand Nederlander is van oorsprong of niet.
Maar dat handje ophouden voor lange tijd geen stimulans is als er dan van alles betaald wordt.
Ik kijk juist naar feiten en zie om me heen arbeiders het veel zwaarder hebben financieel dan bijstand mensen. Dat hoort toch niet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:19

_sparta_ schreef:
Ik kijk juist naar feiten en zie om me heen arbeiders het veel zwaarder hebben financieel dan bijstand mensen. Dat hoort toch niet?

Dat lijkt mij een andere discussie en geen zak te maken hebben met k*tmarrokanen...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:19

Heino schreef:
_sparta_ schreef:

Dit soort uitspraken laten echt zien dat je geen idee hebt waar je over praat. Bij dergelijk lage inkomens krijg je zonder subsidie de keus sport of avondeten. Driemaal raden waar men (logischerwijs) voor kiest.

nee weet ik niet. Jij je zin. :)
Mag ik die zin juist betrekking vinden hebben op jouw bijdrage?
Maar het is wel duidelijk dat erg links dik vertegenwoordigd is in dit topic. Gewoon rechtdoor wordt duidelijk niet gewaardeerd. En als er dan argumenten komen als dom en je weet er niets van als kracht bij zet voor een mening.
Dan is het voor mij juist duidelijk wat voor gesprekspartner(s) er tegenover me zit.
.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:20

Heino schreef:
_sparta_ schreef:

Dat lijkt mij een andere discussie en geen zak te maken hebben met k*tmarrokanen...

Niet?
Geef die dan een feestje voor hun doorzettingsvermogen. Niet als zoethouder voor criminelen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:21

_sparta_ schreef:
Mag ik die zin juist betrekking vinden hebben op jouw bijdrage?

Ja hoor, ik ben alleen zeer benieuwd naar je onderbouwing want mijn feiten kloppen in elk geval, in tegenstelling tot de jouwe ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:21

_sparta_ schreef:
Niet?
Geef die dan een feestje voor hun doorzettingsvermogen. Niet als zoethouder voor criminelen.

Aaaargh! Je frustreert me echt enorm! Dat kríjgen ze ook, als ze er om vragen en het kunnen onderbouwen...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:24

Nee dat krijgen ze niet! Vallen net boven de grens die er voor staat. Daarom loont het ook in Nederland om niets te doen.
Dat is wat ik al heel veel berichtjes schrijf.
De frustratie is wederzijds. :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:25

Ga je me nog uitleggen waarom ik onzin vertel volgens jou? Mag ook per PB
Dat potje is beschikbaar voor álle mensen die met een gefundeerd plan komen, niet alleen voor lagere inkomens. Oke, wordt niet altijd gegeven, maar iedereen kan het aanvragen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:27

Er word ook gekeken naar inkomsten en er is een inkomsten grens.
Als je een slecht betaalde baan hebt op het minimum nivo dan kun je ook aan activiteiten meedeoen evenals de kinderen van het gezin. De gemeente betaald niet alles hoor, maar er word maar een kleine bijdrage gevraagd die schappelijk is en naar rato van inkomsten.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:29

Sparta een buurtbudget of wijkbudget is er voor iedereen en kan iedereen aanvragen los van je inkomen. Maar wel met het doel dat het voor alle buurtbewoners is of voor alle kinderen uit de buurt of voor alle jongeren uit de buurt of voor alle volwassenen uit de buurt. (niemand mag buiten gesloten worden tenzij je er niet woont). Waar woon je Sparta en ik zoek het zelfs voor je uit!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:34

Issy schreef:
Sparta een buurtbudget of wijkbudget is er voor iedereen en kan iedereen aanvragen los van je inkomen. Maar wel met het doel dat het voor alle buurtbewoners is of voor alle kinderen uit de buurt of voor alle jongeren uit de buurt of voor alle volwassenen uit de buurt. (niemand mag buiten gesloten worden tenzij je er niet woont). Waar woon je Sparta en ik zoek het zelfs voor je uit!

Mag ook per pb

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:05

Heino schreef:
Voor heel veel allochtonen is een sport (en dan in clubverband niet het voetballen op straat) te duur...
En zoals al eerder vermeld, er blijft discriminatie bestaan rondom werk dus dat motiveert ook niet echt.

