Issy schreef:Sparta, je trekt echt conclusies die gebasseerd zijn op vooroordelen en niet op daadwerkelijke feiten. Mischien moet je eerst verder doorvragen hoe dingen in elkaar zitten voordat je meteen je conclusie trekt.
De gemeentelijke subsidies op het gebied van bijvoorbeeld sport is voor iedereen met een bepaalde inkomensgrens maakt niet uit waar je vandaan komt of waar je geboren bent, dus ook bijstandsmoeder van autotochtone afkomst. Het betreft echter geen finanaciering van deelname aan een sportclub, want deze staan er niet voor open, dus komt er een sportbuurtwerker naar de buurt toe om laagdrempelig sportactiviteiten aan te bieden. Dat kan dus heel simpel voetballen zijn op een stukje grasveld.
Daarnaast is welzijnswerk ook een kinderboerderij in een dorp of stad, niet om diertjes in een wei of hok te zien staan maar om te leren samen spelen, natuur en milieu educatie en dat is een voorziening voor alle kinderen.
Daarnaast krijgen ouders opvoedingsondersteuning als ze een moeilijk kind hebben, dat kan ook een autochtoon kind met adhd zijn, waarvan ouders niet goed weten hoe ze structuur moeten bieden.
Het betreft ook nederlandse conversatie lessen voor de eerste generatie allochtonen.
Zodat ze en betere aansluiting kunnen krijgen in de samenleving.
ook gaat er subsidie naar mantelzorg en vrijwilligerswerk, en laten er nou meer allochtonen vrijwilligers zich aanbieden voor allerlei vrijwilligerwerk om de taal te oefenen om ervaring op te doen, En dat is een goede ontwikkeling daar is iedereen bij gebaat, zodat ze makkelijker kunnen doorstromen naar betaald werk.
Bovenstaande is nog maar een kleine opsomming.
Misschien moet jij leren lezen en zelf niet alles interpreteren zoals jij wilt?
Ik schrijf al eerder dat het mij niet uitmaakt of iemand Nederlander is van oorsprong of niet.
Maar dat handje ophouden voor lange tijd geen stimulans is als er dan van alles betaald wordt.
Ik kijk juist naar feiten en zie om me heen arbeiders het veel zwaarder hebben financieel dan bijstand mensen. Dat hoort toch niet?