Wat een púre onzin zeg. Allochtonen hebben kansen te over, ze zijn gewoon te leeg om er één te beginnen. Niks discriminatie.
Als er iemand discrimineert is het wel die hangjongeren die samentroepen en het anderen lastig maken.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:10

hoi

ik woon ook in gouda maar het is hier bij de skeatbaan bij het winkelcentrum in bloemendaal niet echt rustig er zitten altijd hangjongeren op de skeatbaan ik wou een keertje skeaten ben toen op mijn achterhoofd gevalllen en had een hersenschudding omdat een van die gekken het leuk vond om een bal tegen mijn hoofd te schieten :s
maar met de jaarwisseling zag ik hier niemand behalve ik en mijn vriendinnen en me vader (die persee mee moest)

groetjes uit gouda :P

Fayenna1234

Re: Gouda koopt tuig af

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:15

Hooi,
Ik bend e vriendin van Shantalufyou
Ik woon ook in gouda een stukje verderop.
Wat een bericht zeg , warom gebeurt er zoiets nou weer hier xd
Voor mij mogen ze lekker weg :S

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:48

Heino schreef:
Dat potje is beschikbaar voor álle mensen die met een gefundeerd plan komen, niet alleen voor lagere inkomens. Oke, wordt niet altijd gegeven, maar iedereen kan het aanvragen.

Helemaal waar Heino! Er kan vaak heel veel, maar mensen maken er vaak geen gebruik van. Maar als je de moeite neemt om je erin te verdiepen, dan kom je vaak een heel eind. Of je nou subsidie aanvraagt of sponsoring probeert te regelen, als je je gemotiveerd inzet zijn er enorm veel mogelijkheden. Het is zonde dat daar zo weinig gebruik van gemaakt wordt.

En ik snap je frustratie geheel - maar ik ben blij dat je je ervaringen deelt, als tegenwicht tegen teveel Telegraafdrama.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:37

unicorn_kiss schreef:
Wat een púre onzin zeg. Allochtonen hebben kansen te over, ze zijn gewoon te leeg om er één te beginnen. Niks discriminatie.

Lees jij dit topic wel of kom je gewoon even binnenvallen en ongefundeerd je mening geven?
Zoals inmiddels al meerdere keren vermeld heb worden mensen met Arabische naam significant minder vaak uitgenodigd op gesprek dan mensen met een Nederlandse naam, ook al hebben die mensen exact hetzelfde CV...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 07:46

gelukkig is dat niet altijd zo. maar dat het gebeurd is wel triest,alleen ben ik bang dat je er weinig aan kan doen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:11

Beste mensen boven mij.
Nergens heb ik gezegd dat de postjes niet bestaan. Ik heb gezegd dat niet iedereen zo snel zoveel geld krijgt. En daar hebben jullie mijn woonplaats niet voor nodig, ook niet per pb. Ik woon in een nette wijk met mensen die werken en dan wordt er gezegd, je werkt, je betaald zelf maar. Dat mensen zich misschien wel helemaal kapot werken voor net een paar euro meer dan de bijstand wordt vergeten voor het gemak. En dat ze door die paar euro meer dan de bijstand overal net buiten vallen betreffende andere subsidies zoals sport betaald krijgen en de weet ik veel mee dingen die je soms de haren doen rijzen. Dat vergeten jullie voor het gemak maar even. Jullie zien regeltjes die bestaan, dus mensen moeten niet zeuren. Maar de regeltjes worden nu juist niet toegepast zoals het zou horen. Beloning voor de mensen die zich kapot werken is er niet. Nee het gaat naar mensen die de hand op houden en relschoppen. En dat geeft het verkeerde voorbeeld. Niet werken en misdaad loont in Nederland. En daarom zie je in de Telegraaf, maar ook op veel andere plekken mensen voortaan mopperen. Eigenlijk wordt je in Nederland als werkende mens die zich aan de wet houdt gediscrimineerd. Maar ik weet nu al dat dat volgens jullie niet waar is, ik zwart wit kijk, de meute achterna hol en andere termen om jullie berichten kracht bij te zetten. Maar ik ben blij dat het voortaan eens naar buiten komt in de media, na jaren het in de doofpot belanden. Voorheen werden de mensen dom gehouden, we mochten niet weten hoe ons belastinggeld verbrast werd. Nu komt het eens naar buiten en dat werd hoogtijd. En tijd om het zoet houden en pappen eens te stoppen, maar te doen wat je hoort te doen met mensen die de wet overreden: aanpakken.
Misschien dat Nederland dat eindelijk weer eens een normaal land wordt.
Al is dit een onderwerp waar we nooit uit gaan komen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:26

Sparta het is jammer dat je niet door hebt dat ook mensen die net boven de bijstand uitkomen, en zoals jij zegt hard werken in bijvoorbeeld een fabriek, gebruik mogen maken van gesubsidieerde activiteiten zoals bijv. sport. of gratis juridisch hulp van een juridisch loket, of gratis hulp bij het invullen van hun belastingpapieren, en gratis een kinderboerderij kunnen bezoeken, en voor 10 euro hun kind een hele week op zomerkamp mee kunnen laten gaan. Als je daar je ogen voor sluit en alleen maar zegt dat criminelen en allochtonen beloont worden, vind ik dat erg jammer. Nederland steekt niet zo zwart wit in elkaar zoals jij denkt. Ik hoop toch dat je een ker navraag gaat doen bij de mensen die in de fabriek werken, waarom ze geen gebruik maken van de subsidies die er ook voor hun zijn.

En als ze aangeven dat ze de weg r naar toe niet weten, dan kun jij ze misschien voortaan wel de weg laten zien. Dan help je je medemens!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:51

Wie zegt dat de mensen de weg niet weten? Het niet geprobeerd hebben? Dat maak jij er snel van omdat ze geen subsidie ontvangen hebben, zonder dat jij de feiten over die mensen weet. Misschien weet ik wel dat hun juist een nee hebben gekregen. Ondanks een nette aanvraag.
En als je goed leest, zie je dat ook terug in mijn berichten, dat mensen die gewoon hard werken een nee krijgen. En dat is geen Telegraaf na praten, dat is dingen om je heen zelf waarnemen.
Maar dat wordt blijkbaar niet geloofd.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:55

unicorn_kiss schreef:
Als er iemand discrimineert is het wel die hangjongeren die samentroepen en het anderen lastig maken.

En nu zijn álle allochtonen weer te 'leeg' om kansen te grijpen? 8)7

Wat een vooroordelen, wat een woede van sommige mensen in dit topic, wat zwart wit. Ik neem aan dat jullie representatief zijn voor een redelijk deel van de Nederlandse bevolking. Daar word ik best wel verdrietig van. ;(

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:02

Dat kan ik dan wel weer begrijpen (dat men dat niet geloofd) als je zelf gezien hebt dat het dus ook voor puur nederlandse wijken zonder achterstand wel op gaat. Zo weet ik dat er bij mijn oom en tante in Bodegraven ieder jaar een buurt bbq werd gehouden met subsidie van de gemeente en dat was absoluut een "betere" wijk. Ook was er daar altijd veel te doen in het buurthuis. En 2 jaar terug nog een kennis van me in Leersum, ook een wijkfeest met subsidie in een hele gewone doorsnee wijk zonder problemen.

Maar wat mensen hier misschien vergeten, is dat deze zaken volgens mij per gemeente anders zijn geregeld. Om verpaupering van het straatbeeld tegen te te gaan kon je bijvoorbeeld (misschien nog wel, geen idee) in Utrecht destijds een subsidie krijgen als je het perkje rond een boom in je straat adopteerde. Dan kon je geld voor plantjes e.d. van de gemeente krijgen. Denk dat ze je in de Betuwe hier heeeel raar aankijken als je zoiets aan zou vragen, maar ja, hier hebben ze ook niet zo'n last van een verpauperd straatbeeld.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:05

Andere worden ook verdrietig. Bijvoorbeeld hierom:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5400 ... ima__.html

Dit zijn dus de dingen waar ik boos om kan worden. 1 van de vele dingen die er zo zijn tegenwoodig. Mensen die zich te pletter werken krijgen dit soort dingen niet. Mensen die de hand ophouden wel. En zodoende is hun bestedingsbedrag uiteindelijk hoger dan die van de werkende mens met een laag loon. En ik ben dus blij dat dit soort dingen eindelijk eens in de media komen. Dit is namelijk mensen straffen die werken, mensen belonen die niets doen.
En dan hoor ik hier eerder iets van je moet het positieve belonen en daar ben ik het mee eens.
Maar dat doe je zo niet. En zo krijg je alleen maar meer weerstand. En daar word ik ook verdrietig van. Maar dat verdriet gaat niet weg als regering en gemeentes dus op deze manier discrimineren.